Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jones Newton
DeelnemerBij sommige auto’s moet je de abs pomp ook activeren om te ontluchten als je het systeem leeg hebt gehad.
Gr
13 december 2015 om 09:34 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304352Jones Newton
DeelnemerIk heb gehoord dat als je het brandstofpomp tandwiel fixeert met 2 bouten dat je de distributie niet eens los hoeft te halen.
Dat betekend ook dat de motor steun en multiriem kunnen blijven zitten dat scheelt een boel werk.Kan iemand dat bevestigen de riem is net 20K van de 150K.
Cheers
12 december 2015 om 21:53 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304351Jones Newton
DeelnemerDan denk ik dat volgende week de inlaat er af gaat en blind doppen in de gaten van de kleppen :)
Helaas van de distributie riem die er pas net 20k om zit maar leg er wel een nieuwe omheen.gr. yoni
11 december 2015 om 18:29 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304350Jones Newton
DeelnemerIk denk dat wervel kleppen met benzine meer effect heeft omdat de mengsel bereiding in de inlaat gebeurd en kop gebeurd voor de compressie slag en bij een diesel word ingespoten bij het bdp dus wat heeft werveling voor nut als er nog gecomprimeerd word voor de inspuiting?
11 december 2015 om 17:59 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304345Jones Newton
DeelnemerHe Bart,
Reparatie voor de kleppen gaat alleen op voor benzine modellen voor diesel is de keuze inlaatspruitstuk vervangen of schoonmaken en kleppen verwijderen.
EGR en DPF zijn uitgeschreven dus maak je geen zorgen over noodloop.
Ik ben vooral benieuwd over voor en tegens over het verwijderen van de wervel kleppen.
verwijderen van kleppen kost me aan onderdelen 80 euro en vervangen 300 ex distributie set.Gr. Yoni
Jones Newton
DeelnemerGeen idee, geen ervaring met de eibach veren echter zijn schokdempers wel belangrijker voor wegligging en contact dan veren. Zoals gezegd zorgen ze voor verlaging van zwaarte punt maar als je het in en uit veren niet kan dempen heb je er nog niets aan uiteraard.
Jones Newton
DeelnemerEen universele canbus drive by wire cruise control is ook nog een optie
Jones Newton
DeelnemerControleer eerst goed je vul hoeveelheid in orde is je schrijft er kwam 680gr uit er ze hebben er 620gr in gegooid…
Prutsers hadden bij mij 25 gram te veel in gegooid en werd ook niet echt koud en bleef in hogedruk beveiliging hangen.
wat freon afgelaten en hij deed het weer.Jones Newton
DeelnemerHet overhellen bij mij is bijna weg dus de dempers hebben daar veel invloed op gehad.
Schokdempers hebben ook niet echt een lange levensduur ze kunnen met 70.000km al aan vervanging toe zijn.
Het verschil is heel groot!Echter nu wel zo groot dat ik het onbalans in mn achter velgen kan voelen, hoop wel dat de dempers iets soepeler worden ik voel nu echt iedere oneffenheid in het asfalt.
Auto gaat binnenkort weer langs een velgen boer met een Roadforce machine deze balanceert eerst de velg en op band op elkaar ook hoogte slagen voordat ze gewicht gaan plaatsen bij mn winterbanden was het alsof je over een biljart laken reed.
Jones Newton
DeelnemerNiet de goedkoopste maar wel een gevalletje money well spent
Geen overhellen meer in de bochten geen onderstuur meer en als een blok op de weg.
Jones Newton
DeelnemerIk heb rondom de Bilstein B6 set gemonteerd en het is een ontzettende vooruitgang in bochten en op drempels morgen de snelweg op en kijken hoe dat voelt.
Qua comfort vind ik het niets af doen voelt wat strakker maar dat ervaar ik alleen maar als positief.Nu het inveren en duiken op drempels zoveel minder is overweeg ik misschien nog de eibach pro kit veren er op te zetten.
Cheers
Jones Newton
Deelnemerhet steenje springt weg of vergruist ook en kan dan door de gaten in de veer schotel er uit vallen.
Ik kan er iedere keer als ik naar de opslag ga je klok op gelijk zetten in ieder geval :)Ik heb een brug gehuurd toen ik het geluid hoorde na de steentjes weg te hebben gehaald helemaal niets dag later na de werkplaats weer zelfde verhaal weer opgekrikt en weer kiezeltje er tussen.
Jones Newton
DeelnemerKrik je auto eens op en voel eens of je toevallig steentjes in je veerschotel hebt liggen, ik heb dit altijd als ik bij de werkplaats ben geweest met los liggend grind op het asfalt.
Als dit zich ook voordoet met je stuur maximaal draaien is het je veerpootlager.
Stabilisator link stangen openbaren zich sneller op klinker weggetjes en het meest rechts
Jones Newton
Deelnemer200km verder niets meer aan de hand bpd sensor en nokas sensor vervangen evenals 4 verstuiver stekkers waarvan 2 slechte.
Probleem lijkt vooralsnog opgelost :)
Jones Newton
DeelnemerAl zou je een 100Ah AGM accu nemen a +-220 euro dan zou je met een stroom van 200Ah in een kwartier je accu ontladen hebben tot 50% dat is toch wel de grens voor die accu’s wil je er plezier van hebben.
Nu is je dynamo 100Ah maar die zal in dat kwartier ook misschien maar 15-20A geladen hebben either way ik weet niet wat je precies wilt doen met zulke vermogens maar een 2e hands generator is denk ik een betere keus als je 2000W aan 230 wilt gaan gebruiken.
Je zult ook een diode accu scheider moeten plaatsen omdat je niet 2 verschillende types accu parallel kunt plaatsen omdat deze elkaar gaan ontladen.
Jones Newton
Deelnemer200 is te laag voor een diesel probeer eens met startkabel of andere accu te starten.
Jones Newton
DeelnemerHoe groot is je 2e accu dan?
Als de last 265Ah is en je dynamo is maar 100Ah dan is het zo over en je start accu ontladen is heel slecht omdat een start accu gemaakt is voor korte hoge startstromen te leveren.
Start accu’s wil je eigenlijk al niet onder de 70% ontladen.Wil je je startaccu ontlasten zou ik toch een diode accu scheider plaatsen veel toegepaste techniek in boten en campers om het startsysteem te ontlasten.
Jones Newton
DeelnemerIdd raildruk uitlezen tijdens starten met OPcom en start toerental minimaal 230+ tpm
Jones Newton
DeelnemerNatuurlijk breng je je auto naar de garage en loopt daar als een zonnetje zonder fout meldingen.
Straks ga ik nieuwe Ampenol kabelschoentjes halen voor in de verstuiver stekkers en ook de nokas sensor vervangen en dan hoop ik toch dat het even rustig gaan blijven met de problemen!Jones Newton
DeelnemerBDP sensor vervangen, na vervangen ineens foutmelding P0202-0F P0203-0F voor opcom een onbekende dtc maar verwijst naar verstuivers.
Stekker van 3 ziet er niet helemaal fris meer uit en gaat vervangen worden auto is nu naar garage voor verdere zoektocht.Gr
Jones Newton
DeelnemerDe 1.7 cdti lijkt wel vaker ecu problemen te hebben maar nog niets over dit type kunnen lezen.
Ik zie bij andere modellen dat een krukas sensor op zn eind vaak dezelfde klachten geeft, zoals uitvallen na het gas loslaten en daarna weer willen kunnen startenen dat deze ook niet altijd een fout melding geven.
Vandaag weer verder op speurtoch als daar niets uit komt word het denk ik toch de dealer aangezien deze een klacht in de computer kan invoeren en daar de mogelijke oorzaken bij dat type auto bij die klacht uitgeprint krijgt.
Gr. Yoni
Jones Newton
Deelnemerer is een bekende kwaal van een slechte stekker van een verstuiver maar dan gaat hij op 3 poten lopen nu doet hij helemaal niets en valt zonder enig raar geluid uit. als je een verstuiver connector los trekt laat dit ook een foutmelding in de ecu achter.
Ik had gehoopt dat na 3 keer niet kunnen starten er wel een fout zou blijven hangen :(
Jones Newton
DeelnemerZojuist 3x uit gevallen hier in de straat nog steeds geen foutcode en nu zelfs na sleutel uit contact niet willen starten. opvoerpomp draait wel gewoon zo te horen en ook tijdens het uitvallen bleef deze active in opcom.
Ik snap er de ballen niet van. iemand die de 3 vraagtekens bij vehicle dtc check kan bevestigen?
Vorige week heb ik wel mijn roetfilter weg laten schrijven zouden ze te veel foutcodes hebben verwijderd echter heb ik wel 900km gereden daarna..
Als ik reset ecu doe kom ik dan weer terug op de orginele software?
Jones Newton
DeelnemerAlle zekeringen gecontroleerd brandstof opvoerpomp handmatig aangestuurd via opcom, klinkt goed en alles ziet er in orde uit.
Het enige wat ik raar vind is dat ik bij dtc check bij engine ecu de melding ??? krijg lees ik dit onderdeel los uit zijn er geen fout codes.
Communicatie naar de diverse computers is ook in orde..
Jones Newton
Deelnemermorgen gaat inderdaad even de zekering doos in de motor ruimte open kijken of daar iets raars is te zien jaar geleden is de stuurpomp compleet vervangen.
Je zou zeggen als ergens de spanning weg valt dit opgeslagen word, ik ga kijken of ik de massa kabels overal kan vinden zonder op een brug te moeten.
Bedankt alvast!
-
AuteurBerichten