Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
er idd geen drol te krijgen voor de OPC1 in RVS vandaar dat ik dus wil weten hoe de pasvorm van een turbo systeem op de bestaande kat is ;)
de kat op de opc1 is 50mm diameter en heeft een 2bouts flens :)

Er is idd nieuwe schroefdraad in getapt. waarom? omdat ik geen gekut met moertjes wilde.
helicoils werken prima. je komt er al zo lastig bij :)zilverkleurige opc1 met opc2 voorbumper en monster sideskirts gespot vanmiddag op de A12 richting arnhem. en later bij de burgerking in veenendaal dezelfde :)
was opweg naar bottrop (alpincenter) om te snowboarden
17 september 2011 om 16:38 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373379*veegt kwijl uit mondhoek* damn dat is mooi geworden!
we tappen er nieuwe draad in, en anders moertjes inderdaad :)
is toch een aardige uitdaging geworden :)
bijna elke bout brak af, of moest doorgeslepen worden.
En dus moest ook het hele spruitstuk eraf.
morgen maar even langs de opel in 020 voor pakkingen en dan verder. word iig weer netjes allemaal.
alleen dat uitboren is een gekut :)
als de kat weer goed is een mooi rvs systeempje uit engeland bestellen zoals hierboven gelinkt
we gaan m morgen gewoon (proberen te) lassen, hopen dat we een mooi universeel flexdeel kunnen vinden :)
verder denk ik eraan deze te bestellen:
http://www.ebay.co.uk/itm/ASTRA-GSI-TURBO-EXHAUST-MILLTEK-CAT-BACK-RESONATED-NEW-/230604053544?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b1129c28″ onclick=”window.open(this.href);return false;nog niet 100% zeker of dit een direct fit is met de standaard kat :)
is maar net hoelang je bent doorgereden zonder koelvloeistof..
zag je geen berg witte rook ineens?eerst de kop eraf trekken en de schade opnemen. als t echt alleen de koppakking is is het prima reparabel (wel meteen ff vlakken)
ruilkoppen wordt een dure grap (x20xer heeft een andere kop met gepolijste poorten, ruilkoppen komen vaak gewoon van de XEV = vermogensverlies)gewoon een omo testje doen :)
auto na het rijden op een schone witte laken parkeren en na een uurtje kijken of er olie op ligt :)
wat x16xe linkjes:
http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=37″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=46″ onclick=”window.open(this.href);return false;x14xe of x16xe? zijn beide bijna gelijk op inlaatpoort diameter na :)
kale alu deel kun je voor 2 tientjes wel slijten aan iemand die een powerbox in gaat bouwen
injectoren hangt af of de opbrengst/sproeibeeld nog goed is :)
Zwarte zafira opc vanochtend gespot op de A12 richting arnhem tussen utrecht en bunnik
inderdaad ik gebruikte het verkeerde woord :)
maargoed. de foutcode kwam door een slechte bougiekabel die doorsloeg.
Is dus opgelost :)voor het geval iemand dit met zoeken vind. bij nederlandse auto’s is dit 100x simpeller aangezien wij die motorsteun niet hebben (voorbeeld is een engelse auto) en de distrikap hier uit 2 delen bestaat
dus alleen
luchtfilterbak weg
3 torxjes losen je kunt erbij :)
bij gebrek aan intresse zelf maar even wat rondgezocht :)

helaas.. moet je het blok er half uithalen om erbij te kunnen..http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/showthread.php?155691-GUIDE-Changing-your-cam-position-sensor-on-an-X20XEV-2.0-Vectra” onclick=”window.open(this.href);return false;
](*,)
en dan meteen deze mod maar toepassen:

http://www.astraownersnetwork.co.uk/showpost.php?p=1128008&postcount=9″ onclick=”window.open(this.href);return false;
persoonlijk denk ik dat de opc1 iets meer verzamelwaarde heeft als de opc2 :)
er zijn nog zat turbo opc’s maar hoeveel originele opc1’s zijn er nog in t land? niet zo heel veel meer gok ik
gewoon die van een x20xev pakken! is tzelfde
hadden we hier niet een topic van iemand die zijn corsa daar in 2tone had laten spuiten? uit t handje zonder afplakken met hetzelfde resultaat als wanneer je zonder voorbehandelling met ratelkannetjes aan de gang gaat?
of was dit niet bij carloco gedaan? (volgens mij wel)
plaatjes: http://members.multimania.nl/rorybeumer/hobbies3.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
gister naar bottrop heen en weer geknald (dagje alpincenter)
moet zeggen dat rond de 200 op de teller t lekkerst rijd, erboven moet je enigzins knijpen in t stuur en dat rijd minder relaxt :)
meteen ook een alarm erin? :thumb
ik gok op een van de plastic railtjes van de zijkant waar je de bumper op vastklikt voor je m weer vastschroeft ;)
maar alleen een onderdeelnummer zegt mij niets..
fototje?
– 2e keer op slot drukken is idd de safelock (leuk als er nog iemand in de auto zit ;) )
– op slot en sleutel in bestuurdersportier naar rechts draaien is ramen dicht (mits electrisch) (ook handig om te weten) :)Vpower100 uiteraard :) en op een K&N inlegpaneeltje en een verse grote beurt na was de opc helemaal standaard ;)
219 op de GPS na een flink eind doorgassen (lege snelweg in DLD) na 210 neemt de snelheid nog maar weinig toe :)
23 juni 2011 om 09:13 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373329waar blijft die pic?
22 juni 2011 om 20:57 In reactie op: friedrich/klasen/miltek uitlaatsystemen (vxr) tbv astra opc1 #17869201ok, dan ga ik langs de lokale lasturk voor een nieuw flexstuk (lekt nu)
dat dat het beter was om het als 1 geheel te vervangen :)
-
AuteurBerichten