Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
FF of topic, Lijkt dat nu zo of is je dakreling (of hoe noemen we zo iets) links met het zwarte plakgedeelte nog aanwezig en rechts zonder?
Bij mij zit er dat zwarte plakspul nog op. Kun je eens een pic plaatsen over de gehele zijkant om eens te kjken hoe dat staat zonder die zwarte rand?Safe driving Jurgen.
Ziet er top uit, ik ben niet zo van de spoilers maar hoe meer ik het ziet hoe meer dat het jeukt:wub
Safe driving Jurgen
17 september 2009 om 19:09 In reactie op: Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me #17523846Dat vind ik nu top aan z’n forum. Waar mogelijk elkaar helpen en de VEC verrijkenking:
Succes en safe driving Jurgen
17 september 2009 om 19:01 In reactie op: Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me #17523844origineel gepost door rickytt3
origineel gepost door jraaf
Echter zou ik denk ik achteraf gezien toch gaan voor de B6 op de vooras.
Alleen de vooras, dus voor B6 (of misschien beter nog de B8) en achter de B4? :hmmz Zou dat geen vreemde effecten kunnen geven, twee zulke verschillende karakteristieken op één auto?
Ik houd je op de hoogte of de montage van de veerpootbrug probleemloos gaat!
Groet, Eric
Het verschil tussen de B4 en de B8 lijkt mij te groot. B8 is de verkorte versie van de B6 die ten opzichte van de B4 30 % straffer is. De B4 is weer 30% straffer dan een originele versie. Als je dan B4 achter hebt en B6 voor lijkt mij dat een goede combi. Wellicht dat ik dit volgend jaar een uitprobeer.
Veel plezier de 28ste en ik kijk uit naar de pic’s.
Safe driving Jurgen
17 september 2009 om 18:55 In reactie op: Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me #17523842origineel gepost door rickytt3
Kan bijna niet wachten tot het spul gemonteerd is. Iemand nog tips? Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk :kewlpics maken als het zover is!
Groet, Eric
Oja, als tip kreeg ik mee dat je bij he verwisselen van de voor dempers de volgende bouten dient te vernieuwen, zie pic. Kun je gewoon bij de VOD bestellen kost slechts een paar tientjes.
Dit zijn de 3 bouten die je er bven in draaid en de onderste.



Safe driving Jurgen
17 september 2009 om 18:48 In reactie op: Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me #17523841origineel gepost door rickytt3
Degene die ook een C heeft weet dat de wegligging op z’n zachts gezegd discutabel is. Comfortabel rechtdoor maar bochten… Daarbij maakt het onderstel altijd een hoop geluid om te protesteren tegen alles wat niet vlak en strak is.Na heel veel twijfel over wat de oplossing zou zijn heb ik nu de knopen doorgehakt en ondergaat het onderstel de 28e een stevige modificatie.
Dan komen er Bilstein B4 dempers en Eibach Pro-Kit veren onder. Ook wordt er een Wiechers-Sport Racingline veerpootbrug gemonteerd.
Omdat je nergens proef kunt rijden met dit soort spul ben je geheel afhankelijk van je eigen voorstellingsvermogen en van ervaringen op diverse vectrafora. Ik hoop met deze combinatie de wegligging en het stuurgedrag substantieel te verbeteren met behoud van genoeg comfort op slecht wegdek. De ervaringen op de fora met B4/Eibach zijn in ieder geval zonder uitzondering positief.
En 3 cm omlaag doen de looks natuurlijk ook geen kwaad :P
Kan bijna niet wachten tot het spul gemonteerd is. Iemand nog tips? Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk :kewlpics maken als het zover is!
Groet, Eric
Hoi Eric,
Ik doe het nu al een tijdje met de B4 in combinatie met de eibach set. Het is zeker een verbetering van het gehele weggedrag. Een veerpootbrug zal dit idd alleen nog maar kunnen verbeteren. Die optie houd ik nog in gedachten. Ik hoor graag van je of je dan langere bevestigingsbouten nodig hebt voor de bovenste veerpoot verbinding.
Echter zou ik denk ik achteraf gezien toch gaan voor de B6 op de vooras. Ik merk bij mijn C SW dat de achterkant nu prima ligt maar de voorkant wil nog wel eens doorslaan als ik flink hard over een hobbelige (snel) weg rijd. A6 almere bijvoorbeeld komende vanuit richting Lelystad.
Ook in duitsland roemt men de combinatie Bilstein en Eibach.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door Erwin
EDS reageert niet op mails. Ik heb ze zelf ook 2 keer gemaild, maar nooit reactie gekregen.
Opmerkelijk, Ik heb meestal binnen 2 dagen antwoord. Schrijven jullie je mail in het Duits of in het Engels? Wat zeker wil helpen is als je aangeeft dat je een afspraak wilt maken. als je dan je voorkeur data aangeeft heb je geheid een reactie.
Safe driving Jurgen
Leuk, origineel Irmscher of OPC?
We wachten op de pic’s
Safe driving Jurgen
origineel gepost door Erwin
Wanneer ga je terug op de rollenbank? Ik ben benieuwd of het om programmeren van het reinigen van het PDF resultaat heeft gehad.
Hey Erwin, dat zal waarschijnlijk pas in februari 2010 zijn. Moet nu eerst die 1/5 staatslot prijs scoren om de reparatie aan het hydrauliek te kunnen betalen, voorts zit er ook nog een distributie beurtje aan te komen. Voordeel is dan wel dat ik er eind januari al weer een dikke 15000 Km op het zitten met de nieuwe sjip:afro Voorts ben ik ook nog van zins om het e.e.a. aan de luchttoevoer te veranderen. Maar dat ik ga, dat staat vast dus ik houd je op de hoogte.
@PaazHaaz, gefeliciteerd man dat is goed nieuws. Ik was efkens bang dat dat niet zou lukken. Dat is dan weer mooi om te weten. Overigens merk ik na het tunen wel nu een significant verschil onder de auto…. Hij brult veel meer als ik flink optrek, klinkt behoorlijk rauw. Heb jij dat ook?Nog bedankt voor de update omtrent de keuring.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door Erwin
Bedankt voor de info. Ik heb nog een vraag, gewoon uit interesse. Merk je iets van het reinigen onder het rijden (vermogens verlies, veel rook uit uitlaat, lampje dat gaat branden), en hoe lang duurt zon roetfilter reiniging?Hoi Erwin,
Ik heb geen idee hoe lang het duurt, en ik heb er ook nog nooit wat van gemerkt. Ik heb nu sinds afgelopen zaterdag ruim 1000 kilometer gemaakt en heb niks storend gemerkt aan de ‘ loop’ van de motor. Ik zie wel dat mijn voorbanden wat hard slijten. Ik weet wel dat als het lampje gaat branden je juist als de sodemieter minimaal een half uur boven de 70 moet gaan rijden omdat er anders niks meer te genereren valt. Let wel dit had een collega van me met een mazda 5 dci 110 pk uitvoering.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door Erwin
Ik vraag me alleen af hoe EDS het filter reinigt in alle versnellingen, de motor belasting is dan toch veel te licht om de hoge temperatuur te bereiken?
Ter nuancering, de auto dient wel op ‘ bedrijfs’ temperatuur te zijn.
Om te bepalen wanneer het filter aan regeneratie toe is meet het motormanagement doorgaans de drukval over het partikelfilter. Wordt die te hoog, dan zal de ECU het inspuitmoment verlaten, waardoor de uitlaattemperatuur stijgt.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door Erwin
Die kunnen heel wat bij EDS. Ze halen de begrenzer er al af, zetten de EGR uit, wat kun je nog meer allemaal bij EDS?
Wordt je roetfilter dan niet sneller vuil als je de EGR uit zet?
Yep, maar daar hebben ze ook wat op:afro
In plaats van om de 5000 kilometer boven de 2000 toeren in z’n 6 regenereren doen ze dat met de EDS software om de 1500 kilometer en in elke versnelling.Safe driving Jurgen
origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door jraaf
Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ’t ff weten van de keuring.
Safe driving Jurgen.
EGR staat nog gewoon aan. K’wist niet eens dat dat kon ivm canbus / motorstoring.
Zodra dat ie gekeurd is, zal ik de gemeten waarden t.o.v. de spec’s wel even doorgeven.Bij EDS hebben ze dit in hun tuning programmatuur verwerkt, ik heb ‘m nu dus uit staan, lekkere schone lucht voor de motor:afro
Safe driving Jurgen
Volgens mijn handboek zijn de volgende motoren uitgerust met een DPF;
Z1.9DT(L/H) Oftewel de 100 pk de 120 pk en de 150 pk uitvoering.
Safe driving Jurgen.
origineel gepost door comfortcruiser
Lees btw ook weinig over het chiptunen van de Y22DTR
Schijnt dat de meeste tuners het “nog niet” kunnen/aandurven.Momenteel zie ik maar 2 adventeerders nl DigiTecCarTuning in Gouda en Bullpower in Dronten….
En dan EDS in GermanyGreetz Comfortcruiser
Bij EDS krijg je de optie EGR/NO EGR, ik heb no egr genomen. Dan staat ie gewoon altijd ‘ uit’ Voorts kun je bij de volgende weliwaar duitse tuners terecht voor je Y22DTR;
EDS Fahrzeugtechnik
Dbilas Dynamics
Klasen motorsport
Project OpelEn waarschijnlijk zijn er nog wel een paar….
@DCAT, wat was de KM stand van jou Vec ten tijde van je bzoek aan EDS?
Het is een opmerkelijk verschil in koppel tussen jullie twee motoren, wat mij dan opvalt is dat de omgevingstemperatuur z’n 10 graden scheelt.Safe driving Jurgen.
origineel gepost door paazhaaz
Yep:Uitlaat eronder uit gehaald.
Kat + roetfilter lospakken.
Slijpschijf in het roetfilter gedeelte.
Uitkappen met hamer en beitel.
Dichtlassen en weer terughangen.Staat ook beschreven in:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109627&page=1#pid1460213
Wat betreft de keuring. Da’s even afwachten. Volgende week wordt ie gekeurd. Naar mijn weten zijn de APK normen voor auto’s met roetfilter nog niet zo strak.
Van de sensor heb ik nu geen last meer. Deze geeft continue 0 kPa drukverschil. Dit betekent ook dat er dus tijdens het rijden GEEN regeneratie meer plaats vindt.
Anders kun je altijd met de TECH2 het een en ander laten omprogrammeren door de VOD.
Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ’t ff weten van de keuring.
Safe driving Jurgen.
Ik zal jullie op de hoogte houden als er zich problemen voor doen die te herleiden zijn naar de tuning. Ben echter gisteren ook weer een lekker stuk gaan rijden om mijn DPF te ontbranden (wacht op antwoord van de Paaz Haaz) en heb tot op heden alleen maar een hele dikke smile:D op mijn gezicht.
Safe driving Jurgen
Heya sfr, is 975r met nano dan beter als de B STi r? Ik had eerst een ventura ,maar die heb ik er maar uit gehaald en verkocht toen Spee met z’n specter II kwam.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door Lince
Tis gelukt. In de handleiding stond: Naar de Opel Partner voor vervangen mistlampen, dus wist even niet waarom.
Maar het is vrij simpel;
Auto iets opkrikken, dat je de voorkant wat kan zien.
Daar zit een rond dopje…en lampje zit erachter.Kind kan de was doen.
Wat voor een set gaat er in Lince?
Wat zijn de totale kosten? Het lijkt mij wel wat.
Doe anders ff een u2uSafe driving Jurgen.
origineel gepost door wim-v6
jazeker wel.je red t niet bij de uitlaatgasmeting.
voorpijp bij de onderdelen zaak is een stuk voordelinger als bij de opel dealer.
+/-550 @ the dealer
tov
+/- 200 bij een onderdelen leverancier. Compleet met kat er aan vast
ik heb er een nieuwe onder gezet een jaartje terug.
Willem
Hoi Willem,
Heb jij een goede onderdelen leverancier voor mij?
Ik ben op zoek naar meerdere onderdelen.Mocht je kunnen helpen dan hoor ik dat graag.
Safe driving Jurgenorigineel gepost door paazhaaz
Whaha, ik HAD een roetfilter. Tja, nu rookt ie ook. :P
Heb er zelf geen last van…… Geeft alleen maar extra PK’s. :jerryHoi PaazHaaz,
Heb je het dpf er gewoon uitgesloopt? heb je een dummy terug gezet. Wat doet dit met de sensoren die ontbreken? Ben wel geintresseerd om ook mijn DPF er uit te slopen. Geeft dit geen problemen met de keuring?
Ik hoor het graag van je.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door sfr
origineel gepost door jraaf
Wordt zeker op passen ja, ben eigenlijk al op zoek naar een Beltronics STI R.
Safe driving Jurgen.
Hoi Jurgen,
Hoezo ga je voor een STI-R? Heb zelf een Stinger DSI in mijn GTS en werkt perfect! king:
Dat is een mooi setje idd, maar wel precies 2 maal zo duur. Ben benieuwd hoe duur het nieuwe systeem de card van stinger wordt. Dat is alleen nog de raderverklikker optie zonder alle andere poespas en dan op creditcard formaat.
Safe riving Jurgen
origineel gepost door speaker
Okeej .. daar zal de 5Nm verschil in zitten dan !
Mijn veccie is ook niet in het bezit van een roetfilter ( duidelijk te zien als ik ’s avonds van de 6 terug naar de 4e versnelling schakel en er iemand achter me rijd , haha ! )ff een ander vraagje: Kun je het koppel wel kwijt op straat??
Ik bedoel………… als ik in een bocht ( c.q bochtje ) rijd en ik druk m’n gas redelijk stevig in ( zoals ik gewend was bij m’n vorige veccie van 82pk! ) dan slipt de band aan de binnenkant.Ben benieuwd hoe je vec het doet met een nieuwe koppeling !
Geen dpf op een model 2005? Je hebt toch ook een Z19DTH? Die zijn allen standaard voorzien van een DPF volgens opgave van de fabrikant.:hmmz
Ik heb idd nu wat meer tractieproblemen als ik eens flink het gas in trap in de eerste of tweede versnelling klapperen de voorwielen door en gaat er op mijn dash een oranje driehoekje met een flits er door heen knipperen om aan te geven dat de tractiecontrole flink z’n best doet om de actie op de voorwielen bij te houden. PaazHaaz had hier geloof ik ook al last van nadat hij zijn Vec op de 180/5 en 375 NM had laten zetten.
Ik denk dat ik nu al meer NM heb nadat ik in Duitsland eens flink aan het poetsen ben geweest om de auto na het tunen te testen.:cool: Als de reparatie is doorgevoerd breng ik ‘m teru naar de rollerbank bij EDS en dan ben ik ook zeer benieuwd.
Safe driving Jurgen.
origineel gepost door Marcel28
Woooo Jurgen pas je wel een beedje op de flitspalen hier in ons kikkerlandje? By the way hier nog een picca van onze vec C station maar dan 2.2 benzine.
Geloof dat tunen bij deze auto niet zo veel nut heeft.Safe Driving:agent
Marcel
Ps hier komt natuurlijk ook xenon in, setje ligt op de achterbank.
Mooie vec hoor Marcel, volgensmij heeft Dbilas hier nog wel een turbo set voor liggen :afro Gaat geloof ik iets richting de 200 PK :wub
Safe driving Jurgen
origineel gepost door speaker
Leuk verslagje !! ( krijg meer en meer zin om hem naar EDS te brengen king: )Maareh…… mijn vec heeft 150pk en 320Nm ( dus zal die van jou dat ook hebben ! )
Valt me alleen een beetje tegen dat ze niet meer koppel er uit hebben gekregen.Ik weet zeker dat ik binnenkort ook bij EDS langs ga ! :angel
Dat kan kloppen als jou Vec van na 09-2004 is. Opel heeft namelijk toen het koppel met 5 NM opgehoogd. Waarom weet ik niet maar dit staat expliciet in mijn handboek omschreven. De verklaring voor het momenteel niet hoger krijgen van het koppel is omdat mijn DPF kompleet verzadigd is. Met de IPF van EDS zal nu het regenereren bij een bepaalde temperatuur veel vaker plaats vinden en in elke versnelling. Dacht om de 1500 kilometer in elke versnelling in plaats van om de 5000 kilometer en dan alleen nog in de 6 versnelling en boven de 2000 toeren.
Helaas is zoals aangegeven mijn koppeling op weg naar de sloop, dus dat draagt ook niet bij aan het goed optrekken en doorschakelen naar een volgende versnelling en dus adequaat kunnen mete van het koppel over de versnellingen heen.
Als ik er nu een paar maandjes op heb zitten en ook de nieuwe hydrauliek groep plus koppelings platen heb, ga ik weer terug voor een nieuwe meting.
Thanks voor de reacties.
@Marcel, Wordt zeker op passen ja, ben eigenlijk al op zoek naar een Beltronics STI R.Safe driving Jurgen.
-
AuteurBerichten