Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk dat de EGR klep zelf lekt dat gebeurt wel vaker.
Die motorsteun die jij bedoeld is een kantelsteun deze hoort zo los te liggen niks mis mee.
(als je een nieuwe zou bestellen ligt hij net zo los)
En hoeveel km heeft de oude het uiteindelijk volgehouden bedoel wat is de kmstand van je auto?
(kan ik vast sparen als de mijne het gaat begeven) :thumbdown
De koplampen van een GTC zijn hetzelfde als van een astra H 4deurs. (liever gezegd 5 deurs).
Maar wat wat versta jij onder een astra H 4deurs ?? een sedan?
Je bedoelt denk ik 5deurs (hatchback).Maar waar haal jij die lampen weg ?? Ik zoek ook xenon koplampunits voor een astra h :P
ik heb nog een mooi setje originele lampen te koop :P
Ik ben zelf APK keurmeester en als ik jouw auto zou moeten keuren en je hebt er xenon in keur ik hem gewoon goed.
Als natuurlijk het lichtbeeld en de afstelling goed is.Maar als je onderweg door een agent gespot wordt KAN je dus een bekeuring krijgen!!
Wat voor foutcodes hebben ze bij de dealer uitgelezen?
Als het P0100 en P0110 zijn deze geven een luchtmassameter storing aan maar hier is een schrijven van opel van.
Er moeten 2 draden van het motorstuurapparaat aan massa gelegd worden.Luchtmassameter kan het zijn.
Maar controleer alle vacuumslangetjes eerst even want deze gaat ook regelmatig lek waardoor je dezelfde foutcode krijgt.
(en die slangetjes zijn goedkoper als een lmm).De zwarte kap (ecotec kap) eraf halen deze kan je gewoon met wat kracht eraf trekken.
Dan kun je (wel lastig) precies tussendoor kijken of het stangetje nog op de kogeltjes gedrukt zit. (het is wel lastig)Als hij echt kapot is kun je het onder het rijden ook merken hij trekt dan onderin toeren erg traag op .
En niet te vergeten de EGR klep gaat wel eens stuk.
.Kan iemand de zwakke punten van een 1.9cdti 150pk met automaat (dsg bak)
Dit is trouwens GEEN dsg bak maar een “normale” automaat.
Dit is een fijne automaat in combinatie met de 1.9cdti!Bij de Astra G en Zafira A (diesels) is hier een terugroepactie van.
Door de onderplaat die eronder zit blijft vuil en vocht achter waardoor het subframe gaat roesten.De vectra B valt hier niet onder toch raar want volgens mij heeft deze ook bij de diesels zo’n onderplaat.
De mijne fluit ook maar alleen de eerste paar km als hij koud is hoor ik hem daarna niet meer.
Maar hebben ze alle turboslangen en de intercooler ook gecontroleerd op lekkage want daar kan natuurlijk ook nog iets lek zijn .
Bij de Y22DTR al eens meegemaakt dat de krukas was gebroken ja idd ik stond ook erg verbaasd maar hij was toch echt gebroken.
Wat is de km-stand van de auto??
maareh wim-v6 wat is er mis met een ex-lease auto :jerry
(heb er zelf eentje gekocht bij een occasion center van een leasemaatschappij)Als er op de radio CD30 MP3 staat kun je gewoon een cdtje met mp3’s afspelen als er alleen CD30 opstaat is ondersteunt deze geen MP3 cd’s.
Mijn nieuwe auto :cool:



Astra H cosmo 1.7 CDTI 100pk
Moest ineens 100km per dag rijden dus leek mij een diesel wel rendabel.
Hij heeft best veel opties alleen geen navigatie helaas.
Kon hem goedkoop kopen bij een occasioncenter van leasemaatschapij heeft wat schade op de voorbumper en moest een grote beurt met distributieriem. (die laatste 2 heb ik vandaag direct gedaan ben immers zelf monteur).eenmaal de turb erruit,zag ik tot mijn grote verbazing dat het turbinewiel los was gekomen. dus ik denk dat hij eerst aan is gelopen,en daarna afgebroken is..
Dan zou ik toch even controleren of er niks is afgebroken wat nu ergens in de intercooler zit of ergens in de turboslangen.
En die 1600 met disontsteking dan? zon 1.6xs ofzo..
je bedoelt de X16SZ of X16SZR die blijven ook heel
motoren die (waarvan ik zeker weet) heel blijvenC16NZ
X16SZ(R)
Z16SE
C18NZ
C20NEC16NZ bedoel je neem ik aan.
Antwoord : nee bij deze motor raken de zuigers de kleppen niet.
Dit is een zogenaamde vrijloopmotorZitten er geen sleutels meer bij de oude auto?
En heb je het kastje (de ronde zwarte ring) bij het contactslot er ook bij ?
Code is alleen te achterhalen door de dealer deze moet dan kentekenbewijs deel 1 en 2 faxen naar de fabriek.
de X18XE1 en Z18XE zijn smallblocks.
Nog een verschil :
een Z18XE heeft 2 lambdasondes 1 voor de katalysator en 1 na de katalysator (de 2e is om de katalysator te controleren).
En de katalysator zit direct na het uitlaatspruitstuk.Gasontladingslichten (Xenonlichten) Als de dimlichten gasontladingslampen (Xenonlichten) hebben, dan moeten deze lichten een goedwerkende koplampsproei- installatie hebben. Ook mag het dimlicht niet uitgaan als er wordt overgeschakeld van dimlicht naar grootlicht. Reden is dat het soms even duurt voordat een lamp met gasontlading op volle sterkte is. Bij overschakelen van groot naar dimlicht, moet het dimlicht eerst nog op sterkte komen, waardoor er korte tijd weinig licht is. Als na inschakelen het dimlicht steeds feller wordt, is te zien dat het gasontladingslampen zijn. Dit is ook te zien aan de spanningstransformator voor de gasontladingslampen. Hierop staat een waarschuwingssymbool voor hoge spanning.
Dit geld dus voor auto’s ingebruik genomen na 31-12-2006
(dus vanaf 2007) !!!!!!Geen APK eis wel kan de politie er voor bekeuren
Net zoals je auto teveel geluid produceert voor de APK geen probleem maar de politie kan je wel bekeuren.
Ik heb dus HCR erin gedrukt staan en de APK staat voor de deur.
Op die code kunnen ze hem dus NIET afkeuren !!!
lees nu die regels van de APK nou maar is goed het is als je naderhand xeon gemonteerd heb en geen juiste code op de lamp heb absoluut afkeur
Dat is niet waar die codes op de lamp heb je met de APK niks te maken alleen als het lichtbeeld niet goed is kun je hem afkeuren.
Heb zelf de cursusavond gehad over de nieuwe APK regels (omdat ik zelf apk keurmeester ben) en er is niet over die codes op de koplampen gesproken alleen hetgeen hier staat
De apk regels zijn ook gewijzigd hoor! En ook mbt Xenon !!
Dat wel maar er wordt niet gekeken of er een H of D staat op de koplamp .
Dit geld trouwens NIET voor de APK hoor.
De politie (als ze het snappen) ernaar gaat kijken dan mag het idd niet maar APK niks mee te maken.zolang het lichtbeeld maar goed is.
En als de auto van na 31-12-2006 is gelden deze regels:Artikel 115 Gasontladingslichtbronnen zijn lampen die gevoed worden door een (veel) hogere spanning dan de boordspanning. Er is in ieder geval sprake van een gasontladingslichtbronnen indien: a. de lichtopbrengst van het dimlicht pas een moment na het inschakelen op maximale sterkte is; b. 36 de voedingsspanning van de dimlichtlamp verzorgd wordt via een hoogspanningstransformator, al dan niet voorzien van het volgende symbool: Artikel 116 Dimlichten met gasontladingslichtbronnen zijn voorzien van een goed werkende koplampreinigingsinstallatie waarmee het gehele of een deel van het lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt gereinigd. De koplampreinigingsinstallatie wordt visueel gecontroleerd, waarbij de installatie in werking wordt gesteld. Artikel 117 Bij dimlichten met gasontladingslichtbronnen blijven de gasontladingslichtbronnen ingeschakeld wanneer het groot licht brandt. Artikel 118 1. Dimlichten met gasontladingslichtbronnen zijn voorzien van een niveauregeling, welke de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig. 2. Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale helling van de lichtbundel niet wordt beïnvloed door de belading van het voertuig. 3. Aan de eis in als bedoeld in het eerste en tweede lid wordt niet getoetst tijdens de algemene periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
Uit de nieuwe regelgeving APK klik hier
Heb het maar even leesbaarder gemaakt
klik hier -
AuteurBerichten