Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jones Newton
DeelnemerBij unlimited de software weer tijdelijk origineel vnt laten zetten 2 weken geleden maar het pendelen word alleen maar erger.
Zijn er bij deze turbo’s wel eens problemen met het vnt gedeelte?
Ik heb al wel een flesje turbo cleaner toegevoegd maar tot nu toe lijkt het helemaal niets te verbeteren.Vol last vanuit lage toeren plankgas optrekken is er niets aan de hand maar als ik deel last rijd en ineens wil inhalen begint de turbo druk en de vnt verstelling te pendelen.
iemand nog tips?
11 januari 2016 om 16:04 In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307516Jones Newton
DeelnemerIk denk dat ik de oorzaak heb gevonden….
Tussenas lager van de aandrijfas heeft een heel klein beetje speling en er zit speling in he stuk waar de homokineet op de steekas zit van de tussenas.
Heeft iemand een plaatje uit epc van dat gedeelte hoe het precies in elkaar zit?kan namelijk nergens een tussenas of tussenas lager vinden in online shops wel het laatste deel van de rechter aandrijfas.
Cheers
10 januari 2016 om 09:54 In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307515Jones Newton
DeelnemerNee zien er nog heel netjes uit en ze trillen niet altijd maar alleen bij stuur correcties.
Homokineten schijnen te gaan bonken als je vol stuurt maar dat is ook niet aan de orde.
Morgen ga ik een brug huren en alles in de voortrein en stuur inrichting controleren.10 januari 2016 om 09:51 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246305Jones Newton
Deelnemer@Tinus84 wrote:
EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het flink door rijden om het inlaat traject schoon te branden is een beetje vreemd advies als je weer dat de egr klep onder vol last sluit er er dus niets warm word en schoon brand…
Jones Newton
DeelnemerIk heb vaak problemen met decibel fm die zend in ieder geval bij mij altijd de verkeerde tijd naar de radio…
Inderdaad in de instellingen op handmatig zetten en het is opgelost.8 januari 2016 om 12:23 In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307512Jones Newton
DeelnemerElektrische Stuurpomp is 1,5 geleden vervangen door een nieuwe en die oude klapperen heel erg.
Het zit ook niet in het vliegwiel die is een jaar geleden vervangen en het trillen blijft als ik ontkoppel.
8 januari 2016 om 11:41 In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307510Jones Newton
DeelnemerGoogle Hunter roadforce machine want die meet velg en band vorm en slinger en druk onbalans.
Banden en velgen dus reeds uitgesloten.
8 januari 2016 om 11:33 In reactie op: Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen #18307507Jones Newton
DeelnemerNee banden en velgen uitgesloten door Hunter roadforce, Google die machine eens ;-)
Dempers rondom billstein b6 nog geen 10K oud.Gr
Jones Newton
DeelnemerHet is geen aanlopen van de turbo dan word het schrapen.
Maar ik zie nu terug in een log dat de vnt regelaar van de turbo sprongen van 30% maakt die verklaart waarschijnlijk dus ook het pendelende geluid.Denk dat ik toch een met unlimited ga praten of zei kunnen achterhalen wat dit is omdat de geleverde boost en brandstof druk niet de berekende waarden overschrijden maar het er toch op lijkt dat de ECU op de druk probeert in te grijpen.
Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag!
Jones Newton
DeelnemerHet probleem werd eerst bij het gemodificeerd spruitstuk zonder wervel kleppen gelegd omdat er in de lage toeren ook weinig koppel beschikbaar was.
Die is dus weer vervangen voor een originele nieuwe met wervelkleppen
Dit lijkt nu opgelost enkel het pendel geluid is er nog steeds als hij 100% moet werken normaal hoor je de turbo opspoelen en meer toeren maken en nu hoor je hem in frequentie op en neer gaan tegen het vol last maar in de log zie ik niets van een variërende druk terug..Jones Newton
Deelnemer@turbosix wrote:
Over wat voor auto en motor praten we?
Sorry Zafira B 1.9 TDCI 2008 unlimited chip 195PK 410NM
Jones Newton
DeelnemerIk zie dat na 700km rijden de spanning van de ditributie spanrol niet meer op het cirkeltje staat moet ik die nog na stellen of laten voor wat het is?
Spanning met de hand voelt opzich okee maar ik moet het tussen de pomp en de nokas een mm of 4 naar beneden drukken om hem weer op het eikpunt te krijgen
Je zou zeggen dat de spanner de rek van de riem compenseert en dat ik me druk maak om niets!
Gr Yoni
21 december 2015 om 20:07 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304363Jones Newton
Deelnemerhttps://drive.google.com/open?id=0B4vqqY1UBu9CUjM3UWNuamJjaTA” onclick=”window.open(this.href);return false; zo is m’n kromme nu!
21 december 2015 om 19:29 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304361Jones Newton
Deelnemer@wim-v6 wrote:
De 16V pakt zowiezo laat op.
Ik weet meerdere die geen of nauwelijks verschil merken met of zonderwervelkleppen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Hoe laat dan ongeveer, ik mis een beetje vergelijking materiaal qua vermogen krommes.
Ik heb het idee dat er vooral onderin nog wat meer valt te halen en er dus iets scheelt aan het blok het zei wervel kleppen of misschien lekker turbo slang o.i.d.Gr!
21 december 2015 om 15:15 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304358Jones Newton
DeelnemerIk ga het nog even een paar dagen aankijken ik vond een eds uitdraai en max koppel en vermogen toerentallen zijn bijna het zelfde dus dat zit wel goed maar je ziet tot de 2000 rpm toch wel dips en lijkt ook dat de turbo er later in kickt.
Hier linkje van de dyno run bij Unlimited Tuning
https://drive.google.com/open?id=0B4vqqY1UBu9CUjM3UWNuamJjaTA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ondank de dips is het wel heerlijk om hem goed door te trekken :)
21 december 2015 om 12:19 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304356Jones Newton
DeelnemerAlles is vervangen inlaat gemodificeerd.
Vanmorgen bij unlimited tuning geweest en mis vooral in de lage toeren een boel koppel dat is waarschijnlijk toch omdat de wervel kleppen er niet meer in zitten :(Zo toch nieuw spruitstuk bestellen en hopen dat het koppel weer in orde is.
16 december 2015 om 18:24 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304355Jones Newton
DeelnemerDat was inderdaad een stuk makkelijker geweest maar helaas zag ik lekkage bij de waterpomp dus gaat een nieuwe pomp en riem op.
Inlaatspruitstuk in de wasbox schoon gespoten en blind doppen er in geperst en weer dicht geplakt met pakking.
Morgen alles weer rustig aan samen bouwen.
Gr!
16 december 2015 om 13:40 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304353Jones Newton
DeelnemerIk zit even in de knoop met de steun van het olie scheidings filter bij de motor van de wervel kleppen ik kan geen boutjes meer vinden maar ik krijg de steun en het filter niet los :s iemand een tip behalve geweld?
Gr. Yoni
Jones Newton
DeelnemerMijn dank is groot!
Jones Newton
Deelnemer5w30 komt op bijna 10 euro per liter. Heb weet een kan staan dus kan weer 20000 km vooruit.
Jones Newton
DeelnemerIk had dit probleem wel eens met mijn vorige auto, maar alleen als ik mn sleutel tijdens het tanken in het contact liet zitten en contact aan liet staan.
Als dat niet geval is zal het iets met weerstand of de vlotter te maken hebben..Jones Newton
DeelnemerJa kan best regenereren op snelweg is rond de 1:10
Maar tanken na 100km en verbruik uitrekenen is ook geen betrouwbaar gegevens als afschot van pomp vloer andere kant op is dan de vorige tankbeurt kan dat zo al 2 liter schelen en dan heb je ineens 1:16 gereden dan klopt het best met de regeneratie.Wat zegt je boordcomputer?
Jones Newton
DeelnemerVreemd dat zou gewoon moeten werken misschien dat iemand anders uitsluitsel kan geven of de pomp geactiveerd moet worden
Jones Newton
DeelnemerMisschien een regeneratie gehad?
Jones Newton
DeelnemerIk weet niet of een corsa B ook met opcom gestuurd kan worden maar ik zweer zowiezo bij de EZ-Bleed voor ontluchten.
Hoeveel remvloeistof heb je verbruikt met spoelen?
Ik gebruik 1.5-2 liter 0.5ltr per wiel na het leeghalen van het systeem om er zeker van te zijn dat lucht er uit is en gebruik de EZ Bleed op 1.5 bar om de vloeistof en het lucht er door te persen.Gr!
-
AuteurBerichten