Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
volgens mij was dat bij innovation en ultimate
door de verkoper Tjerk
grtn
Als dat het maar is Tjerk…. Bij mij gaan onderhoudsweergave, navigatie, dodehoeklampen, boordcomputer, dashboard, achterklep, wiswassers voor, zijramen, sloten, afstandsbediening en nu zelfs al de koplampen een eigen leven lijden. Deze lijst is zelfs niet alles. Ik hou reeds geruime tijd een dagboek bij en maak video’s. Ook de start-stop is een regelrechte grap. Heb nu al filmmateriaal voor een trilogie.
Maar ook zaken die helemaal niet willen werken.
Het enige wat wel goed werkt nu is de parkeer-assistent.. Laat nu dit het gene zijn wat men me afraadde om te gebruiken.
Ondertussen rechtszaak via rechtsbijstand.
Eerste zitting was vorige week. Direct verwezen naar februari daar men OPEL zelf erbij wil betrekken.
Gaat even aanslepen vermoed ik.
Door tientallen problemen en 18 maand geduld werd de dealer gedagvaard door mijn rechtsbijstandsverzekering. Er wordt een identieke nieuwe wagen geëist en een aantal schadevergoedingen. Ben benieuwd.
ik heb net hetzelfde. zelfde symbool en zelfde resultaat wanneer je erop tikt
Eigenaardig inderdaad. Bij aankoop zeiden ze 25000 km of 1 jaar. Wanneer ik na 1 jazar onderhoud liet doen meldde de computer weer 25000 km of 1 jaar maar aan het loket bij de dealer zeiden ze dat het 20000 km is…. Op de duur weet je het niet meer. Zeker niet als de boordcomputer gekke dingen begint te doen.
Mijn probleemwagen geeft ook foute info hier. Ik liet een onderhoud doen begin mei 2019. Nu meldt ie plots dat ik binnen 11 maand terug moet (we zijn wel al 6 maand verder) en ik kan nog enkel 2500 km doen ???? Bij het onderhoud had ik een 18000 km gereden en sedertdien de wagen maanden kwijt geweest voor nazichten. Slechts een 5000 km gereden sedert het vorige onderhoud. Het is een ramp mijn wagen. zelfs na vier maanden onderzocht en kwijt geweest te zijn. ja,U leest goed. 4 maanden van de 19 maanden dat ik hem in mijn bezit heb………….
Bedankt voor de getuigenis Rob
Zijn er nog mensen die dit kunnen beamen want het wordt tijd, na 18 maanden aan het lijntje gehouden te zijn, om er een gerechtelijk einde aan te breien.
Ondertussen de wagen weeral een maand kwijt.
Er zou een netwerkkabel vervangen worden….. deze zou letterlijk ALLE problemen van de baan helpen. een wonderkabel dus. Ik had mijn twijfels en…..terecht. Na 1 maand om een kabel te vervangen kreeg ik de melding dat de achterzetel verwarming het nog niet deed. Nu zou er een module besteld worden om dit ook weer tot leven te brengen…. Dus nog wat langer wachten. Dit is nu al 18 maand aan de gang. Luisterbereidheid = 0 Klantvriendelijkheid van het management = 0 Communicatie van de managers = 0 oplossingen bieden = 0 hulpvaardigheid = 0 Hardhorigheid =10 laksheid = 10 liegen en ontkennen = 10 hoofd in het zand steken = 10 ontkennen van problemen door management = 10 Waar zijn ze daar eigenlijk mee bezig bij Opel. Bij Opel Belgium blijft het ook stil………
Nu enkel nog oordoppen aanschaffen om deze toekomstige rammelkar te kunnen weerstaan. Zowat Alles werd al eens losgemaakt of verwijderd.
Mijn vervangwagen heeft niet alle opties als die van mij. Ik kan nu al wel zeggen dat bij de vervangwagen de start-stop perfect werkt evenals de automatische wiswasfunctie.
Beste Diana
Mijn auto is een gevaar op de weg. Allerlei elektronische mankementen. Ook uitvallen van de motor en dan melding storing automatisch remsysteem.
Dode hoek die verkeerde seinen geeft. Zelfstandig openen van ramen,deuren,koffer…..
Niet openen wanneer je wil dat hij opent
ruitenwissers die uit zichzelf werken wanneer het niet regent en zonder draaiende motor.
Ruitenwissers die dan weer niet werken wanneer het regent of tijdens rijden wel gaan wissen wanneer het niet regent.
start stop die niet werkt
zetelverwarming voor en achter die niet werkt
zetelkoeling die niet werkt
cd speler die het opgaf
navigatie die je de andere windrichting uitstuurt
Navigatie die grote steden niet vindt en bijhorende grote straatnamen
touchscreen die oplicht zonder dat iemand in de auto zit en wanneer de auto in de garage gesloten staat en niet open wil op commando
touchscreen wat zwart blijft gedurende langere tijd
alarmsignalen die weerklinken omtrent obstakels. Bij uitstappen en controle niks te zien.
begeleidende lijnen op touchscreen bij achteruit rijden die spontaan verdwijnen voor geruime tijd en na een week weer verschijnen
airco die niet wil koelen
display die knippert en na vervanging nog steeds knippert
onderhoudsindicator die gaat flippen en plots bij de voorziene weergegeven onderhoudsbeurt weer van 6 maand of zo naar 12 maand springt
Mag ik ophouden of doe ik verder ????
Nee,dit is een gloednieuwe Belgische SPOOKWAGEN
Ondertussen advocaat er bij genomen daar de zaakvoerders niet reageren,geen afspraak vastzetten……..
Mocht dit een wagen van iemand van de opel crew geweest zijn was deze al een blikken doosje geworden of een plastiekfles
Ze meldde me zelfs dat deze wagen perfect verkoopbaar is en hadden het lef om me te vragen om de wagen zelf te verkopen…. :wacko:
Hun probleem opgelost en probleem naar mij verschuiven. Uiteraard deed ik dat niet. Hun auto is geen fluit waard. een verkoper vertelde me dat ze een verzekering hebben voor dergelijke misbaksels en dat de wagen geruild kon worden. Echter….werd deze eerlijke persoon teruggefloten door zijn bazen. En…. liegen kunnen ze daar als de beste.
Laatste bezoek aan de garage was wat rumoeriger (aan mijn kant) en enkele techniekers die kwamen meeluisteren naar mijn betoog gaven me bij vertrek gelijk. maar….jammer genoeg zijn zij geen doorslaggevende partij.
Opel Belgium zijn een bende sukkelaars die je van alles wijsmaken en meeheulen met de dealer. De ene werknemer van opel Belgium meldde me zelfs dat hij de mensen daar kent…. Dus……kan je het vergeten. 33000 euro aan problemen staat hier soms in mijn garage als hij niet weg is voor onderzoek. Ze zouden me eigenlijk veel geld moeten betalen om deze wagen terug te nemen en hem te mogen gebruiken als studie object. Ze zouden er heel wat uit kunnen leren. Leergeld betalen dus.
De zaakvoerder meldde me zelfs het volgende : “Laat ons eerlijk zijn….. Dit is geen opel hé…” Recht uit de mond van de opel dealer zaakvoerder. Om te gieren toch… Waarom verkoopt hij het dan ? Hij wilde dus zeggen dat het een peugeot is en dus volgens hem minderwaardig zal zijn. Maar mijn geld was wel de naam Opel waardig blijkbaar.
Ah,ik kan nog uren doorgaan maar welk nut heeft het.
Binnenkort ga ik misschien via mediakanalen de ervaringen delen zodat de toekomstige klanten weten hoe je daar behandelt wordt indien zich problemen voordoen.
Ohja,toch nog ééntje. De zaakvoerder mailde mij dat ik waarschijnlijk ook met een nieuwe (inruil) grandland x niet tevreden zou zijn ??? Waar zijn we dan mee bezig ? Daar antwoordde ik op dat er wel degelijk grandland x modellen rondrijden die perfect werken. Zoals daar zijn alle vervangwagens die ik reed,die van mijn schoonbroer en collega’s. Ook die van de ontelbare mensen die ik langs de weg doe stoppen die met een grandland rijden om te peilen naar hun ervaringen met de identieke wagen. Heeeeeeel erg weinig problemen daar. Eigenlijk nog geen enkele vernomen via die weg.
De verkoper meldde me ook nog dat 1 op de 100 wagens die van de band rollen (ongeacht het merk) fout zijn. Noem ze slecht en niet te verkopen.
En daarvoor hebben ze dus de reeds genoemde verzekering.
Toen de hoofdtechnieker mijn wagen vorige week kwam ophalen koppelde hij de laptop aan een zag je al een hele waslijst aan foutmeldingen. Gezien de drie maand dat ik de wagen reeds kwijt was ongezien. Onder andere 87 fouten alleen al voor zetelverwarming die voor geen fluit werkt (kostte wel 2000 euro extra)
Zou je niet voor minder boos worden ?
Allé. De laatste dan. Op weg naar Gent om te shoppen. Daar aangekomen krijgen we de wagen op geen enkele manier op slot. Tja,dan maar weer naar huis waar de wagen eenmaal aangekomen wel op slot ging…………….
Vooruit,de allerlaatste. Naar Deinze gaan shoppen….. Op de parking sluiten we de wagen. We komen terug en de wagen staat open……… Misschien zag hij ons komen en opende galant al op voorhand……………….
Nu echt de allerlaatste. Ik ga badmintonnen met buurman. We komen aan. We doen onze deuren dicht (auto draait niet meer) en koffer gaat spontaan open…. Weer zo een galant gebaar van de wagen. Maar onze rackets lagen niet in de koffer maar op de achterbank dus weer overmoedig gedrag van de wagen.
Ik weet niet van ophouden. Aan het rijden…. plots gaat mijn raam vanzelf naar beneden…. Misschien rook mijn adem en snakte de wagen naar verse lucht….
Nog eentje en ik ga slapen…. Sta met buurman op de oprit te praten. Plots gaat de wagen een 10 tal keren uit zichzelf in het slot en er weer uit. Was net een discobar maar jammer genoeg vergat de wagen de muziek op te zetten.
Slaapzacht…………. ohja,aan het rijden op een zonnige warme dag. geen wolkje aan de lucht. Beginnen de ruitenwissers gezellig heen en weer te slingeren. Misschien was het op de tonen van een gezellig deuntje van André Hazes waarop wij met de armen heen en terug zwaaien en deze “sympathieke wagen” dan maar meedoet………….
groeten. Ik schrijf later wel een boek. “De lotgevallen met de Vlaamse Grandland X” Ik ben altijd blij dat de wagen nog steeds staat waar ik hem achterliet en dat hij niet uit zichzelf weg reed. Positieve vaststelling toch………….. :happy02:
Laat er uw slaap niet voor Diane. Maar je begrijpt dat ik mijn slaap er wel eens voor laat.
Ik hoop met je mee.
Bij mij zijn ze hardhorig of misschien wel doof bij de dealer. Meerdere serieuze mankementen en nu de wagen al weer 1 week kwijt. Totaal op de 15 maand toch minimum al 3 maand de auto kwijt geweest. Ik geraak de tel kwijt….
Ik begrijp je volkomen
Hier tientallen problemen die niet opgelost geraken. Ondertussen rechtsbijstand en advocaat ingeschakeld……………..
Ja hoor…………………… en het wordt met de dag spookachtiger………………. ben nu al blij wanneer ik de wagen op dezelfde plaats terug vindt als waar ik hem achterliet…………….
Ondertussen rechtsbijstand aangesproken. Heb meer dan 30 video’s. Dealer weigert auto in te ruilen. Gaan hem nu nog eens uit elkaar halen maar leverde in het verleden niks op. Integendeel………….. nog meer mankementen na de ingrepen.
De advocaat kon zijn ogen en oren niet geloven toen hij zag wat die auto allemaal uit zichzelf kan. :wacko:
kent iemand de horrorfilm “Christine” ? Hopelijk staat me dat niet te wachten……………
[quote quote=18385226]Deze week heerlijk een aantal keer de stoelventilatie gebruikt, wat een luxe auto is de GLX toch ?[/quote]
wordt de zetetl dan echt koud ? Bij mij steeds stand 3 Bij starten voel je een schroef die begint met draaien en dat is het. Maar niks fris/.
Beste Hans
Als je met een vrachtwagen gereden hebt kan ik me voorstellen dat je daar geen enkele barst door steenslag had. Zit iets hoger zeker ?? Ik moest vroeger 200 km heen en terug naar mijn werk met een personen wagen (rij ondertussen al 36 jaar auto proficiat Hans jij al langer en je bent de beste en veiligste) en had meerdere voorruiten te steken wegens barsten door steenslag of vrachtwagens die brokken puin verloren of zelf steentjes opwipten tijdens het rijden. Dit op de drukste snelweg in Vlaanderen. Zelf ben ik een heel defensieve rijder en hou idd afstand. maar…. Hans…. Een steen gaat niet stoppen met springen na 5 meter. En….. Als je een vrachtwagen inhaalt kan je volgens mij uw aangehaalde 50 meter niet aanhouden. maar….ik ben zeker dat jij dat kan. Even kort nog. Na 2 maanden nieuw prijs met de grandland X in Spanje. Vrachtwagen voorbij,steentje in ruit,barstje. Buiten 36 graden,binnen airco en barstje werd barst van 40 cm. Idem met vorige zafira. Na 2 weken nieuw prijs op de E17. Astra daarvoor ; 6 tal nieuwe ruiten in 10 jaar. Ik weet het. pech. Niks met rijstijl te maken hoor. Echter moet je eens proberen om 50 meter tussen te laten. Dan wringen er zich wel weer een aantal onverlaten tussen. En als iedereen dat doet dan hebben we nog vakken te kort op de snelweg. Maar,het zou inderdaad moeten.
Inhalen en 50 meter afstand houden….,???? Zou het dan kunnen ,Hans, dat wanneer ik toch een vrachtwagen voorbij ga,die steentjes me zien en wachten om op te springen of van de laadbak te vallen tot ik voorbij ben ? En ze dan weer beginnen te springen wanneer ik 50 meter verder ben ?
In België mogen vrachtwagens 90 rijden op autosnelweg (ze gaan harder) en autocars 100 wanneer ze op elke plaats voorzien zijn van veiligheidsgordels en snelheidsbegrenzer hebben. Indien niet mogen autocars ook slechts 90 rijden. Ohja Hans,autocars….. Ik zag er toch ook al veel met barsten in hun heel erg dure ramen. Die zitten ook lager dan een vrachtwagen bestuurder en vangen dus heel wat opspringende delen op in de ruit.
Maar niet erg. Ik ben er voor verzekerd en blij ook want die ruit in de grandland X kost wel een aardige duit.
Laat me iets weten Hans want jij bent de beste en de slimste en de meest ervaren rijder. Zowel beroeps- als vrijetijdsmatig. Of ben ik nu onverdraagzaam geworden daar ik een slechte dag heb vandaag ?
Nog een kleine opmerking dan stop ik met zagen. De voorwerpen komen niet altijd van iemand die zich in dezelfde rijrichting bevindt. Zag al regelmatig iets passeren van de tegenoverliggende rijrichting. het grootste was een autoband. “verschietachtig”
[quote quote=18384658]
Precies! Op de snelweg is dat van minder belang, maar op 2 baanswegen zoals bij ons, kijk ik elke 10 seconden wel even in de spiegels. En nadert me iemand wanneer ik 90 rij, ga ik naar 100, om anderen niet te ergeren. Dat heet aanpassing/doorstroming van het verkeer. En op 4 baanswegen kan je ook 90 of 95 aanhouden. Want wie sneller wil, kan er omheen. Dat is op 2 baanswegen waar je 100 mag, met dubbele streep in het midden, namelijk niet zo. En vrachtwagens rijden in de regel ook niet harder dan 90, dus kan je daar mooi achter blijven. Ik zou je dus in ieder geval aanraden, kijk wat meer in de spiegels. En een rustige rijstijl, spaart je knip,(gunstig verbruik) je hart,(geen stress) en je auto.(minder slijtage)
[/quote]Vrachtwagens niet sneller dan 90 ?????????? Man toch. Op welke planeet woon jij. Je moet de truckers met buitenlandse nummerplaten en lichte vrachtwagens eens zien voorbijscheuren…………..
Achter een vrachtwagen bllijven hangen ?? En ipv om het jaar een nieuwe voorruit dan elke maand ??? Steenslag weet je wel………..
Achteruitkijkspiegels ???? inderdaad. Maak ik ook gretig gebruik van. Best dat ze niet slijten door er naar te kijken anders mocht ik ze elke week vervangen maar………..; toch wordt je wel eens verrast door gekken die plots aan je achterwerk hangen en die je nooit zag komen. In België ben je een gevaar wanneer je 90 op de autosnelweg rijdt…. Gaan alle vrachtwagens je voorbij maar versperren zo ook het tweede vak. De angstige rijders gaan dan in de remmen en dan gebeurt er wel wat…..
Ik ben een heel erg rustige rijder. 50 waar 50 mag 70 waar 70 mag 90 waar 90 mag 110 waar 120 mag. Rustig laten opklimmen tot de snelheid…. dan kom ik aan minimum 7,4 liter. Wel vooral stadsverkeer. Autosnelweg naar Barcelona vorig jaar wat minder maar 900 kilometer ??? Volgens mij staken een verkeerde branstoftank in de wagen….
“En nadert me iemand wanneer ik 90 rij, ga ik naar 100″…………… en als de achterkomer 110 of 120 of meer rijdt ? Je weet zelfs precies hoe snel een achterligger rijdt.
[quote quote=18381379]
Waarom is 100 km/u niet te doen?? Je wil toch brandstof=geld sparen, en ons milieu? Als ik niemand achter me zie, rij ik dikwijls niet harder dan 90 km/u. Dat is écht goed te doen hoor. Voor minder slijtage aan je auto, en minder stress bij hoge snelheden. Dus geen hoge hartslag/bloeddruk enz. Lekker ontspannen cruisen met de GLX.[/quote]
90 per uur als je niemand achter je aan ziet. Kijkt U dan constant in de spiegel ?
Als er dan wel iemand achter je aankomt moet je toch steeds gas bijgeven ? Komt op zelfde neer qua milieu denk ik.
Mag ik nog even verder gaan ? Ondertussen nog een CD-speler die alle arbeid weigert……………….;;
Gelukkig hangen mijn wielen er nog aan en draait de motor (alhoewel hij al wel eens enkele keren uitviel zonder reden tijdens het rijden)
Na wederom problemen en geen oplossing (nu uitgesteld tot september) Opel Belgium gecontacteerd en alle video’s en mails doorgestuurd. Ik kreeg telefoon van Opel Belgium met de vraag waarom de dealer geen inruil deed…. :wacko:
Nu contacteerde Opel Belgium de dealer maar natuurlijk zijn de zaakvoerders in verlof.
Ben benieuwd naar de afloop.
Kreeg de wagen na 4 weken onderzoek terug maar…. Onderaan mijn zetel hangt een doos wat te bengelen en de bediening van de achterzetelverwarming zit los…..
het wordt hoe langer hoe ellendiger…………………….
De verkopers bij de dealer begrijpen echter dat er iets echt fout is met deze wagen maar de techniekers geven niet toe (maar ze sturen me wel door naar een andere garage van de dealer omdat ze zelf niks vinden….)
Als ik vraag naar garantie kreeg ik antwoord dat ik best een flexcare aanschaf….. Dus een extra kost doen voor en wagen in garantie die nooit technisch in orde was en is…. Dat is heel erg straf.
Er werd gegarandeerd dat ik nooit gedownsized zou worden bij vervangwagens maar ik kreeg voor 4 weken toch “maar” een astra in de plaats zonder trekhaak die ik echt wel miste…. evenals de ruimte die een stuk verschilt
[quote quote=18379104]
Om je ergernis op te lossen, wil ik je adviseren om na het starten van de motor, het start/stop systeem direct uit te schakelen. Ik vind het S/S systeem sowieso een overbodige luxe. Ik vind het persoonlijk zelfs behoorlijk irritant, dat bij elke korte stop de motor afslaat. Zeker bij een koude motor. Ik gebruik dit systeem nooit, dus heb ik ook geen ergernis. Probeer het eens……
[/quote]Het zit er op en werd betaald. Het MOET dus werken. Ik vind het voor mij een goed systeem maar het werkte ook niet. En helemaal niet irritant. Na 14 maanden en totaal twee maanden GLX al in garage v dealer achter moeten laten gaan ze nu stuk kabelboom vervangen. Eindelijk zou ik zeggen. maar….heb er nog niet het volle vertrouwen in. Hiernaast ook nog heel wat problemen….. Of moeten die ook afgezet worden ipv ervoor te zorgen dat ze gerepareerd worden ? Als ik alles wat niet werkt moet afzetten moet ik de baan niet meer opkomen vrees ik. BETALEN VOOR IETS =CORRECTE WERKING VEREIST
Dat is wel erg raar. Ik heb een GLX met ontelbare problemen maar dit is nu iets wat wel werkt. Ik heb een achteruitrijcamera,de spiegels kantelen bij achteruit rijden en ze klappen ook automatisch in…..
Vervolgje…… (durf bijna niet meer te schrijven na alle heisa in andere topics)
Naar dealer geweest omdat de vervangwagen meldde dringend olie te laten verversen (na 9000 km ????) Zal wel hele tijd stilgestaan hebben waarschijnlijk en dat zal de reden geweest zijn dan…. (stockwagen) Wel tevreden over (astra 15D jaar 2019)
De spookwagen nu…. Ik ben de wagen ondertussen weer bijna drie weken kwijt. (in totaal al een kleine 2 maanden en hij is nog geen 14 maanden oud.
Tijdens mijn bezoek ivm de vervangwagen kwam de hoofdtechnieker nog eens bij me langs. Hij had de wagen een tijd gebruikt voor woon-werkverkeer en meldde dat er inderdaad heel wat mis is. Het zou aan de kabelboom liggen. Fout in een kabel…. of een stekker niet ok…. dat moet nagezien worden. Hij noemde het toch een groot probleem. Om dat te vervangen moeten ze eerst de fout opsporen,dan foto’s nemen van die fout en dan groen licht krijgen om het nodige werk te doen. Toen ik vroeg naar een inruil,identieke nieuwe wagen antwoordde de technieker dat dit niet kan. Opel wil dat het gewoon opgelost wordt. Hij raadde me aan om de extra garantie te nemen. Ongeacht de zeer goede service van de dealer vind ik dit eigenlijk niet kunnen. Je investeert een voor mij niet onaardig bedrag,krijgt een niet werkende wagen en je moet dan nog noodgedwongen een extra kost doen onder de noemer van een extra garantie (flexcare). Wat zouden jullie hier mee doen ? Ik wil uiteraard liever geen extra investeringen doen.
Hallo FS
Welke terugroepacties zijn er in België ?
Nee,jammer genoeg niet.
-
AuteurBerichten