Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1920638&tid=96170&author=DOCTOR007]@Jorisor: Knap van je dat je dat allemaal ZELF kan![/rquote]
Dank je. Nu maat hopen dat deze het ook ongeveer 230.000 km uithoud. Net even nog gekeken of deze gasdicht is, maar ik kon niets ontdekken.
En dat allemaal met 2 bokken en een krik.
Volgende week keuring, en er moet nog een veerpootlager vervangen worden, maar dan moet uit de roettest blijken dat het filter goed werkt. Ook is een ophangsteun van de pijp tussen het roetfilter en de einddemper doorgerot, hier moeten ze maar op de brug e.e.a. aan lassen.
Nu hou ik misschien eindelijk een geld over om mijn velgen te restylen.
Gr. Joris
Gisteren en vandaag het roetfilter vervangen.
Filter is een imitatie uit engeland, ik vond het orginele roetfilter te duur.
het origineel is ovaal, terwijl de imitatie rond is, hierdoor steekt het filter verder onder de auto uit. circa 1-2 cm, ik zal de ophangbeugel iets verder ombuigen zodat deze hoger komt te hangen.
Ik heb wel van het nieuwe filter e.e.a. moeten buigen om alles goed aan te kunnen sluiten. Helaas van de meetleiding voor het drukverschil na het filter welke overgezet moet worden de draad gesloopt tijdens het demonteren van het orginele filter. Beetje draad opgetapt en het lijkt goed dicht te zitten.
het imitatie filter is minder maatvast, maar dat is een verschil van 2000 tov 400 euro. Onderbouwen ging makkelijker dan de oude loshalen, aangezien ik hier met de gasbrander het moeten stoken om de bouten los te krijgen.Even een stukje met opcom gereden, drukverschil ligt nu mooi tussen de 0 en 5 kPa. alleen geeft ie 70% verzadiging aan. Beter dan de 20-70 kPa met het orginele filter. Even de optie nieuw deeltjes filter geactiveerd en het werkt erg goed. Ik ben benieuwd hoe dit komende week gaat aangezien ik ca 800 km per week rij.

By jorisor at 2011-04-25[rquote=1918223&tid=146399&author=darksaint]je roetfilter is idd ingedeeld in 2 stukken.
maar de katalisator zit kort na de turbo….deze zaterdag ecu herschrijven en nog x testbank.
en volgende week roettest…[/rquote]
Maar hoe kan het dat een roetfilter bij de opeldealer ca 2000 euro kost, terwijl een (imitatie?) filter van een vauxhall vectra uit de UK nog geen 400 inclusief verzendkosten kost. Dan moet hier toch wel verschil in zitten?
Zit in het roetfilter ook een catalysator, of zit deze apart?.
Vandaag een nieuw roetfilter besteld in de UK, aangezien een bij de opel dealer 2000 euro kost.
Gr. Joris
Ik had dit bij de 3de en het terugschakelen van de kickdown. Een olieverversing heeft 90% van de problemen verholpen. Ik weet niet wat de km stand is maar laat dit doen. Dealers doen / willen het niet, maar zoek een kenner of vakgarage die het voor jouw wilt doen. Voor 50 euro olie is je probleem hoogst waarschijnlijk opgelost.
ik ben ook geadviseerd om de automaat te laten reviseren (bij 184.000) km voor 4400 euro, want dit was normaal bij dit km stand, en ik heb er nu al bijna 230.000 op zitten. Laat je dus niks vertellen door een dealer. Elke automaat specialist (boon transmissies bv) zal je adviseren om de 40-60 dkm de olie te verversen.
Gr. Joris
Niemand een idee?. Gr. Joris
[rquote=1901967&tid=145397&author=fabienw]hey medeleden
Ik heb een nieuwe Vectra gekocht met 205000 km op de teller.Het is een 2.2 geworden.
Ik ben tevreden over de auto en de kleur,maar minder omdat ik een gezoem hoor rechtsvoor en ben niet zo tevreden over de velgen.Ik heb gelijk een Pioneer dvd/navi gezet.
Waarschijnlijk de wiellager.Hoe zou ik dat na kunnen laten kijken?
En als iemand interesse heeft in mijn velgen,zijn u2u”s altijd welkomHierbij wat pics van de nieuwe aanwinst.
http://s1121.photobucket.com/albums/l518/fabienw/%5B/rquote%5D
Dat probleem van het gezoem rechtsvoor heb ik ook last van. Heel irritant. Al enig idee?. Gr. Joris
Ik heb dit 2x gerepareerd.
De contactpunten op de stekker sluiten niet meer goed aan waarom deze uitvallen.
1. Gebruik de paperclip methode en haal de hendel uit de stuurkolom.
2. buig de contactpunten in de stuurkolom voorzichtig iets om zodat deze beter contact maken. (ik heb dit ook met een paperclip gedaan).
3. Hendel met contactpunten goed schoonmaken en terugplaatsen.Dit was de eerste keer, hierna nog circa 20.000 km mee gereden zonder problemen.
Hierna begon deze weer uit te schakelen. Dit kwam echter door het inlaatspruitstuk, in ieder geval ware alle problemen voorbij toen deze vervangen is/was. Dus technische storingen kunnen ook een reden zijn van uitvallen. Helaas gaf deze niks aan bij het uitlezen.
Groeten Joris
origineel gepost door sfr
Ja dan ga je naar ongeveer 220pk. Automaat zou goed moeten gaan, echter ging het gister niet goed met de mijne.Is er al iets meer van bekend?.
gr. Joris
origineel gepost door Robke1
Hey,Omdat mijn wagen bijna 200k heeft gelopen wilde ik preventief de olie vervangen.
Nu vroeg ik mezelf af hoe dat moet? Ik heb ooit eens een how 2 ergens gezien maar kan hem nergens meer terug vinden :xIemand?
Groet,
RobIk heb ooit een handleiding gevonden. Zoek eens op AF40 Oil change. het komt er op neer dat in de bak een aftapplug zit, die ook als pijlstok dient. De aftapplug zit in de peilbout gedraaid. De peilbout zit dus onderin, raar maar waar.
Dus alle olie eruit. Bout onderin zonder aftapplug (holle bout), automaat vullen totdat de olie uit de bout aan de bovenkant komt. De olie zal dan door het gat in het midden overstromen.
Dan aftapbout in de peilbout draaien en nog een halve liter olie toevoegen.
Je kan de automaat volgens mijn iet spoelen, omdat deze geen oliefilter en externe radiateur heeft.
Succes ermee. Ik heb dit bij 160.00dkm laten doen en absoluut geen spijt van gehad. Tegenwoordig zit er longlife olie in, en dealer zeggen dan het nooit nodig is, maar revisiebedrijf adiviseren nog gewoon om de 80dkm te verversen.
Niemand ervaring met het vervangen van motorsteunen.
origineel gepost door arjontje
Dat de auto door rolt in de p, tot een aanslag dat kopt.
Dat is totdat de blokkeer pal er in schiet.De motor mag wel bewegen in zijn rubbers. Maar ja hoeveel beweegt de motor.
Wat is veel, de motor kantelt lichtjes, misschien 1 a 2.
Gr. Joris
Niks bij bulters laten vervangen, koste al iets van 1500 euro zonder distributieriem voor het inlaatspruitstuk
Natuurlijk een radiateur. het schijnt dat de ribben van de pijpen loslaten waardoor de pijpjes gaan doorhangen in het midden. Hierdoor krijg je een buik idee (is mij verteld).
Gisteren de auto opgehaald, dynamo was kapot. Donderdag overgestart en direct de multimeter gehaald, maar helaas stond er niet meer dan 10 volt op de accu en dit veranderde niet. Tevens stonk het onder de motorkap naar een brandlucht.
Na een reparatie van 1300 euro voor inlaatspruitstuk + distr riem en waterpomp (en ook nog de thermostaat) komt hier dus nog een leuke rekening bij. Tevens is het maar de vraag of de radiator de zomer haalt (zwanger?).
Ik ben nu wel weer van een hoop andere problemen af, zoals een niet goede stuurbekrachting, en niet goedwerkende servomotor voor de wervelkleppen. Maar ja dat vind ik niet gek met maar 10 volt uit de accu.
Laten we maar hopen dat we er voorlopig weer tegen aan kunnen.
origineel gepost door speaker
origineel gepost door jorisor
origineel gepost door wsly
in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.
Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).
Ik heb er op het moment een enkele demper opzitten. maar ik heb onlangs div dingen vervangen , waaronder het inlaatspruitstuk. Omdat de auto’s in goede conditie waren behaalden ze deze waardes, aldus de EDS-ers!
Ik heb ook mijn inlaatspruitstuk laten vervangen. Alleen de oude accurator gebruikt. Als ik wegrijd dan lijkt het erg dood tot de 1900 toeren. Als de auto warm is is dit probleem niet meer en trekt deze goed vanuit stilstand en lage toeren. Ikzelf denk dat het aan de accurator lig dat deze de kleppen maar tot circa 12 uur stelt en niet tot 10 uur.
Ik zal vanavond eens naar Duitsland rijden en blazen (20 minuten voor mij)
origineel gepost door sfr
origineel gepost door jorisor
origineel gepost door wsly
in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.
Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).
Het gaat wel, want mijn oude 2.8 v6 GTS heeft de zelfde automaat en dat ging wel oke. (300+ pk)
Alleen gister voelde ik een paar keer dat de bak niet goed schakelde bij volle acceleratie, echter hadden ze geen kennis/tijd meer omdat het al 18 uur was.
Ik moet nog een afspraak maken om een keer terug te gaan om te kijken hoe nu verder.
Ohja het gaat trouwens om een z19dth automaat!
king:Ik heb toen in de auto net had ook problemen met de bak gehad. Bij 220 km per uur, schakelde deze hard tussen de 5 en 6. Door de olie te verversen is dit probleem bij mij opgelost.
origineel gepost door wsly
in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.
Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).
Ik zit nu op 213.500. Gaat wel hard momenteel, met ca 800 km per week.
Gr. Joris
origineel gepost door sw_reijnders
de turbo slang wil ook weleens ploffen/scheuren bij 2.2dtr’smaar als ik persoonlijk de keuze had tussen een 2.2dtr en een 1.9cdti ging ik voor de cdti!! :wub
dat is gewoon een veel nieuwere motor en als je ziet wat je met een simpel chippie kan bereiken bij die motoren . . . dat is echt beestachtig :worsIk heb een CDti maar die zal ik niet iedereen aanbevelen.
ikzelf heb op 60 dkm de volgende zaken gehad
instrumenten paneel (kan bij elke vectra)
wervelkleppen en inlaatspruitstuk
EGRToch wel veel kosten >2500 euro.
Omdat ik nog een leuke km vergoeding heb kan ik het betalen.
volgens mij bij ALLE 150 pk diesel tot 2008 komt een keer het inlaatspruitstuk. Ikzelf heb een automaat dus nog geen last van vliegwiel en koppeling.Motorisch zijn het inderdaad zeer fijne machines, alleen hebben ze wel hun nukken. Maar ik heb het idee dat de 2.2DTI over het algemeen onverwoestbare machines zijn. Niet dat de CDTI slecht zijn, alleen wel duur in onderhoud.
Hee Nico,
ik woon zelf in de vogeltjes buurt sinds 3 jaar, daarvoor heb ik op de ringlaan gewoond.
origineel gepost door speaker
origineel gepost door afterburner27
Peter, even een vraag.
Met het vervangen van je nieuwe spruitstuk met wervelkleppen, heb je ook je servo vervangen???
Als dat niet het geval is , zou ik dat maar snel doen, anders breekt het handeltje zo weer af.
Ik heb hier een schrijven van pierburg, waarin staat dat de servo’s een geheugen effect hebben, en de setup van kleppen open en dicht uitvoerd door een paar maal de auto op het contact te zettten. In de beschrijving staat dat je de servo niet op een nieuwe spruitstuk mag installeren.( setup once and irriversable).
Kijk er mee uit…anders breekt het handeltje nog een keer af , maar dan zonder de vervuiling…dat zou echt zonde van je geld zijn…!!!Mvgr Nico
Dat valt wel mee hoor Nico.
Ik heb de servo ( c.q. actuator ) niet vervangen omdat ik de mazzel had dat de mijne het gewoon nog goed deed.
De Actuator zit via een stangetje vast , dus er kan niks afbreken.
Het enige waarvoor ze de actuator vernieuwen is omdat het een magnetische besturing is en als ie op je oude inlaatspruitstuk een hele tijd vast heeft gezeten dan wilt hij niet meer zo goed bewegen.
k had dus de mazzel dat ie wél goed beweegt en de kleppen prima aanstuurd. ( dus houdt ik 200 euro in m’n zak )In iedergaval bedankt voor de bezorgdheid !! :thumbup
Ik had het probleem dat de servomotor niet meer goed stelt (terwijl er een nieuw inlaat spruitstuk op zit). de wervelkleppen stelden van 3 tot 12 uur, maar gingen niet verder.
Vanwege het geheugen effect mijn vriendin gas laten geven en de kleppen een handje geholpen naar 10 uur. Voorals nog blijft deze het nu goed doen. Ik weet niet hoe de constructie van de servomotor is maar vooralsnog lijkt het te werken.
Ik zit ongeveer op 1-14 1-15 met veel snelwegkilometers maar met een zware voet. Ik heb alleen gemerkt dat het niet veel uitmaakt of ik 120 op de snelweg rij of 160-180. Dit is natuurlijk onzin, maar wel is wat ik gemerkt heb toen in door duitsland naar zweden ben gereden. meestal 750-800 kilometer met 53-55 liter brandstof. Het gaat om een vectra C2 met automaat.
Laat ik nu zelf uit Wijchen komen. Alleen zegt GK mijzelf niets. Ik kan wel even eerst voor je gaan kijken als je dit wilt.
Gr. Joris
Mijn banden zijn ook 224-45-17. Orginele banden 215-50-17 kosten 210 euro per stuk, Michelins 225-45-17 kosten 140 euro per stuk.
Ik heb wel met Opcom mijn snelheidsmeter aangepast, hier kan je de banden maat mee instellen.
Ik heb een vectra C automaat met 210.000 km op de teller.
Ik heb bij aanschaf de olie laten vervangen omdat deze soms hard terug schakelde.
Opel zegt dat dit nooit nodig is (longlifeolie) alleen alle revisiebedrijven adviseren om bij 60-80dkm de olie te verversen. Altijd doen dus.Ikzelf ben gematigd tevreden over de bak. Deze schakelt soepel, alleen de elektronische programma’s (zelf lerend) willen nog wel eens een minder comfortabele manier van schakelen geven. (bv bij veel file rijden, optrekken en afremmen). Ik ben ook een MB gewend, en deze schakelt veel beter.
Ook schakelt de bak veel, zeker rond de 60-80 om zo laag mogelijk in de toeren te rijden. Soms kies ik daarom voor de tiptronic. Er iritant als deze de hele tijd schakelt tussen de 3 en 4 of 4 en 5.Het koelvloeistofprobleem is alleen van toepassing bij de 5 bak, de 6 bak heeft dit probleem niet. de 5 bak zit om de 2.2 dti en de 2.2 benzine. De CDTI hebben alleen 6 bakken.
Er is wel een probleem met de koppelomvormers, bij sommige 6 bakken zijn deze daarom vervangen. Er zitten volgens mij wel opelmonteur op dit forum die je er meer over kunnen vertellen.
Het gaat over een asian Waner AF40 automaat, deze ligt ook o.a. in een Saab, Volvo, Ford, Citroën, etc. Kwalitatief een goed product. Alleen houd er wel rekening mee dat automaten sneller slijten dan een handbak, een een levensduur hebben van ca 250-300d km.
origineel gepost door speaker
Gewoon vervangen , dit is NIET normaal.
Ik had het ook ( ook een Z19DTH ) heb er toen zelf een nieuwe in gezet.
Een nieuwe thermostaat met sensor ( wordt geleverd als 1 geheel ) kost bij de dealer rond de 75 euro ! dus daar hoef je het niet voor te laten.Is dit makkelijk zelf te doen, zoals bij de EGR klep.?.
Ik heb wel al het gereedschap alleen heb dit nog nooit zelf gedaan. Ik weet hoe en waarmee je het koelsysteem moet aftappen / vullen.
Ik neem aan dat je het koelsysteem moet aftappen en vullen, lijkt me meer een klusje voor de garage.
-
AuteurBerichten