Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wat een mooie auto zeg. het is echt een plaatje.
Wat voor een merk velgen heb je erop zitten?. Ik heb orginele opel velgen (17inch, c2), alleen komt de velg buiten de band waardoor ik er al wat beschadigingen op heb zitten.
Is het verbruik hetzelfde gebleven na het chippen, en kan het evt ook bij een automaat (ivm koppeltoename).
Ik las gisteren in autoweek een verhaal van een automatisch transmissie icm glycol (koelvloeistof).
Deze gingen veervulig kapot bij een automerk met een ster op de motorkap.De TUV adviseerde om ATM olie tijdig te vervangen om beschadigingen door verontreiningen te voorkomen. Ik herkend hier het probleem van de opel 6 bak ook wel in.
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik de olie heb laten vervangen, en laat dit dan ook elke 60dkm doen. De auto schakelt veel beter als toen ik deze gekocht heb (toch 16dkm mee gereden).Het enige nadeel van de 6 bak is dat deze veel schakelt. Ik rij vaak in een auto met een 4 traps automaat, en hier is dat veel minder. Voor de rest is het een zeer fijne bak.
Hallo allemaal,
toch een kleine update.
Mijn onderhoudsbedrijf heeft ook de ABS stekker losgehaald (had ikzelf ook al gedaan) maar dit mag niet helpen.Echter, de grote stekker nabij de ABS unit is ook losgeweest, (alle kabels van de auto?.) en nu werkt alles goed.
Ik denk dat er vocht in heeft gezeten, gezien dat het meestal ’s ochtends bij Mist / dauw gebeurde.
het motorcompartiment is ook een keer met de hogedruk reiniger gereinigd, gezien de corrosie van de verstuivers . (deze zijn duidelijk nat geweest).Voor mij heeft het tot nu toe dus geholpen om de grote stekker bij de ABS unit los te halen (dus niet de stekker van de ABS unit). Laten we hopen dat de storing niet meer terugkomt).
Bedankt voor al jullie reacties :thumbup Joris
De auto heeft afgelopen week een grote beurt gehad, en heb ik er op aangedrongen om ook de olie van de automaat te vervangen. 2 verschillende dealers zeiden dat het niet nodig was, en mijn garagebedrijf (deze haalt alle onderdelen bij de dealer) belde mij op met het bericht dat olievervangen niet nodig is en dat de dealers dit nog nooit hadden gedaan.
Toch maar doorgedrongen en nu is eindelijk de olie ververst. Wat een verschil. Auto schakelt veel soepeler en tot nu toe geen harde overgangen / etc.
Ik heb er toch alweer 1000km mee gereden.Dus strekking van het verhaal, ververs je olie van de automaat optijd (om de 60k) en laat je niks door een dealer wijsmaken.
Niemand ervaring met mijn probleem
NO-EGR
Betekend dit dat de EGR nooit meer gebruikt?.
Is erg handig bij het vervuilen van de wervelkleppen bij een Z1.9DTH.Dus ook geen melding etc meer?. Dit is wel een interresante optie.
Iemand ervaring met het verversen van olie van een 6 trap automaat (zie voorgaande bericht?)
Is het makkelijk om zelf de olie te verversen?.
Ik heb even zitten kijken, maar alles zit mooi volgepakt en volgens mij kan je er moeilijk bij.Iemand er ervaring mee?.
In ieder geval bedankt voor alle reacties
Ik ken de problemen van het koelwater. Volgens mij is er zelfs een modificatie geweest om de koeler buiten de automaatbak te plaatsen. Ik weet niet wanneer deze modificatie is geweest.
Ik ga nog niet aan het ergste denken aangezien deze 99% van de tijd goed werkt, en ik nog geen storing heb gehad.
Ik zal eerst eens de olie vervangen (is dit zelf goed te doen en welke olie moet erin?).
In iedere geval bedankt voor alle reacties. Joris
24 juli 2009 om 09:49 In reactie op: Jawel eindelijk is hij er .II. zelfde onderw hieronderd is f #17503249Schitterdende wagen :thumbup, jammer dat het geen automaat is (persoonlijk).
Zal je wel een tip geven mbt de banden.
michelin banden 17 inch 215×50 circa 200-250 euro
michelin banden 17 inch 225×45 circa 140 euro.
Bandenboer vertelde mij dat 215×50 17 inch alleen onder een vectra ligt.
Kan ook je EGR zijn.
bij het loslaten van je gaspedaal komt de motor in het toerengebied waarin de EGR opengaat. Misschien is deze vervuild, waardoor deze niet soepel schakelt. Ik heb dit zelf ook gehad en opgelost door de EGR klep schoon te maken.
Ik weet alleen niet of de EGR klep van de 19DH en 19DTH hetzelfde zijn, maar is er een handleiding over het schoonmaken van een EGR klep bij een fiat diesel
astra G
2.0 dti 100 pk
nov 1999
251.000 km
ingeruild in juni 09.Momenteel
Vectra C GTS
1.9 cdti 150 pk
158.000km
automaat
nov 2005 (nieuw model)Ik heb nog wel een vraagje over het inbouwen in de asbak. Onder de asbak zit de stekker om de auto uit te lezen.
Hoe ga je hier mee om?.
Iedereen alvast bedankt voor alle reacties.
Ik heb de carkit besteld, ik moet alleen nog de passende iso2car stekker halen en dan kan ik gaan beginnen.
Nou,
ik heb de gok maar genomen.
De motor stationair laten draaien, luchtslang bij de EGR klep loshalen.
spuitbus leegspuiten in EGR klep / inlaat in stappen en als de spuitbus leeg is de motor nog even stationair laten draaien.
Dan 10 minuten rijden en klaar.
Ik moet zeggen dan het niet is tegengevallen.
Beste gts-power,
bedankt voor alle informatie. Het ziet er netjes uit. Ik denk dat ik deze ook maar in de asbak ga plaatsen.
Heb je nog tips voor de plaatsing van de microfoon (gewoon bovenin in het midden?).De draden door de rubbers van de duren heen naar de radio leggen?.
Ik weet ook niet hoe je zonder breken de plastic afdekkappen eraf kan wippen.Joris
Bedankt voor je snelle reactie.
De safecode van de radio, waar kan ik deze vinden?
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door jorisor
Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en een mooie auto gekocht.Ik heb er nu ongeveer 1000km mee gereden, en ik geniet nog elke dag.


JA!!!! SPECS PLEASE :vertag!!!!!!
what’s under the hood!!!
btw, strakke bak he!!
Het gaat om een vectra C – 2 (volgens mij, gezien gewijzigde koplampen) 1.9cdti 150 pk 6 traps automaat. de auto is in november 2005 op kenteken gezet.
het laatste jaar heb ik veel in een e220 rond gereden, en ben eigenlijk verliefd geworden op een automaat. Zeker met filerijden. Daarom een combinatie gezocht van een mooie auto, met automaat. De overige luxe zat er allemaal op. (leer, navigatie, parkeersensoren, stoelverwarming, etc).
Ik zit voor mijn werk veel in de modder, en daarom heb ik er gelijk maar een aantal rubbermaten bij aangeschaft. En ik moet zeggen dat dit goed bevalt.
Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en een mooie auto gekocht.
Ik heb er nu ongeveer 1000km mee gereden, en ik geniet nog elke dag.


-
AuteurBerichten