Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat is het beste om dit euvel te laten controleren bij de opel dealer of misschien een aircospecialist in omg. utrechtse heuvelrug?
Ok Bedankt Arnold zal ik even checken welk relais het is en of die meetikt. Heb de auto wel uitgelezen met OP-COM en geen foutmeldingen.
De koppeling valt ook niet stil, draait gewoon mee maar tijdens het draaien tikt ie.
En de koppeling staat netjes stil wanneer ik de ECC uitschakel.
Airco functioneerd ook naar behoren, maar wel met irritante tik. wat je overigens alleen hoort wanneer je heel rustig rijd en mannouvreert.
Lijkt er zelfs op dat als de stuurbekrachtiging inkomt het tikken sneller hoor.
Misschien door dat de spanning dan wat lager word.zit dat niet achter dashboardkastje net als bij de astra?
De poelie is niet gloeiend heet.
Ik heb de auto nu ruim een jaar en airco nooit bij laten vullen.
zit het smeermiddel in het koelmiddel dan?
Is die koppeling uit elkaar te halen en te repareren zelf?of moet het systeem dan opnieuw gevuld worden?Ik heb pas een onderhoudsbeurt laten doen en druk was goed.
Het is ook niet dat hij uitschakeld. Airco doet het gewoon de koppeling op de pomp draait mee. maar tikt tijdens het draaien. als airco uit staat dan draait deze koppeling niet meer en is de ratel(tik) over.Heb je een boordcomputer? temperatuur is daar in uitleesbaar door settings knop vast te houden tot er een piepje klinkt en dan op de BC knop te bladeren. Ik weet niet of dit ook gaat op een of andere manier zonder boordcomputer.
Nee is een beste klus heb ik gemerkt, een hoop uitbouwen.
Maar weer lekker schoongemaakt, maar schrok van de hoeveelheid troep erin zat.
afdoppen zou fijner zijn maar als het niet gaat dan helaas.Ja Willem heb ik aan zitten denken om rond de oliedop een rubber randje te maken, want daar beweegt de kap het meest.
Wanneer ik hem daar vast houd is het over. Een soort rubberen ring eronder zat ik aan te denken.Kijk altijd fijn op dit forum die tips!
bedankt en lang leve het opel-forum:worsGefeliciteerd met de gezinsuitbereiding, weer een opel liefhebbertje op deze aardbol haha?
geniet ervan!zijn ook bedrijven die ze reviseren. zelfs incl. demontage en montage.
idd SVDC even op “0” gezet en geen wisseling meer van volume.
Heel fijn.
bedankt voor de tips!13 mei 2010 om 18:09 In reactie op: Condoleance topic voor city77 -Uitnodiging en erehaag opels- #17669908gecondoleerd en sterkte voor de nabestaanden.
heel triest…..En hoe komt het dat die van jullie niets meer doet?
na updaten?
dus kan beste bestaande versie actief houden en niet updaten?
hoor het graag.Let ook op de bijgeleverde usb kabels, bij mij maakte de kabel slecht contact en zorgde voor problemen.
goede usb kabel ertussen en werkt nu prima.
bijgeleverde kabels zijn low budget.weet je de naam van het submenu waar je het instelt?
Ok bedankt mijncorsa ik ga het proberen en anders zoek ik het even op.
Houd jullie op de hoogte!Ja dat heb ik ook maar alleen dat ie vanzelf harder gaat wanneer je harder rijden gaat. vind ik vervelend.
oke als iemand deze setting weet hoor ik het graag!
Ok dat is idd mogelijk .
Check je eigen dynamo dus tijdens onderhoud op het lekken van dit pompje.Ik heb vorige week de dynamo vervangen.
Heb een nieuwe via internet besteld.
Was exact dezelfde als origineel.
Dus goed te zien hoe over te zetten.
Is wel een lastige klus.
Smeerput of hefbrug aan te raden.
Ik heb het in de smeerput van de buurman gedaan.
Accu losgekoppeld.
Bodemplaat verwijderd wat al een lastig klusje is.
dan luchtfilterhuis eruit om wat ruimte te krijgen om multisnaar eraf te halen.
Spanrol ontspannen en snaar erafhalen.
Nu zit er op de dynamo een pomp (stuurbekrachtiging?)
dus zit je even met olie in de slangen.
Ik heb de ene slang afgeknepen en erafgehaald.
andere slang een passend dopsleuteldopje ingedaan en afgedopt om zo weinig olie te verliezen.
2 ophangbouten losgemaakt.
vacuumslang erafgetrokken.
en een slang vanbovenaf gedemonteerd is lastig bij te komen.
Evenals de stekker van de dynamo ook deze is lastig te verwijderen.
En de massakabel losmaken.
Dan claxon demonteren om ruimte te maken om dynamo naar rechts weg te nemen.
En het monteren in omgekeerde volgorde.
Nu zag ik bij oude dynamo dat dit pompje wat erop zit gelekt heeft.
Misschien is dit de reden van het kapot gaan van de dynamo.
Gezien deze olie zal gaan invreten op wikkelingen en gelijkrichter.
Ik heb geen foto’s van het demonteren gemaakt gezien ik zeer vieze handen had en alleen was.
en al met al was het in 1 avond gefixt voor een amateur haha.
Ik zal wel nog even een foto maken en plaatsen van oude dynamo kun je de lekkage ook zien.
Nieuwe dynamo werkt nu al week naar behoren en gelukkig makkelijk de laadspanning makkelijk te zien in extra functie in boordcomputer.
Waar ik wel even van schrok was het aansluiten van de accu.
Toen de polen aangesloten werden klonk er een plof en vanuit de dynamo dus ik dacht o nee he gelijk defect, maar niets aan de hand blijkt.
Ik denk dat het komt doordat de wikkelingen onder spanning komen en de spoel zich dus laad.
Dus is een klus die best zelf te doen is.
Maar volgens mij moet het makkelijker kunnen als je de voorkant uitbouwd, dan heb je meer ruimte alle stekkers en slangen te kunnen loskoppelen.
foto volgt binnenkort.niuewe dynamo’s zijn ook niet zo duur hoor!
heb net een nieuwe onder mijn astra gezet. weet je tenminste zeker dat hij goed is!Ok zal zeker foto’s maken houd jullie op de hoogte van ontwikkelingen.
Mijn astra heeft nu bijna 175.000km gelopen.
En mag boven de smeerput van de buurman staan dus dat scheelt.
Ben even accu aan het opladen zodat ik hem ieder geval kan verrijden zonder te hoeven duwen.
En zo’n OP-COM is idd een uitkomst.
Nog tips voor het vervangen van de dynamo?
Ik neem aan dat je het beste de accu loskoppelen kan tijdens vervangen.
En hoe ontspan ik de multisnaar? Met de dynamo zelf?
En nog andere aandachtspunten?Morgen maar eens kijken.
Misschien anders zelf vervangen, dynamo kost nieuw €209,-
bespaar ik een hoop. nog ergens waar ik op moet letten?
Is zelf vervangen goed te doen? ben redelijk technisch. (ben elektricien). -
AuteurBerichten