Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2012 om 14:49 In reactie op: temp. probleempje c14nz , koppakking vv nu stationair lopen #17975393
inlaatspruitstuk is niet los geweest deze zat dus nog op de andere kop , waar zit dan de inlaat voorverwarming???
en heb het een beetje in de gaten gehouden maar volgens mij verlies ik dus geen kvs .22 januari 2012 om 20:17 In reactie op: temp. probleempje c14nz , koppakking vv nu stationair lopen #17975391ja de kop was goed , heb een andere kop erop gezet die nog helemaal goed was .
hij gaf wel een paar foutcodes aan toen ik m voor de eerste keer starten en er mee ging rijden .
dat was code 13 , 34 en 35
dat was de lambda , de mapsensor en stappenmotor .
heb m later even gereset en nou geeft ie niks meer aan dus geen mm lampje meer .dis riem moet er idd af omdat de thermostaat te vervangen , hij namelijk achter de dis kap . is wel makkelijk zelf te doen hoor .
ff een taiwrap om de riem zodat ie strak blijft staan dan de bout uit het tandwiel draaien en het tandwiel eraf halen , 2 torxbouten van de kap losdraaien en je kan er zo bij .
zorg wel dat je de riem en tandwiel even markeert met een verf stift ofzo zodat ie wle weer op het juiste tandje komt te zitten .
succes :thumb22 januari 2012 om 19:58 In reactie op: temp. probleempje c14nz , koppakking vv nu stationair lopen #17975389heb vrijdag de koppakking vervangen , alleen loopt ie nou niet lekker stationair en er komt nog steeds wat wirtte rook uit de uitlaat .
het stationair probleem had ik hiervoor ook al een beetje maar na 3 stappenmotors te hebben vervangen is het nog steeds niet weg , denk dus toch dat het wat anders is .
dacht zelf dat het misschien aan de koppakking zou liggen maar deze is nu vernieuwd en het is nog zo had m al iets hoger gesteld met de kabel maar dan loopt ie gelijk 1500 toeren en dat is ook niet echt lekker .
en de witte rook kan dat komen omdat er misschien nog wat koelvloeistof in de olie zit ofzo , heb wel de olie ververst en het filter maar heb er niet zo’n blikje ingegooid om te reinigen .
is dat wel handig om te doen want dan ga ik dat van de week als nog doen want er zit nu toch even goedkope olie in die wil ik toch weer gaan vervangen of kan dat iets anders zijn .
weet iemand wat dir kan zijn ???alvast bedankt
demonteren is een paar uurtjes werk , je hebt een ander stuurhuis nodig eentje die niet bekrachtigd is verder hoef je alleen de leidingen em de pomp + v-snaar eraf te halen .
17 januari 2012 om 18:39 In reactie op: temp. probleempje c14nz , koppakking vv nu stationair lopen #17975387oke ga morgen even een nieuwe pakking halen moet alleen even kijke/ hoe ikhet moet doen met de disriem , dat die wel op tijd blijft staan .
17 januari 2012 om 15:59 In reactie op: temp. probleempje c14nz , koppakking vv nu stationair lopen #17975385heb het al gevonden vandaag is dus me weer uit het blok gespoten , weet niet precies waaruit maar alles was leeg terwijl die niet eens in t rooie stond , me olie dop eraf en nu zat die helemaal vol met gele drap dus me koppakking eruit .
dat wordt dus weer klussen .16 januari 2012 om 14:24 In reactie op: temp. probleempje c14nz , koppakking vv nu stationair lopen #17975384denk dat ik zowiezo maar een andere temp sensor bestel want dat zijn ook de kosten niet , en het kvs blijft gewoon op niveau volgens mij , zie iig geen extreem verlies ervan .
nee jammer genoeg nog niet , heb het even te druk met andere dingen .
hoop dat het wel snel gaat gebeurenheb ik ook nog liggen , maar heb nog geen tijd gehad om t in te bouwen , heb een pomp van een astra-g en een stuurhuis van een e-kadett , ga gewoon de originele geperste slang gebruiken .
hij is wel iets lang omdat dat stuk ijzeren pijp eraan zit maar dat laat ik over me schutboard heen lopen want de pomp komt aan de bijrijders kant .
dit leek mij de meest makkelijke oplossing .
hoop er snel mee te kunnen gaan beginnen .
:thumbals het goed is zit er boven op een rood palletje die kan je verschuiven , dat is voor de puls .
als je die verschuift dan moet ie het goed doen , ik had hetzelfde probleem in me e-kadett. :thumbwat betreft de digidash , die andere draden maken toch niks uit , als je toch bezig ben gooi dan gelijk de complete kabelbom naar binnenook over want die heb je toch nodig ivm je checkcontrole en de ecu . dan kan je alles aansluiten hoe het in de cabrio zat .
:thumbik vind het op zich niet echt lelijk staan , heb zelf ook zitten denken om zoiets te kopen of om de motorkap door te lassen .
maar nu ik dit zo zie denk ik dat dit toch wel de beste en goedkoopste oplossing , dus ik ga ook maar op zoek dan naar deze voor mijn mijn kadett .heb ik ook een x gedaan maar was wel ff klote , ik heb de kunstof blokjes eerst los gehaald met een tang en een schroevedraaier en toen het raam eruit
toen weer de blokjes eerst in de raamgeleider gedaan van het nieuwe raam .
toen de raam in de deur en op ze plaats met duktape zodat ie niet meer naar beneden valt en de blokjes dus op de goede hoogte zitten .
dan de blokjes voorzichtig weer vast drukken met een waterpomptang oid .
en klaar ben je , t is wel ff lastig maar het gaat wel .
succes :thumboke perfect , dan kan ik m aan gaan sluiten .
heel erg bedankt wim :thumb@asconahobbyist wrote:
heej,das een pic van mijn cabrio dett
ja klopt had je mij toen gestuurd , heb ze ff geleend :thumb
ik heb ook zo’n complete stuurbekr set liggen van een c16nz .
alleen is de bevestiging van een pomp bij een c16nz van het oude model dus niet met een v-snaar maar met een 5 tands multiriem en de bevestiging van de pomp is niet voor op het blok maar tussen de dis.riem in .
hier een foto hoe die zit op een kadett c16nz


wilde m op mijn c14nz maken maar daar zitten geen gaten voor op de plek waar de pomp moet komen dus ga nu denk ik maar een elektrische pomp van een astra-g plaatsen .oke ga ik dat even doen .
:thumbik ben dat ook van plan voor in me e-kadett , zou ook wel willen weten hoe dat aangesloten moet worden.
17 september 2011 om 15:47 In reactie op: hellluuuppp blok overleden!!!nieuw blok erin en gaan #17889832oke ik zal morgen even gaan kijken , het is nu al heel veel minder de rook dus denk dat het ttoch troep was wat in de uitlaat zat .
ik heb de motor computer mee vervangen .17 september 2011 om 05:17 In reactie op: hellluuuppp blok overleden!!!nieuw blok erin en gaan #17889887in de donor auto rookte hij helemaal niet , voor zover ik kon zien .
ben er 2 dagen mee naar werk gereden om te kijken hoe die liep en reed gewoon goed .
dus daarom dachten wij dat het aan de uitlaat kon liggen .16 september 2011 om 19:51 In reactie op: hellluuuppp blok overleden!!!nieuw blok erin en gaan #17889885zo van de week een donor wagen gekocht , een astra 1.4i uit 92 .
gister en vandaag bezig geweest met het blok over hangen en ja hoor hij rijd weer .
alleen rookt hjij heel erg nu kan dat zijn door het over hangen en dat de uitlaat nog vol zit met olie en benzine vande vorige keer want toen is er dus echt wel heel wat benzine en denk ook olie door heen gegaan .
of kan het dat er iets verkeerd zit aangesloten .
volgens mij zit het allemaal goed maar weet het dus niet zeker omdat het bij de astra iets anders zat .8 september 2011 om 11:58 In reactie op: c14nz wil niet meer starten hellup ,vervangen door c14se ?? #17912556kan aan een c14se komen kompleet met alles erop en eraan alleen is mijn vraag nu moet ik ook een andere brandstofpomp of kan ik deze gewoon gebruiken van de c14nz?
en kan ik dit blok er zo in hangen en de dashboard kabelboom zo aan elkaar klikken of moet er nog wat om gesoldeerd worden ?;)
6 september 2011 om 04:58 In reactie op: hellluuuppp blok overleden!!!nieuw blok erin en gaan #17889884ja maar someren is nou niet echt in de buurt bij mij .
bedankt :thumb voor de tip maar wacht het wel even af .3 september 2011 om 11:56 In reactie op: hellluuuppp blok overleden!!!nieuw blok erin en gaan #17889881ja dat heb ik gelezen , wel een mooi project man petje af hoor :thumb
dan zal ik even moeten kijken voor de stekker . -
AuteurBerichten