Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2015 om 19:25 In reactie op: tijdens vernieuwen pookhoes, voet van steel meegetrokken #18299990
Pook zit onderin met een pin vast, zit die er nog in?
Of is die halverwege de pook kapot?Dat zeg ik, ligt eraan. Als je naast je chassis balk ruimte hebt zuigt een drilled airbox geen warme lucht aan.
@KRSA2000 wrote:
Met een drilled airbox zuig je ook warme lucht aan.
Ligt eraan, in een corsa iig niet als je de gaten boven je wielkuip boort.
Mooi zo, klinkt zo rammelbak achtig :P
Mantzel is wel een aanrader voor dit motorblok. Zeker icm spaghetti spruitstuk doet dat een hoop.
Dempers van een paar jaar oud gaan vaak niet vanzelf meer omhoog, heeft die nog steeds een dempende werking. Ook olie gevulde doen niets als je ze indrukt.
18 oktober 2015 om 21:03 In reactie op: Ruitenwisser-sproeiers (vernevelaars) in n Corsa B #18299291u vraagt wij draaien:
http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/fit-mist-washer-23536.html?s=99e0e27c896245205214e2d7091622f1&” onclick=”window.open(this.href);return false;18 oktober 2015 om 11:04 In reactie op: Ruitenwisser-sproeiers (vernevelaars) in n Corsa B #18299287http://www.ebay.co.uk/itm/CITROEN-XSARA-MIST-WASHER-JETS-106-205-306-SAXO-ROVER-/320381377004″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit type, word in engeland vaak gebruikt
17 oktober 2015 om 22:51 In reactie op: Ruitenwisser-sproeiers (vernevelaars) in n Corsa B #18299285Je kunt ze ook van een citroen xsara pakken, stukje draad op tappen en dan passen ze.
16 oktober 2015 om 11:14 In reactie op: Thermostaat aan vervanging toe? Of overbezorgd? —> Wagnas? #18299119Thermostaat is een paar euro, zou hem gewoon vervangen en dan testen.
Alleen waar de scheurtjes zaten. Heb er met mn huidige corsa weer geen last van terwijl die ouder is.
Nee, de kit is zwart. Grootste gedeelte zit onder je daklijst dus daar zie je toch niks van. Kleine stukje achter wat je wel zag was alleen met de kofferklep open, ben ik met de lakstift over heen gegaan.
Eerst goed schoonmaken, daarna met kitspuit aanbrengen en met vinger in scheurtjes duwen. Let wel, doe even handschoentje aan en oude kleding. Tis echt zooi om uit je kleding te halen.
Als het niet lukt help ik wel een keer :thumbup
Heb er zelf shell tixophalte voor gebruikt. Kun je kopen bij de bouwhof. Zit na een aantal jaar nog steeds dicht.
Lekkage binnen?
Rij zelf inderdaad met een hrc van een kadett e gsi, 2l remmen van een kadett gsi en een corsa c achteras met schijven en remkrachtverdelers op de hrc.
Zou alleen met een c20let kijken of je calibra turbo remmen met meriva schijven erop kunt zetten. Dat word ook mijn volgende upgrade.
Wat voor velgen zijn dat eigenlijk? stalen 15 inch velgen? Ziet er wel gaaf uit :thumbup
Hoe staat het nu met het olieverbruik sinds vacuumslangetje dan?
x16xe hebben bijna allemaal stuurbekrachtiging.
Alle corsa B’s met stuurbekrachtiging hebben dezelfde motorsteun aan de distributie zijde. Zijn allemaal inwendige steunen. De oudere kunnen ook een uitwendige hebben.
Je hebt ook 1.4 8v corsa’b met multiriem zonder airco en stuurbekrachtiging. Kun je die riem/spanmner niet gebruiken?
Zo zien ze er allemaal uit haha, die kleppendeksels hebben vaak een kurken pakking, die heb ik nog nooit lekvrij gezien.
Neem aan dat je de witte rook onder de motorkap vandaan zag komen?Haal zelf altijd accus bij de dealer, voor goede accu’s zijn die niet duur. Volgens mij is een 45ah al goed, heb er zelf een 60 inzitten.
hahahahaha, inderdaad net of je met fietspompen rond crosst
Welk type corsa? Steekt er nog een stukje uit, maak anders is een foto.
Die ap setjes zijn zeker aanrader. Heb zelf ook vaste verlaging set ervan en bevalt me prima. (Kopen via ebay onder naam DTS fahwerk, zelfde alleen stickertje over ap logo heen geplakt)
Geen valse lucht ergens?
5 oktober 2015 om 11:48 In reactie op: Achter remblokken vervangen, hoe krijg ik de zuiger terug? #18298138lijmklem vastlassen, draait die mee :thumbup
30 september 2015 om 16:27 In reactie op: Distributie Ketting Astra J 1.4 Turbo uitgerekt na 60000Km #18297814Dat die rekt is volkomen normaal, teveel alleen niet.
Dacht dat dit een kwaal van corsa c’s was. Schakelmechaniek is onderhevig aan slijtage, revisie is dan nodig.
-
AuteurBerichten