Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De Z16XEP motoren hebben in princiepe het zelfde systeem als de eerste generatie X16XEL (en de zusjes hiervan / X14XE – C16XE – X16XE – X16XEL – Z16XE – X18XE1 – Z18XE).
Eh wim de Z16XEP zit wel even heel anders in elkaar kwa riemconstructie !
De spanner is heel anders en de riem is ook veel breder dacht ik.
De waterpomp wordt ook niet meer door de riem aangedreven (ook al weer een belasting minder).
Zal wel eens een foto maken als ik er weer eentje los heb. (komt niet zo vaak voor maar eens in de 10 jaar of 150dkm :P)
150.000km of 10 jaar.
Dit klopt 100% zijn de officiële opel intervallen.de XEP en XER motoren kun je beter niet op gas rijden de klepzittingen zijn erg “zacht” hierdoor slaan de kleppen gauw in.
Een koprevisie na 100.000km is niet ongebruikelijk.Nee gelukkig niet de mijne :P
Ik weet zo geen orginele opel-radio die Ipod ondersteuning geeft.
Ja volgens mij in de nieuwe Astra J en Insignia maar deze kun je echt niet in een astra H bouwen.
Ik denk dat je toch het beste op zoek kunt gaan naar een andere radio bijvoorbeeld ZENEC (link) heeft hele mooie 2din radio´s .Z18XER motor moet de riem idd om de 10 jaar of 150.000km.
Bougies bij 60.000km of 4 jaar/
Multiriem is dacht ik hetzelfde als de distributieriem.De laatste types CD30 hebben een aux ingang. (vanaf 2007 dacht ik).
Hier kan je dan het geluid van je ipod op aansluiten.
Er zit dan een aansluiting voor in het middenconsole.
Heeft ie deze niet dan gaat het helaas niet.bumpert moet eraf tenminste als je bij het onderste schroefje wil komen van de koplamp :P
Maar opzich is de bumper er zo af.
2 torx schroefen bij de binnenkant van je wielkuip.
3 pluggen aan de onderzijde van de bumper en 2 bovenop de bumper (voor je radiateur zeg maar).idd wat is het verschil ? ze zijn allebei van het donkere type.
Maar op je vraag of het past, Ja het past!!Nou ik had net even de OP-COM aan mijn astra-H gehangen kreeg geen verbinding beetje klooien opnieuw gestart toen was alles over de zeik :o
ABS lampje knipperde motorlampje ging aan enz enz.
Ik alles uitgezet stekker van de op-com er opnieuw in toen kon ik er weer normaal inkomen ik alle foutcodes maar uitgelezen en gewist.
hele hoop U codes (Can-bus geen communicatie met ….).
Schrok me rot :P
Denk dat de stekker niet helemaal goed zat heb ik al vanaf het begin last van dat hij niet mooi makkelijk erin klikt iemand bekend??bij mij werkt tie zelfs met windows 7
Hier ook met windows 7 ultimate
Handig ding die op-com kan ik thuis tenminste mijn “klusjes” zelf uitlezen :P
Dan zal je airbaglampje ook branden .
Het beste is om even alle foutcodes te (laten) uitlezen en wissen.
Dan kijken of het ESP lampje nog brand.Dit is te programmeren met de tech2 (bij de dealer).
De richtingaanwijzer springt altijd automatisch terug (mechanisch) of bedoel je dat hij niet meer uitgaat als je aan het stuur draait?
Kan eigenlijk niet bedenken wat je fout gedaan hebt bij het vervangen van je stuur dat nu je ESP lampje blijft branden.
Niet een stekker losgehad en op contact gezet??
Anders even (laten) uitlezen.Waarschijnlijk hangende kleppen gehad . (door koolaanslag enzo)
Even een tunap reinigingsmiddel door de benzine doen en een keer stevig rijden.StabilisatorSTOK of PENDELstang wordt hij ook wel genoemd
Dit is de stang die van de stabstang naar de veerpoot loopt
Op een van deze kogels ontstaat vaak speling dan krijg je dus rammelgeluiden.
Kraken doen stabilisatorstangrubbers (vooral met dit koude weer).
Nou de BC bij mij is ook erg optimistisch
volgens bc1 over 600km 5.1L/100km
en de bc2 over +-18000km 4.9L/100kmVerbruik laatste tank 782km met 43Liter diesel dat is dus 1:18
gaat om een 1.7 diesel (100pk)
kachelweerstand meestal kapot .
Deze zit onder de motorkap
Ongeveer onder de ruitenwissers zit de aanjagermotor.
Daar zit de kachelweerstand naast.Ik dacht dat er ooit een schrijven van opel was dat bij slechte geluidskwaliteit een software update was voor de UHP .
Bij een astra H kan je de geschakelde plus ook bij de alarmlichtschakelaar halen.
Het is een zwarte draad even meten met een proeflampje .Ik zit ook al enige tijd te denken om een op-com aan te schaffen maar er zijn zoveel aanbieders met enorme prijsverschillen.
Welke kan ik nu het beste nemen?Ik kon daar in de UEC xenon op aanwezig en op niet aanwezig zetten.
In mijn astra heb ik dat nog nergens gevonden.
Waar programmeer je dat in ? Ook in de UEC ?
Ik ga morgen nogmaals in de pauze maar eens de tech eraan hangen kijken of het überhaupt te programmeren valt.Heb je een U2U gestuurd met een link naar een pdf handleiding.
(als er meer mensen interesse hebben U2U me maar).
Ik ga binnenkort mijn xenonset ook inbouwen.
Heb een pilot xenon set (proline) met slimballasten.Heb van het weekend zo’n set in een Vectra C gebouwd wat een gekloot :(
Had ze eerst ingebouwd zonder de 2 kastjes die erbij zaten speciaal voor CANbus auto’s.
Toen de UEC met de tech2 geprogrammeerd voor xenon.
Nou de ene keer deed de lamp het wel de andere keer niet.
Toen maar teruggezet op geen xenon en die kastjes ertussen geplaatst.
Dat gaat goed alleen als de lampen uit zijn flitsen ze af en toe heel kort.
:(Kan ik deze problemen nu ook verwachten met mijn Astra H ??
Ik heb het voor de zekerheid even nagezocht in de opel TIS en het is echt 150.00km of 10 jaar .
Dan zouden wij (als opel-dealer) het dus ook fout doen.
Het staat ook op de onderhoudslijsten . -
AuteurBerichten