Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jones Newton
Deelnemerin de vehicle dtc check bij engine ecu ??? daarna nog een keer manual en met draaiende motor motor ecu uitgelezen en geen fout codes.
Jones Newton
DeelnemerVia opcom vehicle dtc check gedaan die pakt alles control units
Jones Newton
DeelnemerDaar was ik al bang voor dat spelt en hooiberg verhaal, hoopte eerder dat iemand iets gelijks had meegemaakt en een richting kon geven..
Vind het vreemd dat alles word uit gegooid maar er geen fout meldingen zijn.Gr. Yoni
Jones Newton
DeelnemerStart en laad systeem komt wat meer in de buurt ;)
Jones Newton
Deelnemerontstekings systeem op een diesel?
Jones Newton
DeelnemerIk houd de standaard sloffen voorlopig nog aan heb er net 4 nieuwe continentals omheen liggen.
Ik vind comfort wel een pre maar wegligging om de bochten is niet om over naar huis te schrijven.
De schokdempers liggen er nu 160.000 onder en dempen opzich nog wel prima maar in de bochten voelt het niet zo heel koersvast als het een hobbeltje tegen komt.Ik twijfel alleen nog steeds tussen Bilstein B4 B6 met orgineel of de B12 met verlaagde veren.
Cheers
Jones Newton
DeelnemerAls hij peilt op de manier zo als hij zegt is er iets mis.
Assumptions are the mother of all fuckups.Steiger olie peil door veelvuldig regenereren blijkt vaak voor te komen met het risico van op hol slaan van de motor..
Jones Newton
Deelnemer5cm is heel veel als je een roetfilter hebt zou ik je data eens uit proberen te lezen bij mij werkt de verschil druk sensor niet goed lijkt het en ook een stijgend olie peil. Je manier van peilen Is goed in ieder geval!
Jones Newton
DeelnemerHoe is de comfort van de B12 set het liefst heb ik goede wegligging maar ook comfort op wat slechtere wegen.
Gr. Yoni
Jones Newton
DeelnemerTop dan gaat de keus naar de b12 set uit.
Bedankt voor je info!
Gr. Yoni
Jones Newton
DeelnemerIk heb een vergelijkbaar probleem met de z19dth olie peil in 2500km bijna een halve liter gestegen, volgens garage vermoedelijk problemen met roetfilter en te veel regenereren…
Was ook benieuwd of mensen hier nog een andere visie op hadden.
Jones Newton
DeelnemerNa 2500 km heb ik het filter vervangen geen ijzer deeltjes en in, wel aan de peilstok en als ik de peilstok een paar keer heen en weer haal wat meer ook.
Ik vermoed dat de peilstok ergens langs schraapt en daar de metaal / alu deeltjes vanaf komen.
Jones Newton
Deelnemeroliefilter is open gemaakt en in iedere vlak 4 deeltjes ongeveer niet grof maar heel fijn dit filter was op dat moment 12k oud.
na 1 tank diesel had ik alweer een paar deeltjes op de peilstok.garage waar ik was zei dat het zeker niet normaal was maar ook nog niet in zo een mate dat ze het blok open wilde maken voor onderzoek omdat dat al snel heel duur zou worden.
Gr
Jones Newton
DeelnemerDat kan niet anders dan een schrijf of lees fout zijn..
“Omdat alleen water verloren gaat mag je alleen met gedestilleerd water bijvullen en niet met zuur! Doe je dat wel dan wordt de concentratie van het zuur te hoog, dit kan de platen ook aantasten. Ook mag je niet met gewoon kraanwater bijvullen. In kraanwater zitten allerlei mineralen, vaak ook nog wat chloor, die de chemische processen in de accu kunnen verstoren waardoor de capaciteit minder wordt en de accu zelfs onbruikbaar kan worden.”Edit: ook liever het koelsysteem beter niet met water vullen tenzij een noodgeval natuurlijk.
KVS heeft smerende en anti corrosive werking en niet te vergeten heft het antivries er in zittenJones Newton
DeelnemerAls je geen problemen met starten van de lampen ondervind zou ik ze gewoon vervangen, waarschijnlijk ouderdom.
Slechte bekabeling komt juist met starten bovenwater.Voor die paar tientjes hoef je het in iedergeval niet te laten die Chinese dingen gaan best achteruit in jaar
Jones Newton
DeelnemerKraanwater is heel goed voor het behoud van je accu, not!
Jones Newton
DeelnemerBelangrijk voor de levensduur van een start accu is onder andere hoe vaak je je lampen per ongeluk hebt laten branden of met een lege accu hebt gestaan.
Ik heb ook wel eens een accu in 2 jaar kapot gehad paar keer vergeten de omvormer uit te zetten in de winter was al genoeg om dienst te weigeren.Jones Newton
DeelnemerHelaas ben ik nog niet heel veel verder met de sportknop.
Iemand in de UK is aan het kijken om het missende stukje kabelboom te maken van de multistekker van de “kickbox” zodat de stoelen hun voeding ook kunnen krijgen en lekker warm worden.Iemand die weet welke menu’s de sportknop ingesteld moet worden?
Cheers!
7 januari 2015 om 13:50 In reactie op: Orginele stoel verwarming inbouwen Zafira B 2008 1.9 #18267022Jones Newton
DeelnemerRecaro dealers kunnen mij niet helpen met een elektrische schema, kan iemand anders dat misschien opvragen of vinden?
Gr. Yoni
Jones Newton
DeelnemerDie van mij regenereerd iedere 600-700 kilomtere :( zelfs als ik nog met 140 door frankrijk rijd.
Dat word denk ik ook tijd om even de bovenkant van de dpf open te flexen..
Goed idee om eens in opcom te kijken naar de vervuiling en laatste regeneratie :)4 januari 2015 om 21:20 In reactie op: Orginele stoel verwarming inbouwen Zafira B 2008 1.9 #18267021Jones Newton
DeelnemerDe kabels zitten niet in de stoel stekker maar ik weet ook niet of die direct van de zekeringkast komen of nog vanaf een andere plek met een stekker onder de bekleding liggen.
Welke zekering kast heb je moeten uitwisselen die in de kofferbak?
De dashboard knoppen sturen via canbus de schakeling in de zekering kast aan neem ik aan?Groetjes!
Jones Newton
DeelnemerMaximaal toelaatbaar is een afwijking van 5 maar dat is voertuig en band breedte afhankelijk stel je bandenmaat is 205 ipv 195 dan komt je band ook nog eens 5mm weerstan kanten op naar buiten.
4 januari 2015 om 19:10 In reactie op: Orginele stoel verwarming inbouwen Zafira B 2008 1.9 #18267019Jones Newton
DeelnemerNiemand een idee?
Hoopte eigenlijk even 2 kabels halen en op de stoel in prikken en naar zekering kast trekken voor of achter in. en nieuw middenconsole met stoelverwarmings knoppen.
:(Jones Newton
DeelnemerMisschien een ouder type astra of nieuwere of misschien heeft de vorige eigenaar wel velgen van een vectra gekocht bij wijs van spreken..
Je weet het niet voor je het uit sluit google even op ETwaarde of steekmaat daar kan je al je velg gegevens opvragen van je type auto en controleren met je velgen.Suc6
Jones Newton
DeelnemerEerlijk gezegd kan ik op een foto toch niet zien wat de afstand van de want van de band tot de kuip rand.
Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat je je velg maten moet gaan controleren of deze in je juiste marge zitten dus een afwijking van maximaal 5mm van de origineel op gegeven ET waarde.
De plaats waar je band aanloopt schept best een duidelijk beeld dat je wiel iets meer naar binnen zou moeten lopen.Groetjes
-
AuteurBerichten