Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die zitten onder de hoedenplank !
Langs de koffer kan je er aan !
Grtz, John16SV motor , goede motor, de Pierburg 2E3 carburator is wel een delicaat beestje !
Prachtig opgepoest !! Zo mooi zijn ze nooit geweest !
Ik heb nog wat opzij liggen voor jou !
Is blijkbaar niets speciaal ! De “gewone” 13 duim sportvelgen.


Krukaspolie gaat, dynamo niet !
Daarvoor heb je een ander model dynamo nodig,
en een andere ‘vaste’ dynamosteun.Onverwacht groot succes !
32 leden hebben het opgevraagd !Opel ref: 90181839
Prijs: 10 euro + portkosten

Ik heb zoiets nog liggen, kwam van een Ascona C CC model 1987 die ik heb
afgebroken ! Zal er een fototje van maken !Welkom op dit forum ! Hoe meer Ascona C’s, hoe liever !
16SH motor met Varajet II carburator,
gegevens komen van :
http://www.ascona-info.de/Ascona_Motoren.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor zover ik weet niet, de Manta B en de Ascona B hebben toch ook hetzelfde onderstel !
De Cavalier ziet er ongeveer uit als een Ascona B koets met een Manta B snuit, en andere logo’s erop.Is dezelfde motor ! Zijn samen op dezelfde band gebouwd bij GM Antwerpen.

Mooi !!
Opnieuw ??
Eventjes googelen en :
http://213.163.84.195/opel/viewtopic.php?f=22&t=130621″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.tav-autoverwertung.de/shop/ENGINE-CONTROL-UNIT-Opel-GM-90076024-Bosch-0280000159-Ascona-Manta-Rekord-20E” onclick=”window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk “wringt” het in de rubber bussen !
De bouten en moeren van de nieuwe dempers handvast aandraaien als de auto opgekrikt
staat, dan laten zakken, een paar maal de vering goed indrukken , en dan pas alles goed vastdraaien !Ik heb wel de originele GM Shop Manual van deze carburator ( SOLEX 35 PDSI )
Ik zal het inscannen en er een PDF van maken !
Bezorg me dan je Email adres !
Grtz, JohnSHELL verkocht vroeger ( 30 jaar of langer geleden) gerecycleerde motorolie in 5 liter bussen.
Ik heb het toen een paar maal gebruikt met goed resultaat !
Je kon wel het verschil “ruiken” tussen “nieuwe” en “gerecycleerde” olie.
Is niet lang te krijgen geweest !
Grtz, JohnNog een link met veren :
http://www.senatorman.de/codierung_der_federn.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hierbij een nuttige link:
http://www.cokebottle-design.de/commodore_a/fahrwerksfedern/_inhalt.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Op de Manta B altijd “NIET VERLUCHTE” benzinedoppen gebruiken, (staat erop gedrukt),
met de normale “VERLUCHTE” doppen zal de Manta B ALTIJD benzine lekken !Achteraan ??
Volgens de SUPLEX katalogus 1999/2000 heeft de Rekord C een ander model achterveren dan de
latere modellen (Rekord D, E,Commodore B, C, hebben wel allen dezelfde achterveren)!Ascona C 13S automaat 1982 : 135.000 km : ong; 1 liter alle 5000 km ( lekken en verbruiken )
Kadett E C16NZ automaat 1991 :90.000 km : ong. 0,5 liter op 10.000 km
Ze draaien beide op 20w50 minerale Penzzoil olie !Carry-over colors zijn inderdaad kleuren van vorige jaargangen die behouden zijn !
Per blad staan alle kleuren die in dat jaar door Opel zijn gebruikt, voor ALLE modellen !
Opel heeft nooit specifieke Modelkleuren (bv Ascona) gehad, alleen jaarkleuren, sommige
kleuren zijn echter heel wat jaren “in de mode” gebleven !!Ik heb alleen de schema’s van de Corsa A, maar daar
zit geen relais tussen !
Van de zekering naar de koelvinmotor, naar de schakelaar (in de radiator) en dan naar de massa !


-
AuteurBerichten