jojonopel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 374)
  • Auteur
    Berichten
  • Oh ! Ik heb de plaatjes voor de CC modellen gepost !
    Die heeft een iets andere uitlaat dan de gewone modellen.
    Hier de gewone :

    uit BOSAL katalogus 1983, de kleine cijfers boven de Bosal ref zijn de Opel ref.

    Die plaatjes komen uit een oude BOSAL katalogus !

    In reactie op: Originele Kleurcodes – Ascona B #17882180

    Dit zijn de Ascona B kleuren van 1977 !
    Later zijn er andere bijgekomen, die info heb ik niet !

    bv: Flamenco Red – 500 SS – kleur van 1978
    Sienna Red – 531 VV – kleur van 1978

    In reactie op: kadett e C20LET bekabeling (dringend) #17882441

    In België ( Vlaanderen) zegt men :
    Ik geraak daar niet aan uit ! , van ergens uit wijs geraken !!
    (graak : is een tikfout)

    In reactie op: Originele Kleurcodes – Ascona B #17882177

    In reactie op: delco hoofdremcilinder #17882924

    Enkel reservoir ?? Op Manta /Ascona B in Delco zijn er twee hoofdrempompen,
    het oude , twee reservoirs met enkel deksel, en het nieuwe !
    De reservoirs zijn onderling NIET uitwisselbaar !

    In reactie op: Koppelinskabel stuk D 12S #17884214

    Kadett D heeft dezelfde kabel als de Ascona C ( dezelfde ref.nr) Lengte 795mm
    Kadett E , Astra F (dezelfde ref.) is iets langer: 815mm
    De Corsa ’s zijn te kort.

    In reactie op: Druppellader. #17884073

    Eender welke druppellader zal het wel doen !
    Eerst even de batterij een paar uur opladen met een gewone lader,
    en dan de druppellader eraan. Mag er gerust continu aanblijven.
    Werkt prima ! Heb er een aan een motobatterij hangen, en die overleeft
    al drie jaar ! Vroeger alle voorjaren een nieuwe !

    In reactie op: solex #17835649

    Goed zo !!

    In reactie op: Slippende automaat #17889307

    Ik heb de nederlandstalige Opel Shop Manual van deze bak.
    Als je wilt scan ik hem in (70 blz) en maak er een PDF van, die ik je kan mailen !
    Stuur me je email adres dan.
    Grtz, John

    Als er nog zijn die het kunnen gebruiken stuur maar je email adres op in PM.

    In reactie op: Slippende automaat #17889303

    Er zit een GM THM180 onder met code NA.
    Moest je bak om zeep zijn , ik heb er zo nog een liggen !
    Grtz, John

    In reactie op: solex #17835648

    Een relais wordt gebruikt om “zwaardere gebruikers” te schakelen.
    Als er een blijft hangen zie je wel iets ! Meestal is het andersom !

    In reactie op: solex #17835646

    Zo te lezen krijgt je toerenteller stroom als je de batterij aansluit. Dat mag niet !
    Je toerenteller mag maar stroom krijgen als je het kontakt aanzet !
    Je zult je elektrische bedrading eens moeten nazien, er zijn waarschijnlijk nog “gebruikers” !

    In reactie op: solex #17835642

    Manta A, Solex 32/32 DIDTA carburator,
    Alvorens aan de carburator te gaan prutsen moet je zeker zijn dat
    de rest in orde is, ontsteking juist afgesteld, bougies, kontaktpunten !
    Ik heb de GM nederlandstalige service bulletin voor deze carburator.
    Als je wilt scan ik het in (30 blz) en stuur ik het je op als PDF.
    Bezorg me dan uw email adres.
    Grtz, John

    In reactie op: Automaat probleem Rekord #17888258

    Te weinig olie !
    De Ascona lekte vroeger aan een cardan, als de bak begon te slippen in de bocht
    was het teken om olie bij te vullen !
    Oliepijl kontroleren met draaiende motor in N stand !

    In reactie op: Elektrisch schema rekord e2 gezocht #17864636

    Ik heb de originele Service bulletins met de schakelschema’s van zowel de
    Rekord E als de Omega.
    Deze omvatten echter heel wat pagina’s en de druk is niet schitterend !
    Kun je mij zeggen van welk jaartal en welk deel je wil hebben, en bezorg mij
    je Email adres, dan stuur ik ze je als PDF.
    Grtz, John

    In reactie op: astra C14NZ probleem #17849165

    Demareren = starten !
    Ik zal eens een lijst moeten maken tussen Belgische (Vlaamse) autotermen
    en Nederlandse.
    Tip: de meeste hebben een Franse achtergrond !

    In reactie op: 1.2s automaat probleem #17487373

    Ik heb nog een nieuw set Goetze zuigerveren liggen voor een 12S motor.
    Vraagprijs 25 euro + port
    Grtz, John

    In reactie op: Welkom op ons nieuwe Opelforum #17862888

    Prima werk !!

    In reactie op: koppeling #17862353

    Oorzaak is dat het frictiemateriaal van de schijf vocht opneemt uit de lucht, en dat doet de schijf vastroesten aan het vliegwiel !
    Remedie: Een droge garage, of met een stuk, op maat afgezaagde, plank de koppelingspedaal continu ingedrukt houden.

    In reactie op: Kadett C 1.2n Carburateur problemen #17862323

    35 PDSI carburator
    Dat is het verrijkingsgewichtje, nr 123 op de tekening !
    Grtz, John


    In reactie op: senator uitgevallen #17861848

    Geen benzine meer in de tank ??

    In reactie op: Wie weet van welke opel dit nummer is!!! #17858359

    Dat kan, mits het ATE kit is in diameter 20,5mm
    Die heeft dan ATE ref 3.0370.0720.2 en die kit heeft een hele resem Opel toepassingen
    en ref nummers :
    Kadett B: 1605111
    Kadett C: 1605111
    Opel GT: 1605111
    Manta A: 1605111
    Manta B: 1605111
    Rekord D: 1605226
    Rekord E: 1605434

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 374)