Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Goossens Bjorn
niiiiiiiiiiiiiceeee, sjieke monza :o:worsHahaha je hebt er toevallig toch geen ophanging van een Citroën onder gehangen :jerry heb die bol ook nog nooit niet gezien. Ben benieuwd waar hij voor dient
Hahaha geen citroiets, maar ben er inmiddels wel achter waar de op aangesloten zit en zo te zien is het idd en vacuum (zoals de kaneelschep al aangaf)
De parfan bescherming los gehaald en …?

zie pijl ….

En dan dit raadsel nog ?

Iets van de VDO fabriek …….

origineel gepost door MonzaRon
gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst :jerryik heb die ergens zien staan op het net, :hmmz
op het oog een zeer nette, met een beetje werk uiteraard,
maar de buitenkant oogt zeer netjes :thumbupstaat die [nu] bij mij in de buurt, jomanta ? :hmmz
zo ja, dan mot ik ff komen kijken ;)Van Ron uit Losser gekocht, via marktplaats.
De mooiste details heb ik uiteraard even op foto gezet, maar er zit een hoop werk aan hoor want bij de bijde achterspatbord randen is het net een heuvel landschap en je ziet
gewoon de plamuur klodders/vegen zitten :puke dus daar moet nog aan gewerkt worden.
Op het dak zitten 2 behoorlijke scherpe knik deuken (altans daar lijkt het op) , maar na een goede beoordeling is er wat op gevallen.
Bij de bijrijder deur zit een roest plekje van 5cm en ik weet wel zeker dat er bij de plek waar je de voeten hebt ook nog wel verrassingen tevoorschijn komen want daar was
kort geleden verse tectiel overheen gespoten :vertag ……. Het is tenslotte een opel he’
Voor de rest zijn de meeste rotte plekken al gelast, alleen ben ik bang dat er over de roest heen gelast is, maar dat moet ik nog even bekijken.Ennuuhhh Ron je weet waar de Monza nu staat he’ dus je bent welkom. (anders ff een PM,men)
origineel gepost door rinus de boer
Succes met je aankoop. Leuke Monza, die wel een beetje (optische) TLC nodig heeft om weer hlemaal lekker in z’n vel te zitten. Maar dat komt wel goed, denk ik. Mooie kleur trouwens.
Ook leuk, digi-dash zonder een GSE te zijn. Als deze er niet later is ingezet, is het 1 van de weinige “normale” Monza’s, die dat als klantenoptie erin hebben zitten, want het was gewoon te bestellen (net zoals Recaro interieur trouwens). Is de KM stand 182 DKm ongeveer ?
Die bol heb ik ook nog nooit gezien, mischien van de airco? Het lijkt me wel origineel, want de paravanafdekking (dat zwarte kunststof stuk) zit er netjes rondheen.
Tja daar zeg je me wat, ik ben gisteren op .DE op zoek gegaan naar gegevens van deze monza en als ik dan het Schlüsselnummer ingeef bij de onderdelenshop of een duitse
verzekering, dan zegt deze dat het een GSE is en ook in de papieren die ik er bij heb staat dat het een GSE is :wtfToch klopt het dan niet met de zittingen en de strips want die zijn met een Crome rand.
De gegevens van deze wagen zijn:
OPEL MONZA A (22_),3.0 GSE, Bj:16-04-1983
Farben (kleur) nummer = 421 = Weißgold
leeg-Gewicht = 1451Motornummer: 30E-0058072 met 180-pk (132 kW)
AW 03-71 L 4-Automaat
Oliekoeler Rechts achter het spatbord
abs
digitaal dashboard
boordcomputer
Airconditioning
stuurbekrachtiging
gordels achterin
electrische ramen
getinte ramen
antenne in de voorruit
electrische spiegels
schuifdak (Handmatig)
niveau regeling
GSE spoiler (met opel logo in het midden)
originele GSE velgen
Trekhaak 700/1600Het onderstaande weet ik nog niet.
…………………………………
? Die bol
? 24mm stabi stang voor
? 45% sperDus schiet mij maar lek wat het is voor en uitvoering :hmmz
Gisteren dus even de monza opgehaald.
Het is een beestje wat al geruime tijd stil heeft gestaan en dat stukje bij beetje opgelapt is door de laatste 2 eigenaren (schat ik)
De wagen is nog in redelijke staat en met een paar dagen laswerk en een hoop kleine dingen staat hij er straks weer mooi bij.
De motor loopt verder als een tierelier (ondangs de oude olieprut die er nu nog in zit ) en de automaat schakelt nog prima, dus ook in z’n 4 :thumbupMet een stel geleende nummerborden heb ik op de terug weg toch nog wel even moeten zweten, want toen ik net de 174km aan tikte moest er geremt worden en toen :o ……… oeps geen remmen meer :wtf
Ondangs die ervaring zijn wij toch goed thuis gekomen.En voor de foto freaks :kewlpics


En onder de motorkap, …. alles nog hard.

Het GSE interieur

En van onderen gezien.

En :wtf is dat nou dan weer, als iemand hier antwoord op weet…

Hmpfffffff :mad: zeker over het toppic heen gelezen.
Bedankt Ron :wors
Vind het inderdaad :thumbup
Maar kom je zo niet in de problemen met je schokbreakers, want 5cm is wel naatje lijkt me
Hahaha, klasse :thumbup
Dat je met zo weinig zo’n manta nog op de weg weet te houden.
Mischien een tip voor de look, kijk eens rond bij een stoffeerderij ofzo naar een stuk skai en trek dat strak over het dak, dat geeft een hele andere uitstraling.
sucses met de apk.
[/quote]
Van afstand :thumbdown
Das de enigste waar ik dus wel ooit spijt van heb gehad. :thumbdown [/quote]
Inderdaad, alleen van afstand gezien :hmmz

origineel gepost door Eric BB
De mooiste en beste B Manta die Rob heeft gehad..:thumbupDaar zullen onze menigen dan wel verschillen want ik vond die 400 replica altijd wel uber geil :wub
[/quote]
En waar reed jij? [/quote]
Kwam net van de rotonde af bij het kerkhof voor in ruurlo, zag je net te laat om te reageren. :sleeping
Reed trouwens in een grijze audi 100 met duits kenteken.
Mantamafkees gespot op de rondweg ruurlo om plusminus 11.30 uur, reed richting borculo. :agent
Later op de dag nog een bordeux rode moza met een donkerblauwe commodore gespot bij de rotonde geesteren/borculo, kon zo even niet zien wie het waren want we waren aan het klompjes schieten bij de boer … king:
Hahaha een beste picknic tafel :wub ik ben benieuwt wat het uitmaakt kwa downforce met zo’n spoiler want je moet toch wel aardig wat druk verzamelen voor dat deze z’n werk gaat doen :hmmz
ik ben benieuwd.
top werk trouwens.:wors
Netjes gedaan hoor :thumbup ik vind de kleuren combinatie er geweldig uitzien zo.
:kewlpics
Ik ook :thumbup
Zo ziet het er veel minder nep uit als met die zwarte lampen.
Ik moet zeggen dat ik dat roode veel beter vind staan dat die zwarte uitvoering, :thumbup
Welkom en veel plezier hier op het forum,
BTW strakke bak hoor :thumbup
:hmmz een mini landmijn mischien.
origineel gepost door Sheto
wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:OLijkt mij een 6-cilinder gezien de (getrag 265) en een 3.44 achteras. :agent
Maar een cih met turbo :wtf
origineel gepost door HardcoreHell
De einddemper van een normale B manta is niet hetzelfde.Ik had onder mijn 2.0 cc de volgende uitlaat zitten en die was zeker orgineel, mischien heb je wat aan deze info op de foto.

Tectyl :o ben net die zooi aan het afkrabben en het komt er bij mij niet meer onder.
Ben dus ook benieuwt naar de antwoorden hier. :angel
Een nieuwe van romax kost 44 euro ongeveer bij Hbase :thumbup Art. nummer OP 7-26
tis maar een idee.
BTW heb je al een interieur gevonden ?
origineel gepost door Noordpoolgsi
@jomanta … die computer hoort die daar te zitten met 16v ombouw of ?niet lullig bedoelt gewoon n vraag omdat ik zelf ok zoiets in mn hooft heb en mn computer daar dus niet kan/wil hebben ivm 400 kap.
mvg maikel
De computer hoord gewoon bij de bijrijderskant op de orginele plek te zitten, echter heeft de vorige eigenaar van mijn manta het idee gehad om ‘m daar te plaatsen.
Opzich heb ik er geen problemen mee, want nu kan ik de vrijgekomen ruimte mooi gebruiken voor een luidspeaker. king: want die wil ik niet in de deur hebben.grts jomanta
moet het speciaal een lange kabel wezen dan? want ik rij al 3 jaar rond met een gewone korte kabel :hmmz
Deze gaat presies langs de uitlaat en het motorsteun en het werkt perfect :)
mischien heeft hij er foto’s van, in iedergeval heeft hij een setje te koop :wub
nog een paar uit de doos :angel









Ben bang dat het toch zelf spuiten word :P
mijn backlichts.

-
AuteurBerichten