Jolivo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Aanjager alleen op stand 4 #17703942
    Jolivo
    Deelnemer

    Heb het dashboard kastje eruit. Klopt het dat die weerstand in de plastic behuizing van de kachel gemonteerd zit? Met 4 aansluitingen? Heb trouwens ook de aanjager eruit. die heeft vol met water gestaan. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn. Richting de ingang zie ik geen watersporen of zo.
    Aanjagermotor is wel geroest. Maakt ook lawaai in lage stand (toen die nog werkte).

    In reactie op: Aanjager alleen op stand 4 #17703938
    Jolivo
    Deelnemer

    Zit die in de schakelaar of ergens los?

    In reactie op: Z17DTH valt spontaan stil #17686966
    Jolivo
    Deelnemer

    Wat stuurt de injectoren aan?
    Ofwel, wat moet ik vervangen?

    Storing is sporadisch, storing gereset.

    In reactie op: Z17DTH valt spontaan stil #17686964
    Jolivo
    Deelnemer

    P0200 Condensator spanning 1.
    Spanning te laag.

    Wat is er nu kapot??

    In reactie op: Z17DTH valt spontaan stil #17686962
    Jolivo
    Deelnemer

    Nee, brand verder geen motorstoringlamp, heef uitlezen dan wel zin?

    In reactie op: Z22SE, wie kan me helpen #17632809
    Jolivo
    Deelnemer

    Heb ik zeker gedaan. Zaterdag is bij ons alles tot 12:00 open. Ook in andere filialen laten kijken. Van een Z22SE hebben ze niets op voorraad. komt te weinig voor denk ik. Word het bestellen voor maandag of dinsdag denk ik. Toch bedankt

    In reactie op: DB Ketting #17628934
    Jolivo
    Deelnemer

    5W30 semi syntetisch. Welk jaar is jouw auto?

    In mijn eigen astra 2.2 zat eerst 5w40 vol syntetische olie, hiermee verbruikte hij ook olie. Vanaf toen 5W30 erin en het verbruik is minimaal te noemen. 5W40 = ook dunner als 5W30

    In reactie op: DB Ketting #17628932
    Jolivo
    Deelnemer

    Doe regelmatig reparatie aan deze blokken. De meeste gaan rond de 13000km kapot. t/m ongeveer 2003 tenminste. Veel met een te laag oliepeil rijden of zelfs verkeerde olie versnelt de boel.

    In reactie op: Troep aan pijlstok #17629519
    Jolivo
    Deelnemer

    Wat voor olie gebruik je in de motor?

    In reactie op: Tikkend geluid met beetje gasgeven #17618718
    Jolivo
    Deelnemer

    Nee, is nog helemaal origineel.

    In reactie op: Tikkend geluid met beetje gasgeven #17618716
    Jolivo
    Deelnemer

    OK, bedankt. Had het nog niet eerder gehoord.

    In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537660
    Jolivo
    Deelnemer

    origineel gepost door wesley015
    Ik weet wel iemand die je 2.2 wil overnemen.:P:P:P

    Wat brengt zo een 2.2 nog op??

    In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537659
    Jolivo
    Deelnemer

    Ik snap er niks van. Ik krijg geen foto toegevoegd. Kan iemand mij helpen??

    In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537657
    Jolivo
    Deelnemer

    origineel gepost door Jolivo
    Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
    Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
    Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.

    Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.

    Mvrgr Ivor

    Motor loopt. Wat een koppel. Ben zeer tevreden.
    2.4 LE5 in een Astra G met zijn eigen cilinderkop en electronica. Alleen Krukaspositiesensor verplaatsen naar de poelie voorop de motor. Zelf een schij maken.
    Zo een motor is zeker een aanrader. Kost even wat moeite, maar dan heb je ook wat.

    In reactie op: Een Astra G Probleem? #17544189
    Jolivo
    Deelnemer

    Als het afwatering pijpje van de airco verstopt zit, krijg je ook alle water binnen.

    Langs onderen doorsteken.

    In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537656
    Jolivo
    Deelnemer

    mrmonkey, dat klopt, dat is de eerste auto die hier te koop is met deze motor.

    In reactie op: Peilstok probleem 2.0S Manta Help! #17544013
    Jolivo
    Deelnemer

    p.s. de foto’s die je hebt geplaatst zijn van een 1.2s, dat is een kompleet andere motor.

    In reactie op: Peilstok probleem 2.0S Manta Help! #17544012
    Jolivo
    Deelnemer

    Waarschijnlijk is de geleiderbuis voor de pijlstok niet meer aanwezig. Draai de motor maar eens een halve slag, dan zal de pijlstok er waarschijnlijk wel weer in kunnen. De pijlstok komt zonder de geleiderbuis komt de stok tegen de krukas etc.

    In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537654
    Jolivo
    Deelnemer

    Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
    Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
    Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.

    Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.

    Mvrgr Ivor

    In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537653
    Jolivo
    Deelnemer

    Het is gewoon een leuk idee, een 2.4 in je Astra. Het zal ook wel iets meer koppel geven door de grotere slag. Het lijkt me inderdaad het beste een 2.2 kop te monteren, en vervolgens de 2.2 electronica te gebruiken. Snelste klaar.

    Ik heb een nieuwe o km motor. Iemand interesse in de kop met toebehoor (bobines, sensoren etc.)?

    In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537645
    Jolivo
    Deelnemer

    De basis is inderdaad gelijk. kop heeft variabele kleptiming. Ontsteking en inspuiting leest hij dan ook op de nokkenassen.
    Porbleem zit hem in de electronica, hoe krijg ik die aangesloten op mijn Astra G bedrading. Motor komt trouwens uit een Pontiac G6, kennen we volgens mij niet in nederland.

    In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382972
    Jolivo
    Deelnemer

    We praten over de nieuwe generatie motoren, met ketting.

    In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382970
    Jolivo
    Deelnemer

    Ja, vergelijk het maar met de oude CIH’s die heb je vanaf 1.5 t/m 2.4, zo is dit blok van 2.0 t/m 2.4.

    Jolivo.

    In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382965
    Jolivo
    Deelnemer

    Elke nokkenas heeft een positiesensor.
    De opel GT komt ook met variabele kleptiming.
    Kan iemand kijken voor een schema van de motorbedrading?

    Alvast bedankt :D

    In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382963
    Jolivo
    Deelnemer

    Boring x slag 86mm x 86mm
    210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
    300Nm @ 2500 rpm

    Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)