Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn eerste meet, van kwart over 11 tot half een, moest toen helaas weer weg vanwege de kinderen. Toch nog een paar mooie vec’s (c+b) gezien en kennis gemaakt met enkelen. Kort maar gezellig.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door martklanderman
Die dingen zitten gewoon geklikt, tenminste bij een b wel dus dan is dat bij een c ook vast wel zo.. Werk stelt niet veel voor. Kan je bij de vod halen, maar schrik niet hoe duur die dingen wel niet kunnen zijn:Pgewoon geklikt:hmmz
de achterruit lijkt wel 1 gehaal.
zit dan alleen de chrome strip er op, is dit niet een geheel met het rubber?Hey, de achterste zijruiten zijn idd een geheel. Worden nog wel eens aangeboden op ebay.de
Safe driving Jurgen.
:hmmz Heb nog nooit last gehad van dat regenereren. Ik weet wel dat mijn diesel bij een grote beurt een dpf update heeft gekregen van de dealer. Was een soort van actie onder een terugroep actie ten behoeve van de dpf. Ik zal de bon eens trachten op te zoeken waar dat op stond, had namelijk een productcode weet ik mij te herinneren.
Safe driving `jurgen
Strakke bak Janneman:afro
Ik wens je veel veilige kmmtjes.
Save driving Jurgen
origineel gepost door speaker
origineel gepost door jraaf
On topic, @speaker; je zal deze bedoelen?
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intake_Manifold_change.pdfSafe driving Jurgen
Nee , ik bedoel deze: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=33511
Okey dan, een rubbere dop en wat superlijm. Dat de vod daar niet mee komt:P Na goed, ik hoop dat het soelaas geeft. Ik ben ondanks een lichtere portemone wel content met de gedachten dat mijn inlaatsptuitstuk brandschoon is en ik twee jaar garantei heb op de rep.
Thanks voor de info
Safe driving Jurgenorigineel gepost door sw_reijnders
ff op en neer gegaan naar Alex in Nijverdal voor de poets-clinic . . . was echt interessant!!!!en vandaag bracht de postbode weer wat leuks voor de Vec :wub
Hey is da een tony Carbon(y)??:D Mooi hoor. Ik heb mijn Dbilas scoop opgehaald ook :wub Nu nog een mooie dag voor de installatie.
Safe driving Jurgen.
origineel gepost door janneman vectra c
Als ik nou een 1.9 150 pk diesel vectra c diesel met 180000 km zou kopen is dan de kans groot dat ik van het ene probleem naar het andere probleem ga of zou dat wel meevallen?
Het is een ex lease bak dus die zijn meestal wel goed bijgehouden toch?Jan
Hey Jan, ondanks wat issues die aardig in de centen kunnen lopen ben ik een uitermate tevreden opelrijder. Dit is af gezien van een lease astra F mijn eerste opel en ik vind ‘m fantastisch. Hiervoor heb ik Mitsubishi, BMW, Volkswagen en audi gereden en met die merken heb je ook gehannes. Autorijden blijft gewoon een dure luxe. Deze Vectra C die ik heb heeft een lekker hoekig uiterlijk, is ruim genoeg voor mijn drie kinderen en geeft een hoop luxe. Het is een heerlijke reiswagen waar ik ook nog eens wat dingetjes aan kan veranderen; Sportonderstel, grote velgen, chippe ga zo maar door. Ik heb ‘m nu bijna twee jaar (11 nov) en hij heeft mij nog niet in de steek gelaten. Het wordt de eerste auto die ik langer dan twee jaar zal hebbe:afro Met andere woorden hij verveeld mij nog totaal niet.
Het enige echte grote probleem wat ik tot nu toe heb gehad was het inlaatspruitstuk, maar ik wist dat dat zou komen daar dit een kwaal is bij de Z1.9DTH Verders is het een beresterke motor die zeer lekker zijn rondjes maakt.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door janneman vectra c
Hoeveel pk en wat voor koppel heeft de 120 pk versie als ie gechipt is?
Ik bedoel is ie dan te vergelijken met de ongechipte 150pk?Jan
Afhankelijk van waar je het laat doen en wat de staat van de motor is. EDS gaat tot max. 160 PK en 385 NM.
On topic, @speaker; je zal deze bedoelen?
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intake_Manifold_change.pdfMaar zo handig ben ik niet en zo doet de vod het volgens mij ook.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door rickytt3
Ben ik net lekker bezig met m’n onderstel, vind ik mijn vec van de week terug met schade. Stond, dacht ik, veilig in een parkeergarage. Helaas niet dus. En geen spoor van de dader natuurlijk :arguegvd?? Fucking ‘ HUFTERS’ zijn het! Zo heb ik ook een keer m’n linker zijspiegel aan de draadjes hangens naast mijn portier gevonden:o
Succes met de rep en safe driving.
origineel gepost door speaker
Hej Jurgen
het voordeel voor mij is dat m’n wervelkleppen nog goed gangbaar zijn en die dus niet vervangen hoeven te worden.
Ok, maar dan nog ben ik benieuwd hoe je ‘m dat gaat lappen… Het stangetje zit op een soort van kogelgewrichtjes en die schijn dan ook behoorlijk versleten te zijn. De wervelkleppen afzonderlijk vervangen gaat niet, die zitten volgensmij in het spruitstuk bij in gegoten of its dergelijks. Ik hoop dat je ’t ‘m lapt anders zit je ook aan ee dure rep. vast.
Succes en safe driving Jurgen.
origineel gepost door The Red Lizard
Tja te veel blazen met zo’n auto is ook niet goed..Ik blaaz mij een slag in de rondte sinds ik een nieuw inlaatspruitstuk heb.
Met de chip van EDS krom ik het asfalt:afroGewoon altijd eerst goed warm rijden. Ik trek ‘m dan ook pas door naar de 5000 toeren als de olie temp pas op de 100 staat. En natuurlijk ook weer rustig af laten koelen:angel
Heb er nu zo een kleine 20.000 op zitten en het is voorlopig nog niet stuk.
Safe driving Jurgen.
origineel gepost door speaker
– Het stangetje dat de wervelkleppen aanstuurd ligt er naast ( niet ernstig, want de mijne schiet niet in storing ) maar wel iets om op te letten. Het is ook vrij simpel weer te maken ( ga ik binnenkort doen en volgt wel een how2tje ) tenzij je naar de Opeldealer gaat, dan kost het je 1000 tot 1500 euro omdat ze er niet echt raad mee weten.
Ben toch heel benieuwd hoe die how to er uit komt te zien. De mijn schoot ook niet in storing maar na reparatie heb ik toch duidelijk meer vermogen onderin dan voorheen. Het was idd vrij eenvoudig om het stangetje er weer op te klikken. Hij lag er echter na een paar maal flink op trekken al weer af. Dat kwam idd doordat twee van de vier wervelkleppen zo dicht gekoekt zaten dat er ook met de hand geen beweging in te krijgen was. Daar de actuator ook no eens zelflerend is deed deze ook niks meer en diende dermate ook vervangen te worden. Ik was dus een kleine 1300 euri kwijt.
Als jij dat heel simpel kan repareren voel ik mij door de vod dan behoorlijk in mij hemd gezet. Zie bijgevoegde foto van mijn oude inlaatspruitstuk. De nieuwe die er op zit is een gemodificeerde waarbij dit euvel niet meer voor dient te komen volgens de Engelse mannen.
Other then that kan ik alleen nog maar melden dat de schokbrekers achter en de hydraulieke bak een aandachtpunt zijn. Schokbrekers heb ik preventief vervangen en hydrauliek zit er aan te komen.

Safe driving Jurgen
origineel gepost door speaker
Maar verlagen én 18″ er onder? Wil je dan helemaal geen rij-comfort meer hebben??Nu hoor en lees ik dat wel vaker…. “rij-comfort” Het is natuurlijk aan ieder z’n smaak maar het moet gezegd; met de juiste spullen, schokbrekers en veren vervangen, boet je mijns inzien echt niet in aan rij-comfort. of je moet van franse auto’s houden:thumbdown. Vec stuurt en licht gewoon met een goede set veel beter op het asfalt, alleen dwars geplaatste richels ‘bokken’ wat meer. Maar hoe vaak kom je die nu tegen?
Safe driving Jurgen
origineel gepost door jorisor
wat een mooie auto zeg. het is echt een plaatje.Wat voor een merk velgen heb je erop zitten?. Ik heb orginele opel velgen (17inch, c2), alleen komt de velg buiten de band waardoor ik er al wat beschadigingen op heb zitten.
Is het verbruik hetzelfde gebleven na het chippen, en kan het evt ook bij een automaat (ivm koppeltoename).
Hey thanks man voor het compliment. Het verbruik is nagenoeg hetzelfde gebleven ondanks dat mijn rijstijl drastisch verandert is. Ik jaag ‘m zodra die warm is flink in de toeren en kom alleen nog maar in de 6 terecht op de snelweg. Koppeltoename voor de automaat zal denk ik geen probleem zijn. Volgens mij is de automaat de zelfde die in de V6 diesel zit en kan het rustig aan tot aan de 400NM.
Zijn idd Irmscher evo’s, staat nu een setje op ebay in de bieding met winterbanden. Staat nu op een kleine 300,00 en zal wel doorlopen naar de 7 a 800 schat ik in. Ze steken op de kromming alleen wel uit dus uitkijken met hoge stoepranden. Ik heb er al twee opnieuw moeten laten spuiten:swear
Safe driving Jurgen
24 oktober 2009 om 15:38 In reactie op: Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me #17523872Ziet er goed uit man:afro
Voor welke Bilsteins heb je nu gekozen?
Dus geen langere schroeven nodig voor de veerpootbrug?Safe driving Jurgen:kewlpics
origineel gepost door speaker
( haal er liever eentje uit Engeland zelf voor 300 euro ! )
Hey speaker, waar ga je die dan halen? want ik wil dan wel mee naar de overkant:P
Safe driving Jurgen
origineel gepost door c-dett16v
oke,
dus jij wilt ook wel leer in je station?
Wie niet?:o Ik in ieder geval wel maar het is idd moeilijk te vinden op de tweedehands markt. Je kunt bij de vod gewoon de kleurcode opvragen, kun je ‘m gelijk bestellen.
Ik vind het er erg mooi uit zien:kewlpics
Safe driving Jurgen
origineel gepost door c-dett16v
is wel duidelijk dat het gaat gebeuren:)100%
zegt doen:cool:setje besteld uit engeland
dinsdag in huis
Goede keus, zal echt erg goed staan. Heb zelf den Vec met een eibach set ongeveer 30 mm naar het asfalt gedrukt. Ben er erg tevreden over. Heb alleen problemen bij parkeren als er iet wat hoge stoepranden zijn. Daar wil de flex lip nog wel eens op krullen. Vandaar dat ik die ook niet heb mee gespoten.
Ben benieuwd naar de pic’s Veel plezier en safe driving Jurgen
Gisteren de APK + beurt; brandstoffilter, remvloeistof etc. vandaag een Dbilas ‘lufteinlasse’bestelt. Is groter dan de originele, ff wat meer lucht naar de turbo etc.
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/Vectra_C_Z19DTH_Flowmaster1.jpg
origineel gepost door Bartjex88
01. sw_reijnders
02. speaker (ovb ) ( omdat iedereen zometeen ovb gaat zeggen ! )
03. Navy !! ( sorry je was weer uit het lijstje weg peter ! )
04. Arjontje (ovb datum)
05. -BlendjuH- ( en aanhang )
06. gts power (niet op 29 nov.)
07. Stefan M. (ovb datum)
08. Rinuske (ovb)
09. Bartjex88 (ovb)
10. Jraaf
11.
12.
13.
14.
enz.kan alleen op zondag
origineel gepost door ahrend
Ik heb net op hun site site gekeken,maar waar vind ik dat dat zo past ?:hmmzhey Ahrend,
Ik heb hun adres uit de duitse flash (opel scene) Daar in staat zwart op wit dat het past. Heb hun website niet bezocht. Anders gewoon ff een mailje in ‘ kartoffel’ deutsch zenden. (Hallo ich intresiere mich fur Ihre angebot zum thema Vectra C mit 9,5J X 19 inch. Konnen Sie mihr bestatigen das es ohne karosserie arbeiten passen wurde…blablabla)
Safe driving Jurgen
Hey Ahrnd,
http://www.hipo-autotechnik.de
Is een onderdeel van het duitse JMS tuning.Die leveren voor de achteras 9,5X19 met 255x35x19 zonder dat je de carrosserie dient aan te passen.
Wie weet is het wat.Safe driving Jurgen
Dat is mooi klote, ik heb hetzelfde gehad. Gelukkig geen schade aan de velg maar wel moest ik mijn Vec laten uitlijnen want m’n stuur stond een beetje scheef na die klap. Heb foto’s gemaakt van het wegdek en een klacht ingedient bij de gemeente, werd niet ontvankelijk verklaard daar er bewegwijzering stond die aan gaf dat er aan de weg gewerkt werd. Maar dit geval kun je volgens mij wel onder het kopje nalatigheid wegschrijven.
Succes en hoop voor je dat je het kunt verhalen.
Safe driving Jurgen
Hey gasten,
Bedankt voor de info. Ik heb geen problemen momenteel, maar aangezien het blok richting de 200.000 Kmmtjes loopt dacht ik aan wat preventieve smering.
Nu wordt er bij mij van die longlife olie ingeknikkert door de dealer die z’n 30.000 km mee gaat. Ik verbaas me daar elke keer weer over dat het zo lang mee gaat. Dat moet wel verdomd goede olie zijn.Ik denk ook dat het een goed idee zou zijn om om de 10.000 het oliefilter en de olie te vervangen. Thanks voor de tip.
@SW-Reijnders…..:cry?? lekker bezig toch? juist. oh wacht ff je bedoelt je huis……. Da’s andere koek. Nah succes dan maar en hopen dat je interieurdelen netjes blijvenSafe driving Jurgen
origineel gepost door rinuske
op een station hoort gewoon een dakspoiler van ïrmscher”’t is een OPC line:P
Safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten