Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey welkom in de C 1 club. Ik zou idd ook de-chromen, maar ieder zijn meug. Emblemen op de achterklep zijn volgens mij geplakt. Ik heb ‘m gecleand en dat was allemaal plaksel. Heb alleen de blitz laten zitten maar volgens mij is die ook geplakt. ff de fohn en een draadje pakken en je weet het. Ik vind de chromen luchtroosters uit de C2 die Arjan er in heeft gezet wel heel mooi staan.
Veel plezier.
Safe driving Jurgen.Hey Stifler,
Brandstof filter is die grote ronde zwarte bus tegen het schut bord aan. Als je voor de auto staat in het midden (beetje rechts)onder je voorruit.
Succes met het verloop. Ik had geen foutmelding of iets dergelijks maar wel het zelfde probleem als den PaazHaaz, gen vermogen onderin. Na vervanging van het inlaatspruitsuk en acuator als mede het reinigen van de EGR klep gaat de VEC weer als een raket. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Safe driving Jurgen.
Ik vind dit niet kunnen…..
Kan wel huilen, dat ding is spuug lelijk!:swearSafe driving Jurgen
origineel gepost door stationC
Hallo allemaal,Ik wil een grote onderhoudsbeurt uitvoeren voor mijn Vectra C station met 1.9CDti (19DT) motor. Bij de grote onderhoudsbeurt hoort ook het stellen van de kleppen (ze zijn ook hoorbaar bij koude motor).
Afstellen gebeurt d..m.v. vulplaatjes. Heeft iemand zulke gereedschap of weet iemand waar zulke gereedschap te huur of te koop zijn?
Alvast bedankt.
Hey daar, Is het er nog van gekomen?
Mocht je het nog niet uitgevoerd hebben dan heb ik nog een handleiding op de kop kunnen tikken voor het stellen van de kleppen. Inclusief de nummers van het gereedschap wat de VOD gebruikt. t’is alleen wel in het Duits maar met een sporadisch plaatje. Laat maar weten als je intresse hebt.Safe driving Jurgen
origineel gepost door Rubyvectra_A
I(Bijkbaar had ie er niks aan, maar zeg dat dan gewoon, ipv. je vraag te verwijderen :argue)beetje LOMP idd. Voorstellen was er volgens mij ook niet bij:vertag
Safe driving Jurgen
11 juli 2009 om 17:39 In reactie op: Bagagenet voor Vectra C2 SW -> handgemaakt rek klaar. #17467203Dat is zkers een knap stukje werk.
Ik had gelukkig de mazzel om mijn VEC C op de markt te vinden met al z’n stalen rek er in.
Je zal het idd nieuw kopen, gelijk 250 pietermannen ligter.Safe driving Jurgen
Hey da’s knallen man:wub
Jij zal voorlopig genoeg je achterkant laten zien aan menig auto. Goed man.
Maar uh dat spinnen, jij hebt toch ook een elegance? Daar zit toch standaard ESP of hoe dat ook heet op:hmmz
Als ik de mijne flink in z’n toeren gooi gaat er z’n slip gevaar lampie op het dash branden en slaan de voor wielen nie meer door.180 PK en 370 koppel is zekers lekkers en goed zat. Ik heb niet zo lang geleden EDS vergeleken met Dbilas en daar zij Dbilas ook dat 180 a 185 pk veel realistischer is dan die 200 van EDS. Alhoewel EDS wel een echte wizzard schijnt te zijn.
Nog even voor de statistieken; jou motor heeft origineel een koppel van 320 NM dat hebben ze bij Opel vanaf 2005 een extra 5 NM gegeven. De mijne heeft nog 315 koppel. Any way’s veel plezier toegewenst met je vermogens winst.
Safe driving Jurgen
Hey gasten,
ff een duit in het zakje doen van mijn kant;
Ik heb tot op heden, sinds november 2007 is dat, alleen maar goede ervaring met de VOD. Ik kan het dan ook oprecht een Vod noemen.
Zijn altijd behulpzaam en denken mee over mods die ik in de auto wil hebben. Sommige dingen doen ze zelfs gratis. Ze zullen zeker niet de goedkoopste zijn maar op elke werkuitvoering die ze doen heb ik wel twee (2) jaar garantie. Kortom, ik ben een tevreden klant. Ze geven zelf ook aan dat ze niet de goedkoopste zijn maar ik merk dat ik wel ‘ waar’ voor mijn geld krijg, en dan heb ik het niet over de koffie terwijl ik wacht als de monteur weg is met mijn auto voor een proefrit.Waarschijnlijk heb ik het goed getroffen, want dat er ‘ bagger’ tussen zit is zeker waar. Terug komend op de discussie universeel en merk dealer. De universeel zal altijd goedkoper kunnen werken om dat deze minder ‘ overhead’ (leidinggevende etc.)heeft en geen targets aan de broek heeft van de importeur of de overkoepelende organisatie.. Mijn devies, zoek een adres waar je naar je eigen maatstaaf behandeld wordt en stick to it. Loyaliteit vanaf de kant van de klant wordt ook beloont.
Safe driving Jurgen.
Update op de VEC. Nieuw inlaatspruitstuk zit er op. Gelijk vandaag de A27 eens geboenderd, hij gaat weer als een speer:angel
Safe driving Jurgen.
Mmmmm… Ik denk het niet. Maar je zou het kunnen proberen.
Ik heb wel ooit gelezen dat er al verschil zit tussen de C1 en C2 en dat je ze dus niet zomaar kunt overzetten. Dit terwijl ik dacht dat ze alleen het front veranderd haddenSafe driving Jurgen:hmmz
9 juli 2009 om 06:39 In reactie op: Vectra C SW update Dorpel+opc-line achterstuk op kleur #17489035origineel gepost door ahrend
ik zit er over te denken om ook dat stuk grijze kunstof wat net onder de achterklep in de bumper zit meteen mee te laten doen ,als ik dan toch bezig ben.Ja, ik zit al minstens een jaar met dat stuk kunstof in mijn maag:mad: Irmscher had er een hele mooie chroom strip voor maar die leveren ze niet meer (heb ik wel eens eerder een topic over gemaakt) Nu heb ik er twee opties voor;
1 spuiten.
2 warm bad met Carbon.Ik ben er nog niet over uit wat het wordt.
Rest dan ook nog de vraag, hoe zit dat ding vast?Safe driving Jurgen
8 juli 2009 om 15:01 In reactie op: Vectra C SW update Dorpel+opc-line achterstuk op kleur #17489033origineel gepost door rickytt3
Oké Jurgen :thumbup Heel mooi, zo meegespoten. Ga ik ook maar eens doen :wubHeb jij de delen nog glad gemaakt (laten maken), of zijn ze gespoten zoals ze van de auto af komen? Heb het ooit eens gevraagd bij een autospuiter, en die gaf aan dat de dorpels eerst glad gemaakt moesten worden. Dat verhoogde de prijs nogal…
Groet, Eric
Thanks man. Yep delen zijn eerst glad gemaakt. Heb ik laten doen. Maar uh ik weet niet welke prijs jij toendertijd moest neer leggen maar ik ben uitermate tevreden met het zachte prijsje wat ik moest neer leggen voor het spuiten van de dorpels en de achter spoiler(bumper). Ik kan je het wel laten weten in een u2u als je dat wenst.
Safe driving Jurgen.
8 juli 2009 om 14:58 In reactie op: Vectra C SW update Dorpel+opc-line achterstuk op kleur #17489032origineel gepost door rinuske
nu nog je logo op de klep eraf, en een irmcher dakspoiler erop en ziet er weer prachtig uit
:DNope dus…. Toendertijd alle beletrot er af gehaald en alleen het logo laten zitten om dat ik dat nu juist mooi vind en een dakspoiler van OPC is weliswaar heel mooi maar gooit de top snelheid rustig met een procent of 8 naar beneden. da’s dus – 15 op de autobahn waar ik nog al vaak vertoef.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door stationC
ps. komt het voor dat de kleppen toch gesteld moeten worden.Kan me wel voorstellen dat dit voorkomt ja.
Hoe af te stellen weet ik echter niet, ik ben ‘a’ technisch als het aan komt op sleutelen, ik heb overal een boek met plaatjes voor nodig.:PSafe driving Jurgen
7 juli 2009 om 17:22 In reactie op: Vectra C SW update Dorpel+opc-line achterstuk op kleur #17489028Update van de Vec. Vandaag de dorpels en de opc line achterbumper aanzet stuk er op.
We zijn weer een stukje dichter bij het totaal beeld:afroMorgen einde dag gaat de VEC onder het mes voor een nieuw inlaatspruitstuk en actuator. Kan ik ‘m donderdag einde dag weer ophalen. Ben benieuwd hoe ik ‘m terug krijg
Safe driving Jurgen:agent
Heya,
Bij de DT(L) dien je elke 50.000 de speling te controleren en zo nodig af te stellen. Voor de controle wordt ook wel de HAZET 2147 gebruikt.
Hazet zit in Duitslnd, 42804 REMSCHEID (nee ben niet aan het schelden) Postbus 100461. Wellicht kunnen die je verder helpen.Safe driving Jurgen.
Yep, ik heb er specifiek om gevraagd.
Er is een gemodificeerde versie op de markt gebracht.
Volgens de VOD wordt ook alleen het nieuwere type nog maar gemaakt, da’s goed om te horen.
Ben benieuw hoe lang die het vol houdt. Zit nu op de 180 K en wou nog wel een jaartje of 5 tot 8 met de VEC doen.
Staat ook op de site van Arjan Koen, daarom had ik er ook naar gevraagd.Safe driving Jurgen.
origineel gepost door paazhaaz
Er werd mij destijds door de VOD aangeraden om ook de actuator te vervangen.2 Redenen:
1) Dit omdat je er bijna niet aankunt, zonder alles weer los te maken aan de achterkant van het blok.
2) Door alle vervuiling aan de draaiende delen van de wervelkleppen, heeft de actuator misschien wat meer geleden en bestaat de kans dat ie alsnog hemelt.
Better safe than sorry.
Helemaal gelijk PH. Plus het feit dat volgens enkele knappe koppen de actuator ook nog eens een lerend vermogen schijnt te hebben, dus als deze enkel nog het stantje wervelkleppen half open en half dicht kent door dat de hele zooi is aangekoekt en deze de wervelkleppen toch al niet verder kan bewegen, ze op het nieuwe inlaatspruitstuk deze stand blijft aanhouden. Safe driving Jurgen
:mad:
Ook hier het devies, better safe then sorry en idd de boel ligt toch al helemaal open.
Safe driving Jurgen
Ziet er zekers super uit.
:kewlpics
safe driving Jurgen.
origineel gepost door vectra2004gts
welkom bij de club :jerry
ik heb het ook gehad heb hem laten vervangen bij de vod voor 820 euries :vertag maar bij gebrek aan tijd en sleutel ruimte moet je wat .veel succes met de reparatieps de servomotor hoeft niet perse vervangen
Hebben ze bij jou dan de Actuator niet vervangen. Wel een enorm prijsverschil als ik dat zo naast elkaar leg:o
Safe driving Jurgen.
hey Marcel, goed om van je te horen.
Ja de xenon set die jij er toendertijd hebt ingezet (een klein anderhalf jaar geleden) doet het nog steeds perfect. Goede licht opbrengst en totaal geen storingen op de BC.
-offtopicIk hoop dat thuis alles goed gaat met de kleine.
Hoe staat het met je VEC B project?Safe driving Jurgen
Yeah ik heb de diagnose en de offerte binnen.
Dat wordt dan een nieuw inlaatspruitstuk, het schonen van de EGR en een nieuwe actuator.
1338 euri inclusie BTW, montage en 2 jaar garantie.Volgende week donderdag gaat ie onder het mes.:cry
Zit niks anders op. Zelf heb ik twee linker handen, geen garage en eigenlijk de VEC elke dag nodig.Safe driving Jurgen.
Thanks voor de info Paazhaaz,
Net idd jou topic uit de kast getrokken en helemaal doorgelezen.
Zal wel uitdraaien op het vervangen van het inlaatspruitstuk etc.Je gaf aan dat je uiteindelijk geen 1000 maar uitkwam op 570 voor de spullen, was dat bij de VOD of heb je een goed adres?
safe driving Jurgen.
Ik moet nog erg wennen aan de Insignia. Als je ‘m schuin van achter langs op kijkt vind ik ‘m erg mooi. De achterkant moet ik nog aan wennen. De voorkant vind ik eigenlijk een beetje te saai voor z’n nieuw model. Ik hoop mijn VEC C1 nog jaren te gebruiken en dan zal ik waarschijnlijk over een jaartje of 5 tot 8 opzoek gaan naar een tweede hands Insignia met veel irmscher spul er op.
p.s. VAG staat voor Volkswagen AG, AG is de Duitse aanduiding voor algemeen bedrijf. (Allgemeine Geschäft)
@GTS2.2DTI er is geen 170 pk diesel, dat zal de 160 pk geweest zijn, blijft niet te min een dijk van een motor.:afro
Safe driving Jurgen
Carpas van de auto of in het instructieboekje van de radio, althans daar staat het bij mij. Anders ff langs de vod. Het zou ook kunnen dat de safecode uitgeschakeld staat. Bij de vod kunnen ze de radio uitlezen en resetten.
Succes en safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten