Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag richting de 326000 getrokken :thumb
2004 Cdti ,12 jaar oud over 2 weken.Groet jraaf
We zijn nog niet weg king: Vandaag weer een flink aantsl km achter de rug, wat een genot king: Rijdt weer heerlijk. Koplampen worden zeker nog afgemaakt en komen er ook nog in om ze goed gekeurd te krijgen.
Een meet is een goed idee. Binnekort maar ff De Meern autogrill checken. Da’s een mooi centraal punt.
Groet jraaf8 april 2016 om 06:18 In reactie op: micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd #18287209Zo we rijden weer.
Nieuwe dynamo en de bandenwissel achter de rug.Had een nieuwe Zaf mee die me niet tegen viel ondanks het feit dat het maar een 140PK 1.4T was. De wegligging zullen we het maar niet over hebben in contrast tot mijn AST/KCP onderstel :agent
Nu lekker inlezen op de Insignia en centen opzij leggen. Deze zomer maak ik de vec inruil/verkoop klaar en dan hopenlijk in november een Insignia voor de deur.
Minimale spec’s:
Sports touring uitvoering
Flexride
Sportstoelen
Xenon
19/20 inch originelen velgen1.6T of een 2.0T
Wees gegroet Jraaf
@kadettgte@freeler.nl wrote:
:thumb Héé Jurgen dan heb jij zeker ook nooit tegen haar verteld wat al die modussen kosten , .
Ik niet tenminste !!!! hahaha :wors :wors :wors :wors :wors :jerry :jerry :jerryValt mee Lee en het klinkt erger dan het is. Ze weet dat het mijn hobby is en het stramien wat ik hanteer maakt alles een stuk eenvoudiger.
‘Iets kapot aan de vec, dan vervang ik het. Ik pak dan alleen de upgrade. Het verschil met de standaard versie leg ik dan zelf bij. Zo blijft iedereen gelukkig. De één wat meer dan de ander :mrgreen: :mrgreen: ‘Ze vindt het gewoon klaar met de Vectra, steeds meer reparaties en ze vindt de Insignia heel erg mooi :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Groet jraaf
@KRSA2000 wrote:
@jraaf wrote:
…ild en onze vec’s bewonderd en toen kwamen we dit tegen……………………… :wtf :wtf

Neem aan dat je deze op de interwebs tegen kwam…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Ja, die gaan we in europa voorlopig nog niet zien.
Het ie eigenlijk een Buick Regal GS welke voor de Chinese markt is.Hier nog een variant :afro

Groet jraaf
Precies!!
Ik ‘loop’ op die dingen en zijn gewoon bij de vod te krijgen voor een paar centen king:Groet jraaf
Klinkt goed Lucas.
Vandaag op pad geweest;Huizen, nieuwe Denso dynamo opgehaald torn naar Almere alwaar we een gezellig onderonsje hadden met skeezer en speaker. Wat goodies geruild en onze vec’s bewonderd en toen kwamen we dit tegen……………………… :wtf :wtf

We werden een beetje stil…….
Krijg die niet meer uit mijn kop. Moddrift!!!!!!!
Verdere pica van vandaag;

Was gezellig Peet, Mark. Dank voor de goodies :thumb
En tot een te plannen meet in de MeermGroet jraaf
Vrouw lief is er een beetje klaar mee…. :hmmz :hmmz :hmmz
Straks en nieuwe dynamo er in en dan eind dit jaar eens kijken hoe de vec zich houdt en dan kijk ik de komende 8 maanden uit naar een Insignia Sports tourer.Denk toch dat ik eens de overstap maak naar een benzine. Die schijnen onderhoudsvriendelijker te zijn.
1.6T of een 1.8 T of misschien de 2.0 T Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?Groet Jraaf
@Helmer opelfan wrote:
Nog sterker gezegd. Vanaf het dashboard (op de deurpanelen na) is de auto niks veranderd en helemaal gelijk gebleven. Het glas de deuren plaatwerk kofferbak is identiek gebleven
Klein listig dingetje wat wel anders schijnt te zijn……
Bij een SW zijn de roofrails iets gewijzigd heb ik mij laten vertellen…..Die zouden niet uitwisselbaar zijn tussen een C1/C2
Groet jraaf
En weer eens een nieuwe dynamo nodig…..
a.s. zaterdag ophalen in Huizen :agentGroet jraaf
De BCM zit ergens links onder de stuurkolom. Niet de CIM maar de BCM. De CIM zit in de stuurkolom praktisch….
Je hebt er één nodig die het alarm ondersteund maar aangezien de overige kabels er al liggen gok ik dat je die er al in hebt.In TIS kun je ‘m vinden onder interior of iets dergelijks.
Groet jraafIk heb ook nog een originele set liggen voor de achterportieren van een station.
Doet maar een PM wat je er voor over hebt.Groet jraaf
here comes the summer Lee :jerry :jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics
Groet jraaf
20 maart 2016 om 11:22 In reactie op: Kofferbak opel vectra C station wil niet ontgrendelen #18313691Welkom hier op het forum.
Altijd leuk als iemand zich eerst voor stelt met een paar pica om deze club te betreden :vertagDan naar je vraag:
Is het een elektrische achterklep of handmatig openen?
Werkt het mechaniek van ontgrendelen met de hand nog wel en is het alleen het probleem dat je met de AB de klep niet van de vergrendeling krijgt?
Als het om de elektrische versie gaat dien je in de how2 sectie te checken hoe of wat. Iets met het afstellen van de gasdrukveer en de kabel.Ik heb het probleem gehad dat ie wel ontgrendelde maar ik kreeg ‘m met de hand maar half open of dicht. Ik heb toen het ontgrendelings handvat vernieuwd (45 euro bij de vod) en daarna was het probleem verholpen.
Groet jraaf
@Shane_Astra_g wrote:
3pk tov fabrieksopgave?
Uhhhh, nee :agent 3 pk gemeten met airco aan en uit bij een getunde Z1.9DTH met 240 PK :angel
Da’s 90 PK meer dan de fabrieks opgave :mrgreen:Groet jraaf
@Helmer opelfan wrote:
Lol weinig eigenlijk. Lengte verschil. Blijft weinig over wat past :swear :jerry
Alles tot aan de B stijl gaat passen. :angel :angel :angel
Groet jraaf
Vraag mij toch af of een overgekoelde motor als de Z1.9DTH daar veel last van ondervindt :hmmz
Ik heb op de roller bank een verschil gemeten van 3 pk bij een temperatuur van 24 graden. Moet ik wel bij zeggen dat ik een extra grote Forge intercooler op mijn Z1.9DTH heb zitten :angel Mijnairco staat altijd ingeschakeld, komt de levensduur ten goede :pukeIk kan mij ook nog herinneren dat Clarckson het zelfde probleem had met die Bugatti van 1000 pk. Dat was maar 999 PK want hij had de airco aan staan :jerry
Groet jraaf
En vrijlooprol op de dynamo :puke
Lekker bezig Peet :thumb
Groet jraaf
Is een optie op het comfort pakket. Weet niet of dit uit te vogelen is met de Tech2.
Groet jraaf27 februari 2016 om 16:17 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17785105@vanieba wrote:
Had je al 19” gekocht dan ?
Had er een optie op bij een zeer gerenommeerd en gerespecteerd forum lid :angel
Helaas de ijskast in voor mij :cry Maar er komen wel weer nieuwe kansen.Vandaag weer verder gegaan met de koplampen.
Nog wat rest lexaan en kit verwijderen. Ging dit maal erg voorspoedig. De koplamp is een TYC en geen Valeo. Verschil is permaseal versus butyleen kit vermoed ik. Permaseal heb ik ruim 8 uur over gedaan. De Bytuleen binnen 1 uur en helemaal schoon king:Toen de reflector gemonteerd en morgen ga ik de reflector kappen schuren en preppen voor de uiteindelijke kleur.
Pica’s




Groet jraaf
26 februari 2016 om 16:51 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17785098Zo we rijden weer en het doet pijn maar minder dan verwacht;
De boosdoener van euvel 1

Die is vervangen voor een ruil model. Hele santekraam los en weer vast en geen geluid meer te horen en heerlijk sturen. Was kennelijk al wat gewend want nu stuurt ie weer heerlijk licht terwijl ik alleen maar aan dat geluid zat te denken. Wat een gejank was dat.
Euvel 2 is ook verholpen. 4 injectoren gedemonteerd, nieuwe ringetjes er tussen en gelukkig geen kapotte injector dus alles er weer in en gas op die lollie :angel
Last but not least de olie lekkage. Bleek het potje van de carterventilatie te zijn. Die is vervangen en de hele boel schoon gemaakt.
Ondanks de pijn in mijn portemonne toch weer een dikke glimlach op de bakkus. Zekers ook weer erg goed behandeld door mijn VOD ondanks dat ik een tijdje niet bij ze was geweest.Helaas zijn hierdoor de 19 inchers financieel ff niet bereikbaar maar die kans komt vast nog wel eens.
Groet jraaf
22 februari 2016 om 18:14 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17785096@kadettgte@freeler.nl wrote:
:thumb :thumb
voorlopig weer ff bezig Jurgen..
Had juist een mooie foto voor je met de 19 inchers OPC 2 …

Vet Lee,
Bijna net zo vet als de mijne :mrgreen: :roll: :jerry
Heb een paar 19inch in ’t verschiet. Als de reparatie mee valt qua centen heb ik ze….
Groet jraafKijk eens in Duitsland :vertag Ik zie er zo een 3 tal voorbij komen.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR5.TRC2.A0.H0.XVectra+B+Zender.TRS0&_nkw=Vectra+B+Zender&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoop dat die link werkt :angel
Als je echt iets wil moet je er wat voor over hebben :mrgreen: En wat is nu fijner dan met je Vec over de Autobahn te knallen :jerry :jerry :jerryZeker op de terugweg als je die goodies in de kofferbak hebt liggen :angel
Groet jraaf
Je kunt op Ebay eenvoudig voor ongeveer 100 euro of minder een instrumentpaneel kopen.
Kwestie van de originele ff er uithalen en de GM nummers opzoeken. Staat een HOW2 op het forum van mijn hand ;)Ik denk echter eerder je CIM, ook die is voor rond de 200 euro te verkrijgen op ebay.
Voor beide swaps dien je de zaak wel met de tech 2 te laten resetten/inleren. Kan je vod binnen 30 minuten a 35 euro.
Groet jraaf
-
AuteurBerichten
