Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan moet ie om de 6 jaar of 90.000km
Dan moet het een van de laatste zafira A zijn want vanaf 2006 is het namelijk de zafira B gekomen.
Z18XEP bestaat ook niet alleen een Z16XEP of een Z18XER.
Als het een model 2006 is is het een zafira B en deze heeft allleen de Z18XER (als 1.8 dan) deze riem hoeft pas bij 150.000km of 10 jaar vervangen te worden.
wat voor lampjes (fitting) zit er nu in die dagrijverlichting?
nou dat is beter dan dat ik een paar weken terug had.
Waren mijn mooie irmscher flatblade ruitenwissers (gewoon valeo :P) gewoon pleite.
Iemand had ze blijkbaar nodig :thumbdownHet ligt aan de foutcode die uitgelezen is.
Dan kun je zeggen of het de LMM of de lambdasonde (iets in de uitlaat) kapot is.Distributieset is overigens onlangs vervangen
Is ook de waterpomp vervangen??
Anders zou deze best eens het geluid kunnen veroorzaken!!Vaak remlichtschakelaar die problemen geeft.
Dan ziet de easytronic niet dat de rem wordt ingetrapt en gaat hij gelijk in “F”Zelfde plek als bij een G :P
Dashbordkastje eruit daarachter zit een klepje vast met 2 boutjes die schroef je los en pak je het filter er zo uit.Remlicht = P21W
Iemand ook idee welke verlichting niet door de BC gecontrolleerd wordt?
Dus waar geen spec. CANbus LED’s in hoeven?Volgens mij wordt alle verlichting door de can-bus gestuurd alhoewel ik bij het dashbordkastje en kofferbakverlichting mijn twijfels heb.
probleem is vaak dat als je een auto (insignia) met een lege accu bijstart en je haalt de kabels er weer af er een hogen piekspanning ontstaat.
Wat ik eens gehoord heb van de ANWB zelf was bij de auto die bijgestart wordt alles aanzetten (verbruikers) voordat de startkabels eraf gehaald worden!!Je krijg een vervangend keuringsbewijs waardoor het huidige vervalt dus helaas je mag niet meer rijden.
En zielig is dit niet zo hoort het gewoon !!!
Men is verplicht een auto af te melden of goedkeur (als ie goed is) of afkeur.Nee afdoppen gaat niet.
Hij meet ook EGR via de luchtmassameter.Het beste is om een nieuwe EGR klep te monteren en een pakking te halen van Fiat (deze zitten veel kleinere gaatjes in waardoor hij minder snel vervuilt!)
Bij mij maakt hij af en toe ook dat geluid.
Maak me er nog niet zo druk om.
Na de laatste olieverversing heb ik het nog niet gehoord .
Heb ze wel erger gehoord.Het speelt wel ZEKER bij de YH motoren ook !!!
Heb al diversen rammelende kettingen (spanners) vervangen.Bij de SE motoren is in het begin een schrijven geweest over de olienevelaar die ging dicht zitten.
Dit is nooit bij de YH geweest.Later is er een schrijven geweest over rammelende ketting (als gevolg van een vastzittende spanner)
Deze ging voor alle motoren in de 2.2 reeks (Z22SE Z22YH) en zelfs de Z20NET).De stuurhoeksensor kan ook wel eens problemen geven.
Hierdoor kan je stuurbekrachtiging ook in de fout gaan.Laat eens de CIM uitlezen op storingscodes.
De stuurhoeksensor zit meestal in de CIM namelijk bij sommige types (oudere dan 2005 dacht ik zit hij op het stuurhuis zelf)Wat je ook kan controleren is of de bedrading bij de accu allemaal wel goed vast zit.
Had een keer een vectra die ook constant in de fout ging met de stuurbekrachtiging zelfs na een nieuwe pomp bleef de fout.
Zat een kabel op de accupool niet goed vast deze maakte slecht contact daardoor.Let wel met dat ene set van €219-, ben je er nog niet.
Er zitten 2 kettingen ook voor de balansassen en waterpomp inclusief bijbehorende geleiders.
Als je het spul gaat vervangen zou ik die ook gelijk meenemen.mocht je ’t zelf meemaken, gewoon in een politie auto gaan zitten
Dat was dus ooit gebeurt bij een vectra B van de politie.
Werkte toen nog bij de plaatselijke dealer daar.
Hadden het dak er wel heel netjes afgeslepen.
Vectra was net een half jaar oud.
Is later gewoon gerepareerd.
Weet niet of de betreffende agent nog agent is :P@Henkieo
andre1058 heeft het over de benzine 2.2 motor .
Jij hebt een diesel (heeft ook wel een ketting dat wel).Maar bij de 2.2 benzine motor wil de ketting wel eens lawaai maken (bij het starten meestal).
Meestal de oorzaak vastzittende spanner.
En dan moet het hele spul vervangen worden.
(2 kettingen + geleiders spanner enz enz).
Uurtje of 6 werk.Hmm eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo´n pomp vervangen of zien worden vervangen bij de dealer waar ik werk (toch al zo´n 12 jaar) maar heb wel gehoord dat ze wel eens lekker.
Maar zo zie je maar de grote verschillen.
Wij hebben ook wel eens iets wat ze bij andere (collega) dealers nog nooit meegemaakt hebben.Maar als de pomp naar buiten toe lekt waar lekt hij dan ? Naar achter toe (achter het blok zeg maar)?
De waterpomp loopt niet via de multiriem.
Deze wordt door de secundaire (2e) ketting aangedreven.
Deze ketting drijft ook de balans-assen aan.
Waterpomp wordt niet vervangen als de ketting wordt vervangen.
Deze pompen gaan eigenlijk vrij weinig kapot.
Maar als ze stuk gaan lekken ze inwendig. (dus water in de olie).ja ben ook wel benieuwd wat het nu was.
Heb zelf ook een cd70 ingebouwd die uit een auto met aux kwam maar die werkte gewoon prima.Ben benieuwd wat hun erover te vertellen hebben laat het hier even weten.
Voor de APK moet een band ook juist gemonteerd worden.
Draairichting EN binnen/buitenkantArtikel 5.2.27 banden
6.De op de band aangegeven draairichting moet
overeenkomen met de draairichting van het wiel in
voorwaartse rijrichting van de personenauto. Een
band moet zodanig gemonteerd zijn dat dit
overeenkomt met de door de bandenfabrikant
aangebrachte markering op de band die de
draairichting of de binnenkant of buitenkant aangeeftNee er zijn geen linker en rechterbanden.
Je kunt ze namelijk op 2 manieren op de velg leggen.
dit gaat op bij banden met een draairichting.
Banden met outside erop moet dat gewoon naar de buitenkant toe wijzen .Het gaat meestal om dit profiel

Ondangs dat deze a-symmetrisch is heeft die geen draairichting maar een outside.
Het is wel raar dat de schuinlopende groeven bij de linkerband anders lopen dan bij de rechterband maar blijkbaar heeft de fabrikant dit opzettelijk gedaan.@corsa gsi
Het deel wat aan de buitenkant zit bij de band op het plaatje is toch bij het linkerwiel anders dan bij het rechterwiel ?Voor de mensen met een HTC hoe zijn julie ervaringen met met HTCsense ?
Bij mij werkt het namelijk voor geen meter maar vraag me af of dit nu aan mij ligt of ….
Ik kon gisteren niet inloggen in mijn account elke keer diversen foutmeldingen.
Wachtwoord opnieuw aanvragen deed het ook niet.
Op mijn telefoon via HTChub een scene downloaden of een uiterlijk lukt ook regelmatig niet (server error). -
AuteurBerichten