Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mogelijk doordat je brandstofleiding (retourleiding)ontluchting verstopt is of iets dergelijks. Of je verstuivers zijn op z’n retour…. Lekken er van. Check bij de verstuiver zelf of het vochtig of plakkerig is. Wellicht heb je een brandstofleiding lek. Wat is het verbruik?
Als ie wel goed start als ie warm is zou ik eens de vacuum slangen op poreus heid testen. Vooral bij de aansluitingen op de metalen uiteinden van het blok.Groet jraaf
Hey cdti rijder king: Gelijk heb je :thumb
KCP voert die werkzaamheden binnen een dag uit. Bel ze anders gewoon ff.
Denk echter dat er bij jou in de buurt ook wel adressen zijn die de EGR kunnen uitzetten in de Software en mechanisch kunnen verwijderen.Begin anders eens met fiat oplossing. Plaatje plaatsen tussen de egr en je inlaatspruitstuk.
Gloeistiften vervangen is redelijk te doen maar let op als ze vast zitten dat je niet te veel kracht gebruikt en ze afbreken :cry Dan ben je verder van huis.Gasklephuis openen kan je ook zelf. Gelijk de vlinder verwijderen en schoonmaken met een spuitbusje Wynn’s.
Turbodruk sensor loshalen en schoonmaken en ff je LKK (interkoeler) checken of ie niet aan de onderkant doorhangende lamellen heeft. If so, zit ie vol met blow by olie van uit je carter ontluchting en kun je ‘m beter vervangen.Kom gezellig 19 juni naar de meet en dan kan je met alle enthousiasten ideen uitwisselen :jerry
Groet jraaf
Check ook de software van je scherm, die kun je ook updaten. Ik kreeg op mijn DVD90 CID na een update een extra spli screen er bij waarin het aantal meters tot aan de afslag er bij kwam. Visualisatie in het midden van het scherm met terug lopende blokjes. :sleeping
Groet jraaf
Benzine, Diesel?
Bij mijn diesel zit er ook speling op in de zin dat het een los bewegend onderdeel is. Af en toe resoneert het wat bij stationair maar verder heb ik er geen problemen mee. Dit is al ruim 3 jaar zo. Schakelt ook prima, in de winter plakt de eerste versnelling een beetje maar da’s een ander issue.Groet jraaf
2XMichelin Pilot Sport 3 Xtra load met velgrand beschermer. Strak bandje en betere velgrand bescherming dan de Nokian. Ben benieuwd wat ze doen in de verschillende weersomstandigheden. Ben nog al een Nokian fan maar wilde eens wat anders proberen op de voorwielen :afro
Groet jraaf
92 temp is idd niks mis mee. Wel ff handig als je aangeeft of het om een benzine of diesel gaat.
Bij de diesels cdti is de thermostaat wel een zwakte punt.Groet jraaf
@mlap wrote:
Na nog wat googlen kom ik op deze motor uit Z16XEP, ik zag ook dat ze er bij KCPerformance een 123 pk uit kunnen halen! Is nog geen vetpot maar beter als 105 pk!
En anders naar Dbilas in Duitsland. Die hebben een kant en klaar T-kitje liggen waarmee je naar de 210 PK kan :angel
Veel plezier alvast met de aanschaf toegewenst.Ik vraag mij overigens af hoeveel waarde we kunnen hechten aan de informatie van ‘Autotrader’ :hmmz ‘Mijn model zou volgens die lijst vanaf 2005 geleverd zijn. Echter komt de mijne bij de VOD vandaan in mei 2004 :agent
Groet jraaf
1.6 Z16XE 100 PK 150 NM is geleverd vanaf 08-2004 maar volgens mij alleen in Duitsland. Lijkt weer een speciaal gevalletje GM deze 1.6 uit 2009 nog wel, het laatste jaar waarin ie van de band rolde… Check ff of het gaat om een import :vertag
Distributie dient alle 6 jaren of om de 90.000 km vervangen te worden volgens de GM handleiding.
Groet jraaf
Ahum…. ;) De VOD hoeft toch niks te bestellen :hmmz Die plempen er gewoon de update op met de SW die ze in huis hebben of heeft betreffende vod die niet liggen? Kosten mij toendertijd noppes. Anders ff Liviu vragen die kan je vast helpen.
Groet jraaf
Volgens mij heb je op reparatie van de vod 2 jaar garantie.
Kan ook de kettingspanner zijn. Lijkt mij niet dat de oliepomp een vergelijkbaar geluid maakt als ie kaduuk is, die stopt er gewoon mee :???:Ik zou ff de garantie termijn van de rrparatie ter sprake brengen :hmmz
Groet jraafKlinkt bekend die multiriem en krukaskeerring.
Welke kant was er door bij je? Bakzijde of disttizijde?Goed dat je er tijdig achterkwam :thumb
Groet jraaf@lucas1975 wrote:
uit de oude doos, met ondergetekende rechts :kewlpics

:jerry Nu valt ’t kwartje :jerry :kewlpics
Leuk man :thumbGroet jraaf
16 mei 2016 om 18:48 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17485239In Huizen zit een specialist welke niet duur is.
Auto elektric.Groet jraaf
Klasse man :thumb
Mooi om te zien hoe ‘ze’ weer mooi wordt.king:
Groet jraaf
@kadettgte@freeler.nl wrote:
:thumb Van de week kreeg ik hem niet meer koud , test gedaan airco pomp naar de KL!!! maar ja 230000 km meegegaan staat altijd op klimaat controle dus mag wel (liever niet haha):hmmz :hmmz
Aftikken :angel Die van mij staat al 330.000 km aan en doet ’t nog :jerry Heb wel de condensor 2 jaar terug vervangen en hij krijgt elke 3 jaar een beurt.
Sterkte met de rep. Lee :thumb
C joe @ de meet in de meernGroet jraaf
Welkom Vectra liefhebber :thumb Waar was je al die tijd.
Een mooie vec voor ons verborge gehouden :cryDamn shame dat id nu stuk is :cry
Je schrijft dat die egoist is doorgereden :wtf Dat zal toch niet :swearHoop dat je wr niks aan hebt overgehouden en van het verzekeringsgeld een mooie vectra kunt terug kopen. En dan wel tonen hè :afro
Groet jraaf
Balen, gelukkig niemand in de kreukels.
Eco total loss is als de reparatie meer dan 2/3 van de dagwaarde van de auto bedraagt.
Als dit ’t geval is kun je het ‘wrak’ opkopen door te zeggen dat je vec wilt houden. Dan krijg je de dagwaarde – wat de handelaar er voor biedt. Bv;Dagwaarde 4500, schade 3000, handelaar biedt 1750 pak je 4500. – 1750 = 2750 waarvan jij de schade kunt laten verhelpen. :thumb succes met de afwikkeling
Groet jraaf
De vacuum slangetjes ja.
Die heb ik ook vervangen. Voor die prijs kost het je de kop niet.
Ik heb geloof ik de 4 mm versie en niet meer dan een meter. Weet niet de lengte van de dti :hmmz
Maar zal niet veel meer zijn lijkt mij. Motor ging in noodloop door dat de bevestiging poreus was geworden.
Groet jraaf
@Outzy wrote:
Ik blijf deze mooi vinden ( behalve de prijs ;) )
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vectra-2000-lcd-digi-digital-16v-turbo-c20let-v6/466075696-223-253″ onclick=”window.open(this.href);return false;Zekers, een klassiek Mause kino :jerry
Groet jraaf
Vandaag langs de schade herstel gegaan voor een oordeel :D
Gelijk maar de hand geschud en afspraak gemaakt:thumb Ga er vanuit dat het voor de 19 juni de meern meet klaar is :-)1. Bumper crack (parkeerschade van weet ik veel wie)laten repareren en spuiten
2. Chrome front in carros kleur laten spuiten
3. Motorkap spuiten
4. Grijze daklijsten in carros kleur spuiten
5. Complete polijstbeurt
6. 4 Irmschers stoeprand schade bijwerken en in carros kleur spuiten:afroGroet jraaf
ff voorstellen met en pica stellen we ook op prijs :shock:
Groet jraaf
Inlaatkanaal beter gewoon ff loshalen dan zie je gelijk of ie erg vervuild is.
Heb je geen foutcode van je afgedopte EGR? Ik weet van Riemmersma dat ie er een EGR cheater heeft tussen gezet vanwege de foucodes die hij kreeg :hmmzDaarnaast zou het kunnen dat bij een grote hoeveelheid lucht wat langs je LMM gaat op hogere snelheid, fluctuaties in toerental niet opgemerkt worden maar bij stationair (onder 1000 touren) wel :hmmz
Groet jraaf
Ah, schommelen in toeren. Dan zou ik eerder ff de Luchtoevoer controleren. Luchtfilter en Lucht massa meter of je vacuum slangen. Daarnaast blijft het geen overbodige luxe om het inlaat kanaal tot aan het gasklep huis eens te reinigen.
Groet jraaf.
Lache king: Zo zag de mijne er tien jaar geleden uit:


Ook bij EDS

Groet jraaf
-
AuteurBerichten

