Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2010 om 20:50 In reactie op: 1.9 cdti stang of kabel bediening van de versnellingsbak? #17679573
Kan een M32 of M40 versnellingsbak zijn. (ligt aan het motortype).
Allebei kabel bediening .wanneer een schakelaar aanwezig is voor een onderdeel , dan moet dit onderdeel ook werken
Dat is niet helemaal waar.
Jij noemt het voorbeeld de hoogteregeling van de koplampen.
Ja deze moeten nou net wel werken.
Maar als er wel een mistachterlampschakelaar zit en hij werkt niet en hij hoeft er niet op te zitten (auto voor 31-12-97) dan maakt dat niet uit.
@opelkees
mistvoorlampen hoeven niet meer te werken maar als ze wel werken moeten ze wel aan de eisen voldoen !!Misschien een stom idee maar is het niet een elektrisch probleem ?
Bedoel je zoekt het nu mechanisch (in de actuator zelf) maar misschien is de stekker van de actuator of de bedrading niet goed.U codes wijst op een communicatiestoring tussen regelmodules op de CAN bus.
Komt vaak als het even “druk” is op de CAN bus
Als er verder geen problemen zijn met de auto is er niks aan de hand.
Bij de meeste auto´s met can bus zitten wel enkele U codes.CD30MP3 voor een 2002 corsa zul je niet vinden.
Vanaf 2004-5 zit deze radio pas standaard in een Corsa C daarvoor is het de CDR2005 serie .Of je moet de hele kabelboom aanpassen
riem max 4 jaar erop
Dat geld voor de oudere 8V en 16V benzinemotoren ja maar de diesels is een heel ander verhaal.
Een 1.7D mag 8 jaar of 120.000km .
de nieuwere 1.7 en 1.9 diesels zelfs 10 jaar !!
Ik zou hem lekker laten zitten heb werkelijk nog nooit een 1.7 dieselriem gebroken gezien .
Eentje spande de kroon met bijna 180.000km met 1 riem !! Die dingen zijn ijzersterk!!Stotteren bij een 1.9 diesel kan ook te maken hebben met de stekkers op de verstuivers.
Dit is een buitendienstoplossing van opel (nummer zal ik eens opzoeken).
Nieuwe stekkers op de verstuivers is dan de oplossing. (en een eventuele softwareupdate).Kopbouten ALTIJD vernieuwen dit zijn namelijk rekbouten !!!
Aanhalen van binnen naar buiten
fase 1 25Nm daarna 3x 60 graden .
WAARSCHIJNLIJK KOMEN JE KLEPPEN DAN TEGEN DE ZUIGER!!!
Gelukkig is een X16SRZ een motor die vrijloopt dus dat zal in dit geval nooit gebeuren.
Kleine aanvulling over het spannen als de inkeping niet goed staat zul je hem toch echt met de waterpomp moeten stellen !! (je kunt de spanner zelf niet stellen).
Het 2e probleem wat jij beschrijft is het roetfilter.
deze is op dat moment aan het regenereren (schoonbranden).
Dit verhoogt het verbruik inderdaad en het filter wordt ook zeer warm (wat de stank kan verklaren).Die zware brom kan ook met het roetfilter te maken hebben op het moment dat hij aan het regenereren is bromt de motor/uitlaat wat meer als normaal.
Dit is vrij normaal.Het beste is ook om dat regenereren niet te onderbreken maar desnoods nog ff een blokje om te doen.
die howto is van een EGR-klep voor een 1.9 diesel.
De klep van een 2,2 DTI is heel anders.
Zoals PYRO al zei hij zit idd vooraan naast het oliefilter.meestal gaat de slang lek die van bovenop de tank naar het benzinefilter loopt.
Onder de achterbank zit een luikje daar kan je eens kijken bij de aansluiting.je bedoelt de 2,2 benzine (Z22YH) direct ingespoten.
10-P-011 Z22YH – brandstofdrukregelaar
Te weinig motorvermogen, MIL licht op, motor schakelt over op thuiskomstand.Als ik het geld had :P
Hij heeft trouwens gewoon links stuur dus als je hem koopt zit het in ieder geval voor hier aan de goede kant :thumbupMisschien wat regelmatig voorkomt de radiateur rubbers (bovenste).
Deze kleppen kunnen inderdaad soms heel erg vast zitten.
Goed inspuiten met een kruipolie (eventueel paar keer herhalen en een tijd in laten werken) en daarna proberen eruit te “wrikken” dan zou het toch moeten lukken.Er zijn wel meerdere die men niet zomaar via obd tunen kan bijvoorbeeld de astra H 1.7 cdti van 2008 met een Denso computer.
Geld dit ook voor de Astra H 1,7 cdti van 2005 ? (Z17DTH) hier zit ook een denso systeem op dacht ik?
quote]
een dvd90 navi werkt alleen met een cid en niet met een gid
[/quote]vreemd want bij het programmeren van de GID toch echt kiezen voor cd70/dvd90 (daar heb ik hem opgezet).
waarom zou het op een dvd90 niet werken is hetzelfde systeem als een cd70 maar dan met een dvd i.p.v cd.Let wel eerst je oude radio (cd30) afmelden met de tech2 (bij de dealer) of met de Op-com.
En daarna de nieuwe aanmelden met de tech2.
Dan moet er in het display (GID) ook nog een en ander geprogrammeerd worden. (staat nog ingesteld dat er een cd30 inzit en moet dvd90 worden).En inderdaad zoals al gezegd een universele gps antenne werkt :thumbup
Heb vandaag mijn CD70 ingebouwd met universele gps antenne werkt perfect.eeh Wim een Z16XE heeft naar mijn weten helemaal geen Luchtmassameter .

Zie hem in ieder geval nergens.
Alleen een inlaatluchttemparatuursensor (mooi scrabbel woord)Je kunt het doorzichtige plaatje waar de lampjes achter zitten voorzichting losklikken met een kleine schroevendraaier.
Daarachter zitten 2 torx schroeven daarmee komt de hele binnenverlichtingsunit los.Ja flashlube was het volgens mij.
Vanaf de Astra H en Zafira B zijn het allemaal de nieuwe Z16XEP motoren later ook Z16XER en Z18XER allemaal zelfde type motor (laatste 2 types hebben hydraulisch geregelde kleptiming).
De vectra C heeft vanaf modeljaar 2006 dit type motor (Z18XER).EGR van een X18XE1 kan je prima afdoppen !!
Heb jaren gereden met een afgedopte EGR op mijn Astra G X18XE1 nooit geen brandend motorlampje gezien.
Gewoon een dichte pakking ertussen (1 gat dicht) en klaar !!Wim de Zy/Z16YNG motoren zijn op basis van de “oude” Z16XE motoren dus niet die nieuwere XEP / XER motoren vandaar dat dat veel beter gaat.
@ckad die nokkenasverstelling gaat wel eens vaker stuk ook bij niet gas auto´s .
Er is trouwens wel een middeltje die het inslaan van de kleppen een stuk vertraagd een soort toevoeging een flesje naast de motor gemonteerd die regelmatig gedoseerd een toevoeging in het inlaatspruitstuk spuit wat dan mee de motor ingaat.
Schijnt het wel een stuk beter mee te gaan.bijvoorbeeld je turbo instelling veranderen in plaats dat die begint op bv 3500 toeren dat je em in kan stellen op 2500 toeren ?
Als dat zo makkelijk zou kunnen….
Nee dat is echt NIET mogelijk
Tech2 wordt door de dealer/garage gebruikt om de auto uit te lezen op foutcodes en je kan er datalijsten (sensorwaardes etc) mee zien en diversen dingen programmeren. -
AuteurBerichten