jsgsi

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 432)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: OP-COM #17575966

    Voor de gordel-verklikker moet je in de SDM (airbagmodule) wezen.
    Dan klik je op programmering en dan variant configuratie.
    (je hebt kans dat je de securitycode moet invoeren).
    Daar kan je van alles programmeren.

    Dit geld voor de meeste ECU’s .
    UEC REC CIM enz variant configuratie is het meeste in te stellen.
    In de BCM heb ik dit ook geprobeerd hier krijg ik een foutmelding :(

    In reactie op: tips koppakking corsa swing 1.4i #17736623

    En druk je klepstoters terug anders krijg je hem niet aan de gang (of erger raakt de zuiger een klep).
    Gewoon in de bankschroef poetsdoek ertussen en langzaam leegdrukken.

    In reactie op: OP-COM #17575961

    Inmiddels een stukje van de rand om de steker verwijderd. Gaat er nu wel makkelijker in maar verbinding maken ho maar. Defect dus:(

    Ik heb net even de op-com geprobeerd en hij wilde geen verbinding maken.
    Even wat meer ruimte gemaakt rond de stekker asbak eruit enzo (vectra C) en de op-com er goed met wat meer kracht ingedrukt en toen had ik pas verbinding.
    Heb echt het idee dat de stekker er slecht ingaat waardoor er dus verbindingsproblemen ontstaan.

    Kan wel een hele hoop programmeren in de UEC REC CIM UHP (telefoon) EHU (cd70) kan je de meeste code index variant codering enz instellen.
    Radio activeren en deactiveren van de CD70 is ook mogelijk ;)

    In reactie op: OP-COM #17575951

    Geprobeert te downloaden, maar de links waren dood. :(

    Hier een snelle download (zonder installer) voor de geïnteresseerden.

    OP-COM CHINA 08-2010 NL

    In reactie op: OP-COM #17575929

    Ik heb al enkele keren meegemaakt dat de op-com niet goed in de diagnosestekker zit waardoor er ook rare dingen gebeuren (alle lampjes uit etc).
    Hij past er ook niet echt lekker in .

    In reactie op: olie verversen astra z2.2se #17735352

    Geen torx of 19 maar steek 15 is het en een rubberen ring (speciale) .
    5 Liter oliehoeveelheid.
    Suc6 :thumbup

    Groeten van een ¨bijna¨ dorpsgenoot :P (Scherpenzeel)

    In reactie op: Distributieriem X16SZR #17733630

    Hou nou gewoon aan wat Opel voorschrijft.

    :thumbup:thumbup dat zeg ik nou altijd :P
    Zelfde verhaal met de 1.9 CDTI daar is ook altijd eeuwig discussie over .


    @Laagvlieger

    misschien kan ik je helpen met de lijst ?

    In reactie op: OP-COM #17575910

    :thumbup hier werkt ie prima op Windows7 ! ;)

    Had eerst versie 1.33 firmware toen deed ik interfacetest en ging hij gelijk de firmware updaten naar 1.39.

    In reactie op: Pk-feest: Opel Astra GTC Paris + 26 foto's nu ook met f #17732933

    Dikke wagen ..

    Maar start-stop systeem :hmmz leuk als je even een stoplichtsprintje hebt gemaakt en voor het volgende stoplicht staat gaat de motor uit goed voor de turbo .

    In reactie op: Distributieriem X16SZR #17733620

    en deze motor is een risico motor. in het ene geval blijft ze heel, in het andere heb je 1 of 2 kromme kleppen.

    De X16SZR is gewoon een vrijloopmotor!
    Deze loopt echt niet kapot hoor. De 1.4 8V daar heb je grote kans dat ie stuk loopt !!

    In reactie op: Traction control achteraf inbouwen #17733543

    :o Goeiedag zeg dat is wel een ingewikkeld microcontollerproject zeg.
    Opzich wel gaaf maar mij lijkt het wat teveel moeite voor tractiecontrol.

    In reactie op: Multieriem Opel Corsa 1.2 16V 2002 #17733440

    Officieel schrijft opel er geen vervangingstermijn voor.
    Ik kijk meestal op droogte scheuren/barsten als die dat heeft gewoon vervangen zijn de kosten niet.
    Breken doen ze eigenlijk nooit tenminste ik heb het nog nooit gezien.

    Vervangen is nog wel lastig aangezien de motorsteun los moet en je een blokeerpen (boortje kan ook ) hebben om de spanner ontspannen te houden.

    Gelijk met de distributieriem vervangen is lastig bij de 1,2 corsa c aangezien deze een ketting heeft.

    In reactie op: Traction control achteraf inbouwen #17733541

    Zal erg moeilijk worden aangezien het nooit op de C20NE geleverd is.
    Op de C20XE wel d.m.v een extra gasklep.
    Misschien zou je dit pas kunnen maken maar mij lijkt dit een aardig moeilijk/onmogelijke klusje :hmmz

    In reactie op: Foutcode P1191 #17727021

    Kan je gewoon losschroeven en lostrekken wel het liefst als ie koud is anders wil er nog wel eens met aardig wat kracht benzine uitkomen zetten.

    In reactie op: Foutcode P1191 #17727019

    Als je de regelaar eraf hebt (dan kun je het echt goed zien) staat rechtsonderin staat het datumstempel. (als je de stekker rechts houd :P).

    Of kijk hier

    In reactie op: Foutcode P1191 #17727017

    NR 1 is de Sensor
    NR 2 is de Regelaar

    Onderaan nummer 2 (bijna niet te zien) staat een datum nummer.
    Voorbeeld 160 08 (betekend jaar 2008 dag 160).
    Vanaf 226 09 (dus dag 226 in 2009) zijn ze goed daarvoor moeten ze vervangen worden.

    P.S als hij al gedaan is dan staat er vaak ook een witte verfstip op de regelaar gemarkeerd.

    In reactie op: chrome signum mistlamp kapjes (kewl pics toegevoegd) #17725163

    Passen die signum mistlampkapjes ook op een Vectra GTS C2 (bj 2007) ??

    In reactie op: Toch een executive #17728581

    Staat een stuk mooier he

    2,2 DGI Executive :P

    In reactie op: Astra H 1.7 CDTI kapotte zuiger #17728838

    Die krasjes / groeven had een collega gedaan met z´n schroevendraaien waarom weet ik ook niet.


    @willem

    Ik zat ook gelijk aan een slechte verstuiver te denken dacht alleen eerder dat er dan een gat in de zuiger komt (brand).

    Had al een ruilmotor ingebouwd en vanmiddag ff de kop van de oude afgehaald was toch nieuwsgierig.
    De verstuivers van de oude motor opgestuurd en laten testen waren niet heel slecht ofzo (alleen buiten hun waarden maar dat hoor ik altijd van dit niet nader te noemen bedrijf :P).

    In reactie op: Toch een executive #17728576

    De mijne is ook een executive met leer (zwart).
    Deze is nieuw gekocht door een particulier . (ik ben nu 2e eigenaar).
    auto is van juni 2007.

    In reactie op: Z22YH LPG verstandig #17728016

    Tot voor kort was er nog geen LPG installatie voor de Z22YH.
    (2,2 YH is een direct ingespoten benzine motor en niet makkelijk op LPG te bouwen).
    Er is een installatie in ontwikkeling die vloeibaar gas via het orginele systeem inspuit. (dus de eigen hogedrukpomp en injectoren).

    Het kan best goed zijn maar of dit zo’n goed idee is betwijfel ik. (aangezien er op benzine al best eens stroringen zijn in het hogedruk gedeelte).

    Ik zou voor de tip van sw_reijnders gaan en een 1.9 CDTI zoeken!

    In reactie op: Vectra c caravan 2004 met nogal wat mankementen #17726961

    Nou dat nagloeien kan best een tijdje duren (aantal minuten).

    In reactie op: Vectra c caravan 2004 met nogal wat mankementen #17726959

    pas onder de 6 graden gaan ze daadwerkelijk werken.

    Nee hoor ze gloeien altijd bij iedere start (nagloeien) zelfs als de motor warm is gloeit ie nog alleen zie je pas dat gloeilampje oplichten onder een bepaalde temparatuur.

    In reactie op: Aanschaf Zafira 2.2. 2000 #17724574

    Alle zafira’s van 1999 t/m 2005 zijn hiervoor terug geroepen om deze te vervangen

    Dit geld alleen voor de diesels !

    In reactie op: vivaro wil niet starten na nieuwe multirem opgezet #17724426

    Waar ik me een keer helemaal gek op gezocht heb bij een vivaro was dat de nokkenaspoelie verdraaid was t.o.v de nokkenas doordat het spietje kapot was gegaan.
    Hierdoor lopen de krukassensor en nokkenassensor niet synchroon (die kan de dealer zien op de tech2).
    Hierdoor slaat hij niet aan .

    Heeft niet direct met die riem te maken maar toch een punt om na te kijken.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 432)