jorisverbaeten

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 107)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17440390

    Gisteren nieuwe stabilisatorstangen laten steken bij de dealer, geklop is weg en die 360 euro’s ook.
    en dan nog zelf een remlicht vervangen, wel het contact echt HEEL GOED moeten afschuren, dit gaf niet meer door.
    Ah ja het is een vec c sw 2004

    In reactie op: Weer een noodloop #17877987

    Als je zulke dingen openlegt moet je dan ook geen nieuwe pakkingen steken??
    Motor schoon blazen kan ook gewoon tegen 120, maar dan in z’n vier i.p.v. 5de vesnelling.

    In reactie op: Fout van GOCA (Belgische APK) of verkoper? #17879006

    Bij deze verkoper staan soms de wagens meer dan een jaar in weer en wind te koop zonder ook maar eventjes te bewegen, en dan ben je gezien natuurlijk. Ook veel afgeschreven auto’s van de staat en het leger.

    In reactie op: Fout van GOCA (Belgische APK) of verkoper? #17879000

    Toch niet gekocht bij die verkoper aan de pukkelpop weide ( kempische steenweg ) zeker?
    Servopomp lijkt me een onderdeel voor de garantie, op de keuring kijken ze enkel naar de werking van de remmen, niet de staat ervan, als ze aan beide kanten even goed of slecht gaan dan is dat ok. Ook de uitlijning wordt niet gekeurd. De versleten schokdempers hadden ze dan wel weer moeten zien. alsook de versleten bussen. Bij een keuring voor verkoop word er toch steeds een carpass bijgeleverd? koop in Belgie nooit een auto zonder de carpass.
    Ga zo snel mogelijk naar het keuringstation en vraag naar de pass en om uitleg. Op de carpass worden ook zichtbare lekkages ed. gemeld.
    Dien indien nodig ook een klacht in bij de federatie van erkende autoverkopers.

    In reactie op: opel vectra b 2.0 waterslang te hard #17865379

    taal :angel

    In reactie op: Hoe tolwegen te vermijden navigatie NCDC2013 ? #17864580

    Dit kan volgens mij niet, toch niet op mijn ncdr 2013.
    Maar wil je dit echt wel doen? Ik heb zo eens naar het zuiden gereden en het leek wel of het een hele week zou duren eer we aankwamen. Op de “route nationals” heb je zeer veel caravan en mobilehome en vracht verkeer waar je eindeloos achter hangt, en in tegensteling tot 10 jaar geleden werken er overal camera’s in de dorpscentra.

    In reactie op: dames en heren ik stel u voor… Velgen Gevonden :D #17832442

    Vervang voor de zekerheid de distributie, dan ben je weer enkele jaren gerust.

    In reactie op: ervaring bagagenet/rek #17823391

    Ik zal het er dan maar op wagen.

    In reactie op: audio inbouw in station doe het zelf projectje #17815844

    Ik zou het inbouwen aan de zijkant achter de wielkast. Ik heb zelf nog een b2 SW gehad en ik vond de kofferruimte zo al niet zo groot. bouw je hem lang zij in dan behoud je tenminste nog wel de diepte, en die heb je nodig voor de kinderwagen.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17438727

    testen van schokbrekers kan door de wagen hand (of voet)matig te laten dansen, wanneer je stopt met druk uit te oefenen mag hij max 1 maal dansen en mss nog een heel klein beetje de tweede keer. Blijft hij lichtjes op en neer gaan den zijn de schokdempers versleten. Je kan dit ook uitlokken door bij het rijden (niet te snel ) snel het stuur heen en weer te draaien, bij terug in rechtuitstand gaan moet de wagen dadelijk terug stabiel zijn.
    Wat je ook kan doen is even een slecht wegdek opzoeken (kasseien ) de auto mag achteraan niet beginnen te springen.
    Komt erop neer dat als je je auto een beetje aanvoelt, je onmiddelijk weet of ze versleten zijn of niet.

    In reactie op: Vectra c station update deurpanelen vervangen. #17727725

    [rquote=1838853&tid=133178&author=ahrend]Ik ben daar straks (in het donker met een looplamp erbij ) bezig geweest om het deurpaneel van mijn bestuurderszijde deur eraf te halen ,alleen bij een B bleef de klink a/d binnenkant door het paneel heen zitten en bij een C gaat ie mee,moet ik dan op 1 of andere manier die kabel losmaken of hoe zit dat.
    Hij moet eraf omdat ik sinds vanmiddag mijn deur niet meer open krijg (zowel van binnen als van buiten niet)als ik de deurpin een miniscuul klein stukje omhoog trek doet ie het weer wel,wat is dit ?
    [/rquote]
    Losmaken doe je door het kabeltje aan de achterkant van de handgreep los te maken, het werkt zoals een remkabel van een fiets.
    Joris

    In reactie op: R.I.P. veccie terug van diefstal #17791223

    Lijkt wel in brand gestoken in het interieur dus: Bumpers, zijschorten, ev. balasten van xenon, airco compressor, remblokjes, remschijven, spatborden, uitlaat, reservewiel, accu?, allerhande onderdelen van onder de motorkap, aandrijfassen, ophangings driehoeken… Kortom onderdelen die iemand zoekt bij schadeherstel.

    In reactie op: waar op letten bij aankoop vec b #17791600

    Roest bij deurslotvangers achteraan.
    Bij diesel ga voor de y2.0 dti, betere dieselpomp.
    Slijtage achterbanden ( kan gewoon weer uitgelijnd worden)
    Werking alle standen van airco.

    In reactie op: R.I.P. veccie terug van diefstal #17791218

    Wat een miserie zeg,
    Doe best geen afstand van het wrak, wrakwaarde verminderd het opgetrokken geld van de verzekering wel, maar niet zoveel als wat de onderdelen kunnen opbrengen.
    Indienje de plaats hebt, draai je hem maar helemaal uiteen en begin je een webwinkel.
    Sterkte nog.

    In reactie op: Vectra B freet wiellagers #17789985

    Ik heb dit ook gehad met een citroen, bleek dat het wiel wel uigebalanceerd was, maar niet helemaal meer rond van tegen een stoeprand of een gat in het wegdek te rijden.
    Passeer even via de bandencentrale om te laten nakijken.

    In reactie op: nooit geen OPEL meer! #17786865

    Ik lees hier veel over roestproblemen, maar meestal gatt het dan om wagens die om en bij de tien jaar oud zijn, of ouder.
    Ook gaat het veel om tweedehandswagens waar men nooit de hele geschiedenis van kent (reparaties ed.). Soms heb je pech en roest je wagen soms niet, heel veel heeft te maken met onderhoud en behandeling, binnen of buiten stallen….
    Wil je een wagen die niet roest, dan moet een nieuwe kopen en van de garantie genieten als er zich toch een probleem voordoet. In de jaren tachtich was een modale auto gemiddeld na zeven jaar volledig op, zowel door roest als mechanisch, denk maar aan de onderhoudsintervallen van om de 5000 km. Nu ziet een wagen van zeven jaar oud en 200000 km. er nog als nieuw uit, mits verzorging.
    Let wel sinds 2000 gebruikt men lak op waterbasis, en dit gaf in het begin nog wat problemen door onervarenheid. Kijk maar eens naar mercedessen van rond de eeuwwisseling, deze roesten allemaal en op zichtbare plaatsen ( mijn vader is ervaringsdeskundige tegen wil en dank ).

    In reactie op: Welke benzine gebruik je? #17786565

    Is dit telkens bij lage belasting (constante snelheid)van de motor? probeer eens of het ook in een andre versnelling zo is. mss een of andere overbrengingsas waar speling op zit.
    Resonantie van een viercylinder is eerder rond de 4000 toeren.

    In reactie op: Welke benzine gebruik je? #17786563

    Heeft geen invloed op de prestaties.
    Octaan getal ( niet gehalte )95 of 98 wijst op de klopvastheid van een brandstof. D.w.z. Dat de brandstof niet uit zichzelf zal ontbranden door druk en warmte. In een performante motor waar een vroegere ontstekingstijd gebruikt wordt heb je wel behoefte een 98. in de racerij gebruiken ze brandstof met octaan getal hoger dan 100, vanwege de afstelling.
    Indien dat brandstof te vroeg ontbrand in een motor dan gaat hij pingelen, met nefaste gevolgen voor cylinder en kleppen.
    Benzine mag pas een vonk krijgen wanneer de cylinder al over het hoogste punt heen is, ontploft hij nog voor de arbeidsfase dan pingelt je motor.
    Of toch iets in die aard.
    Welk geluid maakt de motor dan? en wat is dan het toerental?

    In reactie op: Motor 80 graden #17777616

    Je kan ook je luchtrecirculatie opzetten dan moet hij de lucht niet te veel meer bijwarmen en blijft de motor beter op temp. alleen krijg je dan last van aangedampte ruiten.

    In reactie op: Motor 80 graden #17777614

    Dit heeft ook te maken met je interieurverwarming, heb je een ecc dan zal deze warmte onttrekken van je motor zodra deze voorhanden is. Ik doe het zelf niet, maar eigenlijk zet je beter je verwarming/blazer niet te hard of zelfs af de eerste kilometers, dan komt je motor veel sneller op temperatuur.
    Wanneer ik de wagen stationair een beetje warm laat draaien dan zet ik wel steeds de blazer af.

    In reactie op: Thermostaat #17777135

    Opgelost,
    temperatuurmeter komt nu wel van z’n plaats na enkele km.
    Grapje heeft me in totaal 112 euro gekost bij de dealer (Soers Tienen) onderdeel en werkuren.
    B.t.w. Maandag voormiddag probleem gemeld, onderdeel volgende morgen ter plaatse en dinsdag voor elf uur al het verlossende telefoontje.
    temp schommeld nu tussen de 85 en de 90 graden.
    Het was volgens mij ook niet ok dat de motor nooit volledig op temperatuur geraakte, toch niet bij dit koude weer.
    @ Dirk ga eens na of je ventilator niet blijft draaien. bij stilstaan aan de lichten moet de temp juist oplopen.

    In reactie op: Thermostaat #17777132

    ok geen al te groot probleem dan. Ik zal morgen eens bij de dealer langsgaan.
    Bedankt

    In reactie op: Thermostaat #17777131

    ok geen al te groot probleem dan. Ik zal morgen eens bij de dealer langsgaan.
    Bedankt

    In reactie op: Raad het kapotte onderdeel #17767898

    Volgens mij wissel je regelmatig van sleutel.
    Dat sluiten van de portieren bij wegrijden en enkel bestuurdersdeur open zijn configuraties gekoppeld aan de sleutel.
    Ga meer eens na en bekijk het verschil d.m.v. te wisselen met de sleutels.
    Joris

    In reactie op: park distancec ontrol/zenon probleem #17726111

    Of de pdc is nu kapot :jerry

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 107)