Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door bjn
ps, kan ik dat lampje zelf resetten? of moet ik hiervoor naar de dealer?Na 25 keer starten gaat de foutcode uit de auto en ook het lampje uit volgens mij. Ik heb hetzelf ook gehad, duurde 2 dagen en toen was de storing weg.
De pakking kun je bij de Fiat dealer halen, deze heeft gaten waardoor de auto niet meer in storing valt.
Gr Joris
Ik heb hetzelfde gehad met een 2.0 DTI. De retourslangen worden poreus en er lekt lucht waardoor het diesel niveau terugloop. ik heb deze destijds zelf vervangen. klusje van niks.
Onder de plastic afdekkap aan de verstuivers zitten de retourslangen. Deze zitten met T stukjes aan elkaar. Deze zijn waarschijnlijk er bros. Vervangen kosten circa 20 euro materiaal.
Gr. joris
origineel gepost door chrisvocht
kijk hier is even
ben je voor 150 euro klaarheb ze nu 3 maand onder de vec en ik merk geen verschil
http://link.marktplaats.nl/354784149
vergeet niet dat je in je achter schijven nog extra handrem blokjes nodig hebt
Bedankt voor de reactie. Ik ben alleen niet helemaal duidelijk geweest. het gaat om een vectra C.
Ik ga bij mijn vectra de schijven plus blokken vervangen.
Heeft iemand nog een idee hierover,
orginele kosten e247 voor 285×25 (vectra C)
remblokken kosten e83.Bij MTEC kost het setje 300 euro, orgineel opel.
Achter heeft MTEC ook zimmerman / pagid. Deze zijn een stuk goedkoper. Kwestie van kwaliteit / prijs verhouding en heeft iemand ervaring met Zimmerman?.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Groeten Joris
Ik stond er met mn GTS in.
Ik heb alleen een abonnement, en ik heb nog geen exemplaar ontvangen.
Groeten Joris
Bij mijn astra G waren de retourslangen lek, waardoor na 1 dag stilstand het dieselniveau zakte en je op lucht stond te starten. Vervolgens staat de hele straat blauw.
Na het vervangen van de retourslangen was het probleem verholpen. het gaat hier om een 2.0 DTI
Weet er iemand toevallig iemand met een kapitain in de buurt van nijmegen die voor een trouwdag wil chaufferen?. Ik ga volgend jaar trouwen en ben opzoek naar een Opel kapitain (jaren 50-60 model, zoals hier boven op de foto).
Alvast bedankt voor de reacties.
ik heb vandaag niet gedaan, alleen is vandaag wel de autoweek op de mat gevallen met de Rubriek Klokje rond.
Het artikel staat nog niet op de website, maar voor de geïnteresseerden heb ik wel een foto gemaakt.
http://img821.imageshack.us/img821/4313/dsc9241.jpg
(weet niet of het mag, anders verwijder ik de link)
Leuk om te zien dat ze toch nog bepaalde zaken zwaar aanhalen. Oliesporen vielen 100% mee, en na het schoonmaken zijn ze niet terug gekomen (waarschijnlijk hoog olie peil).
Mijn eigen garage zegt dat het remverschil binnen de normen valt, de auto is 3 weken geleden terug APK goedgekeurd. (en de remschijven waarnog voldoende). momenteel staat de km stand op 191500.
Ik zit er alleen zelf aan te denken nieuwe schijven en blokken te monteren. het ene blok is sneller op dan het andere, en bij veelvuldig remmen op hoge snelheid maakt het wiel rechtsvoor een bepaalde resonatie/geluid dat er niet is als de remmen niet warm/heet zijn.
Leuk dat het gelukt is. Ik heb tot nu toe alleen positieve ervaringen met het afblinden. ik heb er nu 10.000 km mee gereden en heb hier geen hinder van. De EGR klep wordt niet helemaal afgeblind, er zitten nog 4 gaatjes in. Anders valt de auto in storing.
Je kan er ook voor kiezen om de auto te laten tunnen en de EGR klep buiten werking te stellen. Kosten ca 500 euro bij EDS in duitsland. Heb je gelijk 200pk en 400NM.
Ik zal in ieder geval 1 van beiden doen, anders kan je uiteindelijk de inlaatcollector met wervelkleppen vervangen en dat kost circa 1300-1500 euro door een garage.
Als ze niet het elektrisch gedeelte hebben schoongemaakt dan heeft het niet veel zin gehad. Hier moet je alleen een gaatje boren en de klep uit elkaar halen en dit is teveel werk voor een garage. Een nieuwe EGR kost 120 euro via ebay.de.
origineel gepost door paazhaaz
Uit eigen ervaring:– Wervelkleppen, hiervoor moet het inlaatspruitstuk worden vervangen. (geldt alleen voor de 150pk versie)
– EGR klep.Voor een compleet verhaal hiervan: klikkerdeklik
mijn vectra is toch ongeveer van hetzelfde bouwjaar. Gelukkig nog geen problemen met EGR en wervelkleppen ondanks 190500km.
Ik heb wel 1x de EGR gereinigd en gesmeerd,
2x de inlaat schoongemaakt met EGR cleaner.
ondertussen de EGR afgedopt.Wel komen na hoge km standen de typisch ophangingsproblemen, stabilisator rubbers, wielnafen etc.
Leuk gedaan die kenteken plaat
Gisteren voor een schadetaxatie naar een schadehersteller geweest.
Totaal kwam uit op circa 1000 euro aangezien er ook een deuk in de wielkast / spatbord wat ik niet zo kan zien.
Toch maar netjes de papieren van het waarborgfonds invullen. Aangifte heb ik al gedaan, nu maar hopen dat het niet te lang duurt en tegenvalt. Wat heb je toch een eikels in de wereld :swear.
origineel gepost door marcoml01
origineel gepost door speaker
origineel gepost door sw_reijnders
is de C2 dan eind 2005 geïntroduceerd?
zoveel C2’s van 2005 kom je namelijk niet tegen op bv websites als autotrack.Een buurman verder op heeft 3 weken geleden ook een Vec C2 SW gekocht …. deze heeft nr-bord **-ST-**.
Die van mij is **-SK-** en is van 2006
Die van mij is 71-sb-lf van november 2005. Bestaat dus wel. Maar soms zie ik auto’s C1’s van begin 2006.
zeker een prachtige wagen, en volgens mij dezelfde kleur als mijn auto (foto’s zijn erg donker / contrast is erg hard).
Pas wel goed op die mooie velgen. Ik heb ze helaas niet lang heel kunnen houden. De spaken buigen buiten de band, terwijl ik velgbeschermers gebruik.
Veel succes met deze prachtige vectra, en welkom.
PS, hoe bevalt de 140 pk sterke 1.8 motor (ik weet niet wat je hiervoor reed). Ik ben lang aan het twijfelen voor benzine / diesel, en de 140 pk sterke benzine.
origineel gepost door jaimey
Ik heb al een tijdje een cd’tje van EPC 3.0 ik heb hem zojuist geinstaleerd maar snap er weinig van wat kan je er mee???Alle onderdelen bekijken. Ik heb EPC 04. JE moet het wel gebruiken in Internet Explorer, en met de imageviewer tool geinstalleerd. Anders werkt deze niet.
En popups moet je toestaan. Je kant per model doorklikken en uiteindelijk een afbeelding krijgen van een onderdeel (bv transmissie) en je krijgt dan een tekening te zien met alle onderdelen die samen tot een hoofdonderdeel samengebouwd zijn. Vervolgens kan je op een bout of ander onderdeel klikken en krijgen je de onderdeelnummer en afbeeldingen / uitvoeringen etc te zien.
origineel gepost door ken8
@jorisor
Bedankt voor de snelle reactie.
De EGR is dus gereinigd, maar dat van de sensor en elektrisch gedeelte ga ik nog moeten doen.Is het mogelijk de egr-klep te testen op goede werking (uitmeten/uitlezen?)? Of moet ik hier deze vervangen om zeker te zijn?
Tja, ik veronderstel wel dat er een gasklep in mijn motor zit, heb hier een factuur van 418 € waar dit op staat )-:
Voor het afbinden van de egr, ik weet eigenlijk niet welke motor ik heb. Moet ik hem volledig afbinden met een plaatje of moet er een gaatje in zoals soms wordt aangehaald?
Groeten, Ken.
PS. wat is een VAG product?
Ik ben graag bereid je te helpen, maar hier op het forum is het gebruikelijk dat je jezelf voorstel (met foto vd auto) en je zult zien dat meer mensen bereid zijn om te reageren. het zijn namelijk allemaal liefhebbers.
mensen die een account aanmaken om alleen maar je probleem opgelost te hebben kan je beter naar problemcar.nl gaan. Maar ik ga ervanuit dat jij jezelf nog netjes voorstelt
Ik heb een op-com setje waarmee je de auto kan uitlezen op storing, en de werking van de EGR kan testen. Ik weet alleen niet in welke regio van het land je zit. Als je in de buurt zit kan je een keer langskomen.
Ik heb zelf de EGR ook afgeblind met het plaatje van FIAT. De motor komt van FIAT vandaan en deze heeft zelf een terugroepactie gehad voor alle diesels. Alleen zijn ze dit bij opel vergeten?. Vraag bij de fiat dealer om de EGR blindplaat. Ik begrijp wel dat tegenwoordig de EGR al softwarematig wordt geknepen om vervuiling van de motor te voorkomen.
er zijn 2 versies.
1 rechthoekige voor de 150 pk diesel (en sommige van 120 en 100pk)
1 ronde voor de 120 pk diesel.Aangezien jij een 150pk diesel hebt gaat het over de rechthoekige.
kijk in dit topic voor meer info http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=115642&page=1
VAG is volkswagen audi groep. bij TDI’tjes komt de turbo al vanaf 1500 toeren in, bij opel over het algemeen vanaf 1900 toeren. Je hebt dus een groter turbogat bij Opel
origineel gepost door sw_reijnders
kijk eens op ebay in duitsland
staan vaak complete sets op voor een zeer gunstige prijs.heb je dr nog 2 op voorraad zeg maar ;)
Ik heb alleen 1 voorste beschadigd zeg maar, daarom is het misschien handiger om deze alleen te vervangen. Het zijn dus de velgen die momenteel onder de auto zitten.
Forum naam: jorisor
Naam: Joris
Relatie: Verloofd / Samenwonend
Woonplaats: Wijchen GLD
Leeftijd: 28Beroep: Zelfstandige, werkvoorbereider / projectleider / ingenieur Infrastructuur en Installatietechniek
Uploaded with ImageShack.us
Mijn vriendin heeft nog een astra F 1.6 5 deurs.
EGR klep reinigen is makkelijk en zeker zelf te doen. Neem dan gelijk de turbodruk sensor mee. Smeer ook gelijk het elektrisch gedeelte (dit wordt vaak niet gedaan), of zet er een nieuw op a 120 euro (ebay.de).
Kijk maar eens op http://members.quicknet.nl/arjan.koen/EGR_schoonmaken.pdf
Is wist niet dat een diesel een gas-klep heeft? voor mij is dat nieuw.
Wervelkleppen is een bekend probleem, maar zoals jij al aangeeft is dit als vervangen. Je kan controleren of dit werkt met 2 personen, 1 gasgeven, ander kijken of de kleppen zwaaien / draaien.
Ik zal eerst eens de EGR klep schoonmaken en afblinden. Daar zijn diverse Howto’s voor te vinden op dit forum.
De wervelkleppen geven je onderin vermogen, alleen vergeet niet dat dit geen VAG product is, deze hebben vanaf ca 1500 toeren al een hoog koppel. Mijn ervaring met opel is dat je deze in de toeren moet jagen.
Ik heb een CD70 dus ik weet niet of het exact hetzelfde is.
Je moet in alle 4 de gaten een inbusbout / staaf steken om de radio los te halen.
Ik heb eerst een van de knoppen links en rechts van de radio verwijderd, dus heb je een rand waar je voorzichting aan kan trekken.
Let wel op met het loskoppelen icm met een bepaalde sercurity code.
Veel succes.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij de laatste beurt de achterbanden om laten wisselen alleen heeft dit helaas niet geholpen.
Garage heeft de wiellager gecontroleerd. Probeer eens een lager banden spanning en kijkt of het helpt. bv 2.2-2.3 bar ipv 2.6-3.0.
Gekke is dat na het wisselen van de banden het geluid nogsteeds van rechtsachter lijkt te komen. de Auto heeft nu bijna 2 ton gelopen, misschien ander maar de achterste wiellagers laten vervangen want ik weet het ook niet meer. De garage heeft ook geen oplossing.
Kan een geluid ook van de remmen komen?. Remschijven zijn aardig versleten. Het gekke is dat het geluid pas optreed nadat alles warm is, dus na circa 5 min op de snelweg.
Gr. Joris
origineel gepost door gts power
Die kunstof blokken onder je auto zijn je krikpunten.mischien kun je daar wat tussen leggen.:thumbup
En waar kan ik deze dan opkrikken?.
Gr. Joris
Ik heb bij mijn astra (2.0 DTI) ooit gehad dat de rubbers van de motorklep niet goed afgesteld stonden, zodat met het optrekken / gasgeven / loslaten van de koppeling de motorklep stond te resoneren. Doppen iets verder uitgedraaid en het probleem was weg.
Hoe kan je een gebroken voor constanteren. Ik moet zeggen dat linksvoor af en toe herrie maakt (niet het geluid van de rolbeugel, dan herken ik wel) maar ik kan geen breuk vinden en de auto staat nog normaal op de veren. 1 jaar geleden 1-2 keer gehoord, en de laatste tijd is het weer teruggekomen.
Alvast bedankt voor alle reactie.
Groeten Joris
Vrijdag naar Zweden geweest. Blidingsholm naast Ryd om exact te zijn ter voorbereiding op ons zomerkamp.
De hele reis heb ik zelf gereden. 1150 km heen en 1150 km terug (over de beiden bruggen). ter plaatse ook nog de nodige km’s gemaakt 300 met een totaal van 2600km. Helaas was het tering druk in Duitsland gisteren en was Hamburg weer rampzalig. Maar toch nog de 220 op de teller aangetikt. Maar geen moment moe of last van mijn rug en met genoeg pauze’s geen probleem. Wat een verschil met de Astra die ik eerst had.
Ik moet zeggen dat de banden (Michelin Pilot sp2 17x45x225) minder herrie maken bij een druk van 2.2 bar. Op de terugweg heb ik deze opgepompt naar 2.5 voor en 2.9 achter, maar wat een herrie en cuppen zeg. Bij 2.2 is dit wel de helft minder. Morgen een kleine beurt + airco en APK en dan worden de banden omgelegd en dan maar hopen dat het minder is. Hopelijk kunnen ze dan ook wat doen aan het remverschil. Bij veel remmen met hoge snelheid zit er een bepaalde resonantie rechtsvoor.
Nu maar hopen dat komende week de verzekering reageert met het waarborgfonds zodat de parkeerschade hersteld kan worden. Vooralsnog heb ik nog niets van de verzekering gehoord.
-
AuteurBerichten

