Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jones Newton
DeelnemerGisteren een camera door de keel van mn auto gestoken en ik vind het er niet slecht uit zien.
Ik heb een half jaar geleden toen ik de auto kocht ook al een spuitbus Forte inlaat cleaner door gespoten.Maar het raadsel blijft bestaan…
Heeft iemand een vermogens meting van de zelfde motor eens kijken hoe en waar het vermogen afwijkt misschien dat dit ook iets meer over de oorzaak kan zeggen!
Jones Newton
DeelnemerMorgen heb ik een inspectie camera dan ga ik kijken hoe het inlaat spruitstuk er voor staat.
Mocht de inlaat goed vervuild zijn dan word het toch eerst een preventieve induction cleaning en over een krap jaar bij 150K gelijk een nieuwe tandriem en waterpomp.
Ik zal proberen een voor en na foto te maken van de inlaat en de wervel kleppen.
Jones Newton
DeelnemerUithakken zie ik niet echt zitten… voor 250 heb je een ander spruitstuk via ebay…
Maar ik zie ontzettend op tegen het demonteren ik heb simpel weg niet de tijd om ff mn spruitstuk er af te halen,
bij de vectra’s op het forum kun je teminste nog achter het blok komen.
Ik kan bij mn zafira net met een 1/4″ facom rateltje mn egr en map sensor los maken..De Opel dealer ga ik niet meer heen ff een water leiding vervangen kost je 100 euro per uur incl btw…
Jones Newton
DeelnemerIk hoop even ergens een snake cam te kunnen lenen dan steek ik die even de inlaat in.
Heb wel toen ik de wagen kocht een half jaar terug de egr schoon gemaakt en een bus Forté diesel inlaat cleaner in de inlaat leeg gespoten.Bij de Turkse garage hier in de buurt word nu ook aangeboden een BG inlaat cleaning voor 100 euro en die schijnen goed te werken,
En liever 100 euro betalen dan heel de inlaat er af halen, bij zafira zit er zo weinig ruimte aan die kant van het blok.Gr!
Jones Newton
DeelnemerIk ben afgelopen dinsdag terug geweest bij de tuner, bij de eerste testrit vond de collega chipper hem ook al terughoudend in de lagere toeren.
toch op hun initiatief op de testbank gegaan en ik mis 20 pk en 30 NM in de originele mapping…
rond de 2700 toeren haal ik mn maximum koppel.Hun vermoeden gaat uit naar de variabele turbo omdat hij hoger in de toeren wel een mooie kromme heeft.
morgen even op de brug kijken of de stang van de turbo nog vrij wilt bewegen
Jones Newton
Deelnemerje moet de 2 torxjes bij je obd stekker los halen, daarna kan je de pook omkapping optillen.
dan kan je het munten bakje er uit halen die moet je eerst bij de handrem voorzichtig los wrikken.
daar onder lopen dan 3 draden voor je sigaretten aansteker!Suc6
Jones Newton
DeelnemerJe kan ook de paarse draad van je alarmlicht schakelaar verlichting pakken deze is wel geschakeld.
Jones Newton
DeelnemerIk heb vandaag een run met een log gedaan maar ik kan er eigenlijk weinig wijs uit maken een groot exel bestand waar alle losse parameters niet over kolommen zijn verdeeld.
Ik heb mn beslissing genomen overmorgen ga ik weer terug naar de stock software van opel.
Ik ben er niet content genoeg mee en mn vriendin vind het ook niet bepaald harmonischer aanvoelen.
De karakterestiek voor de tuning was vele malen fijner!Jones Newton
DeelnemerIk heb vandaag een ritje met de opcom gedaan van 30 kilometer en wat me opvalt is dat de turbo druk niet boven de 1.5 bar komt dit is dus nog de normale waarde.
Volgens opcom is de maximaal geleverde motor koppel 372NM waarschijnlijk dat hier ergens de catch in zit.De egr is dicht geschreven en schoon maar blijft in de opcom op 4% staan, electrisch afkoppelen zet hem wel dicht maar nog steeds geen hoger koppel.
Ik ga voorstellen om een run met werkende egr te doen en kijken wat er dan uit komt.
Jones Newton
DeelnemerJa klopt al het contact dat ik van te voren heb gehad is via hem verlopen heel netjes en professioneel.
Fijn om te horen dat het een man van zn woord is!
Jones Newton
DeelnemerJa in Eemnes heb ook gevraagd van word er afgesteld met de vermogensbank en wat is mn meerwaarde als er niet word afgesteld op de bank.
Enkel het meetrapport dus.
maandag of dinsdag ga ik terug voor een run
Normaal lag mn powerband tussen de 2000-3500 toeren en dat is nu voor mn gevoel 2300-4500…
Gas reactie en druk opbouw van de turbo is ook langzamer voor mn gevoel.Net de “vertegenwoordiger” gesproken en die zegt dat ze alles alsnog naar wens gaan maken.
Jones Newton
Deelnemer@demonius abraxis wrote:
Tja als jij geen dyno erbij pakt bij atm omdat jij er de meer waarde er niet van inziet dan kunnen ze hem ook niet echt fine tunen. Ik heb inmiddels meerdere wagen bij atm laten doen en allemaal zijn ze op de bank gezet om te kijken of er wel verantwoord getuned kon worden en daarna zijn ze gaan schrijven en en programmeren op de bank zelf. Maar goed dat zijn mijn persoonlijke ervaringen na een stuk of 9 wagens daar te hebben laten doen.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Om even terug te komen op het fine tunnen daar heb ik het over gehad, ze gaan geen parameters veranderen aan de hand van de eerste originele test run.
Dus het is dan niets meer dan een papiertje waar op staat wat je voor en na tuning aan vermogen hebt.
Ook letterlijk hun woorden!
Jones Newton
DeelnemerIk heb ook afgesproken dat als het vrijdag nog niet naar wens was we maandag nog een vermogens run gaan doen met de oude mapping en de nieuwe
Jones Newton
Deelnemer@sjoerdie wrote:
hier op et forum, maar weet niet of ie diesel doet.
unlimited tuning
Ja daar heb ik ook al meer over gehoord maar ook daar een vermogens run voor en na de remap
en atm en hun werken ook samen als ik de berichten hier mag gelovenJones Newton
Deelnemer@sjoerdie wrote:
hier op et forum, maar weet niet of ie diesel doet.
unlimited tuning
Ja daar heb ik ook al meer over gehoord maar ook daar een vermogens run voor en na de remap
Jones Newton
DeelnemerDat snap ik dat is ook mijn idee over “op maat” maar deze kreet word te pas en te onpas overal geroepen.
Maar noem mij een tuner die wel op de bank remapt?
Want zo ver ik heb gehoord is zelfs bij eds gewoon een common file met een little tweek
Jones Newton
DeelnemerHet is ook op “maat”
prefab (door hun gemaakte) file die met de hand nog hier en daar word aangepast.ik kon een run erbij nemen maar kon me de meerwaarde niet bedenken als er niets op de dyno word afgesteld toch?
Ik kijk het nog aan tot vrijdag en dan maandag een vermogensrun doen of terug laten draaien
dat heb ik daar ook afgesprokenJones Newton
DeelnemerVandaag laten chippen en egr laten sluiten.
Ik ben helaas nog niet overtuigd in zn 2 en 3 wel wat meer wielspin, maar nog niet dat ik zeg daar is 40Pk bij gekomen.turbo pakt voor mn gevoel ook wat minder op na de 2000 toeren
Sommige ecu’s moeten soms nog “wennen” aan de update.
Verbruik op de snelweg lijkt aanzienlijk te zijn toegenomen 7.2ltr/100km bij 120 op de cruise dit was normaal 5.2-5.6
Komende dagen even aan kijken of het nog beter word zo niet dan word het een run op de testbank!Jones Newton
DeelnemerDat klopt zien er zo uit

Jones Newton
DeelnemerApk zonder roller remtest bank zoeken maar een met 2 van die glij platen op de vloer.
Of een garage die helemaal geen rem test installatie heeft.
Dat is namenlijk niet verplichtJones Newton
DeelnemerMijn vorige auto was er op de afstanden toch wel een stuk zuiniger op geworden.
Maar een wolf in schaapskleren is zowiezo leuk.Hoe zit het net het roet filter en chippen is dat een succes of kan die er beter ook dan snel onderuit?
Jones Newton
DeelnemerKlinkt als een lekkage in je brandstof of retour leiding.
Gebeurt dit juist met een bijna lege tank?
Ik had een lekkage op de retour en dat merkte ik als de tank bijna leeg was.
Jones Newton
DeelnemerIk heb het anders gedaan verstuiver stekkers los gehaald, starten en uitlezen met de op-com module.
Ik kom aan een start toerental van 240-250tpm met een koude motorHeeft iemand een referentie wat dit normaal zou moeten zijn?
Sensor in koelvloeistof reservoir loopt ook op zn eindje die gaf een vul melding terwijl er genoeg in zit…
Gr. Yoni
Jones Newton
Deelnemer@GuidoP18 wrote:
Ik heb in de gewone koplampen een setje xenon van pilot gebouwd.
Het lampvoetje van de gloeilamp moet je een beetje verbouwen/knippen anders past de xenon er niet in. Of bestel een adapter zoals dezeHier een foto van voren van mijn xenon

Wel beduidend meer strooilicht dan de H7R van juffer.
Jones Newton
DeelnemerHoe is het lichtbeeld van xenon in die reflectoren?
Ik zit te twijfelen omH7R te nemen schijnt minder strooi licht uit zegt men.
-
AuteurBerichten