Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dealer heeft meer dan je denkt
Zijn draadeinjes, gewoon waterpomp tang erop en eraf draaien en nieuwe erin. Als het gat zelf gaar is nieuwe draad tappen. Wel even keukenrol in je inlaat doen, beetje jammer als er ijzervijlsel in je motor komt
Kun je die toeren nou instellen bij een c20xe ecu? Die van mij draait 750 strak
Maat van mij heeft ze, ik ben er niet weg van
Rainsports maken exht veel herrie, viel me tegen. Rij zelf op hankook s1 evo, 195 50 15 die bevallen me nog beter. Droge grip is redelijk ziek te noemen voor de klasse band
8vs klappen er ook wel uit af em toe
Mag ook, kost je alleen een berg meer. Koop gewoon een plaatje en leef ermee.
Als die niet lekt laten zitten
Afdoppen levert geen motorschade op. Alleen de mml gaat branden. Motor voelt hier voor de rest niks van en gaat niet in noodloop. Gewoon een blindolaatje ertussen monteren
Toevallig van die groene pakking van opel zelf?
Heb nu de z18xe sensor op de multiriempoelie gezet, past niet helemaal dus heb hem of deselfde afstand gebout. Z18xe sensor telt blijkbaar tanden intern op de krukas, nogal belangrijk verschil met een vroege x18xe1 die dus helemaal geen voorbereiding voor zon krukassensor heeft. Dacht dat enige verschil elektronisch gas was , latere x18xe1 hebben schijnbaar een blank plaatje op die locatie in het onderblok zitten, deze niet :(
Hmm, ja ik had ergens een post gevonden van iemand die de tanden had geteld. Probleem is dat de motor er al inhangt haha. Kwam hier later pas achter toen ik de losse stekker naliep.
Is hier nog wat aan te doen? Zit nu feitelijk met een x18xe1 motor die op de z18xe ecu moet gaan werken ivm elektronisch gas.
Als het weg is met meer gas geven lijkt het me toch oliedruk?
Elke corsa roest bijna wel, ook de na de facelift modellen. Soms bizar hoe erg het is. De oude coating is ondertussen gewoon gaar geworden. Die van mn zusje komt uit 2000 en had praktisch geen roest maar als je na 2 jaar kijkt hoe hard dat gegaan is. Dingen worden oud…..
Niks bijzonders, is me vaker opgevallen dat die soms wat witter zijn.
Ja het is een klusje maar lukraak reinigers in je motor flikkeren slaat nergens op. Het is vaker de gasklep dan injectorreiniger bij dese motoren.
Haal de gasklep maar is los en maak alles schoon,is je stationair toerental een stuk stabieler. Zijn vaak erg smerig. Witte bougies heb je al snel met dese motoren, die ander gekleurde zat zeker op de 4e cilinder
bougiekabels gaan vaker kapot, pas ook een x14xe met dat probleem gehad.
heb nog een goed setje liggen volgens mij, kun je ze eerst testenWel dik dat het gelukt is, wat zijn nou de totale kosten van zoiets?
Gewoon stekker van de luchtpomp loskoppelen en nooit meer naar om kijken. Iedereen sloopt hem er eigenlijk altijd uit.
Schijven zijn prima, ate is een goed merk. IS een normale prijs, denk dat je voor 300 eerder iets te duur uit bent (uitgaande van zelfde auto)
Die gelaste doosjes zou ik er niet opzetten. Zit totaal geen flow model achter.
22 januari 2016 om 13:40 In reactie op: Corsa B x14xe draait hoog stationair bij warme motor. #18308672Als je van klussen houd komt het wel goed. Inlaat moet er eerst af, dan kijk je al in je gasklep. Je ziet dan gelijk dat rubber zitten wat ik bedoel.
22 januari 2016 om 12:42 In reactie op: Corsa B x14xe draait hoog stationair bij warme motor. #18308669Kijk inderdaad is naar het rubber tussen de inlaat en het gasklephuis, is een rubberen “slang” die vaak scheurt.
Gasklephuis is inderdaad vaak ook erg ranzig, stappenmotor ook. Probleem is dat het nogal een klusje is om die te demonteren bij deze motoren.bougie kabels kunnen zeker gaar zijn hoor. Doet die rare dingen van, zelf ook is meegemaakt.
Heb volgens mij nog zon spruitstuk liggen compleet, zitten die op elke x18xe1?
-
AuteurBerichten