jopiejo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 135)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: astra vs e- kadett #17908121

    oke mensen allemaal bedankt voor de info , ben weer heel wat wijzer geworden .

    gewoon over zetten gaat dus niet want de astra is een 1.8 16v gsi en de kadett 1.4i dus dikke en dunne aandrijfassen .

    het ging mij er alleen om om tijd te besparen als ik zo de complete poten over kon zetten maar dat gaat dan niet lukken .
    als ik dan toch de assen en schotels moet verwisselen kan ik net zo goed alleen de veren vervangen dat is misschien nog wel minder werk .
    van allebei de auto’s moeten de veerpoten erondervandaan omdat de gsi veren die nu onder de kadett zitten onder de astra moeten komen en heb 6cm verlagings veren van een kadett 1.6 gekocht dus die komen dan daar weer onder en hoop ik dat ie wel wil zakken .

    maar igg bedankt allemaal

    In reactie op: e-kadett verlagen probleempje #17909118

    @Paullus wrote:

    er zit geen verschil in lengte tussen de veerpoten, ik denk dat je gewoon orginele (gsi) voorveren hebt. Het kan zijn dat deze veren bij de verkoper lager lagen als bij jou, omdat hij er een zwaarder blok in had.

    het zijn wel verlagingsveren , ze zijn van koni .
    heb foto’s gezien van de kadett en daar was ie echt laag .
    dan zal het wel aan het blok liggen zoals je zegt want volgens mij had hij een c20xe erin en ik natuurlijk maar een 1.4 .

    In reactie op: stuurbekrachtiging vraagje ivm poelie #17879219

    heb nu dus een pomp met multieriem 5 rib , heb van een vriend een krukas poelie gekregen van een astra 1.6 alleen is deze met 6 ribben .
    heb ze even naast elkaar gelegd en zo te zien past er ook een 5 rib riem op alleen heb je dan 1 rib over want de ribben hebben dezelfde maat qua breedte , dus de krukas poelie is precies 1 rib breder dan de pomp poelie.
    is dit ook werkelijk mogelijk dat dit gewoon past op elkaar ???

    In reactie op: poelies vervangen v-snaar/multiriem #17874632

    @madmax1969 wrote:

    Van de krukas kan het wel maar er zijn nog een paar problemen

    De multiriem word gespannen door een spanrol waarvan niet op alle motoren de gaten zitten, Poelie van de dynamo vervangen heb ik ook geprobeerd maar ging niet werken dan loopt de riem scheef, Wat je wel kan doen is op de sloop gaan kijken naar een 2 liter Omega A die heeft een pomp met V-riem Die past als het goed is zo aan je slangen. scheelt een hoop werk Ik ben ze ook wel eens op calibra’s tegen gekomen.

    Harm

    bij de kadett die ik heb 1.4 wordt de multiriem gespannen door de dynamo , dus heb geen spanrol nodig , de pomp zit tussen de distributierien in .
    bij een v-snaar pomp zit ie aan de voor kant en dat past niet bij mij omdat het een small blok is .

    @jojonopel wrote:

    Krukaspolie gaat, dynamo niet !
    Daarvoor heb je een ander model dynamo nodig,
    en een andere ‘vaste’ dynamosteun.

    heb juist geen vaste dynamo nodig omdat ik hier de multiriem mee moet spannen , dan moet ik even kijken voor een andere dynamo .

    In reactie op: stuurbekrachtiging vraagje ivm poelie #17879218

    @asconahobbyist wrote:

    hier een fotootje van hoe het bij mij zit.

    hoop dat je er wat aan hebt,en vooral,dat de gaten er zitten in je blokje.

    ja daar heb ik zeker wat aan , kan nu zien hoe het zit bij een kadett .
    hoopte al dat het zo zat .
    had er eiegenlijk al een hard hoofd in want ik dacht dat bij een astra 1.6 alles het zelfde was en toen ik daar onder de motorkap keek schrok ik wel even want daar zat waar hier de pomp zit een spanrol en de pomp zat voor op het blok dus dacht al dit wordt niks meer .
    maar gelukkig valt het allemaal mee :-D .
    en ja de gaten zitten er moet nou alleen de krukas poelie nog hebben en een poelie voor de dynamo of past dit niet op mijn oude , hij lijkt iig erg veel op die er bij jou op zit .

    bedankt voor de foto’s :thumb

    In reactie op: stuurbekrachtiging vraagje ivm poelie #17879216

    @asconahobbyist wrote:

    zit bij mijn cabrio er op,is een 1.6i,zal wel ff een fotootje voor je maken morgen

    dat zou mooi zijn :thumb dan kan even kijken hoe het zit , heb wel al even bij een atsra 1.6 gekeken maar dat zit volgens mij heel anders want daar zit de pomp aan de voor kant en niet tussen de riem .

    In reactie op: stuurbekrachtiging vraagje ivm poelie #17879214

    @jason wrote:

    pomp met v pouly kopen.

    ja dat had ik ook gedacht dat ik die had gekocht maar blijkbaar dus niet , en ben even wezen zoeken maar volgens mij zijn die er niet eens voor de 1.6 of wel ???

    @asconahobbyist wrote:

    ook de dynamo en de krukaspoelie van de 1.6 monteren,als je er namelijk een pomp van eentje met een V riem poelie opzet,komt die op een heel andere plek.
    De pomp van een 1.6 zit aan de kopkant van het blok tussen de distributie in,zo eerst maar ns kijken of jouw 1.4 die gaten wel heeft….

    oke dus als ik een multieriem krukas poelie koop kan ik die er zo op zetten dan ??
    en de v poelie van de dynamo kan ik die niet vervangen voor een multiriem poelie ??

    heeft er misschien iemand een voorbeeldje van hoe dat zit bij een 1.6 ??

    In reactie op: 4×108 met schuifbouten ?? #17879864

    oke mensen bedankt voor de info dan gaat het niet door

    In reactie op: 155 op 15 inch ??? #17777466

    @Piele wrote:

    Pak dan 165-45-15, met 155-60 heb je alsnog ballonbanden :D

    het gaat mij erom dat de velgen die ik wil gaan kopen niet aan gaan lopen de et waarde is als het goed is et 25 maar dat weet ik nog niet zeker.
    met 155-60 heb je iets platter dan met 195-50 alleen zijn ze dan getrokken dus minder aanloop denk ik .
    wil ook nog wel een beetje comfort mee houden aangezien ik er elke dag in rijd .

    @vluggejaapie wrote:

    Ja, http://www.tyrestretch.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    heb op deze site gekeken en staat toch wel aardig , misschien ga ik zelfs voor 175-55-15 staat ook niet gek .

    rij nu met 215-40-17 en dat is niet alles hoor daarom wil ik wat meer lucht maar dat het er toch nog goed uitziet.

    meestal lost de woningbouw dit gewoon op en heb je er zelf geen omkijken naar.
    ben zelf namelijk stucadoor en moet dit dus ook vaak zat doen bij de woningbouw .

    als ze het niet doen voor je , zorg dan dat je al de veegvast wat er nu dus op zit goed er af haalt met water en een spons totdat het niet meer afgeeft .
    weet niet wat je er op wilt doen , gewoon weer sauzen met latex of dat je er spachtelputz op wilt hebben .
    voor sauzen moet je m voor lijmen met betoncontact en dan een laagje roodband of fix&finish eroverheen om het te pleisteren .
    en voor spachtelputz kan je kijken of de want nog redelijk gaaf is ,
    zo ja voorstrijken met streichgrund en dan spachtel eroverheen
    zo nee ook eerst net als voor het sauzen alleen dan ipv sauzen voorstrijken met streichgrund en spachtelen .

    iig succes

    In reactie op: past remmerij corsa op e kadett #17847823

    oke dat is mooi .

    bedankt voor de hulp/info

    heb ik ook gehad met mijn e kadett , kon wel een half uur starten zonder resultaat .
    bleek er vocht in de verdelrkap te zitten deze even eraf gehaald en goed droog gemaakt en tikken en lopen weer als een zonnetje.

    In reactie op: naafgat te klein (pas gemaakt) #17825663

    vandaag even goed bezig geweest , het was toch mooi weer dus dacht ga er maar eens aan beginnen .
    had gister al wat spullen gehaald , een schuurbol en een vijl voor op de boormachine .
    eerst het meeste met de vijl weg gevijlt en toen even de schuurbol erdoorheen gehaalt om het geheel even netjes glad en pas te maken .
    was even werk maar past nu perfect .

    bedankt voor de info

    In reactie op: Welke olie voor de stuurbekrachtiging? #17828916

    zit een zwart reservoir voor je olie als het goed is in de buurt van je accu .
    en ja kan er gewoon atf dexron 11 in gooien , gaat prima .

    In reactie op: digitaal dashboard #17828339

    dan zal daar toch ook wel weer verschil in zitten , maar is ook wel pas te maken :D

    In reactie op: digitaal dashboard #17828337

    [rquote=1882693&tid=143829&author=Oenatje]in een calibra zit geen witte, maar een gele

    [/rquote]
    dat staat er ook dat ie geel is , en heb er ook 1 uit een oudere bmw maar die past niet want daar zitten 2 of 3 randjes aan de zijkant van de stekker niet op de goede plek , bij de gele is het er maar 1 die je makkelijk weg snijd met een mesje en dan past ie perfect hoor .

    In reactie op: digitaal dashboard #17828335

    stekkers kan je vinden op de sloop , ik heb ze daar ook vandaan de zwarte en de witte heb ik uit een calibra gehaald .
    de zwarte is precies het zelfde alleen moest ik de pinnen verzetten omdat die op een andere plek zitten en de witte is bij mij nu geel maar past er ook gewoon in .
    alleen je moet even de draden merken watvoor kleur het is want dat is namelijk anders en ook wat pinnen verzetten .

    In reactie op: naafgat te klein (pas gemaakt) #17825659

    [rquote=1881754&tid=143559&author=kaneelschep]fMaar goed.. afdraaien is echt de kosten en moeite niet en wel zo veilig ;)[/rquote]

    nou heb een beetje navraag gedaan hier in de buurt en een heleboel doen het niet er zijn er maar een paar en die vragen rond de 40 euro per velg :hmmz en dat vind ik nou niet echt goedkoop .
    dus ga het dan eerst zelf wel even proberen :D

    In reactie op: naafgat te klein (pas gemaakt) #17825649

    hoe ziet zo’n ding eruit dan want het is altijd het proberen waard en vind het op zich wel een uitdaging om zulke dingen te doen .
    kan ze als het niet lukt altijd nog weg brengen , toch [rquote=1879725&tid=143559&author=Fearless][rquote=1879241&tid=143559&author=jopiejo]hoe moet ik me dat voorstellen dan [rquote=1879084&tid=143559&author=Fearless]Ik heb het wel eens gedaan met een schuurbol van de gamma….[/rquote][/rquote]

    Ding op de boormachine en door de naaf heen halen.

    Is niet zo nauwkeurig maar het werkt wel.

    Uitdraaien is beter….[/rquote]

    In reactie op: naafgat te klein (pas gemaakt) #17825646

    weet iemand of er toevallig een bedrijf in de buurt van leiden z-holland zit waar ik ze kan laten uitdraaien

    In reactie op: naafgat te klein (pas gemaakt) #17825645

    hoe moet ik me dat voorstellen dan [rquote=1879084&tid=143559&author=Fearless]Ik heb het wel eens gedaan met een schuurbol van de gamma….[/rquote]

    In reactie op: is dit een pulsgever ? en vraagje digidash (km's kloppe #17807193

    jblfreak bedankt man :wors , hoop dat ie het dan doet .

    In reactie op: is dit een pulsgever ? en vraagje digidash (km's kloppe #17807188

    graaaaaaaaaaaaaaaaag alle hulp is welkom

    In reactie op: is dit een pulsgever ? en vraagje digidash (km's kloppe #17807186

    wie kan mij helpen met het schakelaar probleem ???????

    In reactie op: is dit een pulsgever ? en vraagje digidash (km's kloppe #17807185

    heb m weer uit elkaar gehaald en goed onder het licht gekeken maar volgens mij heeft er wel een schakelaar gezeten want er zit een gaatje in de printplaat en de 2 soldeerpuntjes zie je hele kleine puntjes maar weet het niet zeker .
    hoe kan ik dit oplossen dan , kan ik ergens zo’n nieuwe schakelaar halen of kan ik het anders oplossen ?

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 135)