Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor de gordel-verklikker moet je in de SDM (airbagmodule) wezen.
Dan klik je op programmering en dan variant configuratie.
(je hebt kans dat je de securitycode moet invoeren).
Daar kan je van alles programmeren.Dit geld voor de meeste ECU’s .
UEC REC CIM enz variant configuratie is het meeste in te stellen.
In de BCM heb ik dit ook geprobeerd hier krijg ik een foutmelding :(En druk je klepstoters terug anders krijg je hem niet aan de gang (of erger raakt de zuiger een klep).
Gewoon in de bankschroef poetsdoek ertussen en langzaam leegdrukken.Inmiddels een stukje van de rand om de steker verwijderd. Gaat er nu wel makkelijker in maar verbinding maken ho maar. Defect dus:(
Ik heb net even de op-com geprobeerd en hij wilde geen verbinding maken.
Even wat meer ruimte gemaakt rond de stekker asbak eruit enzo (vectra C) en de op-com er goed met wat meer kracht ingedrukt en toen had ik pas verbinding.
Heb echt het idee dat de stekker er slecht ingaat waardoor er dus verbindingsproblemen ontstaan.Kan wel een hele hoop programmeren in de UEC REC CIM UHP (telefoon) EHU (cd70) kan je de meeste code index variant codering enz instellen.
Radio activeren en deactiveren van de CD70 is ook mogelijk ;)Geprobeert te downloaden, maar de links waren dood. :(
Hier een snelle download (zonder installer) voor de geïnteresseerden.
Ik heb al enkele keren meegemaakt dat de op-com niet goed in de diagnosestekker zit waardoor er ook rare dingen gebeuren (alle lampjes uit etc).
Hij past er ook niet echt lekker in .Geen torx of 19 maar steek 15 is het en een rubberen ring (speciale) .
5 Liter oliehoeveelheid.
Suc6 :thumbupGroeten van een ¨bijna¨ dorpsgenoot :P (Scherpenzeel)
Hou nou gewoon aan wat Opel voorschrijft.
:thumbup:thumbup dat zeg ik nou altijd :P
Zelfde verhaal met de 1.9 CDTI daar is ook altijd eeuwig discussie over .
@Laagvlieger
misschien kan ik je helpen met de lijst ?:thumbup hier werkt ie prima op Windows7 ! ;)
Had eerst versie 1.33 firmware toen deed ik interfacetest en ging hij gelijk de firmware updaten naar 1.39.
26 september 2010 om 09:11 In reactie op: Pk-feest: Opel Astra GTC Paris + 26 foto's nu ook met f #17732933Dikke wagen ..
Maar start-stop systeem :hmmz leuk als je even een stoplichtsprintje hebt gemaakt en voor het volgende stoplicht staat gaat de motor uit goed voor de turbo .
en deze motor is een risico motor. in het ene geval blijft ze heel, in het andere heb je 1 of 2 kromme kleppen.
De X16SZR is gewoon een vrijloopmotor!
Deze loopt echt niet kapot hoor. De 1.4 8V daar heb je grote kans dat ie stuk loopt !!:o Goeiedag zeg dat is wel een ingewikkeld microcontollerproject zeg.
Opzich wel gaaf maar mij lijkt het wat teveel moeite voor tractiecontrol.Officieel schrijft opel er geen vervangingstermijn voor.
Ik kijk meestal op droogte scheuren/barsten als die dat heeft gewoon vervangen zijn de kosten niet.
Breken doen ze eigenlijk nooit tenminste ik heb het nog nooit gezien.Vervangen is nog wel lastig aangezien de motorsteun los moet en je een blokeerpen (boortje kan ook ) hebben om de spanner ontspannen te houden.
Gelijk met de distributieriem vervangen is lastig bij de 1,2 corsa c aangezien deze een ketting heeft.
Zal erg moeilijk worden aangezien het nooit op de C20NE geleverd is.
Op de C20XE wel d.m.v een extra gasklep.
Misschien zou je dit pas kunnen maken maar mij lijkt dit een aardig moeilijk/onmogelijke klusje :hmmzKan je gewoon losschroeven en lostrekken wel het liefst als ie koud is anders wil er nog wel eens met aardig wat kracht benzine uitkomen zetten.
Als je de regelaar eraf hebt (dan kun je het echt goed zien) staat rechtsonderin staat het datumstempel. (als je de stekker rechts houd :P).
NR 1 is de Sensor
NR 2 is de RegelaarOnderaan nummer 2 (bijna niet te zien) staat een datum nummer.
Voorbeeld 160 08 (betekend jaar 2008 dag 160).
Vanaf 226 09 (dus dag 226 in 2009) zijn ze goed daarvoor moeten ze vervangen worden.P.S als hij al gedaan is dan staat er vaak ook een witte verfstip op de regelaar gemarkeerd.
16 september 2010 om 21:21 In reactie op: chrome signum mistlamp kapjes (kewl pics toegevoegd) #17725163Passen die signum mistlampkapjes ook op een Vectra GTS C2 (bj 2007) ??
Staat een stuk mooier he
2,2 DGI Executive :P
Die krasjes / groeven had een collega gedaan met z´n schroevendraaien waarom weet ik ook niet.
@willem
Ik zat ook gelijk aan een slechte verstuiver te denken dacht alleen eerder dat er dan een gat in de zuiger komt (brand).Had al een ruilmotor ingebouwd en vanmiddag ff de kop van de oude afgehaald was toch nieuwsgierig.
De verstuivers van de oude motor opgestuurd en laten testen waren niet heel slecht ofzo (alleen buiten hun waarden maar dat hoor ik altijd van dit niet nader te noemen bedrijf :P).De mijne is ook een executive met leer (zwart).
Deze is nieuw gekocht door een particulier . (ik ben nu 2e eigenaar).
auto is van juni 2007.Tot voor kort was er nog geen LPG installatie voor de Z22YH.
(2,2 YH is een direct ingespoten benzine motor en niet makkelijk op LPG te bouwen).
Er is een installatie in ontwikkeling die vloeibaar gas via het orginele systeem inspuit. (dus de eigen hogedrukpomp en injectoren).Het kan best goed zijn maar of dit zo’n goed idee is betwijfel ik. (aangezien er op benzine al best eens stroringen zijn in het hogedruk gedeelte).
Ik zou voor de tip van sw_reijnders gaan en een 1.9 CDTI zoeken!
Nou dat nagloeien kan best een tijdje duren (aantal minuten).
pas onder de 6 graden gaan ze daadwerkelijk werken.
Nee hoor ze gloeien altijd bij iedere start (nagloeien) zelfs als de motor warm is gloeit ie nog alleen zie je pas dat gloeilampje oplichten onder een bepaalde temparatuur.
Alle zafira’s van 1999 t/m 2005 zijn hiervoor terug geroepen om deze te vervangen
Dit geld alleen voor de diesels !
8 september 2010 om 17:24 In reactie op: vivaro wil niet starten na nieuwe multirem opgezet #17724426Waar ik me een keer helemaal gek op gezocht heb bij een vivaro was dat de nokkenaspoelie verdraaid was t.o.v de nokkenas doordat het spietje kapot was gegaan.
Hierdoor lopen de krukassensor en nokkenassensor niet synchroon (die kan de dealer zien op de tech2).
Hierdoor slaat hij niet aan .Heeft niet direct met die riem te maken maar toch een punt om na te kijken.
-
AuteurBerichten