Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Kadett1.2 wrote:
Cool, blijft ie verder origineel ? zelfde kleurtje enzo ?
Zal eens kijken of ik je zie rijden, kom zelf uit Wolluk maar kom vaak in Elshout-Drunen-Vlijmen-HeusdenHeb zelf Kadett C caravan maar in momenteel under construction, ligt uit elkaar, moet / word opnieuw gespotyen, van rood naar babyblauw dit keer.
Blijft zoals ie nu is voorlopig. Eerst maar eens wennen aan het besturen van zo’n Manta. Moet zeggen dat het al een stuk beter rijd dan een A-tje..
Ik zal in die omgeving dan wel gespot worden, alhoewel ik weinig gebruik maak van me Manta’s/Kadett :hmmzhaha, toch gespot.. Kon hem niet laten staan, dus maar weer ene bijkocht. Binnenkort wel een fototje plaatsen, nu eerst wat lassen :thumbdown[/quote]
gaat hij weer in de buurt (Waalwijk – Drunen) rondrijden ?
Is er laswerk aan ? dacht dat het op het eerste oog wel meeviel.[/quote]Ja, daar gaat ie rondrijden. A-stijl passagierskant totaal verrot en een stuk dorpel. Vanavond aflassen (als het niet te warm is) en ff nieuwe bandjes erop en dan kan de manta er weer een tijd tegen aan. Voor de rest prima ding! Manta komt uit Oud Gastel, bij vorige eigenaar 12 jaar in bezit geweest.
@Kadett1.2 wrote:
Zaterdagmiddag 13 juli op A59 ter hoogte van afslag Drunen richting Den Bosch een blauwe B Manta (GSI ?) op aanhanger achter een Zafira. Een 1985- met NB-..-..
Waarschijnlijk juist aangeschaft, iemand van hier, plannen ?
Zag er op het oog goed uit.haha, toch gespot.. Kon hem niet laten staan, dus maar weer ene bijkocht. Binnenkort wel een fototje plaatsen, nu eerst wat lassen :thumbdown
Kan met dun pakkingspapier. Ik zou ook een klein beetje vloeibare pakking op beide kanten van pakking smeren, dicht die helemaal goed af en blijft pakking liggen tijdens montage.
18 juni 2013 om 14:36 In reactie op: Bestuurslid Big Opels Nederland Patrick Maassen overleden. #18153099Met het limburgweekend van OMCN maand geleden samen met nog een ander de rondrit gereden..
Zijn geen woorden voor, sterkte aan iedereenZaten eerst de originele 12 inch onder, nu wat breeders king: Uit 73, volgens mij gewoon een standaard kadett met 1.1 motortje ( 1.1 biturbo supercharged zeg ik dan altijd tegen een leek) :jerry :thumb De auto valt goed op in het verkeer, nu vooral met de bestickering en open uilaat :wub
Gebruik hem als dagelijkse wagen (1 x in de week) en staat binnen. Kan ik mooi de Manta’s binnen laten staan en alleen met mooi weer rijden.@manta2 wrote:
@JOZO wrote:
Misschien lekke remcilinder waardoor remolie op de remschoenen komt. Hierdoor plakt de voering aan de trommel ineens en blokkeert alles. Wellicht het probleem..
Dan blokkeert de rem helemaal niet, en een remvoering gaat niet plakken als die nat is.
Dat zijn jou bevindingen. Ik had wel zoals ik beschreef, probleem met een blokkerende trommel door remvloeistof op de schoenen.
Misschien weet manta1200 al meer als hij er al alles af heeft liggen.Zaterdagmorgen omstreeks 11 uur op de N280 vanuit richting Roermond een zwarte B met jalouzie achterop
Als je iets doet, gelijk goed doen zoals je zegt! Bij een restauratie kan je haast niks vergeten, aangezien je alles kaal/schoon maakt. Maar accubak, kriksteunen, voorfront, a-stijl balkje, spatbordranden achter zijn wel vaak de klos..
Dus alweer een jeugdige in de buurt die aan een A begint. Ik zeg, gaat de goede kant op :worsMisschien lekke remcilinder waardoor remolie op de remschoenen komt. Hierdoor plakt de voering aan de trommel ineens en blokkeert alles. Wellicht het probleem..
hoezo ben je dan de sigaar? In elke kleur kan en mag je hem spuiten hoor.. Van chassisnummer is nog wel iets te achterhalen van je auto..
Dit jaar er niet bij helaas, weekendje weg met me kameraden..
3 juni 2013 om 12:50 In reactie op: Opel manta om aanzoek te doen omgeving Waalwijk 14 juni. #18149360Dan houd het op voor mij.. heb namelijk niet zo’n ‘New Kids’ model..
3 juni 2013 om 10:22 In reactie op: Opel manta om aanzoek te doen omgeving Waalwijk 14 juni. #18149357Om wat voor Manta gaat het? Een A of een B?
Een 4bak of 5 bak erachter?
4 bak gewoon origineel (niks aan te veranderen dus)
5 bak een automaat as van een b mantaHierbij foto’s. Had hem beter verwacht.. Huidige eigenaar heeft nogal wat foto’s vanaf 1993. Deze 200 staat te koop met dan een 2de blok (met irmscher stickers op kleppendeksel en ontsteking), 2 ruiten sets, voorschermen, originele (bijna) complete bestickering, nog een 3spaaks irmscher stuurwiel, bumpers, tank, etc..
Deze 200 is het net niet voor mij..






Hoe gaat het met dit project
Gaat hard, 3000 euro lager nu…
Hoe LOMP kun je zijn om de achterlichten/knipperlichten/ruiten etc er niet uit tehalen voor spuiten..Zaterdag ga ik kijken naar een originele ingevoerde I200 uit 1986. Kenteken begint met NP-..-..
Staat 7 jaar gestald onder een zeil dus weet niet wat ik kan verwacht. Bak is wel gereviseerd en motor heeft 80.000km gelopen. Zit ook nog een zolder met originele plaatwerk en onderdelen (waaronder i200 motor). Wat zou zo’n Manta waard zijn indien er weinig tot geen laswerk is, alleen al het rubber werk vervangen moet worden (assen/remmenrij)?Van het weekend 4 landen doorgekruist met vele haarspeldbochten etc. en de remmerij was als van ouds. Dus geen kromme schijven etc. (zoals ik al verwachte)
Nu nog de dikke remcilinder reviceren en dan kan ik die weer omwisselen@Tommy666 wrote:
Net rond 16:00 in Margraten. Een heel rijtje Manta’s. Jullie reden Margraten uit.
Volgens mij had ik ergens gelezen dat jullie weer op de camping in Valkenburg zitten.
Zagen er allemaal toppie uit :thumbReden er weer verschillende mee;) Mooi weekendje gehad daar in het zuiden king:
Ik ben er ook niet bij helaas. Kan geen vervanger voor op de zaak vinden. Top voor de jongens die gaan. Is toch het minste wat je kunt doen en denk dat het zeer gewardeerd gaat worden.
Waarom ben ik zo laat geboren.. Die tijd totaal niet meegemaakt helaas, maar lijkt wel de hemel op aarde ;)
Wolfhounds, had je de foto van e 12-68-uu geplaats, kan hem namelijk niet zien en ben best wel benieuwd. Toen nog in de groene kleur neem ik aan?@Duurt wrote:
@wolfhounds wrote:

dat waren nog eens tijden
ja toen waren de kratjes nog geel :angel
Grappig, heb de 12-68-uu in bezit
Schijven krom.. Geen noodstops gemaakt oid en alles nieuw. Altijd goed gewerkt en opeens..
Gisteren heel de boel achter uit elkaar gehaald. Alles GOED schoongemaakt, opgeschuurd en weer schoonmaken. Zat wederom op de remschoenen vettige aanslag. Ik denk dat de remolie in de schoenen is getrokken, waardoor (vooral met de handrem als je hem langzaam daarmee afremt) erin knalt. Remcilinder lekt dus niet meer, dus moet nu droog blijven. Gisteren testritje gemaakt, werkte goed. Nu goed blijven werken ;)
De remschoenen zijn nooit vervangen geweest, dus moet gewoon passen. Voor de deelrestauratie heeft het ook duizendekilomters goed gegaan.Na een potje goed remmen en testen zetten ik de Manta weer terug in de schuur. Kwam iets van rook biij de voorschijven vandaan. Door het harde remmen of toch ‘krom’. Met het rijden moet je iets merken van kromme schijven?
-
AuteurBerichten