Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:wors Hulde :wors
We want mod’s :jerry & :kewlpics
Groet jraaf
@crunch81 wrote:
Ja dat is wel een mooi filmpje! Ik ben het zeker met je eens hoor dat je geen imi moet kopen, origineel is altijd beter uiteraard, dat kan ook niet anders. Als ik deze velgen zou gaan kopen en ik betaal incl. banden, adapters en ringen 1500€ en er gebeurd dit zoals in het filmpje word ik ook niet blij natuurlijk.
Hier wordt ik ook niet echt vrolijk van:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=96750″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mooie discussie over 110 naar iets anders met beeldmateriaal wat je overkomen kan :puke
Groet jraaf
@walter22 wrote:
Het is gewoon dat je het stuur zo’n 2 cm naar je toe kunt trekken. Terwijl de vergrendelhendel gewoon dicht staat.
Dit lijkt mij erg ongewoon en ik zou me er zelf niet prettig bij voelen als dat kon met mijn stuur :wtf Dus de vergrendeling van de stuurkolom staat vast en toch kun je het stuur 2 CM naar je toe trekken :hmmz Lijkt mij echt een gevalletje van heel veel speling ergens op een onderdeel in je stuurinrichting.
Groet jraaf
Vandaag de WB er op en een afspraak gemaakt voor de wintercertificaat check.
Kan ik iedereen aanraden :thumbGroet jraaf
@Wess1988 wrote:
Haha succes met sturen :jerry
:lol: Niet rijdbaar zo idd :puke
@walter22, nee die kun je beter laten zitten king: Zo laag kan ie maar het is niet te rijden. Even gekeken of alles goed in gaat op de demper stang. Hier waren we bezig met de verstelbare veerpoten.Voor staat ie nu op – 45 en achter op – 35 en flink stug :agent
Terug on topic.idd beter voor en achter gelijk vervangen en geen goedkope meuk nemen als het je om de wegligging gaat en niet om de looks :roll:
Voor de centen is een B12 kit al een superieure verbetering en anders idd doorpakken op een schroefset.Groet jraaf
@walter22 wrote:
Dus alles heeft zijn voor en nadelen. :thumb
Ik zie alleen maar voordelen, behalve voor je centen :jerry

Groet jraaf
Waarom zou je de verlichten moeten laten afstellen?
De gehele carros zakt, daarmee ook de koplampen. Het lichtbeeld verandert er niet door en het autolevel systeem zorgt er voor dat je niet de hemel verlicht.Of mis ik hier iets? Mijn Vec is ook verlaagd wat als gevolg heeft dat de lichtbundel ook 3 cm lager licht, niet meer niet minder. Ze schijn echter nog net zo ver :agent
Groet jraaf
@walter22 wrote:
@Walter22, als ze nadeint zijn de schokdempers verrot :angelGroet jraaf
Wat ik bedoel te zeggen dat het werkingsgebied anders is van normale schokdempers t.o.v. sport schokdempers. Deze zijn korter en stugger waardoor hij de slag sneller dempt dan originele standaard dempers.[/quote]
Helemaal mee eens :afro Ik heb zelf onder mijn SW een AST schroefset welke zo wel voor als achter in hoogte en hardheid te verstellen is. Werkt echt super, zeker ten opzichte van de normale setup of ten opzichte van een B12 setup.
Groet jraaf
@turbosix wrote:
Misschien dom gedacht van mij maar jullie vervangen alleen voor met lagere veren omdat hij achter door gezakt is?
M.a.w. Je vervangt het nog goede onderdeel om het versleten (doorgezakte) deel te compenseren.
Kun je dan ook niet beter de gehele set kopen, dan is het versleten onderdeel ook goed, staat hij ook recht en rijd beter. :thumb
Vat dit niet als kritiek hoor, of is het verkeerd gedacht van mij dat een doorgezakte veer meteen als versleten geld?Zekers een goed punt. Ik zou zo ie zo altijd gelijk voor en achter vervangen.
Het probleem met de GTS is echter volgens mij dat ze standaard voor zo ie zo hoger staat dan achter. Met een nieuwe set zal ie dan achter altijd lager komen dan voor. Vandaar dat er ook heel veel achter de eibach’s gebruiken en voor de H&Rr daar die laatse een 40mm ten opzichte van de Eibach 30mm geven.Op die manier komt ie ten opzichte van standaard welke 20mm lager is dan de sedan achter op -10mm en voor op -20mm wat een mooie stand geeft :angel
@Walter22, als ze nadeint zijn de schokdempers verrot :angelGroet jraaf
Nog 2 jaar geduld, dan mag ik een Insignia kopen :jerry
Wellicht heb je die functie niet op de BC :hmmz Of ze is weg bezuinigd :hmmz
Eibach setje mag niks uitmaken voor de werking van de AFL. De sensoren blijven gewoon hun werk doen.
Flexride als in sportknop om een straffere demping te verkrijgen? Dit zal ook niks uitmaken voor de werking daar het mechaniek de dempers controleert en niet de veren. Ze wordt hooguit progressief straffer maar dat is het mooie van de eibach set.Groet jraaf
Gisteren vroeg opgestaan en met enkele goodies en m’n boekje onder de hand naar KCP getogen om om 08.30 op de stoep te staan voor de APK en wat werkzaamheden.
APK er weer doorheen zonder problemen. En dat op 314.000 Kmetjes :wub
Stadslampje vervangen, Brandstoffilter en geconstateerd dat we volgend voorjaar een compleet nieuwe zomerset mogen gaan uitzoeken. Ik denk dat ik voor een 19 inch setje ga en een 18 inch Irmscher evo set in de verkoop zet. De winterset, ook 18 Irmies komen er dan volgende week onder bij de VOD. Voorts de AST kit goed laten bijstellen en een complete uitlijning voor en achter.Pica’s van de dag :afro




En een nieuwe verbeterde ‘MAP’ er door Pieter op laten zetten :jerry Hij was weer eens gaan experimenteren met z’n eigen Saab diesel waar ik dan weer de vruchten van mag plukken. Smooth koppel bereik en ietsje aggressiever onderin.

Ondertussen langzaamaan verder met m’n koplampen. Binnekort een eerste resultaat.
Groet jraafBestuurderskant kun je bij door de vulhals van het ruitesproeierresservoir los te halen. Is een klik systeem. Lipje op de chrashbar bovenop lostrekken en dan de vulhals met een korte ruk naar boven lostrekken. Nu kun je enigzins bij de dim en groot. H7/H1 is makkelijk klip systeem nadat je de doppen losdraait. Passagierkant ff de luchtslang vanaf het luchtfilter losdraaien aan de boven kant en de toevoer aan de onderkant en dan het gehele luchtfilterhuis uit de dophouders trekken.
Dan heb je ruimte genoeg.
Bij xenon is de toegankelijkheid het zelfde alleen moet je dan de dim balast met 3 torx losdraaien.Groet jraaf
15 oktober 2015 om 08:09 In reactie op: xenon verlichting bestuurderskant vectra gaat uit zodra op c #18299017Uitlezen zal uitwijzen dat de lampstuurunit kapot is van je adaptieve verlichting.
Nieuwe module zoeken op ebay of bij de vod (hhofdprijs) een nieuwe halen.Het kan ook n og wel eens zijn dat de motor van het adaptieve stelmechanisme vast zit.
Staat ergens op motortalk.de een verslag van iemand die dit door de lampunit te demonteren en aan de achterkant open te maken en het mechaniek te smeren het weer werkend kreeg. Zult dan wel achter nog steeds de foutmelding moeten resetten met opcom of tech2.Groet jraaf
Aha, mmmm… :hmmz
Nu heb ik geen verstand van chippen… Maar omdat ik de sportmodule wil retrofitten op mijn cdti weet ik wel dat de ecu 3 ‘mappen’ ondersteunt. Als de chipper ze heeft overschreven kan het best zo zijn dat de sportknop geen verschil meer uitleest om de simpele reden dat die er niet meer is.Als dit probleem zich voor doet sinds het chippen :puke
Zou ik aangeven dat ze nog wat uitzoek werk hebben :hmmzGroet jraaf
10 oktober 2015 om 19:08 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17979230:thumb Licht king: Zo belangrijk om in de nacht en bij regen goed zicht te hebben.
Groet jraaf
Vreemd :hmmz
Zou idd verschil dienen te geven. Wellicht zijn er nog andere menu’s waar je de sport modus dient te activeren.Zou wellicht zitten in;
1. BCM
2. ECU
3. CDCGroet jraaf
10 oktober 2015 om 11:29 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964184Sterkte met ’t veries van een mooie vec.
Gelukkig zien we elkaar straks terug op ’t insignia gedeelte king:Groet jraaf
Keep it going Gerhard :thumb
Is maar een kleine terugslag.Groet jraaf
@arjontje wrote:
Hoe doe je die buiten kap er af halen?
Ik heb namelijk een sierlijstje los liggen.
Begin me er aardig aan te iriteren. :angel:cry da’s de grootste ruk klus die ik tot op heden heb uitgevogeld.
Dremel/verfstripper/schroevedraaier/etc.Om ‘m echt netjes open te krijgen ben ik met 1 koplamp 8 uur bezig geweest.
Dicht doen zal max 30 minuten kosten.Groet jraaf
Vandaag weer eens lekker kunnen modden voor de Vec :afro
Koplamphuis en kap helemaal ontdaan van permaseal. Reflector aangepast:
H1 gat 2 mm opgeboord en een extra doorvoer voor de bixenon selenoid.H1 Morimoto lens en H7 Morimoto lens geinstalleerd. Beide zijn de bi-xenon uitvoering wat dus een quad Dim en groot met xenon oplevert. ook een pica van de Dim beugeltjes, de oude waren te slap/dun en gingen binnen een week roesten. De nieuwe zijn steviger en RVS :vertag
ff gepast met het huis en de afdek kappen/shrouds welke nu chrome zijn. De H1 groot heft een hydrodip carbon zwart shroud.
Volgende stap is het spuiten van de afdek kap en dan het in elkaar zetten en dan de stroom toevoer regelen etc.Pica’s bij het verhaaltje;









Groet jraaf
27 september 2015 om 12:49 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17979223:wtf Toch verlagen op de wensen lijst Lucas :jerry :jerry
Zou ik zekers doen :angelGroet jraaf
27 september 2015 om 12:40 In reactie op: Advies nodig voor sierstrips interieur bevestigen(lijm) #18297518Hoi Lynx84,
Ik heb dacht ik polymax gebruikt. Het is al weer een tijdje geleden en het zit nog steeds king:
Ik heb geen plugjes gebruikt want die zetten idd uit. da’s de functie van een plug. Zo als ik het heb gedaan:1. Kit/lijm die specifiek voor plastic achtigen is welke een bepaalde beweegelijkheid houdt. Ze is bestendig van – 40 tot + 100 graden en hard dus niet helemaal uit. Beide zijde ingekit en met enkele schroefkjes vast gezet. Ik weet de maat niet meer maar ik weet nog wel dat ik lang naar heb geezocht en uiteindelijk bij de Hornbach ze gehaald heb. Ze zijn kort en dik. Maat van de schacht waar jij nu de plug in doet ff opmeten.
Zie pica:


Groet jraaf
@crunch81 wrote:
je hebt de bestaande lampen aangepast?
Yep, klote klus en ben inmiddels met versie 3 bezig.
Ik ben hier ruim een jaar geleden mee begonnen omdat ik de lichtopbrengst van de H7 zelfs met aftermarket xenon enorm ruk vond
Groet jraaf
Geen aftermarket maar zelfbouw. Om je een idee te geven hoe ’t smoelt bij een C2.

Groet jraaf
Dit is de how2 om de klok te demonteren.
viewtopic.php?f=129&t=168905Daarna op de kop leggen en schroefjes schroefjes schroefjes en klipjes rustig loshalen.
Ik zoek nog ff een pica van de verwijdering van de originele plaat etc.Moest ff graven naar 2011 :afro
viewtopic.php?f=6&t=139395&start=175Ik heb met een mesje de wijzers er afgewipt en vervolgens heel voorzichtig de ringen en de plaat verwijderd met een mesje. Als je vanaf april een beetje doorbladert in ’t topic wijst ’t zich vanzelf. Ook het calibreren van je naaldjes.
Als je vragen hebt weet je me te vinden.
Groet jraaf
-
AuteurBerichten