Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb met verschillende Opels met Varajet II carburators gereden, ook mijn huidige Ascona C 13s automaat
heeft er een, allemaal met automatische choke, en ze hebben allemaal hetzelfde probleem.
De automatische choke werkt nooit zoals het hoort, nu het kouder wordt heb je twee opties:
starten met choke: eenmaal gaspedaal ten einde duwen en dan starten, zonder aan de gaspedaal te komen, en negen kansen op tien verzuipt hij dan,
of starten zonder choke: starten en meteen gasgeven, je moet de motor dan wel eventjes, soms wat langer, met de gaspedaal op toeren houden. Eenmaal wat warmer zal hij niet meer stilvallen.
De Varajet op zich is een goede carburator, reageert heel goed op de gaspedaal , is zuinig, enz.
Alleen die automatische choke !!
Wat verder een heel groot verschil maakt is dat de ontsteking optimaal moet zijn !
Nu , met al die elektronische ontstekingen , zijn wij niet meer gewend alle drie, vierduizend km de kontaktpunten af te stellen, eventueel te vervangen, maar het maakt een enorm verschil, zeker als het kouder wordt, bij het starten !Op mijn Ascona C van 1982, dus ook oldtimer, heb ik ook winterbanden laten leggen, ze
keken maar raar in de bandencentrale !
Ik rij ook maar 7000 km per jaar, maar veiligheid gaat voor !!Zoo duur zijn winterbanden nou toch ook niet !
Heb een set van 4 besteld, 175/70 x13 Semperit voor op de Kadett E,
kost 264 euro . Is niet duurder dan mijn zomerbanden vorig jaar,
Michelin Energy kosten toen 260 euro !
Als je ,zoals de vorige jaren, op kleinere wegen met sneeuw moet rijden,
is het bijna niet te doen op “nieuwe” zomerbanden !
En inderdaard, je verslijt je zomerbanden niet !Veel plezier ermee !!
Ik heb de OE (Duits – Engels) Einbauanleitung, van deze lichten !
Met afmetingen en schema enz, (8blz)
Geef je Emailadres en ik stuur het je doorBeter is iets onder het max. streepje !
Maar de bak zal er niet kapot van gaan hoor !
Blokje vervangen !
Blokje zit aan het kontaktslot vast met twee kleine vijsjes, draden zitten wel eraan
gesoldeerd.F13-5 CR is nooit de de Ascona C gebruikt !
Zie link:
http://www.ascona-info.de/Ascona_Getriebe.html” onclick=”window.open(this.href);return false;De F13-5 CR is een “sportbak”. Zat alleen op de “sportieve” modellen.
Bv: Kadett E GT , edLatere Ascona C’s met 16SV motor hebben een F13-5 WR bak,
heb er zo nog een liggen !Grtz, John
Kijk eens hier :
http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmMjN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik had het verkeerd op , het is omgekeerd !
Ik had eens geprobeerd ET49’s op een Manta A (voorlopig) te zetten maar
vooraan lukte dat niet , zat tegen de remklauw.
Op mijn Ascona C heb ik er ook terug de originele maat op, Michelin Energy
165-80/13 en daar rijd hij het best mee !
Parkeren blijft echter altijd zwaar werk !Drietraps automaat “met overdrive” ??
Welk type automaat is dat dan ?Zie topic:
viewtopic.php?f=10&t=144864Heeft er niets mee te maken ! Startproblemen liggen
meestal aan de stroomverdeler, vuil en oxydatie in de delcokop !Misschien toch een carburator probleem , stuur me
je emailadres door dan stuur ik je de PDF van deze carburator door.
Grtz, JohnHeb het ook gehad met een Kadett E, niet meer
aan de praat te krijgen !
Deze heb je nodig, tariefprijs op hbase staat 51,75 euro ex btw.

Hallo Bryan, daar heb ik geen info over.
Ik heb wel zelf met verschillende Kadett E en Ascona C ’s gereden met de 16SV motor.
De 16SV is een heel goede motor met weinig problemen, de 2E3 carburator is heel goed,
moet nooit geregeld worden, maar als ze over de 100.000 km gaan moet je wel al de vacuumslangetjes en de benzineslangen vervangen.
Die kan je aan de meter kopen in de handel.
Meestal beginnen ze dan ook problemen met stationair draaien te krijgen, reden is dat aan het onderste vacuumslangetje ( op een koper pijpje) de regelopening verstopt raakt door koolaanslag.
Voorzichtig, met de hand, uitboren met een boortje van 0,5mm en het probleem is opgelost !
Grtz, JohnZou een Solex 1B1 carburator opzitten !
In de “Vraagbaak Corsa A 1986-89 ” staat hoe je die moet
afstellen.
Grtz, JohnNeen, Ascona C heeft ET49 velgen, ET37 is voor Manta ed, die velgen zijn niet diep
genoeg , komen tegen de remklauwen !
Origineel was de grootste maat 185-70 SR 13.Er bestaat een apart repair kitje voor die geleide bussen !
Kijk op http://www.hbase.be , of http://www.hbase.nlZit er een 9″ (228mm) of 8″ (203mm) koppeling op ?
De 8″ zit op bijna alle CIH motoren, die zal nog te vinden zijn,
ik heb er ook nog liggen. De 9″ is iets moeilijker, die van de Rekord Diesel
passen er ook op.
Heb je al bij Brezan ed al gebeld ?
Grtz, JohnIk heb een PDF met de originele GM bulletins over deze carburator.
Bezorg me je Email adres dan stuur ik het je door!
Grtz, JohnDe schroefdraad zit erin. Bij mijn Asc C zaten geen achtergordels,
deze komen uit een afbraak van 1987.
-
AuteurBerichten