Jones Newton

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 154)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Pendelen van turbo geluid bij vol last #18306901
    Jones Newton
    Deelnemer

    Bij unlimited de software weer tijdelijk origineel vnt laten zetten 2 weken geleden maar het pendelen word alleen maar erger.
    Zijn er bij deze turbo’s wel eens problemen met het vnt gedeelte?
    Ik heb al wel een flesje turbo cleaner toegevoegd maar tot nu toe lijkt het helemaal niets te verbeteren.

    Vol last vanuit lage toeren plankgas optrekken is er niets aan de hand maar als ik deel last rijd en ineens wil inhalen begint de turbo druk en de vnt verstelling te pendelen.

    iemand nog tips?

    In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307516
    Jones Newton
    Deelnemer

    Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden….

    Tussenas lager van de aandrijfas heeft een heel klein beetje speling en er zit speling in he stuk waar de homokineet op de steekas zit van de tussenas.
    Heeft iemand een plaatje uit epc van dat gedeelte hoe het precies in elkaar zit?

    kan namelijk nergens een tussenas of tussenas lager vinden in online shops wel het laatste deel van de rechter aandrijfas.

    Cheers

    In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307515
    Jones Newton
    Deelnemer

    Nee zien er nog heel netjes uit en ze trillen niet altijd maar alleen bij stuur correcties.
    Homokineten schijnen te gaan bonken als je vol stuurt maar dat is ook niet aan de orde.
    Morgen ga ik een brug huren en alles in de voortrein en stuur inrichting controleren.

    Jones Newton
    Deelnemer

    @Tinus84 wrote:

    EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Het flink door rijden om het inlaat traject schoon te branden is een beetje vreemd advies als je weer dat de egr klep onder vol last sluit er er dus niets warm word en schoon brand…

    In reactie op: Klok/tijd en sleutel #18307373
    Jones Newton
    Deelnemer

    Ik heb vaak problemen met decibel fm die zend in ieder geval bij mij altijd de verkeerde tijd naar de radio…
    Inderdaad in de instellingen op handmatig zetten en het is opgelost.

    In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307512
    Jones Newton
    Deelnemer

    Elektrische Stuurpomp is 1,5 geleden vervangen door een nieuwe en die oude klapperen heel erg.

    Het zit ook niet in het vliegwiel die is een jaar geleden vervangen en het trillen blijft als ik ontkoppel.

    In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307510
    Jones Newton
    Deelnemer

    Google Hunter roadforce machine want die meet velg en band vorm en slinger en druk onbalans.

    Banden en velgen dus reeds uitgesloten.

    In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307507
    Jones Newton
    Deelnemer

    Nee banden en velgen uitgesloten door Hunter roadforce, Google die machine eens ;-)
    Dempers rondom billstein b6 nog geen 10K oud.

    Gr

    In reactie op: Pendelen van turbo geluid bij vol last #18306900
    Jones Newton
    Deelnemer

    Het is geen aanlopen van de turbo dan word het schrapen.
    Maar ik zie nu terug in een log dat de vnt regelaar van de turbo sprongen van 30% maakt die verklaart waarschijnlijk dus ook het pendelende geluid.

    Denk dat ik toch een met unlimited ga praten of zei kunnen achterhalen wat dit is omdat de geleverde boost en brandstof druk niet de berekende waarden overschrijden maar het er toch op lijkt dat de ECU op de druk probeert in te grijpen.

    Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag!

    In reactie op: Pendelen van turbo geluid bij vol last #18306898
    Jones Newton
    Deelnemer

    Het probleem werd eerst bij het gemodificeerd spruitstuk zonder wervel kleppen gelegd omdat er in de lage toeren ook weinig koppel beschikbaar was.
    Die is dus weer vervangen voor een originele nieuwe met wervelkleppen
    Dit lijkt nu opgelost enkel het pendel geluid is er nog steeds als hij 100% moet werken normaal hoor je de turbo opspoelen en meer toeren maken en nu hoor je hem in frequentie op en neer gaan tegen het vol last maar in de log zie ik niets van een variërende druk terug..

    In reactie op: Pendelen van turbo geluid bij vol last #18306895
    Jones Newton
    Deelnemer

    @turbosix wrote:

    Over wat voor auto en motor praten we?

    Sorry Zafira B 1.9 TDCI 2008 unlimited chip 195PK 410NM

    In reactie op: Distributie timing z19dth #18304837
    Jones Newton
    Deelnemer

    Ik zie dat na 700km rijden de spanning van de ditributie spanrol niet meer op het cirkeltje staat moet ik die nog na stellen of laten voor wat het is?

    Spanning met de hand voelt opzich okee maar ik moet het tussen de pomp en de nokas een mm of 4 naar beneden drukken om hem weer op het eikpunt te krijgen

    Je zou zeggen dat de spanner de rek van de riem compenseert en dat ik me druk maak om niets!

    Gr Yoni

    Jones Newton
    Deelnemer

    https://drive.google.com/open?id=0B4vqqY1UBu9CUjM3UWNuamJjaTA” onclick=”window.open(this.href);return false; zo is m’n kromme nu!

    Jones Newton
    Deelnemer

    @wim-v6 wrote:

    De 16V pakt zowiezo laat op.
    Ik weet meerdere die geen of nauwelijks verschil merken met of zonderwervelkleppen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Hoe laat dan ongeveer, ik mis een beetje vergelijking materiaal qua vermogen krommes.
    Ik heb het idee dat er vooral onderin nog wat meer valt te halen en er dus iets scheelt aan het blok het zei wervel kleppen of misschien lekker turbo slang o.i.d.

    Gr!

    Jones Newton
    Deelnemer

    Ik ga het nog even een paar dagen aankijken ik vond een eds uitdraai en max koppel en vermogen toerentallen zijn bijna het zelfde dus dat zit wel goed maar je ziet tot de 2000 rpm toch wel dips en lijkt ook dat de turbo er later in kickt.

    Hier linkje van de dyno run bij Unlimited Tuning

    https://drive.google.com/open?id=0B4vqqY1UBu9CUjM3UWNuamJjaTA” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ondank de dips is het wel heerlijk om hem goed door te trekken :)

    Jones Newton
    Deelnemer

    Alles is vervangen inlaat gemodificeerd.
    Vanmorgen bij unlimited tuning geweest en mis vooral in de lage toeren een boel koppel dat is waarschijnlijk toch omdat de wervel kleppen er niet meer in zitten :(

    Zo toch nieuw spruitstuk bestellen en hopen dat het koppel weer in orde is.

    Jones Newton
    Deelnemer

    Dat was inderdaad een stuk makkelijker geweest maar helaas zag ik lekkage bij de waterpomp dus gaat een nieuwe pomp en riem op.

    Inlaatspruitstuk in de wasbox schoon gespoten en blind doppen er in geperst en weer dicht geplakt met pakking.

    Morgen alles weer rustig aan samen bouwen.

    Gr!

    Jones Newton
    Deelnemer

    Ik zit even in de knoop met de steun van het olie scheidings filter bij de motor van de wervel kleppen ik kan geen boutjes meer vinden maar ik krijg de steun en het filter niet los :s iemand een tip behalve geweld?

    Gr. Yoni

    In reactie op: Distributie timing z19dth #18304835
    Jones Newton
    Deelnemer

    Mijn dank is groot!

    In reactie op: Wat voor olie na DPF verwijdering? #18304526
    Jones Newton
    Deelnemer

    5w30 komt op bijna 10 euro per liter. Heb weet een kan staan dus kan weer 20000 km vooruit.

    In reactie op: Onjuiste weergave tankinhoud na voltanken #18304302
    Jones Newton
    Deelnemer

    Ik had dit probleem wel eens met mijn vorige auto, maar alleen als ik mn sleutel tijdens het tanken in het contact liet zitten en contact aan liet staan.
    Als dat niet geval is zal het iets met weerstand of de vlotter te maken hebben..

    In reactie op: hoog dieselverbruik #18304491
    Jones Newton
    Deelnemer

    Ja kan best regenereren op snelweg is rond de 1:10
    Maar tanken na 100km en verbruik uitrekenen is ook geen betrouwbaar gegevens als afschot van pomp vloer andere kant op is dan de vorige tankbeurt kan dat zo al 2 liter schelen en dan heb je ineens 1:16 gereden dan klopt het best met de regeneratie.

    Wat zegt je boordcomputer?

    In reactie op: Rempedaal op de bodem #18301183
    Jones Newton
    Deelnemer

    Vreemd dat zou gewoon moeten werken misschien dat iemand anders uitsluitsel kan geven of de pomp geactiveerd moet worden

    In reactie op: hoog dieselverbruik #18304489
    Jones Newton
    Deelnemer

    Misschien een regeneratie gehad?

    In reactie op: Rempedaal op de bodem #18301181
    Jones Newton
    Deelnemer

    Ik weet niet of een corsa B ook met opcom gestuurd kan worden maar ik zweer zowiezo bij de EZ-Bleed voor ontluchten.
    Hoeveel remvloeistof heb je verbruikt met spoelen?
    Ik gebruik 1.5-2 liter 0.5ltr per wiel na het leeghalen van het systeem om er zeker van te zijn dat lucht er uit is en gebruik de EZ Bleed op 1.5 bar om de vloeistof en het lucht er door te persen.

    Gr!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 154)