Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Blijft een amerikaans Concern he.
Ja dat is waar alleen de vraag is hoe lang nog :D
De 2,2 (Z22SE) is van oorsprong niet een echte opel motor. (meer een amerikaanse motor GM dus).
Hij is ook compleet anders van bouw dan de meeste opel motoren neem bijvoorbeeld de inlaat en uitlaat die zitten precies andersom dan de meeste (lees alle) opel motoren.
De distributie is ook best wel anders (ketting).
In amerika hebben ze hem ook als 2,4 in diverse modellen van GM.Op dit forumstaat er veel informatie over de Z22SE motor
Ja dat ratelende geluid kan wel eens de kettingspanner zijn.
Meestal veroorzaakt de onderste kettingspanner dit deze gaan wel eens vastzitten.
Ik denk trouwens dat die gele drap dat idd gewoon condens is ik zou me er niet al teveel zorgen om maken.
(meer om dat geratel).
Wanneer doet ie dat?Zit er ook van die gele drap aan de onderkant van de oliedop zelf?
Worden er veel kleine stukjes met de auto gereden?5.2/3.51 lid b Verlichting Xenon
Voertuigen i.g.g. na 31-12-2006 met Xenon moeten zijn voorzien van:
• koplampsproeiers. en moeten ook werken
• De (Xenon) dimlichten moeten blijven branden als het grootlicht brandt.
• Niveauregeling, geen CP tijdens APK.Dit staat op de site van autoadviezen dit komt straks ook in de regelgeving maar het staat nu nog niet op de site van de RDW want die regel gaat pas vanaf 1 mei in.
regelgeving kun je gewoon downloaden van de RDW site (is gewoon het boek in pdf)
download regelgeving apk in pdf
Dit is trouwens ook een mooie site met uitleg van de nieuwe regels.
Klikkie doenVoor auto’s met xenon gaat er ook wat veranderen.
Auto’s in gebruik genomen na 31-12-2006 met xenon moeten zijn voorzien van koplampsproeiers en deze moeten ook werken.Op elke lambda sensor staat een stroom die schommelt tussen de 0.1 en de 0.9V
Dat is niet helemaal waar op sommige siemens systemen (X18XE1 en Z18XE) van een C18XE weet ik het niet zeker staat 1.00V – 5.00V zogenaamde 5volts lambdasensoren.
En met universele lambdasondes heb ik (en vele collega’s van mij) zeer slechte ervaringen heb liever orginele
De motoren van de isignia zijn dezelfde als die van de Antara
Dat dacht ik ook maar dat is niet waar het zijn dezelfde als de 1.9 diesel (fiat motoren) die nu in de vectra C liggen maar dan 2.0L :P
Als er nergens uitwendige lekkage is dan denk ik dat er toch ergens lucht zit.
Zou alles een keer goed ontluchten kijken hoe het dan is.Wat voor auto hebben we het trouwens over?
Nergens lekkage? Bij remklauwen remcilinder enz ?
Gaat je pedaal helemaal naar de bodem ?
Als hij iets zakt zodra je de motor start is dat niet erg want op dat moment gaat je rembekrachtiging werken en aangezien deze op vacuum werkt en dit alleen aanwezig is als je motor loopt klinkt het vrij normaal.Z16SE is 90.000km of 6 jaar.
De 8V motoren kunnen gewoon iets langer mee als de Z16XE (16V) motoren maar vanaf modeljaar 2003 gaan de 16V (Z16XE) ook 90.000km mee.
Die onderhoudsintervallen zijn zo vaak veranderd daarom staat er denk ik ook weer wat anders in het boekje.beter als dat wat nu in de insignia ligt en dat is een GM blok.(ism vm motori)
Dat dacht ik ook maar is niet waar.
De nieuwe diesels zijn allemaal op basis van de 1.9 diesels die ook in de vectra C liggen.Ik zou bezwaar aantekenen het staat echt in het boek.
Kopietje meesturen van de betreffende pagina uit het boek kijken wat ze daarop te zeggen hebben.
Of zou het APK boek weer anders zijn als de wegenverkeerswet?
Zou me niks verbazen :thumbdownvolgens mij staat dat al jaren in het APK boek.
de auto mag toch 2 maanden langs de weg staan of in je garage ZONDER apk als je er maar niet mee rijdt.
Dit staat ook in het APK boek.VR art.4.7 Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden nadat het keuringsplichtig is
geworden of twee maanden nadat de geldigheidstermijn van het keuringsbewijs is verstreken op de weg
staan zonder dat voor het voertuig een geldig keuringsbewijs is afgegeven.De riem :P
Niks aan het handje op tijd zetten nieuwe riem erop en rijden maar.Kleppen raken de zuiger niet.is beveiligd met safedisc4
Mij is het gelukt met deamon tools mounten dan sd4hide op hide drukken en dan installeren .
EPC 3 werkt trouwens NIET op windows vista !!over de plaats van de vulopening staat eigenlijk niks vermeld in het apk regelement
bij benzine staat er alleen dit
De vulopening van het brandstofreservoir moet
zijn afgesloten met een passende tankdopbij LPG staat er nog dit
Indien het voertuig na 30 september 1978 in
gebruik is genomen, mag het vullen van de tank
alleen buiten het voertuig kunnen geschieden.hier is niks over terug te vinden in de regelgeving.
Als hij maar aan de K waarde (roetwaarde) voldoet.
turbo diesel 3.0 K
zelfaanzuigende diesel 2,5 KBij de 1.8 16V (X18XE1) motoren komt het ook vaak voor dat het gasklephuis vervuild is als hij gaat stotteren !!
Zit je radio wel goed aangesloten ?
Als daar de draad van het snelheidssignaal (blauw-rode draad) niet op de goede aansluiting zit kan daar ook het probleem vandaan komen.
Haal eerst de radio er eens uit kijken of het probleem weg is.als de accuspanning tijdens het starten erg laag is kan dat idd gebeuren.
Laat de accu eens testen denk dat die slecht is.Niet toevallig de waterpomp ??
Bij een X18XE1 zoals wim-v6 zegt idd gasklep reinigen en opboren van de carterventilatie pijpje in het gasklephuis naar 2 mm dikte en heel belangrijk nieuwe software in de motor (laten) zetten anders loopt ie niet goed meer.
Als dat blauw/witte draadje je massa raakt gaat je acculampje (of liever gezegd dynamolampje) inderdaad branden.
-
AuteurBerichten