Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja dat vroeg ik me dus ook af, hoe schoon moet je lucht uiteindelijk zijn, snap ook wel dat je geen zand tussen je zuigerveren wilt hebben maar wat fijn stof…
Bedankt voor de reacties iig :thumbupHelaas past er door de c20xe geen normale luchtfilterbox in mn corsa dus zit ik aan een sportfilter vast, papier was me tot nu toe prima bevallen.
wil alleen wel dat het goed filtertJa naja, olie en luchtmassa meters heb ik ook wel is wat over gelezen dat dat niet altijd goed gaat.
Maar een k&n filter filters zegmaar niet als je hem niet in olied dus?
Ja, het is totaal random. Op de sloop staan er zat die goed zijn, bij mij waren ze weer gaar…..
Corsa D duf ik niets over te zeggen.
Heb nu Michelin EnergySavers onder mijn Vectra A zitten en deze zitten er nu ruim 35000 km onder, en die gaan nog wel een 20/25000 km mee. Een hoop voor betaald, vooral omdat het een niet vaak geleverde maat is die ik heb genomen, maar heb er zeker geen spijt van. De kwaliteit is goed en dat merk je met het rijden zeker. En ook ik heb er een V6 aan hangen.. De prijs zegt dus zeker wel wat over de kwaliteit, B merken komen er bij mij niet onder…
Slechte redenatie, B merk zegt helemaal niets over de veiligheid op de weg. Die energy savers, dat zijn pas slechte banden als ze een paar jaar oud zijn……. Heb ze al een aantal keer over tijd meegemaakt onder verschillende auto’s en dat was helemaal ruk. Grip totaal niet aanwezig.
Niet dat het me verbaasd, energy banden zijn vaak meuk, te hard rubber om zogenaamd brandstof te besparen. Na 4 jaar is dat te hard rubber……
Welke corsa?
Corsa B’s hebben nylon bussen in het onderstel zitten welke na verloop van tijd ruimte geven door slijtage. Nieuwe zijn niet te koop dus uitvullen met wat teflon tape oid of op de sloop een beter setje halen
Vraag me af hoeveel de oorzaak bij je seals liggen, maat van mij had ook totaal gare seals (continu wolken bij het naar beneden rijden van een berg in slovenie) maar het uiteindelijke verbruik viel wel mee. Deze had ook wel wat carterdruk.
Groep a zal wel sneller opwarmen, kan free flow zijn dus minder schotten en dus minder plek om vocht vast te houden. Weet niet of die van RVS is?
Ja ok, maar die rook heeft elke auto hoor na een koude start ;)
Je hele uitlaat zit vol met neergeslagen vocht wat eruit komt, kan soms net lijken of er wat aan de hand is. Als dit na een stukje warmrijden weg is betekent die rook niet zoveel.BLauwe rook na tijd stationair draaien kan idd je klepseals zijn, kunnen ze wel oud mee worden. Echt gare cilinderwanden dat merk je wel snel tijdens het rijden :jerry
Hoe erg is het verbruik? Carterventilatie verstopt kan nog een oorzaak zijn.
Zie vooral een hoop condens, is deze rook na een flink stuk warm rijden nog steeds?
Rij zelf ook op Hankook s1 evo, erg fijne band! Heb al een setje versleten.
Dan zou het dus ook zomaar kunnen dat je wat olieverbruik langs je cilinderwanden hebt. Had ik op het laatst ook (gewoon met goede compressietest waardes)
x14xe pakking past niet, boring van x16xe is groter.
Gare klepseals heb ik met mijn x16xe’s ook allemaal gehad. (Zijn eigenlijk gewoon k*t dingen maar goed)
Je weet zeker dat hij niet blaast uit de peilstok? Vergelijk het anders even met een goede auto, hij hoort er echt niet uit te blazen.Mijn x16xe draaide een goede compressietest. Met koude motor was er ook geen carterdruk merkbaar, warm wel een ander verhaal……
Wat is bedoel te zeggen, kijk even kritisch naar de motor. Die dingen gaan vroeg of laat allemaal naar de klote. Zijn gewoon slecht ontworpen motoren wat slijtage betreft dus het is een beetje zonde als je nu een koppakking vervang terwijl de cilinderwanden gaar zijn.
Dus wacht je gewoon tot mensen reageren die het wel bij de dealer gevraagd hebben :thumbup
Ligt een beetje aan je bandenmaat maar de kans is aanwezig dat het aan gaat lopen, zeker achter met inveren.
Naja wees inderdaad blij dat het geen 400 euro is toch? 75 euro is een een flink bedrag maar niet voor een hele nieuwe voorruit ;)
Dat is geen drol inderdaad….
Wijzers eraf wippen gaat prima met een vork btw
@corsabc20xe wrote:
Viel wel mee. Heb op de corsa met dak koffer 225 gereden.
Nu met de signum met fietsen achterop ben ik niet boven de 175 gegaan.Zo haha das niet te zuinig. was dat nog te doen 225 met bak?
16 september 2015 om 08:53 In reactie op: Corsa C na sturen niet helemaal automatisch terug #18296102Als er een stelmoer opzit (zo 123 te zien van wel) kun je die stellen. Stel je de speling mee af.
15 september 2015 om 16:56 In reactie op: Corsa C na sturen niet helemaal automatisch terug #18296100Niet stiekem de stelmoer op het stuurhuis iets verdraait? Als je die te vast zet komt je stuur ook niet helemaal terug naar de middenstand.
13 september 2015 om 21:52 In reactie op: Radio DC342 – instellen zenders op een bepaalde frequentie #18295915Niet toevallig de scan toets een tijdje ingedrukt houden zodat die van auto afschiet?
Is die ook echt lek dan? Anders zou ik er nog lekker meer doorrijden ;)
Netjes hoor, zeker in moeten houden met die bak op het dak? ;)
Makkelijkste is een corsa op de sloop zoeken en alle kabels en motoren daaruit slopen. Kun je alles inclusief kabels overzetten. Neem je gelijk electische raammotoren en electrische spiegels mee.
-
AuteurBerichten