Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door speaker
Als je nou een mooi verslagje met foto’s maakt, dan wordt het misschien makkelijker voor andere forum leden, omdat ze dan e.e.a al weten/kennen.
Ik denk dat EDS pas volgend jaar ( rond deze periode ) van m’n lijstje gestreept kan worden.Zoiets? :afro
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=111787&page=1#pid1481071origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door Spacejam
Kan je er daar ook met nederlands of engels uit te voeten, ik kan namelijk geen woord duits en dat lijkt me een beetje lastig.Ik kwam er toevallig in de buurt vanwege mijn werk en dacht ik ga effe kijken, die man legt alles zo goed mogelijk uit in engels of duits maar je kan op de site zien wat er kan met je vec.
En het is nu natuurlijk mooi geprijstking:Jan
Hey Jan, veel plezier man. Maak je een verslagje? Met mijn 2 ton op de teller heb ik elke dag weer een hoop fun met de rechter voet. Als je de 3 op de terugweg neemt kun je flink doorrijden. Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik kreeg ‘m daar tot boven de 230 op de teller. Ben nog steeds erg tevreden over EDS.
Safe driving Jurgen:cool:
origineel gepost door 2000
Mijn schokbrekers hadden het ook, maar na vervangen bleek de ophanging het ook te hebbenYep, bij mij waren het de schokbrekers, nu alleen nog voor gekraak. Binnekort de stabi rubbers vervangen en dan moet het weg zijn. Typische C kwaal ljkt mij.
Safe driving Jurgen.
heydaarrrr, Volgensmij kun je die bij speedequipment in uithoorn krijgen.
Anders ff via de website http://www.steinmetz.de/ kontacten.
Kom ze ook nog weleens op ebay tegen. Gewoon stug doorscrollen op vectra CSafe driving Jurgen.
origineel gepost door Rubyvectra_A
Die uitlaten op de Station !!!!:wors:worsGroet Tim
Ik ben niet kapot van die Irmscher dubbele pijp. Ik vind het er erg rommelig uit zien.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door fast cow
mss een wat grotere foto?Zo beter:afro

origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door speaker
http://www.autostyle.nl ??sorry, das junk.
ga naar
biesheuvel.nlen alles van vdo nemen.
dan ben je goed bezig en heb je kwaliteit:thumbupIk heb het er ter proef al een tijdje inzitten. sensoren zijn van VDO metertjes van equus. idd bij Biesheuvel sport via internet besteld. Prima service en meters werken goed.

origineel gepost door c-dett16v
dus pas niej.jammer ziet er wel dik uit!
:swearda’s wel mijn kleur. Zijn dat nu sportstoelen of de gewone? Ik voel der wel wat voor. Het is alleen nog te vroeg in mijn project (vectra C1) Ben nog steeds met de buitenkant en het onderstel en de motor bezig. Heb genoeg hooi op de financiele vork. Alleen zijn deze jongens volgens mij wel heel schaars.
Safe driving Jurgen.
Yep die heb ik ook inclusief nieuwe actuator, maar kostte dan ook een dikke 1200 euro,.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door speaker
origineel gepost door jraaf
Je maakt er wel werk van Peter.
Ik hoop dat het lukt.Safe driving Jurgen
Jep , ik wil dat de motor perfect loopt. Ondanks dat ie nu ook goed loopt en alleen maar een dipje heeft bij doortrekken in zijn 6 rond de 2000 toeren.
En… ik kan het stangetje wel modificeren, maar ik wil eerst kijken of ik een nieuwe originele kan krijgen ! :PMaar is het stangetje wel het probleem? Volgensmij is het probleem juist dat er speling zit op de kleppen zelf, hierdoor wipt het stangetje er af plus natuurlijk het feit dat de kogel gaatjes waarop ze in klikken een beetje versleten zijn door de verticale beweging die de wervelkleppen kunnen maken. Aangezien de voet verbinding van de wervelklep in het inlaatspruitstuk zit is dit nu juist alleen op te lossen door het hele spruitstuk te vervangen. Dat stangetje zelf is opzich nog prima in orde lijkt mij. Het is maar een theorie, ik blijf een technische leek.
Safe driving Jurgen.
Je maakt er wel werk van Peter.
Ik hoop dat het lukt.Safe driving Jurgen
origineel gepost door Spacejam
Moet je er rekening mee houden als je wel een roetfilter hebt? (ik heb hem namelijk wel). Houd een zaak als m-tech daar uit zichzelf rekening mee?Rekening mee houden in welk opzicht?
Behaalde performance verbetering is in ieder geval afhankelijk van je DPF belading. EDS zet de regeneratie interval ook veel scherper. Vaker regenereren in meerdere versnellingen.Safe driving Jurgen.
origineel gepost door wim-v6
Heb je DPF (roetfilter) Jurgen??Willem
Jazekers.
Dat ding braakte mij een partij roet uit op de rollerbank:o
Maar volgens mijn overigens Duitse handboek voor de Vectra en de Signum heeft elke CDTI een roetfilter. Deze zijn namelijk pas geintroduceerd in de vec en de signum vanaf mei 2004.p.s. weet jij aan de hand van mjn uitleg waar dat verhaal van eds over gaat met betrekking tot het aanzuigen van olie door het luchtfilter? Volgens EDS hebben de Alfa diesels het standaard in de carter zitten maar opel heeft wegens bezuinigingen dit er uit gelaten…:mad:
Safe driving Jurgen
origineel gepost door Spacejam
Ik ben opzich wel benieuwd want als ik bij mijn blok schakel (ook een 1.9cdti) hoor je ook een schurend geluid net tussen het gas los laten en de koppeling intrappen lijkt wel. Van het stotteren heb ik overigens (nog) geen last.Doet ie dat ook als je in z’n vrij ontkoppeld? Bij mij heb je dan een ongeloofelijke rammel als het blok warm is. Bij mij is het de hydrauliek (druklagers) Worden in januari vervangen. Stotteren doet ie in ieder geval niet bij mij.
Safe driving Jurggen.
origineel gepost door ahrend
en nu niet meteen over EDS beginnen he)Hey Ahrend,
Ik heb de mijne bij EDS laten doen met een km stand van 180000, nu met een stand van 200000 nog even veel plezier.
Ben erg te spreken over de gang van zaken bij EDS, het is geen schone toko maar Herr Schindler heeft veel verstand van Opels. Ze hebben zelfs op de rollerbank nog een mod uitgevoerd, handgedraaid ventieltje geplaatst in een retourslang van de turbo of zo iets (ik heb er geen verstand van)maar dit zorgt er voor dat er bij een bepaalde druk geen olie door je luchtfilter gezogen wordt. Willem weet waarschijnlijk wel waar dit over gaat:afro Leuke bijkomstigheid is dat je op de terugweg op de 3 lekker onbegrenst kunt knallen:angel
Alleen wel eerst goed warm rijden. Overigens dien je er rekening mee te houden dat de waarden die EDS opgeeft de uiterste zijn, ze garanderen het niet. ze hebben nu met de kerst een aanbieding voor 349,00.Safe driving Jurgen
Dus, ging weer niet goed die quoot, maar thanks Stefan. Bedoeling is duidelijk.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door stefan m.
origineel gepost door martklanderman
origineel gepost door stefan m.
zonet?? het is DONKER?Ja in Varsseveld hebben we ook al electriciteit:thumbup
SERIEUS??? :o:o:o
jraaf ff wat fijner gemaakt, moest eerst een half uur zoeken:
hey Stefan, thanks, ik zit te kloten met m’n telefoon, gaat wat lastig.
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door Erwin
origineel gepost door jraaf
Had nog een update tegoed op de dbilas airintake, Wat een verschil met de originele. Gelijk ook mijn blauwe pinkers er op gezet en Nokian WR G2 winterbanden gekocht voor m’n Irmschers. Volgende week monteren die hap. Hierbij de pics en ja; vec heeft een wasbeurt nodig.king:
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190164.jpg
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190163.jpgSave driving Jurgen.
Merk je iets van die grotere air intake?
Ja, motor reageert lekker fel op het gaspedaal en pakt goed op. Loopt gewoon goed. Het is natuurlijk allemaal erg persoonlijk maar ik merk wel degelijk verschil. Ik twijfel nu nog tussen een green inleg filter of het compleet vervangen van de luchtfilterhuis voor een dbilas filterhuis met k&n filter. Verschil is in preis 100 euro in het nadeel van dbilas. Ik ben echter wel overtuigd van hun kwaliteit. Ik vind het de euro’s wel waard
Safe driving Jurgen.
origineel gepost door ahrend
(Persoonlijk vind ik het wel wat hebben en let maar op het zal op zijn plek vallen. )En laat ik nou net weten ,op welke plek het zal gaan vallen :P
ff Geduld Ahrend, eerst m,n dakspoiler en dan de dbilas filterhuis, maar….
Hij komt hij komt, die lieve goede….origineel gepost door 2000
origineel gepost door GTS2.2DTI
Super mooie en strakke GTS, Zilver en Zwart zijn toch wel de mooiste kleuren voor een GTS..en geel dan? ;)
geel is zekers erg apart, maar als ik kon kiezen nam ik arden blauw
safe driving Jurgen
Strakke bak! Veel plezier. Enuh, zeker geen slechte kleur, mooi op te leuken met donkere accenten zoals lampen en ramen.
Safe driving Jurgen
origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door jraaf
Had nog een update tegoed op de dbilas airintake, Wat een verschil met de originele. Gelijk ook mijn blauwe pinkers er op gezet en Nokian WR G2 winterbanden gekocht voor m’n Irmschers. Volgende week monteren die hap. Hierbij de pics en ja; vec heeft een wasbeurt nodig.king:
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190164.jpg
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190163.jpgPlastic luchtinlaat een derde groter en van metaal, doorvoerslag van aluminium i.p.v. Plastic. Aansluitstuk origineel zit er erg slap op, veel valse lucht, dbilas sluit perfect en originele ontluchting blijft intakt. Al met al naar mijn bescheiden een hele verbetering
safe driving Jurgen
Save driving Jurgen.
wat is er precies allemaal verandert met die inlaat?
origineel gepost door Erwin
origineel gepost door jraaf
Had nog een update tegoed op de dbilas airintake, Wat een verschil met de originele. Gelijk ook mijn blauwe pinkers er op gezet en Nokian WR G2 winterbanden gekocht voor m’n Irmschers. Volgende week monteren die hap. Hierbij de pics en ja; vec heeft een wasbeurt nodig.king:
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190164.jpg
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190163.jpgJa, motor reageert lekker fel op het gaspedaal en pakt goed op. Loopt gewoon goed. Het is natuurlijk allemaal erg persoonlijk maar ik merk wel degelijk verschil. Ik twijfel nu nog tussen een green inleg filter of het compleet vervangen van de luchtfilterhuis voor een dbilas filterhuis met k&n filter. Verschil is in preis 100 euro in het nadeel van dbilas. Ik ben echter wel overtuigd van hun kwaliteit. Ik vind het de euro’s wel waard
Safe driving Jurgen.
Save driving Jurgen.
Merk je iets van die grotere air intake?
Haha! Ik had het niet anders verwacht. Ik ben gewoon lekker wars. Persoonlijk vind ik het wel wat hebben en let maar op het zal op zijn plek vallen. De platte pet, tja. Ben ik ook benieuwd naar. Heb de originele bij me. Ze geven overigens wel wit/geel licht.
Safe driving Jurgen
Had nog een update tegoed op de dbilas airintake, Wat een verschil met de originele. Gelijk ook mijn blauwe pinkers er op gezet en Nokian WR G2 winterbanden gekocht voor m’n Irmschers. Volgende week monteren die hap. Hierbij de pics en ja; vec heeft een wasbeurt nodig.
king:
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190164.jpg
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190163.jpgSave driving Jurgen.
Heb ik gelukkig de EDS optie “NO EGR”
Safe driving Jurgen.
-
AuteurBerichten