Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goed om te zien dat iedereen ’t daar goed maakt :kewlpics
Veel plezier van je nieuwe aanwinsten in het ‘vooronder’ en op de achterbank :thumbGroet jraaf
Ik heb ruim 4 jaar geleden mijn originele skirts in kleur laten spuiten.
Zit er nog steeds perfect op en praktisch niemand ziet dat het geen opc line zijn :angelScheelt je al snel €150,00
Groet jraaf
Nog een paar progressie picas :angel
Ben ook benieuwd naar ’t lichtbeeld als ’t eenmaal in de vec zit king:Ik verwacht zo iets;




Groet jraaf
Progressie king:
Kappen klaar.Nu een dag vinden om de bumper te demonteren en de koplampen te testen en mogelijk maken voor een laatste calibratie. Dan sealen en hebben we LICHT :vertag


Groet jraaf
Origineel GM?
Tech2. VOD. :puke Ik heb ‘m ook.
Door VOD laten programmeren.Groet jraaf
Zo,
Vandaag gewoon opnieuw begonnen.
Dit keer met een vaste chrome set dus geen gezeik met lijm.


Morgen eindresultaat….. :agent
Groet jraaf:thumb Erg mooie velgen :thumb
Is dit de 18 of 19 inch? Verlagen zou ik zo ie zo altijd doen. Zelfs met een toyota yaris verso :jerryGeeft naast een mooie look ook nog eens een betere wegligging en naar verluid een kortere remweg en minder brandstof verbruik :angel
Groet jraaf
Het binnewerk is makkelijk te scheiden van ’t lexaan, is geen glas :angel
De uitdaging zit ‘m in het netjes openen van de koplamp. Youtube staat vol met filmpjes met verschillende manieren. Zie ook mijn recente topicGroet jraaf
Er staat 1 zwarte C1 AFL bestuurderskant op ebay klein anzeige.
Geen garantie, bieden, €50,00 of wat ’t je waard is.Groet jraaf
Bestuurderskant of bijrijderskant? C1 of C2 type vectra?
Groet jraaf
@arjontje wrote:
Dat is minder. Heb je wel een goede plastic primer gebruikt?
Jazeker, getuige ook dat de laklaag erg goed houdt. Ik heb het gisteravond gewoon zelf verkloot door de laatste spray uit de bus te persen en al schuddend de laatste klaarlaklaag er op te spuiten.
Maar goed, heb ik wel lekker kunnen oefenen. Omdat er 2 van de 6 shrouds zo ie zo niet ‘lekker’ zitten naar mijn smaak ga ik de originele chrome ksppen aanpakken. Dan loop ik in ieder geval niet het tisico dat er na een half jaar een shroud los trilt.
Groet jraaf
Wat een ‘bummer’ vanochtend :cry
Laatst aangebrachte klaarlaklaag heeft niet mooi gedekt en zelfs vlekken gemaakt. Voorts mog een testje gedaan of shrouds goed vast zitten en dat vind ik ook bud :hmmz
Toch maar de all chrome kappen met vaste shrouds pakken welke uit 1 stuk zijn en opnieuw beginnen met schuren etc.Zie het verschil met gisteren:


Groet jraaf
Volgens mij zit daar geen verschil in :hmmz
Nou ben ik niet thuis in de C1 koplampen maar er zit geen verschil tussen een neus van een GTS/Caravan/Sedan. Misschien komt het omdat in eerste instantie alleen de GTS met zwarte kappen kwam en later pas de V line uitvoeringen op de Caravan :hmmz Misschien weet Speaker ’t :thumbGroet jraaf
Vanavond de shrouds gemonteerd en voor de zekerheid 3 secondenlijm gebruikt voor ’t vastzetten.
De klipjes ben ik niet echt over te spreken. Daarna nog een laatste klaarlaklaag er over heen gespoten en morgen hopen dat er niet te veel stof zichtbaar is :hmmzOok dat lijmen vind ik maar :fy1 Op een of andere manier werkt de lijm bij mij nooit.
Morgen maar eens kijken naar ’t eindresultaat. Hier alvast een impressie;



Groet jraaf
@micvec wrote:
Gaat je goed af zekers al vaker geoefend
Ga zo door
Schuren lukt me beter dan spuiten :hmmz
Maar ben redelijk tevreden. Vanochtend de kappen lijm vrij gemaakt en besloten deze ook een spuitbeurt te geven. Er zitten naar mijn smaak te veel krassen op. Dus in het sop en prepareren.


Groet jraaf
Eerste kleurlaag king:
Impressie


Groet jraaf
Zo, 2 1/2 uur verder.
Schuren en ontvetten klaar.
Nu in de geinproviseerde spuitcabine voor een primerlaag, dan de kleur en dan een klaar lak.
Rustig aan en denk dat ik zondag eindresultaat heb.

Groet jraaf
Ook grappig,
Als je ‘m goed schuurt is ie origineel zwart king:
Ziet er zo ook wel grappig uit.
Zo laten :hmmz
Groet jraaf
Eindelijk weer eens tijd voor mijn koplamp mod.
Voorbereiden spuitwerk. Plastidip en lak van de vorige poging verwijderen. Nat schuren en dan primen en lakken.

Wordt vervolgd.
Groet jraafHow 2.
Belangrijke aandachtspunten:1. Dit is een vrije vertaling van de Engelse en de HOW2 is niet van mijn hand. Ik weet dan ook niet of ze werkt of storingen veroorzaakt. Ik neem er dan ook geen verantwoordelijkheid voor en alles wat je aan je vec verandert is op eigen verantwoordelijkheid.
2. De lichten zullen alleen branden als het interieur licht brand. Dat betekent dat ze alleen branden als de deuren van het slot af zijn, de deuren open zijn.3. In plaats van via het plavond licht af te tappen kan het ook via de voeten ruimten

How2:
1. Verwijder de plastic kap in de voeten ruimte, de stuurkolom en het dashbord kastje om de draden te trekken naar de spiegels.2. Verwijder de plastic kap van de X1 plug.
3. De plaats waar ik de stroom weg haal is bij het rode cirkeltje, Je dient de plus en de min te identificeren en deze 1 cm te strippen:[+] pin 7 (red wire)
[-] pin 60 (brown wire)Groet jraaf
Ik zal zondag die how2 eens voor je uitpluizen en posten.
Groet jraaf
Als je de link wilt gebruiken dan kopieer je gewoon de url zo als al gedaan is. Echter dient iedereen die ‘m gebruikt lid te zijn van het Engelse forum omdat ie anders er niet bij komt :agent
Wat ze overigens aangeven in die how2 is dat je die kerst-verlichting het best kan weg pakken bij je plavond verlichting omdat ie dan mooi aan gaat en weer automatisch dimt bij het ontgrendelen/vergrendelen en starten van de motor.
Groet jraaf
Betere oplossing zo :thumb
Gelukkig maar dat die hersteller van je het zo oplost :thumbGroet jraaf
Nee, ik denk niet dat je ‘m stuk hebt gemaakt.
Denk dat je ‘m niet goed losgehaald hebt of terug gezet hebt.Om de schakel unit er uit te halen dien je ‘m in te drukken en ik dacht naar rechts te draaien. Zo komt ie los.
Om ‘m terug te zetten moet je die actie in omgekeerde volgorde doen.Nu zit ie waarschijnlijk nog niet goed of je moet ‘m er op een andere manier uitgehaald hebben wat niet de juiste manier zou zijn en dan misschien toch iets verdraaid :hmmz
Groet jraaf
Ik heb dat ook eens gehad.
Ik weet niet meer precies wat ’t was. Dit gebeurde terwijl de vec op de brug stond in de garage.
Check de afstelling van je handrem eens.Groet jraaf
-
AuteurBerichten