Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gefeliciteerd met jullie zoon.
Geniet van dit mooie moment.
Groeten Joris
Ik heb maar 2 nieuwe steunen besteld en vandaag gemonteerd en het probleem is opgelost.
Ik heb zeker een half jaar met klachten mbt bijgeluiden rondgereden, en nieuwe 2 steuntjes van circa 2.50 bij de VOD hebben het gefixt. Ik denk dat de oude een keer een tik hebben gehad met een botsing waardoor er speling op zit.
Nu kan ik vrijdag tenminste rustig naar Zweden Cruisen:
12 mei 2010 om 13:18 In reactie op: Weer een vectra met schade! Update: schadebedrag bekend! #17491643origineel gepost door Hawke
Geen oude koeien uit de sloot trekken ;).
27 juni 2009…Al zijn tips altijd handig natuurlijk.
Helemaal niet gezien ;)
maar als er tips zijn dan hoor ik dat wel.
Groeten Joris
12 mei 2010 om 11:59 In reactie op: Weer een vectra met schade! Update: schadebedrag bekend! #17491641Ik heb precies hetzelfde.
Vorige week zondag wilde ik gaan dansen met mijn vriendin.
Tijdens het instappen zag ik dat er lak van de achterbumper af is / was. Ook de wielkast is ingedeukt en beschadigd. Schadebedrag geschat op 550 euro. Natuurlijk ook geen briefje.
Ik heb aangifte gedaan en laat mijn vriendin getuigen. De verklaring van mij en mijn vriendin moet genoeg zijn voor het waarborgfond. Helaas heb je nogsteeds een eigen risico van 250 euro.
Succes met de afloop. Ik zal wel laten weten hoe het afloopt.
Wat voor een kit, montagekit of iets dergelijks.
Moet wel zeggen dan er veel ruimte tussen de kunststof clip en stalen balk / gat zit, waardoor deze rammelt. Ik vraag mijzelf af of je dit met kit kan opvullen.
Groeten Joris
origineel gepost door jraaf
Gisteren avond de Vec eens flink laten lopen op de A27. Heb er met de nieuwe remmen nu ruim 500 km op zitten en mag ze gaan testen….:wors Fenomenaal verschil met de oude set! Mooi rustig doseerbaar en goed uitgebalanceerd. Geen rare geluiden of trekken aan het stuur zoals bij de oude set. Het was dus nodig:P Ook eens het abs op de afrit flink getest… Heerlijk vol in de ankers en stoppen als een ’trein’ Heerlijk. Einde jaar komt ook de 292 achterset er opPlaatje bij het praatje.
Safe driving Jurgen:afroMoet je bij grotere remschijven ook nieuwe klauwen monteren?.
Ziet er netjes uit :).
Gr. Joris
origineel gepost door wim-v6
remklauw los.
schroefje van de schijf los.
handrem los zetten
paar klappen op de trommel van de schijf.
wil de trommel niet los komen, handrem terug stellen in de auto.Willem
Heb je met de hermontage van de schijven en klauw niet een momentsleutel nodig?. en ook locktite icm nieuwe bouten?.
Ik heb bij mijn corsa ooit de remschijven en blokken vervangen, en bij de astra zelfs achter (moest de zuigers draaien om deze te kunnen indrukken) alleen ben ik er nu een beetje huivering voor. Mijn Auto is bij de TUV gekeurd in Apeldoorn.
Conclusie, Auto was in technisch goede staat, alleen een remverschil van 20% voor en 18% achter. Volgende keer de remschijven vervangen was het advies.
Groeten Joris.
origineel gepost door gts power
origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door janneman vectra c
Dikke bak joh, maar zijn die km echt?Jan
Hallo,
Waarom, zouden die niet echt zijn dan :hmmz
Groetjes, Joche
mijn gts is uit 2004 en heeft 61.000 km
dus ik vind 96.500 wel veel eigenlijk:DMijn vectra C is uit nov 2005 en heeft nu 184.000 km gereden.
Wil niets zeggen dus.Ik ga morgen na de TUV keuring in Apeldoorn, voor de rubriek Klokje Rond in de Autoweek.
Als je dan toch gaan dan wil ik ook wel mee.
origineel gepost door Spacejam
whehe, 3 links met dezelfde how-to :), maar dit scheelt inderdaad wel weer een nieuwe egr twv 200 euro.Op Ebay vind je al nieuwe EGR kleppen voor 120 euro. dit valt dus ook wel mee.
Gr. Joris
Voor het schoonmaken van de EGR + pinnentje heb ik zelf de volgende HOWTO gebruikt.
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/EGR_schoonmaken.pdf
De methode maakt ook het pinnetje schoon. vaak wordt de EGR hiervoor vervangen.
origineel gepost door Erwin
Het niet op toeren komen van de motor wil niet zeggen dat de turbo druk weg gevallen is. Ik heb zelf op dit moment een vergelijkbaar probleem met zijn Vectra GTS 1.9 DTH. De mijne staat bij de Opel dealer omdat de EGR klep kapot was. Dit kan bij jou ook het geval zijn. Misschien dat de EGR alleen maar vervuild is, dit schijnt vergelijkbare symptomen te geven.Gewoon even bij de dealer laten uitlezen. Bij mij ging ook geen lampje branden maar er werd wel een fout code uitgelezen.
Een EGR klep hoeft niet veel te kosten. Ze staan op E bay voor
circa 120 euro. Een handige sleutelaar heeft deze zo vervangen.
Dit kan van alles betekenen. Je zult de auto moeten laten uitlezen als je exact wilt weten wat het probleem is.
Ik heb wel een eens storing gehad in de EGR. Motormanagement schakelt zelf de turbo uit en gaat in noodloop.
door boven de 2500 toeren te blijven kon ik voorkomen dat de motor in noodloop ging.Bij mijn vorige auto heb ik een keer een vacuumstoring gehad. Motor in noodloop, herstarten en geen probleem meer. 100.000 km mee gereden.
Kortgezegd kan het dus aan van alles liggen. Ik weet niet waar je woont, maar misschien kan iemand in de buurt voor jou de storing uitlezen met een OP-COM setje. (ik heb er zelf ook een).
Mooie bak inderdaad. Zal zeker gaan als de brandweer.
Ververs bij problemen met de automaat eerst even de olie.
Dealers doen dit niet (om de 60-80k) normaal terwijl dit erg belangrijk voor het functioneren van de auto is.Zeker bij de C1 (oude koplampen) liepen veel automaten ook kapot.
Veel succes met je nieuwe aankoop.
origineel gepost door Opelkees
ze hebben niet allemaal een roetfilter neemaar wees er blij mee de auto’s zonder roetfilter geven een heel stuk minder problemen als de auto’s met
Alleen scheelt het straks een hoop met de kilometerheffing (toch wel z’n 1,5-2 cent per km)
origineel gepost door tijgetje57
origineel gepost door autogek Edwin
Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
wel 200pk?:):)
Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbupDus jij denkt dat je 60pk meer kan krijgen door te tunen??:hmmz :hmmz
Hou het er maar op max 30 en dan mag je blij zijn bij een diesel.
Bij eds halen ze 205 pk uit de 160 pk versie.
Eds tunen alleen opel, en deze weten echt wel wat ze doen.EDS is opel specifiek en zijn naar mijn menig het beste afgestemd op de software van opel.
kijk maar een op http://www.eds-motorsport.de/. klik op productubersicht en dan op leistungsteigersteuringen.
Er zijn diverse mensen op het vectra forum die hun auto bij EDS hebben laten tunen. Ook wordt er voor en na de tuning op de vermogensbank een test gedaan.
Lol, ik kan deze gewoon inprogrammeren tijdens het rijden. Misschien heeft de vorige eigenaar deze laten vrijprogrammeren.
Afhankelijk van het type motor
1.8 16v en 2.0 en 2.2 dtl dti hebben 5×110.
1.6 8 en 16v heeft 4×100.
De 2.0 benzine en groter zal wel 5×110 hebben.
Groeten Joris
Vorige auto 255.000 km (astra sport 3deurs 2.0 DTI nov 99) gekocht bij 140.000.
Momenteel een vectra C 1.9 150pk nov met 181.000, gekocht in juni met 154.000km.
Denk alleen dat de koppelomvormer het een keertje gaat begeven, schijnt nogal een kwaal te zijn (met name c1 versies).
origineel gepost door Astraman
origineel gepost door kaneelschep
hihi.. :D Nu je over die kleine swift begint!
Ik had ooit een snotgroene golf1 1.1 4bak uit ’81 die zo doortrok tot 180 op de teller. Maar niet met wind tegen en heuvel op.. Dan kon je terug naar zn 3.. Echt een volgas of geen gas auto..
Die had ik graag nog gehad,… hmmmmm.. 8cm lager.. g60 uut een rotte passat erin… Hmmmmmmmm….. :DMja maar swiftjes zijn verrektes snel, een maatje van mij kocht in 2002 een nieuwe swift, oude model nog wel voor 9 mille, 75 pk op 750 kilo met airco en alles elektrisch. Hij heeft dat ding als een debiel ingereden, uiteindelijk liep ie 200 op de teller en ik kon hem nauwelijks bijhouden met accelereren onder de 120, daarboven gaat motorinhoud een rol spelen en stoom ik wel door maar dat karretje was echt retesnel, helaas na 1,5 ton hele versnellingsbak aan gort (soes-kwaaltje), heeft ie um zo met twee verrotte homokineten verkocht voor 2,5 duizend ofzo aan een handelaar, maar dat ding heeft een abuse gehad niet normaal. Topding.
He Elco. Hoe is het ermee.
Die swift was zeker van Martin. Die was inderdaad erg snel.
Maar deze is zeker ook afgetrapt.Leuk om je op het forum tegen te komen. misschien spreken we elkaar wel weer binnenkort.
Groeten Joris Oosterveer
origineel gepost door opel-limbo
Wordt tijd dat ik de winterbanden eraf kan schroeven zodat ik eens kan kijken hoe hard mijn C-tje loopt na mijn EDS bezoek. Vóór het chippen heb ik de 195 op de tellert aangetikt.Greetz Roel met een C.
Ik heb met de 150 pk versie 225 op de teller gereden. Ik moet alleen wel de automaat op de handstand zetten, anders ging deze constant in de kickdown.
Dit zijn natuurlijk geen echte km maar ik vond het niet tegenvallen.
origineel gepost door Spacejam
Waarmee had je hem gesmeerd?Met WD 40. Dit is echter alleen de magneetklep.
Vandaag de EGR maar even eraf geschroeft en schoongemaakt. Gelijk de blindplaat van FIAT ertussen met een extra pakking en lopen maar.
Ik heb 26.000km geleden de EGR ook al schoongemaakt. Ondanks dat ik V power tank, is deze nog erg vuil. Het wordt tijd om een keer naar Duitsland te gaan. ;) Gelukkig werken de Wervelkleppen nog goed.
Hallo,
na een maand rust vandaag maar de EGR klep afgedopt.
Eerst maar even de EGR schoongemaakt en gesmeerd (met de handleiding die ik via deze site heb gevonden), en vervolgens alle pakkingen ter tussen gedaan.Ik heb helaas geen foto’s gemaakt. Tot nu toe werkt alles goed, ik ga morgen naar Winterberg toe. Dan zullen wel zien hoeveel het scheelt.
Ik wil wel komen maar dit betekend dat ik van te voren ook te auto moet wassen en dat is het grootste probleem :P
-
AuteurBerichten