Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je bedoelt waarschijnlijk een 1.9 CDTI opel heeft geen TDCI (dat is ford).
En dat heb je nog een aantal versies de 100-120-150pk
Kijk even naar de motorcode staat op kentekenbewijs deel1 voorbeeld Z19DT.Turbo´s gaan bij normaal gebruik eigenlijk weinig kapot bij de 1.9 CDTI motoren.
Veel voorkomende problemen zijn vaak de EGR klep dynamo en het dubbelmassa vliegwiel en bij de Z19DTH de wervelkleppen.De EGR klep zou dit kunnen veroorzaken ja als hij open blijft staan start hij slecht.
Maar dan merk je dat ook onder het rijden wel.Welke benzine tank je ? en bij welke pomp (esso shell ?? ).
Van wel bouwjaar is jouw vectra ?
de Z22YH heeft namelijk vanaf 2006 geen EGR klep meer .
Is de brandstofdrukregelaar ook vervangen ?? (is ook een schrijven van).Hai jsgsi, Zit in de zekeringkast ’n aansluitpunt voor de stekker, dus is voorbereid. Dankjewel voor je reaktie, daar hebben we wat aan!! M.vr.groet, bert.
Graag gedaan :thumbup
Komt er trouwens een 7 polige stekker of 13 polige stekker op ??
Als er een REC inzit is ie voorbereid.
Maar ik dacht dat elke zafira b een REC heeft.
Dit is wel van een Astra H maar zafira B rec is hetzelfde.
Bij de grote rode cirkel komt een module in van de trekhaak. (let niet op de andere cirkels).Net zoals je de radiocode invoerd maar niet de AS knop vasthouden maar de wisselaarsknop (naast de cassettesleuf)
Dus :
Contact aan radio uit.
Wisselaarknop indrukken en vasthouden .
Radio aanzetten (wisselaarknop nog vasthouden) tot de radio piept.
Nu zou je vier streepjes —- moeten zien en kan je de code invoeren
daarna als de code er staat de wisselaarknop indrukken tot de radio piep zegt.Suc6
17 augustus 2010 om 18:42 In reactie op: Wie helpt mij met de keuze voor banden (Vectra C Station) #17714304Op mijn vectra zitten continental banden (225/45R17) en die slijten volgens mij best hard.
Zitten er nu bijna 40.000km op en zijn 2x 3mm en 2x 3.5 dus eigenlijk zowat aan vervanging toe.
Heb er zelf nog maar 2500km mee gereden weet niet hoe de vorige eigenaar reed (sportief?)
Maar houd dit topic in de gaten aangezien ik ook over niet al te lange tijd andere banden moet.. :DOm problemen te voorkomen hier dan de echte waarheid:
Dus 2 opel monteurs (Nick-GSI en ik) en opel TIS (dealer informatie) kloppen niet ????
Let wel dat de intervallen per land verschillen .
Zoals jraaf al zegt duitsers zijn grondiger in duitsland kan er een andere interval voorgeschreven staan dan in Nederland. (zijn ook wat andere rijomstandigheden!)
Maar de nederlandse intervallen zijn dus zoals in het plaatje van 4 post terug).The service interval for Z19DT, Z19DTH, Z17DTL, Z17DTH engine will be changed as follows:
De Z17DTL is 150.000Km of 10 jaar maar de Z17DTH is toch echt 100.000km!!!! en vanaf modeljaar 2006 zelfs weer 90.000km !
Zoals nick-GSI zegt klopt 100%.
VOOR ALLE Z19DT DTH DTL DTJ motoren geldt:
10 JAAR of 150.000KM
Echt waar !!!
Opel geeft er geen specifieke vervangingsinterval voor.
Even goed de riem bekijken op droogtescheurtjes enzo .
Ik zou hem zelf bij +-120.000km uit voorzorg vernieuwen.EPC4 is beveiligd met safedisk.
Je zult een programmatje (sd4hide) moeten zoeken op de welbekende site´s
suc6@gts power
Zijn dat nou signum mistlampkapjes op jouw GTS ?
Heb je daar eventueel onderdeelnummers van en passen ze ook op een C2?Is daar een speciale module voor nodig om tv beeld op je CID te krijgen?
En waar is die eventueel te krijgen ?
Dat lijkt me ook wel wat.ḱun je hem niet bij de A-stijl bij het kleine 3hoeksruitje plaatsen ?
Daar leg ik altijd GPS antennes neer bij zafira a deze ruitjes zijn niet warmtewerend.Bougiekabels heeft deze motor niet zit een bobineblok rechtstreeks op de bougies.
Wanneer zet ie nou de foutcode ? Met gas loslaten ?
Dat zou vreemd zijn aangezien onsteking en inspuiting dan uitgeschakeld worden.als je bovenop dat zwarte ecotec kapje hebt daar links van waar het metaal deel (kleppendeksel) groter wordt zit de ketting.
Je kunt hem zo niet zien hoor !
Dan moet toch echt het kleppendeksel eraf.
Ik heb je 2 suggesties gegeven.
Deze foutcodes worden gezet door de krukassensor (die ziet dat de motor onregelmatig loopt). Misschien daar eens naar kijken.
Maar loopt de motor ook echt op 3 cilinders op dit moment ? En is de foutcode ook aanwezig (niet te wissen?).
een 1.2 16V van 1999 is 100% een ketting.
Wat is de motorcode ?? X12XE ? (staat op kentekenbewijs).
Maak anders een een foto van de motor.
dit is een X12XE motor (met ketting).
Hoe is het met de bougies ?
Foutcodes overslag cilinder kunnen om meerdere redenen zijn aangemaakt en zijn niet alleen terug te voeren op storingen in de ontsteking.
Deze foutcodes worden gezet door de krukassensor (die ziet dat de motor onregelmatig loopt).
Misschien daar eens naar kijken.Hier was het ook bar en boos .
1 onweersknal was zo hard en dichtbij dat de aardlek eruit vloog.
Dat is niet zo erg maar het resultaat is toch een kapot modem en mijn ziggo hd/pvr tuner (a €300-,) naar de kl*te :mad:maar gelukkig geen hagel of bomen op de auto :thumbup
Z12XE heeft inderdaad een ketting.
Maar wel een vreemd verhaal de kettingspanner gaat eigenlijk nooit stuk bij deze motoren (meestal zijn het de 2,2 met dit probleem).
Soms gebeurt het bij de Z12XE dat de ketting lawaai maakt dan moet die helemaal vervangen worden.Onder het hitteschild van de middelste uitlaatdemper zitten ze gemonteerd op een klem welke dan verder gaat naar 1 kabel die naar de handremhendel gaat.
om er makkelijk bij te komen de uitlaat en het hitteschild verwijderen (kan lastig zijn als de uitlaat los wil).maar eh als je een 1.9 diesel hebt hoeft de distributieriem pas bij 150.000km of 10 jaar .
Dus waarom nu al bij 100k vervangen???Ik laat ter zijner tijd liever mijn mistlampen met een Tech2 omprogrammeren tot dagrijlichten.
Is dat wel mogelijk?? Heb het geprobeerd (met de tech2 werk bij een dealer) maar kan het echt nergens vinden !!
Staat erg mooi wat voor soort/merk heb je?
Je mag ze zo trouwens niet schakelen dagrijlicht mag alleen branden als er niks aan is zodra stads of dimlicht brand moet het dagrijlicht uit!
-
AuteurBerichten