Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ahum, is die vent/vrouw scheel :hmmz
Je staat keurig met de wielen binnen één vak :angelGroet jraaf
Zekers lang geleden, maar mooie puike Omi is dat king:
Diesel, wat dat is?Dás POWERRRrrrrrr. Laats nog een vectra B sprintje gedaan over 2 stoplichten met zo een 2.5 In 1 was ie sneller van z’n plek maar in 3 hield ie me al niet meer bij ;)
Bij het rode licht vroeg ie aan me:
2.8 T? Ik zeg nee, 1.9 cdti :jerry :mrgreen:Groet jraaf
Hoi Dries,
lees mijn topic eens door:
viewtopic.php?f=6&t=139395
vanaf pagina 3 ergens :angel
Daar komt die mod voorbij. Mijne is ook uit 2004. Da’s half can en als je geluk hebt full Can maar dat is afhankelijk van de maand. Eigenlijk is full can pas geleverd vanaf mei 2005 volgens opel maar ik heb ze wel eens gezien van een maandje eerder :hmmz
Feit is dat als je alles wilt hebben werken je minimaal de volgende onderdelen nodig hebt;
DVD90 (zoek er een met aux) heb ik ook en dat geeft je heel veel plezier.
Breedbeeld CID
CID houder(rooster middenconsole)
RGB kabel
aftermarket gps antenne (origineel kan uiteraard ook maar hetprijsverschil is minimaal 70 euro en dan heb je nog de originele kabelboom nodig)
Aanpasing kabelboomEn afhankelijk van je airco unit als je die hebt ook nog een nieuwere versie daarvan.
Wil je ook je stuurwiel bediening werkend hebben dien je een andere CIM en een ander stuur te nemen. Er zijn 4 spaak sturen met scroll bediening, dan hoef je geen andere airbag en anders bij een 3 spaak wel een andere airbag omdat je originele niet meer past.Alle onderdelen kun je tegenwoordig voor minder krijgen dan toen ik het deed, kwestie van zoeken. Verder veel geduld en trial and error met een kabelboom expert. Die vind je hier op het forum en wat geluk met de onderdelen.
Ik heb dit als een van mijn eerdere mods gedaan om dat ik de optie gewoonweg geweldig vind werken en alles in orignele staat er zeer goed uit ziet.
Groet jraaf
@Driesje1961 wrote:
Gelden jullie tips ook voor de Signum V6 Cosmo uit 2004?
Heb een monochroom display. Wil deze vervangen voor een kleurendisplay NAV.
DriesHoi Dries,
lees mijn topic eens door:
vanaf pagina 3 ergens :angel
Daar komt die mod voorbij. Mijne is ook uit 2004. Da’s half can en als je geluk hebt full Can maar dat is afhankelijk van de maand. Eigenlijk is full can pas geleverd vanaf mei 2005 volgens opel maar ik heb ze wel eens gezien van een maandje eerder :hmmz
Feit is dat als je alles wilt hebben werken je minimaal de volgende onderdelen nodig hebt;
DVD90 (zoek er een met aux) heb ik ook en dat geeft je heel veel plezier.
Breedbeeld CID
CID houder(rooster middenconsole)
RGB kabel
aftermarket gps antenne (origineel kan uiteraard ook maar hetprijsverschil is minimaal 70 euro en dan heb je nog de originele kabelboom nodig)
Aanpasing kabelboomEn afhankelijk van je airco unit als je die hebt ook nog een nieuwere versie daarvan.
Wil je ook je stuurwiel bediening werkend hebben dien je een andere CIM en een ander stuur te nemen. Er zijn 4 spaak sturen met scroll bediening, dan hoef je geen andere airbag en anders bij een 3 spaak wel een andere airbag omdat je originele niet meer past.Alle onderdelen kun je tegenwoordig voor minder krijgen dan toen ik het deed, kwestie van zoeken. Verder veel geduld en trial and error met een kabelboom expert. Die vind je hier op het forum en wat geluk met de onderdelen.
Ik heb dit als een van mijn eerdere mods gedaan om dat ik de optie gewoonweg geweldig vind werken en alles in orignele staat er zeer goed uit ziet.
Groet jraaf
@gwriemersma wrote:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=160669&start=700
Kijk hier maar even :thumbup
Mind you:
Lucas heeft geen verlaging en Lee heeft een schroefset. Verschil is duidelijk te zien in het genoemde topic :angel
Ik zou voor 40 gaan met 19 inch. Net wat meer comfort en de velg krijgt ook minder stress te verduren dan bij 35. Ben zelf op mijn 18 Inch ook van 40 naar 45 gegaan om die reden. Zit echt een verschil tussen.Maar qua wegligging ook weer :mrgreen: Dan hoe platter hoe strakker maar ook gelijk een stukkie zenuwachtiger.
Heb overigens nu met de WB 40 voor en 45 achter :afro Ook niet verkeerd.Groet jraaf
@gwriemersma wrote:
Nice job Jurgen
Hier in het noorden teveel winterse omstandigheden tevens enkele domestic problems dus even niet modden maar enkel repareren
Zodra de rust weer keert en jij klaar bent :mrgreen: :mrgreen:
Heb al setje lampen klaar liggenThanks man. king: ’t gaat langzaam echter wil ik het perfect hebben.
Ben der nog wel 2 maandjes zoet mee maar dan kun je ze in werking zien en kan ik aan de volgende set beginnen :angel
Aangezien ik er al handig in begin te worden heb ik zelf ook al weer een uitgebreide setup in gedachten voor versie 3.0 welke ik binnekort de basis voor ga ophalen :afroGroet jraaf
Selenoids aangesloten op het grootlicht signaal. Via een splitter vanaf het dim signaal stuur ik dan de 2 H1 dim aan. Netjes met de originele aansluitingen, zo kan ik door simpelweg de stekker los te halen terug naar halogeen king:
Voorbeeld setup met de kap en shrouds geplaatst. Nu proef monteren op de auto en bij een goedkeuring de kap dichtsealen en dan is ie klaar.






Groet jraaf
kabeltje een andere route gegeven en gelijk een glaskousje geplaatst.
Straks met de shroud er op zie je er niks meer van.
Groet jraaf
Thanks for the tip Liviu king:
I got this at my local store;
After 2 minutes off fire no damage, just black.
That will do the trick.Groet jraaf
Mijn elktra draadje van de dim/grootlicht selenoid loopt voor/onder langs mijn stadslampje.
Het draadje is denk 1,2 a 1,5 mm dik. Wordt het stadslampje te warm en zal het draadje smelten?Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Zie pica; Gaat om het blauwe draadje

Groet jraaf
Werkt alleen als de ECC is ingeschakeld volgens mij.
Groet jraaf
Bij mij gaat ie met deze temperaturen na het van contact halen van de auto heel even aan. Binnen enkele seconden gaat ie dan uit.
In de zomer doet ie het ruim 20 minuten. Zal idd aan de buitentemperatuur kunnen liggen. Geeft je cid wel de melding ‘nawerking aan’?Anders ff uitlezen want als ie kapot is verwacht ik dan een foutcode op de airco module.
Groet jraaf
Vandaag mijn mod seizoen weer geopend :mrgreen:
Bezig geweest met de koplampen. Lenzen geplaats en reflector in het huis geplaats. H& en H1 ge-upgrade naar 2 X H1 Xenon met Bi xenon functie. UItgelijnd en getest. Stadslampje past ook nog perfect.
Nu solderen en dichtingen in de afdekkappen en dan proef monteren op de auto en verder afstellen indien nodig. Dan de nog te spuiten ‘spiegel’ met de carbon hydrodip shrouds plaatsen en de buitenkap sealen en de bedrading leggen. Ben er nog niet over uit of ik de relay harnasses ga gebruiken. Zie het verschil in kabels en aansluiting :hmmz
Met harnass:

Zonder harnass:

Licht :agent

Aanzicht:



Wordt vervolgd.
Groet jraaf
Net een afl koplamp gespot voor 80,00.
Ebay.deGroet jraaf
Het zou mooi zijn als dat de oorzaak is van alle elektra meldingen.
Ter hulp dan ff wat pica bij de uitleg van turbosix;Dit is de ring waarin je de lamphouder van de achterkant in steekt zoals een banjonetsluiting.
Insteken en draaien. Dit breekt makkelijk af waardoor de contactpunten niet meer op de goede plek zitten en de werking beinvloeden.
Hier zie je’m van voren.

En hier van achteren met de koplamp intact. Mind you als ie nog op de vec gemonteerd is kom je er heel moeilijk bij.

De houder van het lampje is dan pok niet ’t probleem maar die wapper constructie van ’t ringetje.
Bij de C2 is er overigens geen verschil in knipper unit tussen afl, xenon of H7. Bij de c1 wel.
Het zou hopelijk de oplossing voor je zijn maar ik blijf het gek vinden dat je tellerunit uitvalt. Dat is in mijn ervaring meer een cim probleem.
Ow en afl zijn zekers op mp of ebay te vinden voor een prikkie✌heb dit zwarte exemplaar voor 50 euro gescored in capelle /d ijssel
Groet jraaf
Data te veel oplopen is onzin. CAN is juist gemaakt om heel veel data te kunnen verstouwen. Nieuwe koplampunits zijn voor rond de 7 tientjes 2de hands op ebay/MP te krijgen maar daar zal het denk ik niet aan liggen gezien alle storingen die je opnoemt. Voorts geef je in je post aan dat de fittingen zijn vervangen van de knipperlichten. :hmmz Heb je dat zelf gedaan? Die knipper units zijn niet te vervangen. Da’s gegoten plastic waarbij je alleen de houder van het bolletje er uit kunt halen. de fitting zelf zit geintegreerd in de koplamphuis welke je alleen kunt benaderen door de koplamp open te ‘breken’.
Check ook eens de ‘aarde’ (- draad) van je accu en andere – punten in de motorruimte. Daar wil ook nog wel eens een oorzaak zitten van can die uitvalt.
Ik ga ook voor de CIM. Lees die eens uit met de opcom of Tech2. Denk toch echt dat je CIM de geest aan het geven is. Post even de meldingen die je op de cim krijgt.
Groet jraaf
Zeg, wat voor een ‘mod’ is dat? Die parker in je middenconsole :wtf
Groet jraaf
Netjes Lee.
Idd een fijn pookie om in de hand te hebben.Volgensmij is ie idd niet origineel en heben ze het stiksel vervangen.
Dat is normaliter van veel dunner sterk achtig nylon.Als je dan het motorblok doet…. Vergeet de brake kit niet :angel
Groet jraaf
@Wess1988 wrote:
270pk, heeeeeeel mooi stuur en interieur.
Hele.mooie bak!!
Mooie uitvoering idd.
Er moet echter mechanisch nog wel wat Saab goodies op om de beoogde 270 peekaa’s te pakken. :angel Zit nu op 190 PKGroet jraaf
Check ook je ‘aarde’ ff. Nalopen om te checken of ze nog goed contact maakt.
Dit wil ook nog wel eens een storing geven.Hoop dat je meer plezier hebt van een andere set.
Groet jraaf.@sw_reijnders wrote:
Carl
wat zou je er eens van zeggen om te melden over welk type auto het gaat (en dan niet alleen aankomen met “een vectra”)
graag alles wat er over te zeggen valt.
model, bouwjaar, motortype heel de riedel!!!!we kunnen nog net niet in een crystallen bol kijken wat het is ;)
Yupszzz…. En welkom op dit mooie forum :angel Dit is nog al een ‘ handleiding’ klusje. Onder de middenkonsole heb je toegang tot de ‘ transport’ zekering. Deze moet je indrukken terwijl je de veer naar achteren drukt. Hierna kun je de achter eenheden loshalen. Als je dan klaar bent met de vervanging van de schijven kun je door simpel de handrem aan te trekken deze transport borging weer ontgrendelen en staat de handrem weer in de goede positie.
Omdat je dit bij het loshalen niet hebt gedaan vermoed ik dat de handrem er idd vol op staat. Mogelijk kun je dt oplossen door de handeling opnieuw uit te voeren.
Dus eerst de veer onder de middenkonsole in de transport zekerheid zetten, dan de achterkant loshalen, en dan in omgekeerde volgorde weer inbouwen.Misschien heeft iemand hier op et forum een makkelijkere manier, maar dit is via het duitse handboek.
Succes er mee.
roet jraaf
Probeer eens een set van Mtec/maruta. Daar heb ik al jaren plezier van gehad. Mind you, bij mij heb ik de can niet op xenon aanwezig gezet.

Groet jraaf
Jullie ook allemaal een fijne kerst en een daverend oud en nieuw. Ik vertrek dinsdag naar DK :afro
a.s. maandag nog ff een bezoekje bij KCP voor wat goodies en dan op weg :angelLee, my opinion….. Stick with the Opel design king:
Groet jraaf
@kadettgte@freeler.nl wrote:
:thumb Wat is vernieuwd de Actuatoren , Nokkenas verstellers , Distributie set ,olie en nog wat klein spul , ik hoop dat die er weer 225000 er tegen aan gaat .
Rij nog steeds met veel plezier in de Vec en ga hem een beetje behandelen als een Young-timer !!! :thumb :thumb ..

Lekker vertroeteld Lee.
Ik zie die van mij ook al bijna als een young timer :angel
Nu 320K op de klok en hoop er nog de 500K mee te bereiken.Groet jraaf
@SigNumberOne wrote:
De Signum verkocht, nu maar eens op zoek naar iets anders :hmmz
:roll: What??? :cry Waarom?
Groet jraaf -
AuteurBerichten