Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
controleer de abs ringen om je aandrijfassen eens heb al eens gehad dat er een ring gebroken was waardoor er een tandje overgeslagen werd zeg maar .
Dan krijg je hele rare dingen….http://www.youtube.com/watch?v=DDVB27h0wLE
deze heeft ook een heel bruut geluid :thumbup:thumbup
die 2e stekker (het 3e plaatje) is volgens mij van de klopsensor.
1 september 2008 om 19:35 In reactie op: Vectra april 2005 Z1.9DT E3 120PK = 8 of 16 klepper?? #17421003Z19DT (of een Z19DTL) is een 8 Klepper 100% zeker.
Z19DTH of Z19DTJ zijn 16 kleppers.
Je kunt het zien aan de plek van de olievuldop.
Zit deze links onder dan 8V
Zit deze helemaal rechts onder dan 16V .De 16V hebben waak problemen met de wervelkleppen hele spul breekt af waardoor het complete inlaatspruitstuk vervangen moet worden klusje van zeker een uur of 6 waarbij ook de distributie vervangen moet worden.
Dus liever een 8V minder problemen mee!!Was dat wel een bedrijfswagen dan? het geld alleen voor een bedrijfswagen niet voor een personenwagen.
Laat de oude gewoon zitten slijp het een beetje kaal en vlak zodat de nieuwe er netjes vlak overheen past en dan las ik hem rondom dicht.
Bij een corsa B gaan ze ook wel eens verrot die veerschotels brokkelen dan helemaal af.
Ik las er dan meestal een nieuwe overheen.
Eentje van een astra F (weet het nr zo ff niet maar hij kost maar €10-,).
Klein beetje aanpassen en je kunt hem er zo overheenlassen.Weet niet of je er wat mee kan bij een kadett .. ?
Niet want er zit een ketting op !
In principe hoeft deze nooit vervangen te worden.voor de apk maakt dat niet uit.
Enige wat je moet controleren of de kogel wel 49mm of groter is (ivm slijtage) en of de trekhaak wel goed vast zit (met alle bouten en niet verroest op de plek van de bevestiging).Dat kan idd je kan die 2 torxboutjes gewoon losdraaien en dan met wat moeite dat wel de complete gallerij eruit trekken kan best vast zitten.
Normaal heb je daar 2 soort schroevendraaiers voor met schroefdraad die je weer in die gallerij kan draaien kan je daaraan hem omhoog trekken maar het kan ook zonder :Psuc6
Kijk even de sensoren na die op de remblokken zitten deze zijn waarschijnlijk doorgesleten !!
17 maart 2008 om 20:28 In reactie op: motorstoring opel zafira 2.2 dti/distrubutieketting kapot #17397952Wat voor fouten worden er uitgelezen? (foutcodes)
Als je die codes weet is het toch iets makkelijker want nu is het alleen maar giswerk…Wat ook vaak voorkomt bij de 1.2 16V motoren is de gasklepsteller kost ongeveer een kleine €100-.
Bedoel je een tech2 zelf maken ? nou dat lijkt me erg lastig.
Je kan wel zo’n OBD uitleesapparaat zelf maken deze heeft ooit in een electronica vakblad gestaan (elektuur).
Dit is alleen erg lastig je moet dan aardig wat electronicakennis hebben.
Je kan een OBD uitleesapparaat ook gewoon op ebay of marktplaats kopen dacht het laatst hier nog gezien te hebben dat een aantal mensen zo’n tester hadden aangeschaft voor niet al te veel geld.Wat voor modem heb je erbij?
Sommige doen een automatische softwareupdate (KPN experiabox) en dan gaat ie ook rebooten !
Heb dat ook nog wel eens regelmatig .Ja er zijn koppakkingtesters die meten d.m.v een gekleurde vloeistof of er CO gas vrijkomt in het reservoir.
Ik doe meestal een tijd het systeem op druk zetten en dan bougies eruit en starten kijken of er wat water uitkomt. (maar dan moet ie wel erg lek zijn).Als is de oliedop er af draai, dan zie je echt een wittte aanslag zitten
Dat hoeft nog niet een lekke koppakking te zijn.
Is gewoon condens wat zich mengt met olie .
Verlies de motor ook koelvloeistof?
En wat voor drap zit erin het koelvloeistofreservoir ?Ik ga eens kijken voor zo een kast bedankt.
Heb nu een gewone “oude” kast big tower die had ik nog staan gebruik ik even om alles te testen.
Maar wat voor voeding heb je in die kast maxim102 ?Storing 31 krukas signaal zit er altijd in als hij niet loopt
Op die gasklep pos sensor storing zal hij wel gewoon lopen.Welk relais heb je doorgelust? (benzinepomprelais??)
Vonkt hij wel . Krijgt de benzinepomp spanning ? (rood/blauwe draad)
Astra G is dus later dan bouwjaar 97 ;) dus die mag 6 jaar of 90.000Km blijven zitten .
Als de auto van modeljaar 1997 is (10e nr van chassisnummer een V ) mag de riem 6 jaar of 90.000km blijven zitten
is hij ouder dan is het 4 jaar of 60.000km.De functie van de EGR is gewoon de verbrandingstemparatuur omlaag brengen door zuurstofarme lucht (uitlaatgas) terug te voeren de cilinder in hierdoor gaat de verbrandingstemparatuur omlaag waardoor de NOx uitstoot (stikstofoxide) verlaagd wordt.
Het brandstofverbruik gaat juist omlaag als je de EGR afsluit.
Mooie velgen :thumbup
Verkoop je de oude ook ? :P;)
Ik reed laatst in de nieuwe Zafira met CD70 Navi en had hetzelfde.Kon pas in het menu komen wanneer ik stilstond.
@bossa
Dat kun je in veel gevallen met de tech2 uitprogrammeren in de EHU en dan variant config ;) -
AuteurBerichten