Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
achterwaarts inparkeren dan:cool:
Blijf overal vanaf en plaats die maxi cosi op de juiste manier achteraan, dit is nog steeds de veiligste plek in de wagen.
Ik ging vroeger ( vier jaar terug ) ook mijn dochterje ophalen in de maxi cosi met een Berling bestelwagen, ik kon wel de airbag uitschakelen, maar veilig is het niet, want je zit de hele tijd naar dat lieve kind naast jou te kijken i.p.v. naar de weg.Gisteren de dealer gelukkig gemaakt met mijn C sw. Groot onderhoud, nieuwe remblokjes, winterbanden op tweede set velgen getrokken en geplaatst, set 3D matten:cool:, aanhechtingspunten dakhemel meegenomen voor bagagerek.
Alles bij elkaar 702 euro armer.:(Voor het eerst gebruik gemaakt van een stukje klei (meguairs) en goed bevonden, bovenkant en motorkap al gedaan. Wow ik wist echt niet dat de lak zo vuil kon zijn. Vorige eigenaar parkeerde de auto onder een boom op z’n oprit, en ondanks ik hem reed gepoetst en gepoliched had kwam er een zeer naar groen goedje af.
Sinds vandaag ben ik dus kleifan.
Btw. moet je naa het kleien terug waxen of is die quick detailer voldoende?Maandag gaat hij binnen op onderhoud, zal het dan eens vragen…
Of ik formuleer het even anders;
Wie heeft er esp en/of tc in zijn Vec C ?:o In het rubberen buisje dat van het koetswerk naar de deur gaat ( linksachter) was gewoon de voedingskabel doorgeknipt/ afgehakt.
Ik had de stekker even losgemaakt om te meten of er spanning op de pinnen stond, en toen hoorde ik het knetteren in het buisje, onmiddelijk batterij afgekoppeld en lichtjes aan de draden getrokken en jawel de twee dikke voedingskabels kwamen gewoon mee, ze waren ter hoogte van het midden van de beschermingsbuisafgehakt, niet geknipt want het was een zeer schuine en brute snede.
Het lijkt wel of dit al zo geweest is van bij de productie.
Alle andere kabels als nieuw.
Alles terug gemaakt en de c staat er nu met alles weer werkend:cool:origineel gepost door Erwin
origineel gepost door jorisverbaeten
origineel gepost door Spacejam
TC hebben ze ook niet allemaal (er staat er hier één op de oprit die het 100% zeker niet heeft).Volgens mij gaan tc en esp wel samen, heb je het een dan heb je ook het ander.
Als je ESP hebt heb je ook TC. Als je TC hebt heb je niet per definitie ESP.
Ok, en hoe kom je nu te weten welke je zeker hebt, er moet toch ergens een module of een ander visueel iets zijn, waaraan je het kan zien.
origineel gepost door 2000
Volgens mij is ESP inderdaad iets anders dan ABS. ESP is volgens mij Electronic Stability Program, doet iets met de dempers? Staat volgens geheel los van de ABSJij hebt wel veel posts:angel
origineel gepost door Spacejam
TC hebben ze ook niet allemaal (er staat er hier één op de oprit die het 100% zeker niet heeft).Volgens mij gaan tc en esp wel samen, heb je het een dan heb je ook het ander.
Ok, dus alle vectra’s C hebben Esp(plus) ingebouwd?
en enkel de sportievere modellen of optionele kunnen hem ook uitshakelen.
Dat van die doorspinnende wielen is wel niet makkelijk met een 2.0 dti, en volgen mij mag dit dan ook niet of toch maar heel beperkt kunnen met de tc.
Maar was het esp op de vectra C ook niet voorzien voor het uitbreken van een aanhanger?
Joriszie je wel dat wij er ook niks van kennen:cool:
Veel geld voor een stom probleem, hopelijk geen ziekte van die motor, want mijne heeft ook al 150000 op de teller.
JorisAl wat meer,
Rechterachterruit was gewoon losgekomen van het machanisme, pinnetje er weer ingedaan en vastgemaakt. werkt perfect.
Links is een ander verhaal, de bedieningsknopjes geven geen licht en doen ook niks dus, tweeter werkt wel, en nu heb ik ook ontdekt dat hij niet aangeeft wanneer deze deur open staat, ook sluit hij weer nadat enkel deze deur openstaat na het ontgrendelen.
Is er ergens een aansluiting/connector die los gekomen kan zijn? Ik vermoed dat dit niet om een kapot draadje kan gaan.
Ow en CV werkt normaal op deze deur.
JorisWss. de weerstand kapot.
in sommige gevallen werkt deze enkel nog op stand 4 en als je die even lat blazen dan doet hij niks meer.
Het is eigenlijk geen weertand maar een regelmodule met twee grote transistoren op, en het zijn deze die de geest geven, Als je tijd hebt kan je beter de module eruit halen en er twee nieuwe transistoren op (laten) plaatsen volgens de regels van de kunst natuurlijk (koeling).
Nieuw kost dit onderdeel ong zo’n 220 euro.
JorisGarage Soers te Tienen, ook een familiebedrijf, wel al iets groter dan Halen, maar de baas loopt er rond en heeft elke auto en klant van dichtbij gezien. Ik ben er zeer tevreden van. En zeer belangrijk, ze hebben me nog nooit in’t zak gezet, Integendeel.
Pech, batterij was goedkoper geweest, ma ja.
Welke dealer ga jij?25 oktober 2010 om 20:01 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748658Ik blijf de voorkant, tot aan de B slijl, van een b2 een van de mooiste ontwerpen vinden van mainstream wagens. Alleen had de B iets groter mogen zijn. Tot voor kort ( voor ik mijn C kocht) was ik zeer blij met het uiterlijk van mijn B2 cdx sw… maar als hij naast een recentere wagen stond dan leek hij toch zo klein en verouderd. De volumes van de c met het ontwerp van de b met wat strakke opsmuk en kleinere naden tss. de koetswerkonderdelen en hij was perfect geweest.
Hoewel ik nu met een C station rij, vind ik van de c eigenlijk enkel de gts echt mooi vanwege de daklijn….maar de kofferruimte en gemak van de c sw is ongenaakbaar.
Joris25 oktober 2010 om 18:45 In reactie op: Vectra C station: Originele parkeersensoren, wat is er voor #17748331Ik heb laatst een set nr3 van valeo geinstalleerd. werkt zeer goed, en het schermpje past perfect in de asbakopening, dus dat is ook mooi weggewerkt.
Set gekocht via conrad.nl voor ong. 140 euro.
Je kan de gaten van deze sensoren geruiken om er andere in te zetten, je ziet amper een verschil met de originele.
installatie +/- 1,5 uur ( kabeltjes wegmoffelen).
Er is ook een zeer goede “how to”:thumbup van Roel, deze heeft mij in alle geval veel tijd uitgespaard.
JorisBatterij versleten?? Indien dit je eerste batterij nog is dan is ze wss. versleten, test even met een voltmeter op de batterij terwijl de motor draait, indien je +/- 14 Volt krijgt is je alternator niet stuk. Blijf niet met de kapotte batterij rondrijden want als ze helemaal doorslaat kan je alternator het ook begeven.
Levensduur van een batterij is rond de zes à zeven jaar.
Joris’t is mss. gewoon de gloeibougies, waardoor hij koud veel lawaai maakt vanwege de slechte ontbranding.
Als hij gewoon blijft draaien eens hij gestart is zou ik me niet teveel zorgen maken.
B.t.w. welkom landgenoot, ik ben van Linter ook met een c 2.0 dti.Je moet op de éérste voorkeuzetoets een radiozender programmeren die het rds signaal meestuurt. dan kan je zonder probleem naar andere zenders luisteren, en toch het juiste uur aangeven.
Mijn elek. achterruiten werken niet meer, en de zekeringen zijn nog goed, dus ik zie me genoodzaakt om de deurpanelen los te maken en even te gaan “kijken”
Iemand een howto losmaken?Ik heb onlangs in mijn vectra C een systeem van Valeo ingebouwd ( kit nr.3 met display) en ik heb het schermpje weggewerkt in de asbak. Asbak eruit en schermpje erin, bij het achteruitparkeren doe je gewoon het klepje van de asbak open en kan je het aflezen. En je hebt geen gedoe bovenop je dashboard.
Nee ik ben zowieso op zoek naar 16 duimers, alleen weet ik niet of ze van een astra 5 gaats ook passen.
Hoeveel verschil zit er op de et waarde van bv 38 naar 42 in mm.Nee geen contact en niet van de sensoren
Even een korte update,
rechterachterraam valt wel naar beneden als je het raam open gedaan hebt met de schakelaar en er even tegen duwt, dicht gaat het zonder problemen. lijkt wel of het los gekomen is van het mechanisme.
Links is volgens mij de zekering stuk aangezien de lampjes in de schakelaar ook niet branden. dat controleer ik morgen, als het minder donker is. -
AuteurBerichten