Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben toch voor de 1.4T (140pk) gegaan.
Vind dit gewoon een hele soepele fijne motor.
En de 1.6T was eigenlijk boven budget.Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk
Oud topics maar ik zie dat er nu lpg in een z22yh kan.
Maar wat ik mis aan de informatie is hoe en waar het gas in gespoten wordt.
Zitten er aparte gas injectors in het inlaatspruitstuk? Of gaat het via de bestaande injectors? Drooggas injectie of vloeibaar?
Hoe gaat het met het huidige brandstof systeem? Zit er een aparte gas computer in?
Hoop vragen ik weet het ben gewoon nieuwsgierig :)Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk
Dan zou ik er niet mee akkoord gaan.
Hun hebben er een storing bij veroorzaakt dus laat ze het maar oplossen.
Hebben ze wel de ecu goed geconfigureerd? Per ongeluk zonder airco ingesteld zodat die nu niet meer werkt.Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk
€400 rekenen voor het flashen van nieuwe software en dan ook nog eens de ecu slopen?
Vind dat wel veel.
Wat waren de klachten voordat je de ecu hebt laten flashen met nieuwe software?
Met een opcom kun je geen nieuwe ecu monteren.
Je moet de oude afmelden (dat gaat misschien nog wel met een opcom) maar de nieuwe ecu is leeg en moet ook weer geflashed worden met nieuwe software en dat gaat niet met een opcom.Probeer het eens met een andere browser chrome bijvoorbeeld.
Bij mij doet hij het dan wel.
Of gewoon tapatalk gebruiken werkt perfect.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
1 september 2012 om 11:27 In reactie op: motor start slecht en loopt slecht vectra c 2.2 gts 2002 #18059643Z22YH (2.2 directe inspuiting) is pas geleverd vanaf modeljaar 2004.
En op gas heb ik een 2.2 direct nog nooit gezien volgens mij kan dit ook niet eens.En over de benzinedrukregelaar gesproken deze gaan vaak stuk maar dan bij de 2.2 direct (z22yh) bij de gewone 2.2 (z22se) nog nooit gehoord.
Dat wordt veroorzaakt door de distributieketting.
De spanner blijft hangen.
Advies: zo spoedig mogelijk de complete ketting(en) laten vernieuwen.
Als hij van tijd schiet of breekt ben je de klos.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
23 augustus 2012 om 16:01 In reactie op: motor start slecht en loopt slecht vectra c 2.2 gts 2002 #18059624Wat is de foutcode die hij nu geeft?
Mijn vermoeden is toch dat de distributieketting van tijd is.
Dit heb ik al diversen keren meegemaakt (werk bij een opel dealer) en dan geeft het jouw genoemde klachten.
Laat de timing eens controleren dit is niet zo heel veel werk en dan weet je het zeker.
Ik zou niet direct aan de gasinstallatie denken aangezien hij op benzine al niet goed loopt.Met een software update en het activeren van aux in de variant configuratie met de tech2 is het nog niet zeker of de aux in ook wel werkt.
Ik had dat dus ook gedaan en kon zelfs aux selecteren in het menu maar je hoort dan alleen een raar getikt.
Niet alle cd70’s hebben de hardware voor aux aan boord.Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gefeliciteerd!
Komen een hoop Opel fannnetjes bij.
Hier is op 10 augustus opel fan Ruben geboren.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
@Opeltje17 wrote:
-Benzine filter om de 2 jaar
-Bougies vervangen om de 30.000km
-Koelvloeistof vervangen om de 2 jaarLuuk
Benzinefilter is om 4 jaar of 600000km
Bougies 60.000 of 4 jaar maar bij een gasauto zou ik ze inderdaad eerder doen.
Koelvloeistof elke 2 jaar? Is wel vaak Opel schrijft dit niet voor alleen bij vivaro maar dan bij 120000kmBij het vervangen van de distributieriem zou ik de thermostaat ook meenemen die gaan vaak stuk en je bent dan al een heel eind op weg.
Verstuurd van mijn HTC Desire HD met Tapatalk
Toch maar even gauw de distributieketting vervangen van de Vectra.
Hij begon pas ineens bij het starten gigantisch te ratelen :swear
Nieuwe ketting balansassen, de spanner is hier ook goed te zien.(metaalkleurig ding met 2 boutjes)
Nogmaals de balansasketting.
Het bovenste tandwiel linksboven is van de waterpomp.
De 2e ketting van de nokkenas-aandrijving ligt op zijn plek.
Inlaatnokkenas op tijd zetten.
Uitlaatnokkenas op tijd zetten.
Krukas op merkteken zetten.
Timing controleren met speciaal gereedschap.Gelijk verse olie erin met nieuw oliefilter en 4 nieuwe bougie´s.
Rijdt weer als een zonnetje!! :thumbupEgr wordt zowieso niet aangestuurd bij vol gas (klep wordt dichtgezet) dus je kan nooit meer vermogen krijgen door de Egr uit te schakelen.
Verstuurd van mijn Desire HD met Tapatalk
Er zullen er wel meer dicht gaan verwacht dat Broekhuis Opel in Veenendaal ook wel tot de slachtoffers gaat behoren.
Die is vanaf half 2009 al dicht.
Kan het weten heb er gewerkt.Verstuurd van mijn Desire HD met Tapatalk
Bougies in een Z22YH mogen officieel volgens Opel onderhoudsschema 120.000km blijven zitten.
Maar als ik dit zo hoor zou ik ze lekker vervangen bij 60.000km.De pomp zit tussen de V´s van je cilinders.
Om erbij te kunnen moet je heel veel weghalen.
TSB dat zijn technische service bulletins (van opel).
Maar als je naar een dieselspecialist gaat dan weten die ook wel van het probleem.32 jaar en rij sinds 2010 een vectra C2 GTS 2,2 direct
Heerlijke auto !!

Op de Brandstofpomp zitten regelklepjes 2x deze gaan vaak kapot.
Er is een tsb van opel van.
Heb hem niet bij de hand op mijn telefoon mocht je meer info willen u2u me maar ff dan kijk ik vanavond even op mijn pc.Send from my cyanogenmodded Desire HD
Nog beter ik gebruik al jaren Ubuntu/Linux met firefox of chrome browser.
Nooit geen virussen meer en bovendien geheel gratis!!Verstuurd van mijn Desire HD met Tapatalk
Welkom collega :)
Verstuurd van mijn Desire HD met Tapatalk
9 februari 2012 om 11:55 In reactie op: bochtverlichting (in mistlampen) en dagrijledverlichting #17989609@Haasje17 wrote:
Volgensmij kun je dat bij de signum ook gewoon activeren via een opcom
Dat gaat helaas niet.
Er zijn wel modules voor zoek eens op google naar “happylightshow”
Dit is een module die in de diagnose stekker gaat waarmee je diversen opties kan programmeren.Jullie ook al? Wij hebben diversen ecoflex diesels afgetapt welke zeer slechte Brandstof hadden, het was net stroop zo dik.
De meeste hadden bij de “witte” pompen getankt.Sent from my Desire HD using Tapatalk
Ik zal eens een keer proberen hoe hij reageert bij een te snel genomen bocht.
Wel op een plek waar het veilig kan natuurlijk!
Heb wel esp dus die kan ook roet in het eten gooien.
Is dat eigenlijk uit te schakelen op een Vectra c?Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Ik heb met de C 3.2 V6 gereden, zowel automaat, wegligging is vergeleken met een B ook gewoonweg belabberd, de C is een veel te neutrale en bijna gevaarlijk stuurauto, Voelt erg goed en stabiel aan, totdat je daadwerkelijk de hoek om moet, dan gaat ze rechtdoor….. Hierbij is een B met goed onderstel (mijne is gewoon OEM, niks sport schokbrekers ofzo) gewoon een speelse auto, met een Veilig weggedrag, als je stuurt, ook met hogere snelheden op mooi korte bochten, gaat ze gewoon de hoek om, al wil de V6 wel wat ”kwispelen” als je de power wegneemt…
Toch raar ik heb precies tegenovergestelde ervaring.
Kameraad reed een Vectra b v6 en daar heb ik diverse keren in gereden en ik vond hem erg snel onderstuur hebben.
Bij een rotonde beetje vlug overheen rijden gelijk flink piepende banden.
Stond op Michelin xh1 banden.
Met mijn huidige vectra c2 2.2 direct heb ik nog nooit het gevoel gehad als bij die Vectra b.Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
9 november 2011 om 11:57 In reactie op: fakra stekker: waar plaatsen antenne oplossing cd70???? #17918845Wat voor gps antenne heb je?
Ik had bij mijn cd70 een universele gps antenne en deze helemaal achterin geplaatst op de hoedeplank, aangezien de voorruit warmtewerend is en deze het gps signaal tegenhoudt .Sent from my Desire HD using Tapatalk
-
AuteurBerichten