Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mijn vectra uit 2005 zaten onder de sigaretten aansluiting 2 kabels, 1 constante en 1 geschakelde. Dus even controleren.
Ik heb zelf mijn parrot ook op de sigarettenaansteker gezet.
Gr. Joris
misschien off-topic
Moet je ook speciale koplampen hebben voor Xenon ivm verstrooring van het licht?.Of volstaan de standaard koplampen van de vectra (in mijn geval c2) :)
Sorry, maar zoals jij jouw problemen omschrijft denk ik toch dat het de retourslangen zijn.
Het klinkt gek, maar het is echt zo.
Hoe langer de auto stilstaat, hoe verder de diesel wegzakt.
ALs er maar een klein gaatje in de slangen zitten, loop het dieselniveau langzaam terug. ook gezien de leeftijd van de auto, gok ik hier op. Retourslangen vervangen is een eenvoudig werk, en kost niet veel. ALs je er niet uitkomt zal ik dit toch proberen.
Gloeit de auto goed (spiraal in beeld). Mijn vorige astra had de eigenschap om bij 5-10 graden niet voor te gloeien waardoor deze ook slechter starte.
Ik heb bij mijn vorige auto (2.0 dti) de retourslangen vervangen. Als deze oud en bros zijn, zakt het dieselniveau waardoor je eerst op lucht staat te starten. Ik gok daarop. Maar, dan had je dit probleem ook als het warm weer is. Dus zeker weten niet helemaal. Dus, onder de platic kap zitten de verstuivers, hieraan zitten de retourslangen (rubberen slangen diameter ca 15mm).
Deze vervangen, (kosten 20e) en kijken of het scheelt. Toen ik de mijne heb vervangen, waren deze bros en gescheurd. Het is dus wel te herkennen.
origineel gepost door Astraman
Dan hou je waarschijnlijk een logboek bij per km, me vader deed dat vroeger ook, hield in excel een bestand bij met grafieken en al, kon je precies zien waneer het winter was en dat het verbruik omhoog ging, in de vakanties omlaag vanwege lange ritten. Maar zijn gedachte, als z’n verbruik zonder echte reden zou toenemen dan zou ie het signaleren aan de hand van z’n grafiekjes. :PEn als bewaarplicht voor de belastingdienst / km registratie. Ik rij namelijk 20.000km zakelijk per jaar.
Diesel heeft ook een lagere verbrandingswaarde door alle toevoegen om te voorkomen dat deze gaan vlokken. Deze toevoegingen worden bepaald aan de van het weer.
Ik gebruik altijd maar 1 waarde mbt verbruik.
Ik hou het aantal gereden km en de hoeveelheid die ik tank per tank bij (schrijf gewoon op de bon km stand en dagteller stand). Hieruit kan je exact je verbruik herleiden.
Groeten joris
Zit er dan wel benzine in de tank :wtf
origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door cire
Kan iemand mij vertellen welke lampen ik moet hebben voor mijn xenon verlichting.
Ik wil ze via internet bestellen en er wordt mij gevraagd als ik er D2s lampen in heb zitten.
Ik wil er osram 4300k inzetten ivm de grootste lichtopbrengst.Het is voor een vec gts van 2004.
grt Eric
Hallo Eric,
Je bent D2S lampen nodig, deze koop je op Ebay.de ook gunstig ;)
Groetjes, Joche
Dit zijn toch alleen lampen zonder balast en adapters?.
Groeten Joris
7 januari 2010 om 15:26 In reactie op: Waar ben je deze zomervakantie met de Vectra geweest. #17509311origineel gepost door sw_reijnders
@ Jorisor
ja als er gespoten moet worden, wordt het een ander verhaal.
en idd de lakschade kon ik met een loep niet zien op die foto ;)@ Peter
Het was voor mij de eerste keer scandinavie . . . maar zeer goed bevallen hoor.
In Stockholm viel het op dat de mensen echt vriendelijk “overkomen” en zeer goed engels spreken (al moet ik zeggen dat zweeds redelijk goed te lezen is hoor als LEEK)
m’n vriendin nog maar eens overtuigen voor een roadtrip Zweden/Noorwegen ofzo :DIk ben 2 keer in Noorwegen geweest, 1 keer een rondreis, en 1 keer een luxe hut gehuurd in Stryn. En ik ben 1 keer door zweden gereisd en van de zomer ga ik op zomerkamp naar Zweden en/of Noorwegen. Als je nog tips nodig hebt dan hoor ik dat graag. Vooral Noorwegen leent zich goed om met de auto rond te trekken. Dit moet je ook wel gezien de grote afstanden en dat noorwegen op Oslo na geen snelwegen kent en de snelheid max 80 is (10km te hard 300euro boete), was resulteert in een reissnelheid van 50 km/h.
Scandinavische mensen kunnen erg goed engels, soms wel beter dan NL’s. Maar Fries lijkt ook wel een beetje op zweeds :). (beetje dan).
7 januari 2010 om 13:00 In reactie op: Waar ben je deze zomervakantie met de Vectra geweest. #17509309origineel gepost door sw_reijnders
en daar vroegen ze 900 euro voor!!!! :wtf :oIk heb laatst dat uitdeuken zonder spuiten gedaan, maar dat doen ze zeker voor een derde van de prijs van dat!!!!
Helaas was de lak ook beschadigd, dit is niet te zien op de foto.
De deur en achterspatbord zijn opnieuw gespoten.Ik ben all-risk verzekerd, en moet van mijn verzekering (Unive) naar een bij hun erkend herstel bedrijf gaan. Dit was Care in Wijchen.
6 januari 2010 om 22:16 In reactie op: Waar ben je deze zomervakantie met de Vectra geweest. #17509302origineel gepost door sw_reijnders
Met oud en nieuw heeft de mijne een dag of 5 bij Eindhoven Airport gestaan :Dtegen de prijs van Ryanair kan ik niet op en neer naar Stockholm rijden :P
@ Jorisor
Waar zit die deuk dan . . . . :hmmzKijk maar bij het linkerachter portier. naast het handvat
6 januari 2010 om 21:58 In reactie op: Waar ben je deze zomervakantie met de Vectra geweest. #17509300Eerst op scoutingkamp geweest naar St. Auban. Ik ben leiding van de oudste groep 16-18 jaar.
In monaco nog een mooie deuk in de auto gegooid door een van de leden. Ik ben nu nog met de verzekering aan het vechten.
Wel 3000 probleemloze km gereden. Wat een fijne reisauto.Daarna nog 3500 km in augustus gereden tijdens de vakantie in kroatie. Hier ook probleemloos doorheen gefietst.
foto van de camping in kroatie.

mooie foto met deuk in de deur (koste 900e om te laten maken, voorlopig nog betaald door mijn eigen verzekering)

origineel gepost door speaker
@ eric achterstevoren : heb je de zelfde kleur dash als mij? ( charcole zwart )
@Jurgen : Als je een ideetje hebt om die 2 gaatje netjes weg te werken hoor ik het graag !Je zult het niet geloven maar,
ik heb bij mijn vorige auto een keer met een verhuizing het dashboard beschadigd. Ik heb toe met de strijkbout dit gerepareerd (geleerd van een meubelmaker).
Ik heb de strijkbout warm laten worden, en toen mee de auto in. Wel oppassen dat het niet gaat smelten. Zolang de gaatjes niet geboord zijn, waar als er bv gewoon een schroef is ingedraaid kan je het denk ik wel repareren met warmte (zelfs kunststof kozijnen mee gerepareerd na een inbraak.
Ik heb er ook een vouw uit panelen van mijn deur gehaald.
origineel gepost door speaker
Opel heeft bijna nooit wat op voorraad. Bij Fiat moest ie in mijn geval ook besteld worden, maar dat was een kwestie van een dag of 2.Je had de klep toch niet hoeven demonteren?? Staan foto’s van de onderdelen boven aan !!
Suc6 met je Mod! ;)
Ik heb 2000km na aankoop de klep gedemonteerd en geheel uit elkaar gehaald (na storing) en schoongemaakt. Ik heb op internet een handleiding hiervoor gevonden en dit heeft gewerkt, ik heb 20.000 km sindsdien probleemloos gereden. Dat bedoel ik met het feit dat ik weet hoe de klep eruit ziet.
Ik heb vandaag de pakkingen besteld. Fiat had deze op voorraad liggen, en de desbetreffende man wist alleen geen onderdeelnummer. (herkende hij niet)
Maar hij had een platic zakje met een aantal pakkingen. Omdat ik de klep zelf al gedemonteerd en schoongemaakt heb herkende ik de pakking. momenteel staat een extra pakking bij de opel nog in bestelling. Ik zal in het weekend de modificatie uitvoeren als het niet te koud is en enkele foto’s posten.
Hallo,
Euro 325,- :puke denk ik ongeveer.
Groetjes, Joche
325 euro exclusief de BTW was de aanschaf.
125 euro exclusief voor het opvragen van de motorcode en het herprogrammeren met de TECH 2.De dealer vroeg er 590 euro voor. Dus toch nog iets goedkoper.
bijgaand een foto van de losse unit.

By jorisor, shot with NIKON D300 at 2010-01-06Beste TS.
Ik heb een vraag, hoe het bevalt om met een afgedopte EGR klep te rijden.
Ik weet niet hoeveel km je deze modificatie hebt uitgevoerd, maar ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Ook of er niet eventuele storingen optreden / vermogensverlies.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Groeten Joris
Hallo,
ik heb een vectra uit 2005 met een automatisch 6 bak.
Bij de eerste modellen C zijn er veel automaten stuk gegaan door een constructiefout.
Bij een revisie is dit aangepast. Ik weet niet welke versie jij hebt.
De problemen die ik heb gehad zijn opgelost door de olie te verversen van de automaat.
Bij mij schokte hij erg hard tussen de 2 en de 3.
Ik adviseer mensen met een automaat om de olie om de 40.000-60.000 km te verversen. De dealer wilde dit bij mij niet doen, daarom heb ik dit door mijn eigen autobedrijf laten doen. het is een goedkope maatregel, maar geen garantie dat de problemen worden opgelost.Realiseer wel dat het geen automaat is zoals bij de duurdere merken, maar een 6 versnellingsbak met een robot bediening (Easytronic). Dit betekend ook geen koppelomvormer, maar gewoon een koppelingsplaat. hierdoor schakelt de auto minder mooi als met koppelomvormer, maar als een auto met een handbak. Opel heeft in 2007 wel een update voor het Easytronic systeem uitgebracht, maar of dit veel scheelt weet ik niet.
17 december 2009 om 19:08 In reactie op: Opel Vectra 2.2 16 V BJ 2003 Versnellingsbak probleem #17569469Ik heb met mijn 6 traps automaat geen problemen meer, sinds ik de olie heb laten vervangen.
Kilometerstand is nu 176.000 km. Ik heb er tot nu toe 23.000 mee gereden.
Het verhaal van de 2 en de 3 schakelen herken ik deels, bij mij is dit met 90% gereduceerd door de olie te verversen. De dealer zal zeggen dat dit niet (nooit)nodig is, maar ik raad het iedereen aan om bij elke 40.000-60.000 de olie te vervangen. (vraag maar eens aan experts, zoals revisiebedrijven). Ik heb diverse malen moeten aandringen om het laten gebeuren. Ik heb het idee dat ze snel een bak vervangen als er problemen zijn, ipv te zoeken naar de oorzaak / oplossing.
De eerste serie automaten heeft een inwendige oliekoeler in de bak zitten die koelvloeistof lekt. Hierdoor verliest de olie zijn smerende werking en lopen de bakken vaak stuk. Er is een gemodificeerde versie uitgekomen, die de oliekoeler buiten de bak hebben waardoor het probleem niet meer optreed.
Vandaag heb ik de auto terug ontvangen van mijn autobedrijf.
Er is een nieuw instrumentenpaneel geplaatst. (dus geen CIM) Lathouwers Oss heeft het programmeer werk met de Tech2 voor mijn autobedrijf gedaan.
Ik heb hem uit laten lezen bij de opel dealer in Wijchen. Wat een eikels werken daar. Die weten totaal niet hoe ze met klanten moeten aangaan en zeggen dat je niet om ze heen kan. Ik heb geleerd potentieele klanten anders te benaderen. Dit is al de 2de keer. Eerst met de olie van de automaat, die kon / hoefde niet vervangen te worden. en nu met het instrumentenpaneel, alleen zij konden dit doen.
Ik heb mij eigen autobedrijf gebeld en gezegd dat ik het geld liever naar hun bracht dan naar de dealer in Wijchen.
Gelukkig werkt alles nu weer. Nu maar hopen dat alles zo blijft. Tot het moment van de rekening ben ik in ieder geval blij. Geen irritatie meer elke 2 weken.
Laten we hopen dat deze het voorlopig blijft doen.
Bedankt voor alle reacties. Als ik de rekening heb zal ik eens posten wat het kost om een instrumentpaneel voor een C te vervangen.
Groeten Joris
Bij de astra G van mijn vriendin is het interieur filter geheel nat. Daardoor staat de blower in een “natte handboek” te blazen waardoor de auto gevuld wordt met warme vochtige lucht.
Ik ben er nog niet uit hoe dit kan, maar er zit geen afdekkap op het interieurfilter meer. Waarschijnlijk vergeten tijdens een onderhoudsbeurt. Het filter zit achter het schutbord, net onder de voorruit. Hiervoor moet je de plastic afdekkap onder aan het raam in het motorcompartiment loshalen. Hieronder zit het interieurfilter.
Kijk een of dit filter vies / nat is.
origineel gepost door wim-v6
is het niet de stekker van de tellermodule zelf??Willem
waar zit deze?. Binnen achter de plastic omkapping of onder de motorkap?
Helaas heeft het noodlot weer toegeslagen.
Het gekke is dat het instrumenten paneel vanzelf weer werkt na 0.5 dag. Zonder een storing vooraf. We hebben de auto uitgelezen, en er is alleen een canbus storing. Dus ABS stekker los, en weer opnieuw aansluiten. Niets aan de hand.
Ik heb een C2 met een gemodificeerde ABS stekker, dit is dus het probleem niet. Ik ben alleen bang dat als ik de CIM vervang, het probleem niet weg is, aangezien het instrumenten paneel 2 maanden heeft gewerkt, en opnieuw uitvalt.
Ik zit er zelf aan de denken om deze naar de dealer te sturen, volgens mij kunnen ze hier canbus storing opzoeken. Ik vraag mijzelf alleen niet af of dit probleem veelvuldig voorkomt.Ik heb een foto met een de auto op het contact
http://img20.imageshack.us/img20/2185/afb071.jpg
een eentje met een draaiende motor.
origineel gepost door Erwin
En vandaag (vrijdag 23 oktober) om 7:00u op de snelweg bij de high tech campus? Ik kwam je voorbij op de linker baan. Je Vec ziet er mooi uit ‘in het wild’.is dit vrijdag 7.00u ’s avonds. Aangezien ik rond die tijd naar Centerparks Kempervennen onderweg was. ;)
Ik heb sinds juni een 150 pk diesel.
kilometerstand bij aanvrang 154.000
Kilometerstand nu 173.000 km.Problemen.
Wervelkleppen heb ik nog geen last van gehad.
Ik heb wel een keer de EGR klep moeten schoon maken.
Dit is een simpel klusje voor iemand die een beetje kan sleutelen. een garage vervangt een EGR klep die vuil is (+/- 600 euro).Met een diesel moet je gewoon veel km’s maken, ca 500-1000 km per week. Als de auto goed warm wordt krijg je deze problemen allemaal niet. Veel korte stukjes en de moter vervuilt snel (dit heb ik ook bij een 2.0 DHT gehad).
Ik heb een opstart periode gehad met de EGR klep en wat andere zaken. Nu ik veel km’s maak heb ik totaal geen problemen meer. Het verbruik is zeer netjes met een 6.5 ltr/100 km voor een automaat (1450kg).
Verder woon ik dicht bij de grens, en ga 1 keer per maand een stukje in duitsland rijden. 225 voor een half uurtje en alles is weer schoon.
Een auto (ongeacht het merk) die goed warm gereden wordt, en veel snelweg km’s maakt, slijt lang niet zo hard als een auto die veel korte stukjes maakt.
-
AuteurBerichten