Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Pfff, weer een onhebbelijkheidje van het ZDTH blok :puke Lekker idd dat je er niet gewoon bij kan :swear
Maar zo als je zegt, hij verbruikt al jaren geen olie en dan is alleen die sensor kaduuk. Dus niet echt noodzaak om te vervangen maar ik snap dat je met een opgelicht controle lampje niet lekker ‘zit’. Dat zou ik ook hebben.Succes er mee groet jraaf
Schokbrekers adviseer ik Bilstein.
Remschijven vervangen is remblokken vervangen.Remmen is heel persoonlijk vind ik, net zo als banden.
Zou dan gaan voor Brembo in combi met ferodo blokken voor normaal straatgebruik is dat perfect. Als je meer een sportieve rijder bent en houdt van LAAT remmen zo als ik kun je kijken voor EBC of Brembo sport.
Groet jraaf
@arjontje wrote:
Ik heb origineel een JN
Maar heb geen alarm.Dat kan,
Voorbereiding is er wel maar af fabriek dan niet geleverd met Alarm. Zo zijn er nog meer opties binnen de BCM die bepaalde stuurapparaat info moeten ontvangen om weer andere opties te ondersteunen. Lang leven de CAN…. :hmmz :crySpannend moment als jullie de wisselen van ddm/pdm doen. Hoop dat dat het probleem oplost. Dan hebben we met z’n allen weer wat geleerd en kan die mod wat eenvoudiger voor bereid en uitgeoerd worden :thumb :thumb :thumb
Groet jraaf
Bummer, toch niet zo een gek idee dan om ‘m van alu te vervaardigen met een plastic randje ter bescherming van de ketting zelf. Zal alleen wel een uitdaging zijn die tijd kost en ik kan me zo voorstellen dat je de vec snel weer in elkaar wilt zetten.
Groet jraaf.
Pica van het betreffende ventiel.
2 moet er ook af om de band te kunnen vullen.
Groet jraaf

Groet jraaf
Die verdenk ik ook :-)
Waar die precies zit weet ik niet maar bij diverse motoren opel vectra C zit ie vooraan op het blok. Hier een afbeelding van waar ie zit bij de DTI.
In die buurt moet ie volgens mij zitten. Gaat om nr 13
Groet jraaf
Nog een geluk bij ongeluk dat die geleider niet tussen de ketting is gekomen bij het naar beneden ‘gleiden :D ‘
Dan was het misschien minder goed afgelopen :hmmz Is de mount/bout afgebroken of is de houder uitgesleten? Zat te kijken, misschien kun je ‘m van aluminium laten namaken met een plastic bovenkantje en zo modificeren dat ie er niet meer vanaf komt.Groet jraaf.
1. jraaf Vectra C1 SW
2. speaker Vectra C1 SW
3. NelisZ20LER Insignia
4. c00kie unknown vehicle
5. Ascona fanatic Ascona
6. Niels Ascona 79
7. Noogy Vectra GTS
8. F. peijnenburg Astra F GSI
9. corsabc20xe SignumGroet jraaf
@richard-gts-v6 wrote:
Het zij knipperlicht voorzichtig schuiven richting portier en dan kun je hem aan de wiel kant naar je toe halen en vervolgens eruit trekken.
Ik heb die van mij ook zo vervangen alleen had ik de pech dat er 1 gelijmd zat vanwege een afgebroken lipje. .Verstuurd vanaf mijn SM-G355HN met Tapatalk
Dit is de juiste manier. Kunt voor het naar buiten wippen een plastic plaatje gebruiken zo dat je de lak niet beschadigd.
Groet jraaf
Lekker bezig Kim’s en manlief :jerry
Was dus niet onnodig gezien het feit dat ‘geleider’ over midden was :vertagKeep it going :thumb
Groet jraafDe TPMS ventielen zijn één geheel. De onderkant/binnenkant van het ventiel wat op de velg en dus binnen de bant zit draagt de sensor en het deel wat uitsteekt is de vulslang en nippel/ventiel. In je tankdop hoort een speciaal adapter te zitten om ze los te draaien. In mijn beleving hebben ze je TPMS ventiel gesloopt..
Kosten nieuw al gauw 150 euro ’t stuk. De VOD kan je de werking bevestigen. Voor de APK hoef je bij mijn weten niet je ventieldop los te kunnen draaien :wtf
Ik zou terug gaan en claimen. Compromie kan zijn dat je zegt dat ze de programmeer actie van de VOD om de tpms uit te zetten betalen en er 4 nieuwe normale ventielen op zetten.Die functie gaat namelijk toch alleen maar ergernis geven in de warme zomer.
Groet jraaf
En Nor heeft dit probleem ook?
Groet jraaf
Mmm, rammel lijkt mij geen tekort aan olie. Maar rammeltjes zijn ook moeilijk te pinpointen.
Moeilijk schakelen zou wel kunnen duiden op een olie tekort. Ik heb het zelf nooit vervangen maar laten doen.De controle/vulopening zit bij de linker voor as op de bak achter de aandrijfas. Hij zit iets naar binnen vanuit de cirkel van bouten en is iets groter dan de rest.
Vulling zou via zo een druk kannetje het makkelijkst zijn. Langzaam vullen tot het er uit komt lopen. Dan zou ie vol zijn.
Groet jraaf
Als je boven op de accu kijkt zie je links aan de zijkant helemaal onderop een 6 of 8 moer zitten.
Dat is de vulopening voor een automaat.Bij een handbak zit er zo een moer op de bak zelf naast de aandrijfas.
Opgelet, bij de Z20NET en Y30DT kun je dit niet checken. De oliestand zit er namelijk ruim boven.
Groet jraaf
Ok, vanuit TIS filter ik voor een links lenker ’t volgende:
De DDM stuurt vanuit het spiegelschema alleen een signaal naar de BCM. In dit signaal lijkt een trigger te zitten tussen ‘wel of geen’ alarm.
Het lijkt er dus op dat je een DDM module nodig hebt die geen alarm trigger mee geeft aan de BCM.
Als een vec af fabriek alarm heeft komt ook die trigger door naar de BCM.Als je DDM een alarm trigger stuurt dient je BCM die optie te hebben ongeacht of je alarm hebt.
Dus of de DDM wisselen of de BCM wisselen. De swap die Nor voor stelt zou dus de oplossing kunnen zijn :worsWat was nu ook alweer het probleem wat nog open stond? De binnenverlichting doet het niet meer na de wissel van de DDM?
Dan moet ik daar nog induiken.
Groet jraaf
Is de donor vectra een Engelse?
Groet jraaf
Ik zou alles uit een en de zelfde donor halen;
1) klapspiegels met motor
2) ddm/pdm
3) kabelboom
4) BCMGroet jraaf
Ik heb de optie niet king: maar ’t werkt volgens mij als volgt;
Op de stoel heb je volgens mij knop 1,2 en 3. Die corresponderen met de verschillende sleutels die je hebt. Dus knop 1 is voor ’t programmeren via sleutel 1 etc.
Dan de programmering;
Sleutel in contact en op contact zetten.
Dan spiegels en stoel instellen en vervolgens program knop 1 indrukken tot je piepie hoort.Voor de volgende sleutel ’t zelfde. Hierdoor herkent de bcm welke afstelling bij welke sleutel hoort.
Sleutel 1 voor jou, dleutel 2 je vrouw, etc.Mocht ’t programmeren niet zo werken dan erns met de opcom speuren :puke
Groet jraaf
@stiggel wrote:
Het probleem zoals beschreven in onderstaand topic ervaar ik ook (nog steeds).
Wie helpt mij?Het betreft een 2009 Vectra 1.9 CDTi (120 pk, handgeschakeld) met 210.000 km.
Groet,
STiGGELGa eens langs KCP voor een diagnose.
Baat dit niet dan schaad het niet.
Vraag naar KazimirGroet jraaf
@CAlberts wrote:
Dat kan via Tech2, maar niet bij elke vec. Volgens mij moet je dan een memorypakket hebben
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
2004 C1 geen memory pakket en gewoon via de sleutel en knop in de deur geprogrammeerd.
Het is met die half can en full can net russische roulette :puke Bij de een werkt het wel bij de andere niet.Paniek knop is geloof ik te activeren op de Opera cd40 radio. :hmmz
Groet jraaf
Staat een how2 op het forum dacht ik. Nieuwe of 2de hands module hoeft niet ingeleerd te worden maar het komt wel heel nauw met de serie nummers.
Als je de unit er uit hebt staat op de achterkant het IDENT en een GM nummer. Zorg dat die overeen komen. En dan nog geen garantie….. :hmmzGroet jraaf
@max wrote:
Luchtfilter al eens vervangen? niet dat daar een eekhorn zijn wintervoorraad aan het verzamelen is :wtf

Teveel gas gegeven of veel korte stukjes gereden?:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf
EGR is al afgedopt en DPF leeg ga ik van uit gezien je stage 2 kcp.
Ligt het idd met 200 pk niet aan je rechtervoet :angel :angel :angel :mrgreen: :mrgreen:Groet jraaf
Vanieba hier op het Forum kan dat prima en KCP ook.
Er zullen er nog wel meer zijn. De achteras van de Signum/Vecra C zijn wat moeilijker voor sommigen omdat er meerdere stelschroeven zijn per zijde.Groet jraaf
Hoe Carglass dat doet zou idd de moeite waard zijn om te weten. In mijn werkboek staat echter een complete omschrijving waarbij idd alle popnagels worden uitgeboord om zo de verticale stang en onderliggende horizontale stang te verwijderen waarna je het raam omhoog kan trekken met de motoreenheid er nog aan.
Groet jraaf
-
AuteurBerichten