Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welke velgen heb jij onder je vectra?
Zit volgens mij een lastafhankelijke remdrukregelaar op.
Deze geeft meer of minder remdruk afhankelijk van de belading.
ik denk dat daar iets mee aan de hand is. (lees vastzit).Probleem met deze motoren is de te “zachte” klepzitting.
Wij hebben goede ervaring met een toevoeging dit is een reservoir die op het inlaatspuitstuk wordt aangesloten en dan regelmatig dit meeopzuigt om dat inslaan van de kleppen te voorkomen.Nu bij 129000 nieuwe nokkenasketting met kettingwielen en wederom kleppenstellen.
@ckad nokkenasketting? Bij een 1.8? Deze heeft een riem geen ketting.
Die uhp heb ik niet gevonden maar collega’s van het magazijn. (werk bij een dealer).
Ik zal zodra ik weer op mijn werk ben even de onderdeelnummers en benodigdheden noteren en dan aan je doorgeven.
Morgen ben ik er niet (cursus).Pas nog een UHP bluetooth telefoon achteraf ingebouwd in een astra J.
Opzich niet heel moeilijk en de UHP is ook niet zo heel duur nieuw.Probleem alleen is om iets achteraf in te bouwen in een astra j heb je een VCI code nodig.
Om de uhp (of iets anders) te activeren en te programmeren.
Die code moet bij GM zelf worden aangevraagd (via TIS ).En ik moet nog weg :( duurt wel ff voor ik hem schoon heb .
Wat bedoel jij met “half can” ??
Alle vectra C´s hebben een UEC (electrisch centrum onder de motorkap) welke de mistvoorlampen regelen.
Deze zit ook op de can-bus aangesloten.Heb van de week een 1.7 CDTI gehad deze schommelde gigantisch in toeren.
Brandstofdrukregelaar (klep) achterop de brandstofpomp vervangen en het was helemaal weg.
(schijnt vaker voor te komen aldus een collega monteur).Daar ben ik ook naar op zoek.
Op de site die jij geeft kan ik maar weinig specifieks vinden voor opel CD70 systemen.Dension Gateway heeft ook zulke systemen alleen kan ik nergens vinden dat de CD70 ook wordt ondersteunt.
Hoe bedoel je gelockt??
Kom je er niet in geeft ie een error ?
Bij sommige programmeringen moet je de securitycode ingeven.@stefanDTI
Dan denk ik idd dat je een update moet hebben.
Welke versie gebruik je?
Ik heb 1.39 met OP-COM-08-2010.
Ik kan hier overal in programmeren behalve de BCM dan loopt ie vast :thumbdown
(gaat wel om een vectra-C misschien is dat weer anders als een astra-H).Klepstoters niet teruggedrukt.
Dan krijg je hem bijna niet aan de praat.
Even (met een doek ertussen) in de bankschroef en langzaam terugduwen (alle olie eruit persen).Het is niet een kwestie van een zekering.
Hij is uit te schakelen met behulp van de Tech2 of een OP-COM .De Z17DT bestaat niet het is of Z17DTH of Z17DTL
En zoals wim-v6 al zegt is dat common-rail dus heel anders.
Maar waarom zou je die willen inbouwen ?Met de 1.7 motoren is het vaak oppassen er zit veel verschil in.
Een Z17DTH uit een corsa is anders als een Z17DTH uit een astra-h. (ondangs dezelfde motorcode).
(brandstofsysteem de ene is Denso de andere Bosch).
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.Verzekering gaat niet lukken.
Heb wel eens meegemaakt dat een klant met zijn auto na een enorme regenbui door zo´n diepe plas was gereden dat er water in de motor was gekomen en toen was het einde oefening (drijfstang gebroken).
Dat kon wel verhaald worden op de all-risk verzekering.Nog een goede voor een motor is ronald-morien.nl
Je kunt beter iets meer uitgeven en een goede motor met garantie kopen dan straks weer allemaal ellende hebben.Als je een nieuwe sleutel bij de dealer besteld krijg je tegenwoordig standaard een klapsleutel (tenminste dat is mij verteld door de magazijnmedewerker).
Oke ze zijn wel aardig aan de prijs maar je hebt kwalitatief een goede sleutel.

Bij de mijne zat een scheur in de zuiger.
De cilinderwand was echter nog niks aan te zien.Bij de jouwe klinkt het als een ¨warmloper” .
Alle koelvloeistof zit er nog wel in?:thumbup Thankzz
Jammer dat het niet werkt met een CD70 dan maar opzoek naar een andere oplossing.
Hmm weet er alles van :thumbdown
Het is balen.Even een tip als je een ruilmotor neemt zoek een Z17DTH van een ASTRA en NIET van een andere (corsa/combo enz enz).
Die hebben een ander brandstofsysteem namelijk dan kun je wel alles overzetten (zoals ik gedaan heb) maar dan kom je erachter dat de ring van de krukassensor anders is en dan kun je alsnog de halve motor loshalen (krukas eruit) om die ring over te zetten.Renoy in Waardenburg is een goeie voor een motor. (tenminste ik heb er goede ervaringen mee).
Welke sensor zit er niet in volgens jouw kennis?
Bij een Zafira Z18XE (welke jouwe waarschijnlijk is) zit er wel degelijk een Lambdasonde 2 in en een klopsensor ook.
de defectcode P0140 duid meestal op een defecte lambdasensor.
Zou die eerst vervangen mocht die klopsensor foutcode terugkomen dan kan je die altijd nog vernieuwen.Met de tech2 of een OP-COM kan je die configuraties controleren.
Als je die niet hebt moet je toch een betere dealer zoeken :PFoto´s plaatsen kan stuur ze maar naar info ad j-des punt nl (ad vervangen door @ en punt natuurlijk door een . :P )
Heb eens zitten kijken al die dension 100 of 200 of 300 zie alleen maar CD30 erbij staan.
Heb zelf een CD70 werken ze daar ook op?8 november 2010 om 15:49 In reactie op: Zo ineens, van benzine naar diesel geluid (opgelost) #17756498Gaat het om de auto in je onderschrift?? (2,2 GTS).
Zou best een de spanner van de ketting kunnen zijn bekend kwaaltje :(
Zou er maar niet meer (teveel) mee rijden als de ketting breekt is het echt :swearKlopt dat viel mij ook al op.
Had in mijn vorige auto (astra-G) orginele xenon koplampen en die deden dat ook.
Zal eens opletten of de vectra het ook doet (denk het niet anders was het me wel opgevallen).Linkjes werken niet. http:///www.j-des.nl/OP-COM-CHINA-08-2010-NL.RAR staat een / teveel in maar dan nog werkt het niet!
Ze werken nu goed!!
Was even aan het stunten met de / en de – :P -
AuteurBerichten