Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2016 om 09:30 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17785089
Bummer ja maar hij wordt opgeknapt.
Heb al een 2de hands stuurpomp besteld en de injectoren gaan er uit, schoonmaken en nieuwe kopere ringetjes er tussen en hopen dat de injectoren nog in orde zijn. Voor de stuurpomp moet wel ’t subframe los :???:Dan waarschijnlijk de keerring distrizijde vervangen. Hoop niet dat ’t kleppendeksel is :shock:
1 a 2 dagen werk en dan rijden we weer.Groet jraaf
LOL, die van mij werd er in Duitsland een keer afgereden door zo een hele grote zand vrachtwagen. Scheelde maar weinig of hij had ook de gehele zijkant geschuurd :puke Mocht toen nog efkes 600 KM zonder linker buitenspiegel naar NL terug rijden. Kan je vertellen, da’s geen pretje.
Groet jraaf
19 februari 2016 om 12:39 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17785083Nou vanochtend een beetje de tegenslag om de oren.
Na de poly riem vervanging de diagnose gekregen dat de stuurbekrachtigingspomp er aan zat te komen. Afgelopen week werd dit alleen maar erger en daarbij kregen we ook nog een onaangename uitlaatgas lucht in de vec. Diagnose tot zo ver;1. Stuurbekrachtiging pomp einde verhaal, die gaan we vervangen(nieuw niet te betalen dus ben op zoek naar een 2de handsje met weinig KM op de klok)
2. Injector lek, Kopere ringetjes vervangen en mogelijk een injector. Zien we pas bij demontage.
3. Keerring distributie zijde lek (had KCP me al gemeld de laatste keer dat ik er was) Maar mogelijk ook het kleppendeksel :hmmzKortom, er moet een hoop gebeuren voordat we weer goed op weg kunnen. We rijden nu nog maar met ‘geknepen billen’ :mrgreen:
Keep you posted.
Groet jraaf14 februari 2016 om 11:46 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17784941Thanks :afro Opzich is het niet zo moeilijk. Vergt wel een hoop geduld en af en toe sloop je iets en moet je weer op nieuw beginnen :(
Maar ik vorder langzaam en krijg steeds weer nieuwe inzichten. Zo ben ik er vandaag achter gekomen dat er nog een manier is om de koplamp met het licht beeld te modden king:Vandaag het 2de huis voorbewerkt en toen eens de originele lens eens goed bekeken. Die kan dus uit elkaar en je kan dus andere lenzen plaatsten en ook het lichtbeeld plaatje omdraaien en/of bij werken. Mocht je dan een Engelse set hebben lijkt het mij eenvoudig om om te draaien en heb je europees lichtbeeld in plaats van Engels :puke
Dit biedt ook de mogelijkheid om een bi-xenon selenoid er op te schroeven. Ik vind dit leuk :jerry :jerry
Pica’s bij het verhaaltje;






Het einde van de mod komt in zicht. :angel
Wordt vervolgd
Groet jraaf
@Wess1988 wrote:
Ben bang dat de vec dan nog hoger op zijn veren komt te staan.
Voorkant vind ik al te hoog :(
Uhhh… Nee.
Je banden maat bepaalt niet hoe hoog je carros op de veren staat, dat wordt bepaald door de lengte van de veer :angel Met een hogere band maat vul je juist de wielkast beter. Gemeten van af het wegdek zal je carros wel een fractie hoger komen te liggen ja king: Is bij mij precies ’t verschil tussen wel of niet de drempel schaven met m’n voor bumper :thumbupGroet jraaf
Snelheids meter zal wat afwijken ja maar dat kun je met een opcom instelling weer compenseren.
Plak er op wat je wilt. Mijn toekomstige 19 inchers gaan de weg op met 235X40X19 king:Groet jraaf
@bart-gsi wrote:
even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is
hierbij een filmpje…
niks simpeler dan auto op een rollen bank.. filter erin en meten..
https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;Dus papier en vaak genoeg wisselen. Meer power en veel goedkoper en je maf gaat niet naar z’n kloot :thumb
Groet jraaf
@Helmer opelfan wrote:
Nee gaat de abs niet leuk vinden. Je hebt dan verschillende banden omtrek voor en achter waardoor de draad snelheid verschilt.
Je kunt gaat voor 235/40/19 of het past en mooi lijkt weet ik niet
Waarom gaat het ABS dit niet leuk vinden?
Ik heb deze discussie al eens eerder gehad op het forum en een duidelijk uitleg waarom het ABS dit niet leuk vindt ben ik nog niet tegen gekomen.Er zijn zat set ups die voor een andere maat dan achter hebben. Ik zelf rijd nu ook al een seizoen (winter) op 225X40X18 voor en 225X45X18 op de achter as en mijn ABS werkt prima en mijn ESP ook. Die draai snelheid wordt door de computer volgens mij gewoon verdisconteerd. ABS meet of de wielen doorslippen/glijden en grijpt dan in, simpel zat. Zolang ze draaien doet het ABS niks.
Groet jraaf
@bladluis wrote:
Hoezo veel extra geluid wat moet ik me hier eigen van voorstellen ?
de aanzuigbuis is 30%groter dan de originele.
Hierdoor moest ik aan de voorkant een stuk afdekplaat wegzagen voorts moest ik bij mijn ZDTH de bevestegings klem op een motorsteun monteren en zat de kast zelf klem tussen de veerpoot en het distributie ‘huis’. Door vibratie van de motor ging het hele luchtfilterhuis mee trillen en gaf zodoende een zeer irritant bij geluid. Heb eerst geprobeert dit te dempen met zacht plakband maar dat hielp niet. Na een tijdje zat de aanzuigmond ook nog eens mijn interkoeler aan de bovenkant te vernaggelen en toen heb ik ‘m er uit gehaald.Ik vond het niks. Het filter oppervlak van zo een Dbilas is ook vele malen kleiner dan het origineel dus hoe Dbilas er bij komt dat er meer lucht door heen gaat :hmmz Een paar pica’s van de setup:




Verschil tussen origineel en Dbilas intake

Dbilas is ook helemaal van ijzer en weegt obgeveer 2 kilo bij elkaar :hmmz
Groet jraafIk heb de volgende setjes geprobeert;
K&N, idd slap vermogen bij regenachtig weer.
Courtenay motorsport inleg filter, ruk pasvorm waardoor er veel smurrie langs kwam, niet goed :cry
DBilas, leuk geluid maar een ruk pasvorm en uitendelijk veel extra geluid waardoor ik ‘m er uit heb gehaald.
Papier (origineel) Gewoon 2 x per jaar wisselen en heeft mijn voorkeur :angelKost bijna niks en doet wat het moet doen.
Groet jraaf
@Outzy wrote:
Enkel waar vind je een stuurapparaat en bedrading
Mooie mod hoor :agent
Wat heb je nodig en waar vind je het:
1. AFL koplamp set
2. aftermarket xenon bulb set met starters of origineel en stuurapparaat AFL. Zit alleen op de linker koplamp(bestuurder kant)
3. 2 originele stekkers of je H7 stekkers uitbreiden.
4. As sensor voor en achter voor niveau regulering
5. CIM met Gyr sensor (in het 2003 model werd die volgens mij nog standaard ingebouwd, vanaf 2004 niet meer. Kunt dit checken met de opcom)
6. Correcte BCM die de AFL functie ondersteund (in de 2003 volgens mij ook standaard daarna niet meer)
7. Paar meter extra draad
8. tech2 programmerenEBAY .de kun je een hoop vinden
Groet jraaf
@kadettgte@freeler.nl wrote:
@Wess1988 wrote:
Opc op het stuur :thumb
Bij Originel Car Parts bestelt..
Keurig netjes binnen een week in huis piano zwart snelle top service CAR-PARTS!!!!.. :thumb
Moest hem alleen ff wrappen..
.

Netjes Lee, heb zelf ook erg goede ervaring met OCP. :thumb :thumb Al ruim 7 jaar.
Groet jraaf
@saluma wrote:
@jraaf wrote:
Ultiem zou je ook de koplamp kunnen openen om te kijken of er bi-xenon lenzen in passen welke je met een aftermarket set aanstuurt.
Groet jraaf
Op welke manier kun je de koplamp openen? Zit dat niet gelijmd?Want dan zou je de inlay ook nog zwart kunnen spuiten.
Bij de vectra B weet ik het niet. Ik heb een C. Maar het is of KIT (butyleen?) of permaseal achtig. De eerste krijg je gemakkelijk open door je koplampen in de oven op te warmen de laatste kost veel tijd met wat zelfgemaakt gereedschap.
Er staan heel veel filmpjes op youtube hoe je het kan doen. In Nederland zit een leverancier die de spullen levert. retrofitlab. Daar heb ik aardig wat spullen van over genomen. Is een prima internet shop. Je kunt ook in Amerika via de shop van theretrofitsource spullen kopen.
Ik ben der zelf dus al een tijdje mee bezig. zie mijn topic :angel
Groet jraaf
Klote idd. Succes met de schade afwikkeling. Ik heb toendertijd bij mijn economisch totalloss het ‘wrak’ opgekocht met het geld wat ik van de verzekering kreeg en ‘m laten repareren uit het zelfde potje.
Groet jraaf
Moeilijk te zien op de foto. Wellicht is de kabel uit de donor auto van een sedan of gts? Dien zijn 10 cm korter dan de signum of station.
Groet jraaf
Gaat zeker kunnen.
Mijn tip, koop er 1 op de sloop voor 2 tientjes en bekijk je mogelijkheden.Vette kans dat er zo een H4 of H7 xenon pit in past zonder verdere aanpassingen.
Ultiem zou je ook de koplamp kunnen openen om te kijken of er bi-xenon lenzen in passen welke je met een aftermarket set aanstuurt.Groet jraaf
7 februari 2016 om 15:45 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17485204Blijven zekers mooie units :jerry
Groet jraaf
@trucker01 wrote:
dat zal aardig in de centen hebben gelopen buiten het monteren denk ik zo jraaf
Yep, maar ik heb er wel een hele dikke glimlach voor terug elke keer als ik mijn veccie start, weg rijd, en ergens onderweg weer eens iemand in z’n hemd zet omdat ie me in bochten gewoon weg niet kan bijhouden.
Leuk voorbeeld:
Met 140 per uur op de snelweg rijden en dan zo een gast achter je die zit te drukken omdat je niet hard genoeg gaat. Volgende afslag Drukt ie nog maar op 2 kwart van de bocht zie ik ‘m al niet meer omdat ie vol in de ankers gaat en ik slechts 2 tandjes heb terug geschakeld om vervolgens op 3 kwart vol uit te accelereren. haha. Komt ie later weer met 160 voorbij op het rechte stuk :ass Het gas in trappen op een recht stuk kunnen we allemaal. Maar ik geef toch echt heel veel om de wegligging. Vandaar dat ik daar niet op bezuinigd heb. Op banden bezuinig ik ook niet.
Ieder z’n hobby he :angel :agent :afro
Groet jraaf
Vandaag lazy sunday king:
Keukentafel geclaimed en begonnen aan mijn 2de koplamp.Spiegel bewerkt:
Center uitboren, doorvoer voor selenoid boren. H1 bevestiging afvlakken en lens plaatsen.
Glaskousjes geplaats en kabel doorgevoerd en H1 lens bevestigd op de groot licht positie.


Dim positie H1 lens met speciaal gemaakte adapters bevestigd.


Frontaanzicht

Kabels aamsluiten met splitter van 2 X H1 bi xenon naar 2 X balast naar 1 X oem aansluiting.


Uitlijnen


Dat was het weer voor vandaag :sleeping Binnekort de 2 de koplamp achterkant goed ontdoen van de residu kit.
Dan de bumper er af en plaatsen zonder kap. fijn afstellen. Dan eindelijk sealen en dan aansluiten en licht welke hopelijk vocht vrij is :hmmzGroet jraaf
@gwriemersma wrote:
Zaterdag 6/2/16 bij Marcin langs geweest om ander scherm te plaatsen en ja hoor na al die tijd eindelijkZaterdag zoals het hoort

We bellen :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Groet jraaf
@gerben rsv wrote:
Ik vermoed dat het je stabilisatorstang rubbers zijn. Het gekraak is bij lage temperaturen erger als bij hogere temperaturen.
Ik heb bij allebei mijn auto’s deze rubbers vervangen bij de Zafira zijn ze weer gaan kraken omdat ik ze zonder vet oid gemonteerd heb bij de Astra heb ik ze ingevet met lagervet en deze is tot nu toe nog steeds stil.Klopt, ik heb als eerste die rubbers vervangen voor de powerflex versie. Gekraak was toen een half jaar weg maar kwam toch weer terug. Probleem heeft zich daarna opgelost door bovenstaande mod. Doet het nu al ruim een jaar zonder gekraak :thumb
Maar dat van het vet schijnt ook te helpen. Is in het verleden, dacht 2013 zelfs een heel topic over geweets.
Groet jraafYep zijn de stelmotortjes van de kachelpaneeltjes links en rechts. Staat een how2 op ‘ t forum dacht ik.
Groet jraaf
:angel Bekende kwaal waarvoor bij mijn vec een nog al kostbare en ingrijpende mod als bijwerking had dat mijn vec niet meer kraakt, ongeacht de temperatuur; Welke mod :mrgreen:
Alle draagarmen vervangen, alle bussen en rubbers vervangen voor Whiteline.
Topmounts van AST en veerpootlagers vervangen. Schokbrekers en veren vervangen voor AST schroefkit.Groet jraaf
Had al een tijdje last van een zwaar zoemend geluid als ik de vec koud startte.
Uiteindelijk was m’n poliriem kats af. Gelukkig goed opgelost door m’n VOD :thumbWe rijden dus weer. Heb er wel een aandachtspunt bij. Stuurbekrachtigingspomp is op z’n retour….
Binnekort maar vervangen.Groet jraaf
In mijn optiek is die dot 07/10 op. Die begint aan z’n 7de levensjaar….
da’s zevende week 2010. Ik vind ‘m er ook behoorlijk poreus uitzien.Ik zou er niet op bezuinigen. Maar da’s mijn mening.
Groet jraaf -
AuteurBerichten