joop1970

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 2,636)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18122165

    Corsa c zit rode in.

    In reactie op: Corsa B GSI – Update 09 juli: Astra Gtjes #18294338

    Wel een foto van de motorruimte nu he :jerry

    In reactie op: DBilas inlaat #18307005

    @Haasje17 wrote:

    @bart-gsi wrote:

    Als je goed kunt lassen. Zelf een powerbox in elkaar flanzen… Heeft al iemand hier gedaan met een astra 1.8 als ik dat nog correct weet…

    De flow in de aftermarket spruitstukken van dbilas, lexmaul en mantzel zijn niet zomaar gelaste doosjes, ondanks dat het er simpel uit ziet zijn deze wel degelijk berkend en flowschemas voor gemaakt. Tevens hoort bij allen een chip van de fabrikant.

    Ik wou bijna hetzelfde zeggen :thumbup
    Zelfgebouwde inlaten voor een x16xe slopen de motor ook sneller. Je hebt met drukken in je inlaat te maken, een goede inlaat zorgt ervoor dat elke cilinder evenveel lucht krijgt.

    In reactie op: cockpitverlichting corsa b werkt niet meer #18307517

    Kijken welke doorgebrand is dan.

    In reactie op: Airbag Corsa B is die hetzelfde als Astra G ? #18307256

    Airbags zijn in sowieso uitwisselbaar.

    In reactie op: Rotte voorpijp #18306091

    Die nep kat zie je dus duidelijk het probleem, bij de knik in de pijp knijpt die onwijs. Goedkope rommel.

    Ja dat is de pakking, beter is om een set te kopen waar nieuwe boutjes en veren bij zitten.

    In reactie op: Schade Corsa B na Botsing #18306433

    Koplampen heb ik nog wel voor je liggen. Plaatwerk zou ik allemaal op de sloop halen, omderdelenlijn.nl Is een aardige site. Spuiten maakt het erg duur

    In reactie op: COP bobines ombouw gelukt!!! #18303101

    Haha vette vonk, bougies zullen we iets minder lang meegaan gok ik

    In reactie op: Rotte voorpijp #18306087

    Vaker wel als niet ivar.

    In reactie op: Rotte voorpijp #18306084

    Die is gaar ja, gebeurt meer na zoveel jaar.

    Enkel om te verbinden. Wat je ook kun doen is een flexibel deel ertussen laten lassen:
    http://www.uitlaatdiscounter.nl/product/45x280mm-flexibel-uitlaatstuk” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Voordeel is dat je je originele kat houdt, die zijn vaak beter dan een imitatie deel ivm doorstroming. Gaat ook minimaal 5 jaar mee. Wel lassen, klemmen gaan weer los zitten.
    Heb het zelf ook in mn uitlaat.

    In reactie op: Astra 1.8i 16v GSi 1994 #18306205

    Netjes hoor! (waar heb je dat gsi logo vandaan :p)

    In reactie op: olie mengen #18302888

    Die ingesleten nokkenas heb ik er ook een van lopen. Kwam door temp verschil met kunstof kleppendeksel dacht ik?

    In reactie op: Rotte voorpijp #18306082

    Is die lek dan?

    Pakking tussen spruitstuk en voorpijp en nieuwe boutjes –> Oude breken heel vaak af dus veel plezier ;)
    Pakkingset van gevolchten staal tussen voorpijp en kat
    Uitlaatklem tussen kat en middendemper.

    Als je troep koopt ben je onder de 300 klaar. Wil je een normaal merk ben je voor de kat alleen al 300 kwijt nieuw.

    In reactie op: olie mengen #18302886

    Blikje cola leegdrinken en creatief doen met een schaar werkt ook heel goed ;)
    Kleppendeksel pakking zal wel zweten, zijn rubberen pakkingen en niet heel duur om een nieuwe te monteren.

    Even naar de autowas en de hogedrukspuit op je motorblok knallen knapt die ook van op :thumbup. Van te voren even een liter dasty erover.

    In reactie op: Rotte voorpijp #18306080

    Als je goed kijkt zie je tussen 2e en 3e pijp een gat zitten.
    Je moet wel even wat aan de kant halen en het nodige gereedschap hebben. Bout onder thermostaat huis zit altijd leuk.

    Lambda moet je gewoon een steeksleutel opzetten, gaat altijd los.

    Schild kun je open breken, is van redelijk zacht materiaal. Kniptang oid, kun je gelijk de losse slangklem verwijderen.

    In reactie op: speakers rechterzijde doen het minimaal #18306041

    Prima dat het gewerkt heeft maar ik kan het niet goedkeuren als audiofiel :jerry

    In reactie op: Rotte voorpijp #18306078

    Ik houd er wel van om alles “clean” te hebben dus wil ik ook geen restjes zien waar dat potje op heeft gezeten

    Dan mag je die op het spaghetti spruitstuk alsnog dichtmaken. Eer de huidige is doorgeroest…..

    De eerste is voor een 1.4 8 klepper, de 2e inderdaad voor een 16 klepper. Ben je van plan hem zelf te gaan vervangen? Zou ik mezelf eerst even goed inlezen.

    Ik zie geen foto bij de eerste maar deze moet je hebben:
    https://hottuning.nl/spruitstukken/ta-technix-spaghetti-spruitstuk-opel-corsa-b-16v-62771/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zit maar 1 gat voor een lambda, kun je overschoeven vanuit je huidige spruitstuk.

    In reactie op: olie mengen #18302879

    Goed, in het ergste geval lopen die dingen nog of frituurvet :jerry

    In reactie op: speakers rechterzijde doen het minimaal #18306037

    Over je speaker?????

    Kun je de woofer nog goed heen en weer bewegen met de hand? Rand niet versleten?

    In reactie op: Rotte voorpijp #18306075

    Pomp kun je zo weghalen, potje ook. Klein plaatje maken en op het gat in het spruitstuk bouten. Vacuumslangetjes afdoppen.

    Spaghetti kan en levert je wat meer vermogen op, echt merkbaar word dat pas als er gelijk een andere inlaat op schroeft.

    In reactie op: Rotte voorpijp #18306073

    Haha, pak een slijptol en een schroevendraaier en sloop het hitteschild er maar af. Weg herrie en lekker doorrijden

    In reactie op: X16XEL II kleppendeksel op X16XE #18306070

    Blijft een redelijk hoogtoerige motor, die 1.4 8 kleppers rijden inderdaad erg lekker door de stad haha.

    In reactie op: COP bobines ombouw gelukt!!! #18303094

    Is die nog verkrijgbaar? Dat wist ik dan weer niet :jerry Tijdje gezocht en ik kwam op een siemens sensor uit maar dat was het.
    15 euro valt me mee. Ben benieuwd naar het verloop :thumbup

    In reactie op: X16XEL II kleppendeksel op X16XE #18306068

    Hier heb ik vroeger ook is naar gekeken, probleem zijn de boutgaten. Als je daar een steunje onder lijmt ofzo kom je een heel eind in de buurt.

    In reactie op: COP bobines ombouw gelukt!!! #18303092

    Ok, dat klinkt wel goed dan haha. Probleem is dat de originele hallgever ook al redelijk schaars word. Ben aan mn laatste begonnen tijdje terug.
    In feite bouw jij dus een systeem wat 1 op 1 te swappen is met de het originele systeem en dus ecu? Dat het niet meer origineel is maakt mij persoonlijk weinig uit, motor zit toch al in een corsa.

    Qua kosten, tsjah een rotor en bougie kabels vernieuwen kost je ook een flinke duit, wat kosten die cop’s /stuk? Euro of 30?

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 2,636)