Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oh ! Ik heb de plaatjes voor de CC modellen gepost !
Die heeft een iets andere uitlaat dan de gewone modellen.
Hier de gewone :

uit BOSAL katalogus 1983, de kleine cijfers boven de Bosal ref zijn de Opel ref.
Die plaatjes komen uit een oude BOSAL katalogus !
Dit zijn de Ascona B kleuren van 1977 !
Later zijn er andere bijgekomen, die info heb ik niet !bv: Flamenco Red – 500 SS – kleur van 1978
Sienna Red – 531 VV – kleur van 1978
In België ( Vlaanderen) zegt men :
Ik geraak daar niet aan uit ! , van ergens uit wijs geraken !!
(graak : is een tikfout)



Enkel reservoir ?? Op Manta /Ascona B in Delco zijn er twee hoofdrempompen,
het oude , twee reservoirs met enkel deksel, en het nieuwe !
De reservoirs zijn onderling NIET uitwisselbaar !
Kadett D heeft dezelfde kabel als de Ascona C ( dezelfde ref.nr) Lengte 795mm
Kadett E , Astra F (dezelfde ref.) is iets langer: 815mm
De Corsa ’s zijn te kort.Eender welke druppellader zal het wel doen !
Eerst even de batterij een paar uur opladen met een gewone lader,
en dan de druppellader eraan. Mag er gerust continu aanblijven.
Werkt prima ! Heb er een aan een motobatterij hangen, en die overleeft
al drie jaar ! Vroeger alle voorjaren een nieuwe !Goed zo !!
Ik heb de nederlandstalige Opel Shop Manual van deze bak.
Als je wilt scan ik hem in (70 blz) en maak er een PDF van, die ik je kan mailen !
Stuur me je email adres dan.
Grtz, JohnAls er nog zijn die het kunnen gebruiken stuur maar je email adres op in PM.
Er zit een GM THM180 onder met code NA.
Moest je bak om zeep zijn , ik heb er zo nog een liggen !
Grtz, JohnEen relais wordt gebruikt om “zwaardere gebruikers” te schakelen.
Als er een blijft hangen zie je wel iets ! Meestal is het andersom !Zo te lezen krijgt je toerenteller stroom als je de batterij aansluit. Dat mag niet !
Je toerenteller mag maar stroom krijgen als je het kontakt aanzet !
Je zult je elektrische bedrading eens moeten nazien, er zijn waarschijnlijk nog “gebruikers” !Manta A, Solex 32/32 DIDTA carburator,
Alvorens aan de carburator te gaan prutsen moet je zeker zijn dat
de rest in orde is, ontsteking juist afgesteld, bougies, kontaktpunten !
Ik heb de GM nederlandstalige service bulletin voor deze carburator.
Als je wilt scan ik het in (30 blz) en stuur ik het je op als PDF.
Bezorg me dan uw email adres.
Grtz, JohnTe weinig olie !
De Ascona lekte vroeger aan een cardan, als de bak begon te slippen in de bocht
was het teken om olie bij te vullen !
Oliepijl kontroleren met draaiende motor in N stand !Ik heb de originele Service bulletins met de schakelschema’s van zowel de
Rekord E als de Omega.
Deze omvatten echter heel wat pagina’s en de druk is niet schitterend !
Kun je mij zeggen van welk jaartal en welk deel je wil hebben, en bezorg mij
je Email adres, dan stuur ik ze je als PDF.
Grtz, JohnDemareren = starten !
Ik zal eens een lijst moeten maken tussen Belgische (Vlaamse) autotermen
en Nederlandse.
Tip: de meeste hebben een Franse achtergrond !Ik heb nog een nieuw set Goetze zuigerveren liggen voor een 12S motor.
Vraagprijs 25 euro + port
Grtz, JohnPrima werk !!
Oorzaak is dat het frictiemateriaal van de schijf vocht opneemt uit de lucht, en dat doet de schijf vastroesten aan het vliegwiel !
Remedie: Een droge garage, of met een stuk, op maat afgezaagde, plank de koppelingspedaal continu ingedrukt houden.35 PDSI carburator
Dat is het verrijkingsgewichtje, nr 123 op de tekening !
Grtz, John

Geen benzine meer in de tank ??
Dat kan, mits het ATE kit is in diameter 20,5mm
Die heeft dan ATE ref 3.0370.0720.2 en die kit heeft een hele resem Opel toepassingen
en ref nummers :
Kadett B: 1605111
Kadett C: 1605111
Opel GT: 1605111
Manta A: 1605111
Manta B: 1605111
Rekord D: 1605226
Rekord E: 1605434 -
AuteurBerichten