Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ze zijn allemaal om de 150.000km of 10 jaar .
De Z19DT Z19DTL Z19DTJ Z19DTH.120.000km of 5 jaar en vanaf chassisnummer 3Vxxxxxx mag hij 150.000km of 5 jaar.
Waterpomp zou ik zeker meenemen en vergeet ook de multiriem niet deze willen nog wel eens kapot gaan en dan vreet ie zich tussen de distributieriem met alle gevolgen van dien.7 januari 2010 om 21:33 In reactie op: Koelvloeistofslang astra H **Update hij is weer gemaakt** #17584782Die slangetjes gaan vaker kapot bij de 1.7 dth heb ze al meerdere malen vervangen.
Binnenkort de mijne ook maar uit voorzorg eens vervangen.
Realiseer wel dat het geen automaat is zoals bij de duurdere merken, maar een 6 versnellingsbak met een robot bediening (Easytronic). Dit betekend ook geen koppelomvormer
De 6 versnellingsbak met automaat is ABSOLUUT geen easytronic.
Deze is pas vanaf 2007-8 geleverd op de vectra C maar nooit in combinatie met een diesel (1.9CDTI 2,2DTI).
Dit is echt een 100% automaat met koppelomvormer.
De auto van de TS is dus ook een echte automaat!!Er is ooit een terugroepactie geweest dat er een probleem is met de afdichtingen van de oliekoeler/warmtewisselaar hierdoor kan er koelwater in de automaatbak(olie) komen waardoor ook dit soort klachten kunnen ontstaan.
Ag ik ben ook niet bang dat ie de 120,000km niet haalt had de mijne gekocht bij kmstand 140.000 en de riem was nog nooit gedaan.
Maar lieverop tijd vervangen je wilt niet dat ie breekt bij een 1.7 cdti dan heb je heel veel schade.
De Z17DTH heeft een interval van 100.000KM !! of 8 jaar
De Z17DTL 120.000km of 8 jaar !!Bij vervanging ook de spanrol en omkeerrol meenemen.
Ik ben bang dat dat heel lastig wordt aangezien een F28 voor een voorwiel/vierwiel aandrijving is en een omega achterwielaandrijving heeft.
ik vind abs echt super, je heb duidelijk een kortere remweg
Ik denk niet dat je remweg korter wordt eerder langer.
En daar is ABS niet voor bedoeld het is puur en alleen dat de auto bestuurbaar blijft bij remmen (noodstop) en niet voor het verkorten van de remweg.
@stefanDTI
jij hebt toch ook een astra H 1.7 cdti ?? Heb jij wel tractioncontrol want ik kwam er dus achter dat het niet op de mijne zit :mad:(1.7 cdti cosmo).Branden je remlichten wel?
Misschien is de zekering eruit van de remlichten (door die startkabels kunnen er piekspanningen ontstaan).
Om te kunnen starten moet je rempedaal ingetrapt worden als die zekering eruit ligt ziet de easytronic dus niet dat het rempedaal ingetrapt wordt en springt ie in F (fout).1.6 16V tot modeljaar 2003 / 4 jaar of 60.000km
vanaf modeljaar 2003 / 6 jaar of 90.000km
1.6 8V / 6 jaar of 90.000km
1.8 16V tot modeljaar 2003 / 4 jaar of 60.000km
vanaf modeljaar 2003 / 6 jaar of 90.000km
2.0 16V opc 4 jaar of 60.000km2,2 16V heeft geen riem maar een ketting in principe hoeft die niet vervangen te worden.
Wat voor radio heb je ?? CD30 ??
Als ik de Bass hoog zet en de radio hard dan trilt hij bij mij ook erg.
Denk dat de speakers gewoon niet meer aankunnen.
Vind het geluid ook erg matig.
Ben ook wel nieuwsgierig wat voor speakers en inkunnen om het geluid te verbeteren.Zaterdag de hele dag gereden in de nieuwe Astra J
Rond 10:00uur kwamen we aan op (voormalig) vliegveld valkenburg in katwijk aan zee.
Eerst een bakkie koffie toen werd de nieuwe astra gepresenteerd door victoria koblenco .
Toen gingen we in groepen allemaal diversen rij-dingen doenEerst de slalom toen gingen we een achteruit 180graden escape manoeuvre doen daarna lunchen daarna zelf rijden op een uitgestippeld circuit daarna een rondje mee met the stig in een astra J 1.6 turbo ging erg hard (of liever gezegd dwars) en als laatste een stuk rijden op de weg met een Astra J
Erg leuke dag
Foto’s staan hier!!Heb ze nog niet uitgezocht ofzo !! staan een beetje door elkaar.
Waren nog meer bekende nederlanders !!Ik wil wel een nieuw topic aanmaken maar waar kan ik dat doen ?? gewoon in het astra gedeelte ??
Zaterdag de hele dag in de nieuwe astra rijden :P
Mijn zwager had zich ingeschreven als testrijder en is geselecteerd.Hij mag iemand meenemen dat ben ik dus.
Je mag foto’s maken en filmen dus ik neem de camera mee en zal hier wel wat foto’s neerzetten.
Heb er zin in :cool:hier een stukje van het programma uit een mailtje:
Slechts 50 testrijders zijn in totaal geselecteerd, welke samen met een introducé naar Vliegveld Valkenburg mogen komen voor deze unieke dag. In detail ziet het programma er als volgt uit op zaterdag 28 november a.s.:
10.00 uur ontvangst
10.45 uur onthulling Opel Astra + openingswoord
11.00 uur eerste test
12.00 uur tweede test
13.00 uur luxe lunch
14.30 uur derde test
15.30 uur vierde test
16.30 uur pauze
17.00 uur vijfde test
18.00 uur prijsuitreiking + after party
20.00 uur einde programmaGeheel in lijn met de reclamecampagne rondom de nieuwe Astra is deze dag in lijn gebracht met het thema “Cinema”. Om u een impressie te geven:
Highspeed Handling Test: op een uitgezet circuit krijgt u als testrijder
de kans om de nieuwe Astra, onder grote snelheid, stevig aan de tand te
voelen.
Testdriver Slalom Competiton: met 4 Astra’s op 2 gelijkwaardige slalom
locaties wordt u als testrijder uitgedaagd om een zo snel mogelijke tijd
op het bord te zetten.
180 Degree Escape Manouvre: op speciaal geprepareerde slipmatten leert u
als testrijder hoe u – net als in de film – aan een belager kunt
ontsnappen door achteruit weg te rijden en een gecontroleerde 180 graden
slip te maken.
Road Test: een testrit op de openbare weg, om te zien hoe de auto zich
in het dagelijkse verkeer gedraagt.
Hot Lap with the Stig: tijdens een aantal zinderende rondes zult u als
testrijder ervaren wat een stuntman met de nieuwe Opel Astra op een
afgesloten baan kan doen. Tijdens de rondes zal de stuntman u op
verantwoorde wijze op zeer hoge snelheid meenemen over de baan.
EXTRA: Crash Escape: hier kunt u als testrijder instappen en ervaren hoe
u snel u ook weer uit een auto kunt stappen, na een crash.Op de 1.9 cdti past geen 15inch de remklauw voor raakt dan de velg.
Ik zou gewoon voor 16inch winterbanden gaan.
Heb er net een setje onder gelegd in de maat 205/55R16 vredestein snowtrack het rijd prima !Ik heb nog een setje 16inch lichtmetalen velgen liggen ideaal voor winterbanden.Mocht je interesse hebben stuur maar een U2U.
Saab gebruikt deze motor ook als 1.8 T en 2.0 T
Hij is motorisch bijna gelijk aan de Z22SE motor.(op de cilinderinhoud en de turbo na dan).
Enige probleem wat ik ken is de distributieketting die kan bij koude start wel eens rammelen (ratelen) dit wordt vaak veroorzaakt door de spanner.
Compleet vervangen is hier dan de oplossing.met als gevolg dat de cilinderkop, koppakking en distributieriem vervangen moet worden.
Distributieriem vind ik wel vreemd dat die ook vervangen moet worden de Z13DT heeft namelijk geen riem maar een ketting.
Er is ook speciaal gereedschap om afgebroken gloeispiralen uit de cilinderkop te demonteren zonder dat de cilinderkop eraf moet.
Die lamp-fout op de boardcomputer is geen probleem kan het met de tech2 zo programmeren (werk bij de dealert).
Als de lamp maar past. Dacht ooit eens gelezen te hebben dat hij wel past maar de vergrendeling van de lamp aangepast moest worden.
Hij heeft H7 maar passen de lampen er zo in of moet je aan de fittingen iets aanpassen zoals bij astra G??
Is de comfortfunctie niet te programmeren via tech2?
Ja dit is te programmeren via de tech2.
Bij mijn H werkte het ook niet dus heb ik heb geprogrammeerd met de tech2 (handig als je bij de dealert werkt).
Maar ik weet niet of het bij elke H geprogrammeerd kan worden.
Kan trouwens alleen de ramen dicht doen met de afstandsbediening!!Een raamsluitmodule zoals die in veel astra g ’s wordt gebouwd gaat niet werken alles in de Astra H wordt met CAN-bus gestuurd!
Vaak wisselen (voor achter) en goed hard oppompen achter (2,8 bar) wil het wel eens tegengaan.
Heb ook van die fijne lawaaibanden achter :thumbdown maar straks komen de winterbanden erop :PHeb nog even de tech2 aan de auto gehangen maar kan het nergens programmeren.
Ook die followme home verlichting kan ik niet vinden maar die zit er wel op .Brand het storingslampje wel eens?
Zo ja heeft de garage ook foutcodes uitgelezen?
Bij de 3.0 V6 diesel willen de regelkleppen op de brandstofpomp wel eens defect raken (is volgens mij een schrijven van opel van).
De kleppen zelf zijn niet zo heel duur maar het vervangen is wel even werk.Fase1 ? je bedoelt van voor de facelift (2007) ?
Ik kan eens de tech2 aan de mijne hangen kijken of ik dit kan programmeren.
(moet toch even kijken of ik xenon kan programmeren :P )
Dat kan heel verschillend zijn gewoon even een paar telefoontjes aan wagen.
Wij vroegen altijd €7,50 voor uitlezen.Volgens mij kan het wel alleen moet dit geprogrammeerd worden met de Tech2.
De corsa D kan je idd een menu oproepen om dat soort dingen in te stellen. -
AuteurBerichten