Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:hmmz Dat gasklephuis zal niks te maken hebben met het ‘pingelen’ schat ik zo in. Denk eerder dat die vervuild is en wat minder functioneert en dat de VOD dit constateerd met het uitlezen. Hier kom je dan ook niet verder mee als je het gasklephuis voor een dikke 500 euro laat vervangen door de VOD. Je kunt ‘m er bij een 1.9 cdti blok makkelijk afschroeven en schoonmaken. Misschien kan dit ook bij het DTI blok maar dat weet ik niet, ff wachten op een reactie van een DTI rijder.
‘Pingelen’ heeft toch meestal te maken met het octaan gehalte of lood gehalte in de brandstof :hmmz Ben een leek zech ik er gelijk bij maar dacht zo iets. Wat voor een brandstof gebruik je? In dien de zogeheten fuelsavers of B merken. Neem eens een volle tank en plemp er een Wynn’s additive bij en rijd dat eens op om te kijken of ie dan nog pingelt.
Groet jraaf
Volgens mij heeft elke vec standaard abs en esp king:
Sommige uitvoeringen hebben een esp uitvoering met een knop welke het esp kan uitschakelen. Echter werkt dag volgens mij alleen maar tot 40 km per uur.De mod is opzich prima te doen, je hebt een switchable versie nodig van de abs/esp module welke zich onder de motorkap bevindt en dan nog een kabelboompje en switch en een Tech2
Ik zie echter geen goede reden om ’t esp uit te zetten :angel
gaat er op je dash kort een oranje driehoekje branden met een slippend autootje er in als je start?
Als ’t esp z’n werk doet knippert ’tGroet jraaf
@-BlendjuH- wrote:
Tadaaaaaaa :jerry


:thumb netjes!!!
Groet jraafHoi Jac,
‘Modden’ is de term die we hier op het forum gebruiken voor modificeren van onze veccie’s en siggie’s :thumb Bijvoorbeeld het achteraf in bouwen van optie die niet standaard op je Opel zit maar wel door Opel geleverd zijn op andere uitvoeringen.
Yep. ESP Staat voor electronic stability program.
Groet jraafOpgelost dan king:
Groet jraaf
Voor een handelaar is ie idd maar 3 waard.
Zo weet je met inruil dst je 3 te veel betasld voor die audi :sleepingKunt ‘m beter particulier voor 4500 verkopen en flink afdingen op wat je aankoopt omdat je geen inruil doet.
Groet jraaf
@Outzy wrote:
@Opeltje17 wrote:
Vreemd, bij mijn full can-bus C1 gaan alle ramen open en dicht met de sleutel.
Gefixt.
Denk dat het was omdat ik de accu los had ivm het wisselen van stuur/airbag.
Ik moest de 1 touch open en close ook al opnieuw programmeren voor de voor ramen.
Blijkbaar moest dat dus ook voor de ramen achter.
Wij hebben na genoeg dezelfde auto. Kan nooit zo wezen dan jij iets wel kan dat ik niet kan, en vice versa natuurlijk. :DFf een aandachtspunt voor de C1 modders onder ons.
Is je vec van voor 05-04 dan heb je waarschijnlijk een CIM met gyrsensor welke na het loshalen van de accu net zoals de elektrische ramen opnieuw gecalibreerd dient te worden.Auto op contact zetten maar niet starten.
Dan het stuur helemaal naar links draaien, dan helemaal terug en door naar rechts en dan terug naar de middenstand en dan van contact halen en dan starten en dan is ie klaar.Gyr ondersteunt oa je esp en indien aanwezig je afl.
Groet jraaf
@dappie wrote:
Mijn c1 is van 10- 2003. Is dit dan half of vol canbus ? Of kan je dat ergens aan zien.
Vr,gr, jac.
Half can met waarschijnlijk de vol vette interieur kabelboom aanwezig :thumb
Ik zeg modden :vertagGroet jraaf
@speaker wrote:
Hortent en stotend naar huis gereden ..
Blijkt een kabeltje van 3e injector een draadbreuk te hebben..
Als de zon weg is maar even kijken hoever ik een nieuwe draad ga leggen ..:hmmz Die verwacht ik bij mij ook al een tijdje :shock:
Denk dat ik die hele kabelset maar preventief ga vervangen voordat ik in Italie met volle bak de hoofdprijs mag betalen in een buitenlandse garage.Is de reparatie nog gelukt Peet?
Groet jraaf5 mei 2016 om 18:44 In reactie op: Opel VECTRA-C 2002 Tussen 80 en 100 km/hr in z’n 5 noodloop #18317937Volgensmij heeft een DTI Geen DPF king:
Ik denk idd ook aan een lucht inlaat isdue. Turbodlsnv of vacuum dlang of egr.
Zijn ook topics over te vinden op het forum.Groet jraaf
5 mei 2016 om 18:41 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993963Ik hoor ‘m blazen maar daar lig ik niet wakker van. Die van mij fluit er dan ook nog vrolijk bij. Zolang je geen luchtinlaat foutcodes hebt… :???:
Voort zijn de verschillen in injector waarden ook al eens bij mij en speaker geconstateerd,
Minstens 4 jaar terug, schijnt normaal te zijn. :hmmzGebruik je wel eens een injector cleaner? Ik gebruik wynn’s of Forté voor diesels. Is ern additive voor de brandstof. Ik gebruik het om de 20.000 KM. Baat ’t niet schaadt ’t niet. Mocht het je niet lrkker zitten vraag ’t de vod of KCP of je lokale onderhouds monteur.
Groet jraaf
@arjontje wrote:
Alle beugeltjes en schaniertjes in gespoten van mijn bestuurdersstoel. Werd gek van het gekraak en gepiep.
Heb je ‘m in de laagste stand staan?
Paar tikjes omhoog helpt ook king:Groet jraaf
Same here,
CIM kuren. :vertag Duurt lang voor ’t echt een probleem wordt en dan heb je voor rond de 200€ een nieuwe CIM.Groet jraaf
Ik verwacht dat de B6 ten opzichte van het huidige ‘doorslaan’ een hele verbetering geven ten aanzien van je comfort en wegligging. In combinatie met je eibach pro kit welke ‘progressief’ is heb je en comfort en sport onder de vec op het moment dat je het aanspreekt.
Ik vond zelfs mijn B8 prima voor comfort.
Vraag anders Riemersma naar zijn ervaring. Hij rijdt achter ook rond met de B8Groet jraaf
@Bartjex88 wrote:
@Outzy wrote:
Twin Audio. Ik bouw het niet direct in denk ik. Maar dan heb ik het alvast :).
Ben ik al zo lang naar op zoek!
Hey, op ebay klein anzeige (app) staat er 1 te koop voor 30 euro
Groet jraafB4 is OEM vervanging en vergelijkbaar dus met de eigenschappen van de originele GM/Sachs demper.
B6 is geschikt met originele veren zonder verlaging dus (maar kan ook met) en is kwalitatief beter en sterker. Hij is ook iets stugger dan de de B4 maar naar mijn smaak prima comfort.
De B6 is uitermate geschikt voor de reguliere rijstijl en indien je rijstijl sportiever wordt is de schokbreker daar voor ook uitermate geschikt.De B8 is de versie in combinatie met verlagingen veren. Deze zijn uitermate geschikt voor verlaging daar de B8 korter zijn dan de B6.
De B12 set is een combinatie van B8 schokdempers en Eibach pro veren.Groet jraaf
Netjes :thumb
Wordt ’t geen tijd voor een ‘Nose job’ :angelGroet jraaf
Ik zou bij de Bilstein blijven.
Maar neem dan de B6. Ik ben ook ooit gestart met de B4. Achter had ik er 1 na 2 jaar kapot.
Ik ben achter toen over gestapt naar de B8 omdat mijn vec verlaagd is.De B6 zijn kwalitatief beter dan de B4 en stug indien nodig maar je kunt ze met een originele veer prima gebruiken.
Groet jraaf
Nah,
Dan eerst maar eens zorgen dat mijn koplampproject af komt en dan na de zomervakantie mijn velgen opknappen. Scheelt weer een paar honderd euri die ik nog onder de motorkap kwijt wil :mrgreen: Verder hopelijk voor de meeting nog wat modjes plaatsen en een heel stevige poetsbeurt.
Heb er zeker al een 8 maanden geen spons overheen gehaald :(
Groet jraaf
Mijn ervaring is dat een cd70 en cid alleen uit de full can autos komen. Deze zijn herkenbaar aan het stuurwiel met scroll knopjes.
Je dient ze te ‘ontkoppelen’ van de auto met een tech2 en in te leren in je eigen auto.
Of dit ook met een opcom kloon kan weet ik niet.Maar ontkoppel dient altijd te gebeuren anders kun je ‘m niet koppelen aan dr auto waar je ‘m in zet.
Groet jraafIemand een ‘stappenplan’ met wat ik allemaal nodig heb?
En hoe krijg ik stoeprandschade mooi weggewerkt?Groet jraaf
Ik ook niet :thumb
Groet jraafC2?? Kleur zilverachtig?
http://link.marktplaats.nl/m1046715016″ onclick=”window.open(this.href);return false;Koplampen, bumper en motorkap van 1 en de zelfde wagen. Prijs moet je onderhandelen.
Groet jraaf
@arjontje wrote:
Persoonlijk zou ik ze poedercoaten.
De eindafwerking is veel harder.
Let wel op dat je de boutgaten en het pas vlak afplakt.
Anders moet je dat eerst weer weghalen. Ivm trilling en loslopen.Maar bij poedercoaten heb je minder keus in kleur.
En de irmscher velgen hebben erg veel metalic in de lak.
Zou je dus zo origineel mogelijk willen blijven is spuiten mooier.Ok,
Ik neig ook naar poedercoat ivm de hardheid.
Ik ga ze denk ik een andere kleur geven king:Mat grijs of gunmetal, iets in die trant. ‘T moet een beetje smoelen onder die zwarte boot van me :afro Of misschien een duo kleur, zwart met grijs….
Groet jraaf
Damn,
Kwam jij niet van rechts? Heb je getuigen?
Ik zou er werk van proberen te maken.Niet fraai dit, vreselijk zuur :wtf
Succes er mee. Hoop dat je gelijk krijgt.Groet jraaf
-
AuteurBerichten