jsgsi

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 432)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537652

    Alleen al het 2.4 inlaatspruitstuk monteren en de motorsoftware aanpassen schijnt al flink winst te geven.

    Kijk hier eens

    In reactie op: trekhaak astra h #17537582

    oranjeomcirkelde moet de extra module in.

    (let niet op de andere rode cirkels dat was voor een ander voorbeeld)

    In reactie op: Corsa afgekeurd :S #17536646

    ik las die veerschotels altijd gewoon over de oude heen.
    neem een veerschotel van een astra F slijp de bovenste “bult” eraf (zodat het gewoon een gat wordt.
    Even met een slijptol over de ergste roest van de oude heen en las hem vast (alleen het binnenste gat)
    Tectyl erop rubber erop veer plaatsten en klaar.
    hooguit een uurtje per kant!!

    In reactie op: Crashtest? #17529426

    Zonde van die auto maar die is vervangbaar !
    Zat hem net te lezen dacht die post ik ff maar er was me al iemand voor.
    Wel stom om op een autoweg te keren.

    klik hier voor de hele fotoserie

    In reactie op: zijn er ook linux gebruikers? #17527721

    Hier ook een linux gebruiker !! Ubuntu 9.04 geinstalleerd op mijn oude pc .
    Draait perfect !! :P

    Heb nog wel XP erbij op mijn nieuwere pc want ik krijg daar ubuntu niet aan de praat :thumbdown


    @CleanedCB
    in ubuntu zit een standaard prima werkende brandprogramma genaamd brasero werkt prima!!

    In reactie op: Distubitieriem Astra F 1.7DT (TDS) #17525059

    de X17DTL is een opel motor de Z17DTL is een isuzumotor met 16V techniek en common rail inspuiting (80PK) en de Z17DTH is dezelfde motor maar dan met wat aanpassingen (andere turbo software etc) en heeft 100PK.

    Motoren stammen af van de Y17DT en deze eigenlijk weer van de oudere X17DT (TC4EE1)

    In reactie op: Distubitieriem Astra F 1.7DT (TDS) #17525057

    Maar de nieuwe astra H z17dth moeten om de 150.000 km is dat wel verstandig?

    De Z17DTH moet om de 100.000KM !!!
    de Z17DTL 120.000km!!

    Zo zie je dus meer dat je geen ruk hebt aan de slooppremie, auto’s of onderdelen komen gewoon weer terug in het circuit.

    Vandaar dat de amerikanen hun eigen manier van slooppremie hebben :P

    kijk hier maar eens

    In reactie op: audio zafira kleurcode #17516872

    Je moet gewoon even de gele draad en de rode draad van de radio zelf de stekkertjes omwisselen .

    (aan de autobedrading hoef je niks te veranderen)

    In reactie op: 60.000kmbeurt #17516421

    Wat voor motor ligt er in de zafira ??

    Als het een benzine 16V is (behalve een 2.2) moet de distributieriem officieel pas om de 6 jaar of 90.000km

    Verder bij een 60.000 beurt worden alle filters vervangen (olie+filter luchtfilter interieurfilter benzinefilter) en de remvloeistof ververst.
    En natuurlijk wordt alles gecontroleerd remmen ophanging uitlaat banden enz .

    In reactie op: Can-bus problemen #17516055

    Wat zijn de klachten ??
    CAN-bus storingen kan van alles zijn natuurlijk.

    (wat specifieker de storing beschrijven is makkelijker)

    In reactie op: cd30 mp3 #17515378

    tech2 is de diagnose computer van opel die elke dealer heeft (en misschien ook nog wel wat universele garages).
    Deze is nodig om de radio te resetten en te programmeren.

    In reactie op: boordcomputer heeft remlicht kuren #17513906

    Check ook even de fittingen en de contactjes waar het lampje ingaat deze willen namelijk nog wel eens inbranden met slecht contact tot gevolg !

    In reactie op: Vivaro op hol #17510333

    en hoe voeren jullie die dieseltest uit ?? bij ons is het een roetmeting maar komt op hetzelfde neer.

    In reactie op: Snel vraagje lampen Astra G #17510251

    Als je niet heel veel vrienden wilt (knipperende tegenliggers) bouw dan niet die xenon h7 in de standaard koplampunits deze geven met xenon enorm veel strooi-licht.

    En buiten dat het niet eens mag i.v.m de codering op de koplamp !!

    In reactie op: Vivaro op hol #17510331

    Toevallig geen olie ververst ?? of alleen APK ?

    Ik kan me herinneren dat er in het begin een schrijven van opel was dat men bij het vullen van de olie minimaal een 15 minuten moest wachten met starten. De olie kon bij het vullen in de carterontluchtingsslang komen en daar door de motor worden aangezogen met het gevolg op hol slaan .

    In reactie op: OLIELAMPJE KNIPPERT BIJ AFREMMEN EN IN BOCHTEN #17509861

    gaat het om een 2.0L diesel??
    In dat geval is het meestal de oliedruksensor.

    In reactie op: xenon in meriva #17502124

    let wel dat dit officieel niet meer mag.
    Alleen koplampen waar de codering opstaat DC zijn geschikt voor xenonlampen.

    In reactie op: krukaspolie vast 2.2 dti #17508769

    is geen linkse draad maar gewoon rechts

    Maar die kunnen heel erg vast zitten :thumbdown of proberen met een hele sterke luchtsleutel anders een goede dop en een lange pijp eraan iemand in de auto zetten in de versnelling (4e of 5e) en hard op de rem staan.
    Zo is het me al enkele keren gelukt (wat moet je anders).

    In reactie op: Xenon Astra H knipperd #17504426

    Als hij van 2004 is moeten de koplampunits daarvoor geschikt zijn (DC codering).

    In reactie op: xenon koplamp #17503958

    Waar zie je dat het licht niet gelijk verdeeld is? gewoon op de weg ?

    ik zou ze even (laten) afstellen bij een garage met een koplampstelapparaat.

    En eh hoe heb je alles ingebouwd?? :kewlpics
    Ben wel benieuwd want ik ben zelf ook bezig xenon in mijn astra h te bouwen

    In reactie op: Slecht lopende Sintra #17506906

    mischien slijtage op je distributie ketting… ?

    Ketting :o deze motor heeft toch echt een riem dacht ik zo.

    Maar branden er ook storingslampjes?
    Zit je carterontluchting niet helemaal verstopt? Komt nog wel eens voor bij deze motoren.

    In reactie op: Opel astra h 2005 km? #17506589

    Easytronic bakken zijn gewoon normale versnellingsbakken.
    Alleen de bediening is geautomatiseerd .

    En hij heeft een andere koppeling.
    Die gaat wel eens kapot.
    Maar dat hoeft niet perse met een hoge kmstand (heb er toevallig vandaag 1tje losgehaald had maar 45.000km gelopen).
    Maar ze kunnen het ook prima volhouden tot meer als 200Dkm.

    In reactie op: Wat is er allemaal om je 1.7 cdti sneller te maken etc #17506505

    de enige in mijn ogen goede manier is chiptuning.

    Powerboxen en dat soort onzin NIET doen is alleen maar zonde van je geld.

    om welke 1.7 cdti gaat het ? de 80pk of 100pk versie ?

    In reactie op: agila diesel #17503096

    Heb ook nog een geweldige tip voor alle Opelbezitters een buitenspiegel [ alleen het glas ] kost bij Opel 76,– bij een internetbedrijf 64,– bij Heuts 6,50

    Goeie tip dat wel maar ik vind die immitatiespiegelglazen een erg vreemd en vervormd beeld geven.
    Had er in mijn vorige astra ook één inzitten (gelukkig rechts) maar als ik er nu 1 één stuk heb komt er gewoon origineel in.

    Maar €76 voor alleen een glas is wel erg duur dat wel.

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 432)